Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 03:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

danilo skrev:
Hvordan kan du være overrasket over, at sagsbehandleren reagerer negativt imod dig på forhånd, når det viser sig, at du giver hende ret ved at opføre dig tåbeligt og begå hærværk? Det kaldes screening.

Sagsbehandleren er jo også bare en almindelig person, der passer sit job, og forsøger at hjælpe andre. Tror du, hun gør det for pengene? Det er næppe noget, man bliver rig af.

Du skal virkelig være glad for, at du er født i Danmark og ikke USA, hvor der nærmest ikke er nogen hjælp at hente. Se fx 'Winter's Bone', hvor hårdt de har det og må skyde egern bare for at få mad på bordet.

Hun forsøger jo netop ikke at hjælpe ham som OP skriver.

Hvad har USA's dårlige velfærd med ham at gøre? Der er ikke nogle grund til at sammenligne Danmark og USA, da vi herhjemme har et velfærdssamfund og går efter at hjælpe... ALLE - Ikke kun dem som har det nemt, det netop det et velfærdssamfund handler om..
Så i stedet for at komme med negative kommentare og provokerende attitude, så hjælp manden i stedet for.

Ud fra hvad, basere du at han opføre sig tåbeligt og begår hærværk?
- Har du aldrig følt dig uretfærdigt behandlet? Har du aldrig overreageret på en dårlig situation?
Har du aldrig været så presset så du har gjort ting, som måske normalt ikke ligner dig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
danilo skrev:
Hvordan kan du være overrasket over, at sagsbehandleren reagerer negativt imod dig på forhånd, når det viser sig, at du giver hende ret ved at opføre dig tåbeligt og begå hærværk? Det kaldes screening.

Sagsbehandleren er jo også bare en almindelig person, der passer sit job, og forsøger at hjælpe andre. Tror du, hun gør det for pengene? Det er næppe noget, man bliver rig af.

Du skal virkelig være glad for, at du er født i Danmark og ikke USA, hvor der nærmest ikke er nogen hjælp at hente. Se fx 'Winter's Bone', hvor hårdt de har det og må skyde egern bare for at få mad på bordet.

Jeg tror ikke du kan sætte dig helt ind i trådstarters situation (det kan jeg heller ikke for den sags skyld, da jeg ikke har prøvet lignende), men det der er jo bare noget fis at skrive...
Og at hun ikke gør det for pengenes skyld? SÆFØLI gør hun det... muligvis også fordi hun har interesse for at hjælpe andre... hun har jo nok ikke kunne stå og vælge frit på alle hylder hvilket job hun ville have, og hvis vi alle kunne det ville der jo ikke være nogen der arbejdede som pedeller, kassedamer, kloakarbejdere etc.

EDIT: Er du sur nu Khazim? Eller er der bare noget ironi jeg ikke rigtig fanger i dit indlæg?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
PowerStranger skrev:
EDIT: Er du sur nu Khazim? Eller er der bare noget ironi jeg ikke rigtig fanger i dit indlæg?

Khazim er ikke sur, Khazim er skuffet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
susannemoller skrev:
Hæhæhæ det skal jeg så lade være usagt om det er kikset at være ecstasy leverandør. Der er i hvert fald kunder nok...

Men hvis andre har svært ved at forstå meningen, så betyder det blot at det job jeg skulle være startet på, ikke blev til noget alligevel. Set i bakspejlet nok godt nok. Det var på et forsorgshjem... Og alt andet lige, vil jeg nu hellere være hvor jeg er i dag, end at være blevet sådan en skrivebordsbureaukrat som skulle sidde og stemple folk og nægte dem hjælp.

Så du afviste et job, fordi du syntes det ikke "var lige var dig"/"det fedeste arbejde"

Hvor læser du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Psyduck skrev:
Khazim skrev:
susannemoller skrev:
Hæhæhæ det skal jeg så lade være usagt om det er kikset at være ecstasy leverandør. Der er i hvert fald kunder nok...

Men hvis andre har svært ved at forstå meningen, så betyder det blot at det job jeg skulle være startet på, ikke blev til noget alligevel. Set i bakspejlet nok godt nok. Det var på et forsorgshjem... Og alt andet lige, vil jeg nu hellere være hvor jeg er i dag, end at være blevet sådan en skrivebordsbureaukrat som skulle sidde og stemple folk og nægte dem hjælp.

