Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 04:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg har et spørgsmål angående LSD, har hørt at det kan kurere dårlige vaner såsom rygning, m.m. Men kan det også kurere andre dårlige vaner, jeg spørger da min storebror har taleforstyrrelser, d.v.s at han stammer, er det muligt at et godt trip kan kurere det, eller har jeg misforstået noget, han har været til hypnose, yoga, og alverdens andre ting, og da jeg selv har taget LSD før, ville jeg bare hører om det kunne hjælpe ham, da det efterhånden er sidste udvej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Om det kan afhjælpe ham med at stamme, det ved jeg ikke helt. Tvivler stærkt på der er en "helende" effekt ved lsd og andet syre/psykedelika, udover at det kan påvirke sindet og din måde at være på. Det kan dog alligevel godt være det vil virke da man hører om folk der stopper med smøgere og andre dårlige vaner. Om det er fordi det er mere psykisk relateret at det har virket, skal jeg ikke kunne sige.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg kendte engang en, som stammede. Når han indtog svampe/LSD/amfetamin/kokain (ikke i kombination!) holdt han simpelthen op med at stamme. Når rusen ophørte, begyndte han dog at stamme igen - men i mindre grad de første dage efter oplevelsen (efter svampe/LSD).

Jeg skal ikke gøre mig selv til ekspert, men jeg vil næsten tro at man kan lære lidt om sin "defekt", således at man bliver mere opmærksom på den. Måske man udvikler en personlig metode til at reducere sin stammen, eller måske man får en oplevelse der gør, at man 100% accepterer sin situation. Who knows.

Nu kender jeg ikke årsagen til hvorfor man stammer. Men skyldes det biologiske defekter, så tvivler jeg på at LSD kan bidrage til en permanent eliminering af defekten, omend det nok er muligt at mærke en forbedring under rusen. Skyldes det psykiske faktorer, ser situationen straks anderledes ud - for LSD kan gøre en person særligt opmærksom på de mindst iøjenfaldende detaljer.

Når det er sagt, skal det siges at det ikke er et særligt udforsket område. Så hvordan det i praksis skal udføres, så målet er direkte og effektivt, er mig en gåde.

Ps. Prøv at søge i Tjille's indlæg (RIP). Han stammede, eksperimenterede med rusmidler, og oplevede en sammenhæng mellem disse to ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
syreperlen fik det sagt bedre end hvad jeg gjorde :)

Det fik mig også til at tænke på jeg selv stammede meget når jeg var stiv (lidt anderledes situation). Det var grundet jeg blev nervøs for at snakke med fremmede og var usikker på hvad jeg skulle sige. Efter en god pause med alkohol gik det over med det samme.
Har desuden en god ven som altid har stammet, hans "medicin" er bare en god joint eller to om dagen, ellers kan han slet ikke snakke.

"Jeg skal ikke gøre mig selv til ekspert, men jeg vil næsten tro at man kan lære lidt om sin "defekt", således at man bliver mere opmærksom på den. Måske man udvikler en personlig metode til at reducere sin stammen, eller måske man får en oplevelse der gør, at man 100% accepterer sin situation. Who knows." - Det her lyder meget godt og tror der er en stærk chance for det er "løsningen". Accept omkring sig selv og hvem man egentlig er, kan hjælpe rigtigt meget, på mange områder.

Forresten, har han altid stammet, siden han har kunnet tale, eller er det først kommet senere i livet? For hvis det først er kommet senere, er det muligt det kan være pga. en speciel situation eller andet der har påvirket ham psykisk.

Har læst et sted at man kan få forskellige ticks efter en traumatisk oplevelse. Behøver ikke have med liv og død at gøre, men generelt episoder der har været voldsomme.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Litteraturen beretter om, at LSD i nogle tilfælde kan fremkalde spontane helbredelser, som en slags fysiologisk "reeboot", tilsyneladende uden nogen bevidst psykologisk bearbejdning. Og selvfølgelig er der også mulighed for, at man bevidstgøres om sammenhænge og årsager, som fører til erkendelser og helbredelse.

På den anden side er der også en del, som intet får ud af det eller får en tilstand forværret, uden nogen forløsning.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg kendte engang en, som stammede. Når han indtog svampe/LSD/amfetamin/kokain (ikke i kombination!) holdt han simpelthen op med at stamme. Når rusen ophørte, begyndte han dog at stamme igen - men i mindre grad de første dage efter oplevelsen (efter svampe/LSD).

