Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Delirium
Medlem
Brugeravatar

Er der nogen der rent faktisk nyder trippet fra delirianter, som bl.a. pigæble?
Jeg har aldrig selv prøvet at være i delirium, men har læst mange steder at de skulle være noget af det mest forfærdelige.
Alligevel skulle der være nogle der tager delirianter jævnligt, så der må vel være et eller andet ved det.
Jeg synes trippet lyder spændende, men jeg ved ikke helt om det er noget jeg ville kaste mig ud i.

Hvis der er nogle hærdede deliriant brugere herinde, hvad får i så ud af trippet, og hvordan undgår i at gøre noget helt fucked når i er i delirium?

Titel: Re: Delirium
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja hvor er opis / X-tina henne når man skal bruge hende ? haha ;) :D

Jeg ved intet om det, men må jeg spørge hvorfor du synes trippet lyder spændende?

Senest rettet af Mr.Pink 29 maj 2011 21:02, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Fordi det lyder som om det er en lille smagsprøve af sindsyge. Det synes jeg kunne være interessant at prøve, men det kan selvfølgelig også være at jeg ville synes noget helt andet hvis jeg stod i situationen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes også at det er vildt spændende. Datura trip rapporter er nogle af de mest spændende at læse synes jeg, men alligevel kunne jeg aldrig finde på at rent faktisk kaste mig ud i et trip. Det ville jeg aldrig udsætte min krop og mit sind for. Jeg tror heller ikke det er noget vildt behageligt, og man hører ikke rigtigt at folk får noget ud af trippet eller lære ret meget udover at det ikke er noget de vil prøve igen. Så hellere holde sig til de gode gamle psykedeliske stoffer som vore kære svampe. Så ved man sku hvad man har med at gøre :)

Medlem

Udover at "trippet" er ganske forfærdeligt så er der heller ikke en særlig stor forskel på en god trip-dose og en dødelig dose. Er det noget med et forhold på 1:7 mellem en moderat dose og LD50? Overdosering er en ganske realistisk fare, især når alkaloidindholdet varierer så meget. Det varierer geografisk, det varierer genetisk, det varierer med sæsonen, det varierer med tidspunktet på dagen hvor man tog plantedelene fra træet, temperaturen, fugtigheden... Alle ting som også får f.eks. psilocybinindholdet i svampe til at variere, men der betyder det ikke alverden om du tripper lidt mere eller mindre hårdt. Med pigæble kan det dog variere fra intet trip til døden, hvilket virker som lidt af et gamble.

Jeg har aldrig prøvet datura eller lignende planter før, så jeg taler kun udfra research på internettet.

Den eneste spændende ting at eksperimentere med i mine øjne er meget meget lave doser (hvor selv ikke en plante med det højest teoretiske alkaloidindhold ville dræbe dig) til at forstærke virkningen af andre stoffer, f.eks. cannabis eller ayahuasca. Daturaplanter eller i hvert fald planter med scopolamin, hyoscyamin, atropin og den slags stoffer bliver nemlig af og til tilsat i peruvianske stammers ayahuascabrygge. Det virker som om at der kunne være en interessant synergistisk effekt.

Medlem
Brugeravatar

Er der ingen herinde der rent faktisk har prøvet det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Det er ikke så vildt ...ingen vilde visuals eller tankemylder ... Dog kan det være lidt creepy med alle de folk der kommer ind i rummet igennem væggen og går ud igennem lampen og stemmerne der hvisker ... Lyset der flimrer og stormen bag gardinet eller hvad end man har foor vinduerne >.< ...

Adgangsbillet til skyggeverdenen ... Det er meget sært og svært at forklare ...

Medlem
Brugeravatar

Quaz - Hvilket stof brugte du til at komme i delirium? Jeg har hørt at der findes noget over-the-counter medicin, der kan bruges til at komme i den tilstand. Men kan det virkelig ikke gøres uden at bringe dit helbred i fare?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Marzine kan vidst give dig delirium - Ret mig hvis jeg tager fejl.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

http://www.psychedelia.dk/wiki/Antihistaminer <- læs

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Har oplevet mildt delir en gang, da jeg tog en kold tyrker fra GHB. Jeg ved ikke hvordan det skulle være når det er bevidst påført, men kan kun sige at det er helvedes ubehageligt, når man ikke har bedt om det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
xun - det har nok også noget at gøre med den kolde tyrker ;)! ..