Så du afviste et job, fordi du syntes det ikke "var lige var dig"/"det fedeste arbejde"

Hvor læser du det?

Jeg læste det ud fra hendes post, på daværende tidspunkt.

Junior medlem

En lille update:

Har i dag bedt om en ny sagsbehandler. En dejlig dame. Forstående og lyttende. Der gik ikke 10 min. så havde jeg mine penge.

Så jeg skal ikke være hjemløs. Og jeg skal ikke sulte. Fantastisk følelse efter sådan en indre og ydre kamp.

Til Susannemøller:

Tusind tak for dit medfølende indlæg. Det varmer virkelig.

Måske lød mit indlæg sådan, men... Jeg er ikke for syg til at leve et forholdsvist normalt liv med venner, kæreste, byture.... Og jeg giver bestemt ikke op :) Aldrig.

Har på en sær måde lært at leve med mig selv. Og hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Mine dårlige perioder betragter jeg som "moments of extreme creativity",
hvor jeg får lavet store mængder musik, digte, malerier...

Jeg går også i terapi, hvor jeg arbejder på at forstå mig selv bedre, og få bearbejdet min oplevelse.....

Og jeg har også fremtidsplaner :)

Til danilo:

Tak for lort.

Tror sku næppe den klamme sæk, har været der for at hjælpe folk. Det er vel meget almindeligt at gide høre folks historie, når man skal hjælpe dem. Ik?

Håber da du flytter til USA, hvis du engang bliver hjemløs eller får en psykisk sygdom.

Til mbN:

Tror godt jeg kan regne ud hvad mbN står for :)

Føler mig sku lidt skidt tilpas, ved at i skulle finde ud af min psyke på et internet forum. Føler i fortjente at høre det fra min mund.

Men min sygdoms karakter gør at jeg har ekstremt svært ved at tale om det. Plus alt tabuet.

Og jeg ved i vil hjælpe mig på alle måder. Og jeg fucking elsker jer for det.

I, mine homies, betyder alt.

Uden jer ville jeg have givet op for lang tid siden.

Og nu ved i, hvorfor jeg blir' lidt mere fuckd up end jer andre når vi ryger :) :D

Edit:

Til danilo igen:

Men du har selvfølgelig ret på det punkt, at jeg burde have handlet anderledes i situationen. Det eneste jeg har formået er at fremstille mig som et pattebarn. Jeg havde jo stadig et valg.

Det er også noget jeg arbejder på.

Medlem

Hvor er jeg bare glad for at høre fra dig i dag !!! Har faktisk tjekket forum et par gange for at se om der var nyt fra dig. Kan næsten mærke din optimisme gennem skærmen, så jeg trækker vejret dybt ind og tænker at du nok skal klare dig :-)

Insane psychedelia user!

Hvis du er så syg at du ikke kan gå uden for en dør, kan du kontakte lægen pr. tlf. og få et hjemmebesøg arrangeret. På den måde skaffe en lægeattest. Så ved du det næste gang. :)

..I øvrigt skal du nok ikke regne med at blive hjemløs, blot fordi du misser at betale husleje til tiden én enkelt måned. Reglerne siger at man skal gå 3mdr over tid med huslejen før end at man kan blive smidt på gaden.
MHT dit pengeproblem og mad: Man kommer rigtigt langt med en pandelampe og en aftentur rundt til de forskellige supermarkedskæders skraldespande. Du vil blive overrasket over hvor meget mad der smides ud, uden det fejler noget. Lange fingre inde i butikken kan også gøre underværker ifbm det man mangler og ikke finder i containerne.

Held og lykke med det hele. :)