Jeg skal ikke gøre mig selv til ekspert, men jeg vil næsten tro at man kan lære lidt om sin "defekt", således at man bliver mere opmærksom på den. Måske man udvikler en personlig metode til at reducere sin stammen, eller måske man får en oplevelse der gør, at man 100% accepterer sin situation. Who knows.

Jeg stammer selv, dog ikke i udtalt grad, og i de situationer hvor jeg tripper, forsvinder store dele af stammen.
Jeg vil klart sige, at jeg igennem psykedeliske stoffer har fået tilegnet mig metoder, der kan hjælpe mig med at reducere og kontrollere stammen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup

Jeg stammer selv, dog ikke i udtalt grad, og i de situationer hvor jeg tripper, forsvinder store dele af stammen.
Jeg vil klart sige, at jeg igennem psykedeliske stoffer har fået tilegnet mig metoder, der kan hjælpe mig med at reducere og kontrollere stammen.

For lige at give en uddybning, vil jeg sige at cannabis absolut ikke har nogen positiv indvirken på stammen. Når jeg ryger meget, begynder jeg helt klart at stamme mere. Jeg tror det er fordi jeg har langt større tendens til at snakke og tænke imens jeg snakker, frem for at tænke min udtalelse igennem, før jeg fremfører den.

Det har taget mange mange år at acceptere min stammen, som en del af mig. Det var først da jeg tog 2 trips hvor jeg fik bearbejdede de oplevelser jeg har haft med min stammen hvor jeg blev gjort til grin.
I folkeskolen snakkede jeg næsten ikke, fordi jeg skammede mig over stammen, men nu har jeg intet problem med at snakke med selv større forsamlinger. For et lille års tid siden, stod jeg og talte til omkring 150 mennesker, hvilket for de fleste er ganske overvældende.
Selvom jeg stammede et par gange, gik det mig ikke på, på samme måde som i folkeskolen.
I folkeskolen troede jeg at det betød noget, hvordan folk opfattede mig. I dag ved jeg at det intet betyder om de personer der finder det nødvendigt at latterliggørelse min "tilstand", kan lide mig eller ej.
Haters gonna' hate ;)

Junior medlem

Hej allesammen jeg har et par spørgsmål omkring LSD, har aldrig selv taget lsd eller nogen hallucinerende stoffer. men har trippet totalt meget på mdma og kan virkelig godt li følelse man får i kroppen, og at alting bliver levende når man er ude i naturen. og vil virkelig gerne prøve lsd men efter man har læst en masse om bad trip osv er jeg lidt usikker, så hvad kunne i anbefale for at få det bedste LSD trip :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De vigtigste ting i forhold til et LSD trip (eller et hvilken som helst trip) er at gøre op med dig selv, om du er klar til at gøre det. Der er ikke noget værre end at springe halvhjertet ud i sådan en oplevelse. Det er bevidsthedsudvidende stoffer, og skal derfor tages seriøst. Når det så er sagt, så vil jeg anbefale følgende ting.

Dose.: Før du overhovedet begynder skal du finde dig en passende dose. Vær altid 100% afklaret med hvilket stof, og hvilken dose du ønsker for din oplevelse. Jeg kan ikke pointere dette nok, især når det kommer til psykedeliske stoffer. Lad aldrig andre fortælle dig, hvad du skal tage og hvorfor. Det er din krop og dit sind, så vælg altid med omhu.

Set & Settings.: Altså hvor skal oplevelsen foregå, og hvilke forholdsregler skal man tage sig i forbindelse med dette. Sørg for - når det nu er første gang - at vælge et sted, hvor du føler dig tryg og kan være sikker, hvis nu det skulle vise sig at være en tand for meget.

Vær ligeledes opmærksom på, hvilke mennesker du skal trippe med. Hvis det er nogle som du i forvejen ikke føler dig tryg ved, så er det nok heller ikke nogle som du skal trippe med.

Jeg foretrækker altid at købe masser af proviant (så som frisk frugt, slik, drikkelse osv) på forhånd, så der ikke lige pludselig opstår en situation, hvor du skal begive dig udendørs, hvis du ikke lige føler for det. Desuden kan det være en meget god ide, at slukke for mobilen, hvis du ikke har lyst til at have samtale med bekendte imens du er helt blæst.

...Udover det, så er det bare at "spænde sig fast" og nyde oplevelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]