Jeps Marzine fungerer fantastisk hvis man ikke har løst til at eksperimentere og risikere liv og lemmer med planteriget ...

Junior medlem

Nogle her der har erfaringer med DPH? Om end man naturligvis skal vaere forsigtig, har jeg indtryk af, det er noget mere sikkert end datura.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet marzine for nogle år siden.. Mener jeg spiste 8 stk. Jeg kan faktisk ikke huske noget fra selve trippet udover alt blev sløret og langsomt .. Men andet gav det mig som mænd ikke.. Men dagen efter !!! Fuck jeg var syg . Hele min krop den rystede fuldstændigt . Jeg følte hele min krop var forgiftet.. Det var virkelig ubehageligt .. Jeg vil hellere have influenza end det !

Marzine er for latterligt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=16996
Det er muligvis den bedste triprapport, jeg nogen sinde har læst. Handler om Datura, ekstremt godt beskrevet.

Junior medlem

Har netop indsendt en triprapport om mine erfaringer med DMH (DPH), der afventer godkendelse. Hvis nogle har sporgsmaal til delirium, som jeg har befundet mig i to gange (har desuden eksperimenteret med denne deliriant i mindre doser i hvert fald 5 gange, hvilket ogsaa har vaeret interessant), er I velkomne til at stille dem.

Medlem
Brugeravatar

Har netop indsendt en triprapport om mine erfaringer med DMH (DPH), der afventer godkendelse. Hvis nogle har sporgsmaal til delirium, som jeg har befundet mig i to gange (har desuden eksperimenteret med denne deliriant i mindre doser i hvert fald 5 gange, hvilket ogsaa har vaeret interessant), er I velkomne til at stille dem.

Kan det anbefales? :D

Junior medlem

Kan det anbefales? :D

Kort svar: nej.

Det er utroligt skraemmende, og det er umuligt at kontrollere, naar du forst befinder dig i delirium. Naar det er sagt, kan jeg ikke benaegte, at jeg finder delirianter meget interessante, og at mit seneste trip ikke kommer til at vaere mit sidste. Men altsaa, jeg ville have det daarligt med at sidde og anbefale det, da det naesten er umuligt at opnaa et trip, du kan nyde. Hvis du er forberedt, og har lyst til at udforske de morkere kroge af det menneskelige sind, er det maaske et stof for dig. Har du nogle mere konkrete sporgsmaal angaaende trippets natur, du gerne vil have svar paa?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
I stedet for at oprette en ny tråd, spørger jeg bare her, selv om posten er lidt gammel.

Det har jeg, IKUJUHUG, eller en anden som har erfaring til at svare:
Hvad med metoden hvor man skriver på sin arm, hånd eller lignende: "du tripper" eller "du er påvirket af -stof-"? Tror du det ville kunne fohindre at man rent faktisk glemmer at man har tager deliranten?

Junior medlem

Det er faktisk et interessant spørgsmål, men jeg tror desværre, at svaret må være nej, omend det måske kan skabe et øjebliks klarhed. Jeg havde et stykke papir klar til at notere det, jeg oplevede, men efter et par timer fandt jeg det (havde noteret lidt under come-uppet) og jeg kunne slet ikke forstå et ord af det, der stod eller hvorfor papiret i det hele taget var der. Du kan nærmest ikke læse, når du er påvirket og desuden ville du nok også glemme det et minut senere, hvis du blev mindet om det.

Vi må nok erkende, at DPH er et monster, der ikke kan tæmmes. Det er også derfor, det er så interessant. Jeg gad godt at læse om eller selv foretage noget seriøs, psykologisk research foretaget omkring DPH's virkning, men det er nok ikke noget, der lige er til at finde...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]