Hmm, jeg havde lige overset de sidste 2 posts.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
TIL TS@ Du skal ogsaa passe paa at ikke udvikle en offermentalitet. Du har en sygdom, og du skal selvfoelgelig have hjaelp. En god ide er, at du faar alt det formelle paa plads. Faa en ordentlig diagnose paa papir. Naar du siden hen er hos din sagsbehandler, saa forsoeg at vaere konstruktiv. Taenk over, hvad du selv kan goere, og hvor du gerne vil hen med dit liv. Forsoeg at finde ud af, hvad der staar i vejen, og hoer hvad de kan goere for, at disse forhindringer kan minimeres. Den type af personlighedsforstyrrelse du har, kan godt aflastes, og du kan formentligt faa et nogenlunde velfungerende liv, hvis du kan finde nogle rammer, der passer dig. Men hver selvbevidst og lad vaere med at laegge alt i andres haender. Taenk paa, at din sagsbehandler kun ser dig i nogle minutter, og derfor ikke har alverdens overskud til at "redde" dig. Faa det bedste ud af det, der nu en gang stilles til raadighed. Og dette er selvf. ikke ensbetydende med, at du bare skal sluge alt raat. Men forsoeg at faa det bedste ud af det, saa du ikke havner i et sort hul og bare vil finde den foerste og bedste hvileplads. Du skal jo gerne faa dig et liv, du vil leve, og ikke bare en fast overfoerselsindkomst.

Junior medlem

hej min ven.. Jeg kan så meget godt forstå dig i hele dit livs foretagelser og situationer... det kan være meget svært alt sammen.. sagsbehandlere kan ikke gøre en skid for dig, det er KUN dig selv der kan gøre det... jeg er ked af at sige det, men hvis du virkelig ville ændre din situation må du tage tingene i egen hånd... I slagelse hvor jeg kommer fra er der noget der hedder Erhvervsklassen, det er ligesom produktionsskolen bare med SU i stedet.. lærerne er der for at hjælpe dig.. være velkommen til at skrive en besked til mig så kan vi snakke over facebook, eller du må gerne ringe mig på min telefon hvis du ville.. så kan jeg fortælle dig om det tidspunkt i mit liv hvor jeg stod i samme situation.. og hvordan jeg kom ud- Jeg kan se på dit sprog, og tekst, at du ikke er helt ude at skide.. det eneste jeg kan sige herfra er :
-se digselv som en soldat , og altsammen bare er en test.
- find alle de små ting man er glad for, uanset hvor latterligt de er
- Selvtillid.. fortæl dig selv at du er meget bedre en omverden,, der er INGEN grund til at de skal styre hvad dit hovede tænker...

held og lykke, huske alle har ret til en fremtid, uanset hvad vores samfund byder på
Jeg hedder Marc Birkholm på facebook. føl dig velkommen til at skrive til mig, jeg er et godt, og forståeligt menneske.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
ikkeoplyst skrev:
Til mbN:

Tror godt jeg kan regne ud hvad mbN står for :)

Føler mig sku lidt skidt tilpas, ved at i skulle finde ud af min psyke på et internet forum. Føler i fortjente at høre det fra min mund.

Men min sygdoms karakter gør at jeg har ekstremt svært ved at tale om det. Plus alt tabuet.

Og jeg ved i vil hjælpe mig på alle måder. Og jeg fucking elsker jer for det.

I, mine homies, betyder alt.

Uden jer ville jeg have givet op for lang tid siden.

Og nu ved i, hvorfor jeg blir' lidt mere fuckd up end jer andre når vi ryger :) :D

hmm... du er altså ikke mere syg end at du har kunnet skjule det for dine nærmeste venner. + du ryger hash selvom du har en skizoid personlighedsforstyrrelse. hvor smart er det lige? nul respekt herfra.

Medlem

Hvor mange af jer der mener at i har en "psykisk" eller "fysisk" sygdom ville mene i havde den for 40-50 år siden det er bare fordi at der er meget mere fokus på det nu, og de fleste bilder sig det ind, er i klar over hvor mange der har fået førtidspension nu end i f.eks 2005?

Spild af skatteydernes penge..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Xazon skrev:
Hvor mange af jer der mener at i har en "psykisk" eller "fysisk" sygdom ville mene i havde den for 40-50 år siden det er bare fordi at der er meget mere fokus på det nu, og de fleste bilder sig det ind, er i klar over hvor mange der har fået førtidspension nu end i f.eks 2005?

det var da noget lort at lukke ud, lol

sygdommen er vel den samme om det var for 50 år siden, måden at behandle og håndtere dem på har bare ændret sig

der er helt sikkert mange der udnytter systemet og ik har det så slemt som de udgiver det, men der er stadig folk som er syge og som har brug for hjælp

har selv været igennem lign tider i min teen år, noget kan være medfødt og andet kan være nogle ting som man ik selv kan gøre for, frek.s når flere af ens nære familie og forældre krasser 1 efter 1 når man er 17-18 år og har problemer nok i forvejen

fordi du er født med en guldske i røven og har det godt er det ik ensbetydende med at andre ik kan være syge

Junior medlem

Lunokhod: Du tror ikke jeg er særlig syg, fordi jeg ikke har kunne skjule det fra mine venner. Og så giver du mig "nul respekt" fordi, at jeg nyder en dejlig joint engang imellem, som om at jeg nogensinde har bedt om at få respekt fra dig.

