Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Panikangst
Junior medlem

Hey. Har allerede lavet et forum, men fik ikke helt svar på det jeg gerne ville vide :-)
så håber i kan svare på dette .... Hvis man har panikangst, og er usikker på at begynde at ryge igen, skal man så bare lade være med at ryge hash igen? Eller kan der ikke ske noget ved det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Man kan ikke med sikkerhed sige at du vil få de dårligt igen, men hvis det er noget der sker tit når du ryger så syntes jeg helt ærligt, at du burde holde op. Cannabis er ikke legetøj, og det kan faktisk være utroligt hårdt for din psyke hvis du skal igennem alle de panik anfald. Prøv at hør noget Pink Floyd, istedet for at ryge.. Det virker også udemærket :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Lad være med at ryge hash, det kan forværre panikangsten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Synes godt nok det var et mærkeligt spørgsmål???
Hvis du er meget nervøs for at blive panikken når du ryger, så vil du helt sikkert ende med at blive det når du ryger..
Altså.. brug den øverste.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hvis du forventer at få en dårlig oplevelse når du ryger, så er der stor chance for at rusen bliver dårlig. Især mht. angst.
I den forbindelse forstår jeg heller ikke begrebet 'at ryge sine problemer væk'. Hvis jeg har et eller andet uafklaret jeg tumler med, en konflikt eller noget der stresser mig eller lignende, så bliver det bestemt ikke bedre af at ryge, tværtimod så synes jeg det dominerer rusen meget. Faktisk kan jeg også blive meget fysisk utilpas af det, hvor jeg får stor hjertebanken, kvalme og svimmelhed, selvom jeg kender mig selv godt nok til at vide hvor meget jeg skal ryge.
Jeg mindes at jeg i gamle dage kunne ryge en joint og så glemme det hele, men der har jeg nok haft et meget sløset forhold til problemerne i forvejen, og derfor har det ikke fyldt ret meget fra starten af. Men i takt med at jeg er blevet ældre og mere moden, så finder jeg ingen midlertidig frelse i hashen længere.
Lad røgen ligge, og få styr på din angst.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg har det på samme måde som Halose.. Mine problemer bliver lige fordoblet et par gange når jeg ryger.
Jeg har kammerater som ryger joints hvis de ryger ind i et nederen tankemønster på trips.. Jeg sidder bare og tænker WTF!!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem

Det er jo ikke fordi jeg vil ryge, pga. problemer :-) Har ikke røget hash i omkring 5 måneder, pga. min angst. Og ja, jeg ved at det er en dum ide at ryge hvis man er i tvivl om man skal gøre det. Men hvis jeg nu fik afvide at det ikke var slemt at ryge hash hvis man har angst, så ville det berolige mig en hel del, sådan så jeg ikke ville tænke over om det var en god ide at ryge hash igen. Men tja.. Det lyder ikke til at være en særlig god ide.. Ville og høre fordi da jeg røg blev jeg jo meget aflappet, så tænkte at det ikk kunne være slemt at ryge igen. :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg lider selv af panikangst og socialfobi. Min læge bedte mig om at holde mig fra alle slags stoffer da jeg blev diagnoceret.
For mig virker cannabis beroligende, kan slet ikke få en hverdag til at hænge sammen uden urten.. Derfor hjælper det mig, med at holde styr på det hele. Samtidig er jeg også igang med Sertralin Hexal hvor lægen har anbefalet mig at tage 200mg hver dag.
Well.. Vil egentlig bare frem til, at for mig er cannabis en dæmper på mine symptomer.. Men for mange andre er det stik modsat.. Så pas på.. Hvis du vælger at prøve igen, så stop igen hvis du på den ene eller anden måde kan relatere dine 'anfald' til hashen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har også socialfobi og fik for lidt tid tilbage mit første panikangst anfald -skide ubehageligt forresten.
Jeg har skåret betydeligt ned på mængden af cannabis netop for at det ikke skulle gøre ondt værre. Men jeg har efterhånden gjort mig nogle erfaringer omkring hashens indflydelse på min angst;

Ryg ikke hvis du i den givne stund føler dig utryg, stresset eller overgearet.
Hold dig evt. til lidt tungere røg, altså indica domineret. Cannabis med et stort THC indhold i forhold til de andre cannabinoider kan forstærker følelser af angst og paranoia.
Ryg mindre end du normalt ville, så føler du dig mere i kontrol samtidig med du kan nyde det lækre weed buzz.
Ikke fordi jeg vil opfordre til et blandingsforbrug. Men ha evt. en kop kamille te, nogle baldrian piller eller ligende der kan hjælpe dig med at slappe af og nyde cannabis-rusen. Jeg har selv benyttet et nootropic kaldet phenibut med stor succes til at fuldkommen eliminere angst forbundet med at ryge fed.
Ryg ikke for mange dage i træk da dette kan gøre dig mere modtagelig overfor stress og irritation når du så stopper.

"However, recent evidence shows that smokers of cannabis with a higher CBD/THC ratio were less likely to experience schizophrenia-like symptoms"

"Cannabidiol has also been shown to act as a 5-HT1A receptor agonist, an action which is involved in its antidepressant, anxiolytic, and neuroprotective effects." -wikipedia

Start forsigtigt ud og pas på dig selv.

Junior medlem

Skide godt, tak for det! :-))

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]