Har du overvejet at det er min sygdoms karakter, der gør at jeg kan skjule og skjuler det fra mine venner ? Du er vidst ikke så klog. Og hvorfor blander du dig i om jeg ryger fed ? Nul respekt herfra.

Xazon: Hej med dig. Det var da godt nok en fantastisk opfattelse du har. Har du overvejet at for 50 år siden var al psykisk sygdom tabu, og noget af det værste der kunne ske for en familie, og at familie strukturen så helt anderledes ud dengang, og bla bla bla ?

Nå.

Synes det er utroligt, at jeg skal forsvare mig på den her måde. I må da forstå at jeg af praktiske omstændigheder ikke kan videregive jer hver enkelt detalje om mit liv ??? Og at det er lidt latterligt at dømme mig som samfundsnasser ud fra de 1000 ord jeg har skrevet på et internet forum :)

Jeg har ingen planer om at forblive på kontanthjælp, eller anden overførselsindkomst. Slet ikke. Jeg fik et gennemsnit på 10,5 i folkeskolen, det er nok mere end hvad Xazon og Lunokhod kan blære sig med (hahaha... ;)), og jeg har planer om at læse videre på universitetet...

Så jo, jeg kommer da til at være SAMFUNDSNASSER i et par år endnu..

Jeg havde den opfattelse at man i danmark kunne få hjælp, at vi havde et velfærdssamfund. Det er åbenbart en ret mærkelig, nærmest sørgelig opfattelse, kan jeg få fornemmelsen af når jeg læser herinde. MEN JEG ER JO OGSÅ SKØR HIIHIHIHAHA

Tusind tak til alle jer, der har givet mig gode råd, det er fantastisk.

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xazon skrev:

Det er simpelthen en gang hø det du skriver der.

Fordi man ikke kunne opdage/hjælpe en vis psykisk sygdom for 40-50 år siden, gør det det ikke mindre relevant at hjælpe de syge nu.

Og hvis personerne så havde den samme psykiske sygdom, som dengang hverken var et handikap eller blev betragtet som en sygdom, kan denne selv samme afvigelse være blevet udtrykt som et handikap og psykisk sygdom af de ændringer der er sket i samfundet.

Uanset hvad har du intet at have din post i, og den bære mest præg af at du kun har dig selv i dine tanker. Du er sikker på du ikke lider af sociopati?

Junior medlem

Geografisk sted: århus
Xazon skrev:

tror du skal læse lidt op på danmarkshistorien !!!
Hvis du går 40-50-år tilbage i tid, blev både fysisk og psykisk handicappede anbragt på kæmpestore institutioner. (åndsvage
forsorgen/kriminalforsorgen.
På disse institutioner kunne alverdens forskellige mennesker så henslæbe hele deres liv, knokle i marker, småproduktioner etc., uden selv nogensinde at tjene en krone på det og uden mulighed for at komme derfra. Der har ligget store åndsvageanstalter over hele landet - jeg tror vi allesammen, trods de meget ubehagelige episoder folk i dag kan berette om, skal være glade for at der trods alt er sket en udvikling.

Til trådstarter.
Ked af at høre om dine oplevelser med det offentlige. Godt at høre at det lykkedes for dig at få en anden sagsbehandler.
Jeg håber du får tilbudt den hjælp du har behov for og at lykkes for dig med uni.
Og så vil jeg godt lige ha lov at tilføje:
Jeg kender intet til din lidelse, men hvis den er kronisk, så tag og få undersøgt førtidspension.
Du må gerne gå på uni - uddanne dig, arbejde ved siden af etc.
Er der noget der kan forringe et menneskes livskvalitet, så er det sgu da hvis man konstant skal være bekymret for om man nu også får bevilget penge næste måned.
Det er da unødvendig belastning, hvis det er kronisk.

Medlem

Crime skrev:
Xazon skrev:

det var da noget lort at lukke ud, lol

sygdommen er vel den samme om det var for 50 år siden, måden at behandle og håndtere dem på har bare ændret sig

der er helt sikkert mange der udnytter systemet og ik har det så slemt som de udgiver det, men der er stadig folk som er syge og som har brug for hjælp

har selv været igennem lign tider i min teen år, noget kan være medfødt og andet kan være nogle ting som man ik selv kan gøre for, frek.s når flere af ens nære familie og forældre krasser 1 efter 1 når man er 17-18 år og har problemer nok i forvejen

fordi du er født med en guldske i røven og har det godt er det ik ensbetydende med at andre ik kan være syge

Mange folk "bilder" sig selv ind de er syge.
Og mange der begynder og ryge hash og tage stoffer gider bare ikke arbejde efter et stykke tid.
Jeg har selv set det på førstehånd 2-3 gange og 20-30 mennesker der er sådan

1. hun har sociale angster med at hun ikke kan møde nye mennesker men alligevel så sidder der tit nye mennesker nede ved hende

2.Arbejdskollega begyndte og ryge hverdag kunne se hvordan han begyndte og fucke op i hans arbejde og nu har han ladet en overtage hans butik, fordi at han er "træt" af og arbejde

3. Er et par som har tager stoffer i store mængder og begyndt og ryge hash nu sidder de begge på kontanthjælp...

4.En jeg går i klasse med der er 23år der startede med og ryge hash dengang han var ung, siden da er han bare hoppet rundt til forskellige uddannelser og fucket op så han kan få SU, Lever med nød og næppe hver måned fordi at han ryger og bor i hans et værelses.

Jeg har arbejdet siden jeg var 13 år og derfra til jeg var 16 år røg jeg hverdag og jeg gik i skole og passede mit job og jeg har betalt alle mine egne udgifter altid, nyt tøj, regninger osv. nu er jeg 18 år går i Skole har to Arbejde og næsten stoppet med og ryge hash, tager kun stoffer og ryger engang imellem i weekenderne.
Og folk der siger man ikke kan finde jobs skal bare lette røven og komme igang jeg søgte på nettet og et par steder i en time og blev kaldt til to jobsamtaler 1 time efter jeg havde afleveret alle ansøgninger.

det hele kræver bare lidt vilje styrke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det meget flot du kan hive 3 ligegyldige historier om dine venner frem, men det ændre ikke på at der er folk derude som virkelig er syge og har brug for hjælp, at der så er 10 gange så mange som snyder systemet er en anden sag, de skulle blive lidt bedre til at skelne imellem de 2 slags typer istedet for bare at lukke helt af og nedgøre alle som du ellers indbyder til i den forrige post

Medlem
Brugeravatar

Xazon skrev:
Og folk der siger man ikke kan finde jobs skal bare lette røven og komme igang jeg søgte på nettet og et par steder i en time og blev kaldt til to jobsamtaler 1 time efter jeg havde afleveret alle ansøgninger.

Hahah! Sig du det til de mange akademikere, der står uden arbejde nu...

Dedikeret medlem

@ Xazon tillykke det lyder som om du har styr på dit liv.

At du ikke helt fatter hvad tråden handler om og bruger den til lidt selvpromovering siger mig at du stadig har en del at arbejde med.
Du sammenligner det at finde et arbejde med at skulle leve med en psykisk sygdom "det hele kræver bare lidt vilje styrke" :D
Ja der er mange som snyder og det gør du ikke flot flot, prøv at google empati.

Trådstarter rigtig godt gået at du vælger at fortælle om dine problemer. Jeg kan forestille mig hvor grænseoverskridende det må være for dig på grund af din sygdom og det at få sat ord på er det rigtige at gøre.

Jeg kan dog godt følge Lunokhod i at det ikke er skide smart at ryge hash når du bøvler med psyken - han fik bare ikke udtrykt det særligt diplomatisk, men har selv været hvor du er og jeg røg da glad videre selvom psykosen hamrede løs fordi jeg havde overbevist mig selv om at jeg ville dø hvis jeg stoppede med tjalden. Nu læser jeg det ikke som at du ryger hverdag, men min erfaring er at har du bøvl med psyken så kommer der ik noget godt ud af hash!

Held og lykke

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]