Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://avisen.dk/farlige-piller-koster- ... 53947.aspx

Citat:

Der er lige nu særdeles kraftige og livsfarlige piller i omløb i Aalborg, hvor en ung mand er død efter at have spist pillerne.

Der er lige nu særdeles stærke morfinpiller i omløb i misbrugsmiljøet i Aalborg.
De såkaldte Oxycontin-piller har i formiddag kostet en ung mand livet. Han havde spist to af pillerne, der er cirka otte gange stærkere end morfin-piller, der gives til kræftpatienter. Det skriver TV2/Nord.
"Pillerne er livsfarlige i ukyndige hænder," siger vagtchef ved Aalborg Politi, Aage Pedersen til tv-stationen.
Den afdøde mand havde spist pillerne sammen med en ven. Da han blev dårlig, slog vennen alarm.
Pillerne kan koste flere ofre, hvis de er i omløb i narkomiljøet i det nordjyske.
"Men vi frygter, at de er i omløb i misbrugsmiljøet i Aalborg," siger Aage Pedersen til TV2/Nord.
Hvor pillerne stammer fra vides ikke. Politiet har ikke meldinger om indbrud.
Kilde:TV2/Nord

Jeg forstår den ikke helt. Skal det forstås som nogle ekstra stærke generiske oxycontin, eller?

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Ja det er jeg også lidt i tvivl om? Men sådanne er det jo med de skide jounalister!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
de skulle vist være på 80 mg

"En ung mand døde mandag formiddag i Aalborg efter at have indtaget to piller af mærket Oxycontin, og politiet frygter nu, at de meget stærke piller er i omløb i byen.

- Pillerne er livsfarlige i ukyndige hænder, siger vagtchefen ved Aalborg Politi, Aage Pedersen.

Den unge mand havde sammen med en kammerat spist to af pillerne, da han blev dårlig, og kammeraten slog alarm. Kammeraten er dog ikke blevet syg af pillerne.

- Han er nok mere vant til den slags, fortæller vagtchefen.

Otte gange så stærke
Oxycontin er et morfinpræparat. Pillerne er grønne og på 80 mg.

- Ifølge embedslægen er de otte gange stærkere end den dosis, man giver til kræftpatienter i begyndelsen af deres behandling, siger Aage Pedersen.

Politiet har ikke oplysninger om, at der skulle være stjålet piller af det mærke ved et indbrud.

- Men vi frygter, at de er i omløb i misbrugsmiljøet i Aalborg, siger Aage Pedersen. "

eb http://ekstrabladet.dk/112/article1640605.ece

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne godt lyde som om han har brudt depoteffekten på dem..

Citat:
Pillerne kan koste flere ofre, hvis de er i omløb i narkomiljøet i det nordjyske.

Det er de og har altid været det.. Pas på, nu begynder alle der tager dem at DØ!! :stupid:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyduck skrev:
Det kunne godt lyde som om han har brudt depoteffekten på dem..
:

Det ja, og det kan også være at der har været alkohol eller andet indblandet! Man ved jo aldrig hvad de undlader for at få en historie ud af det. Lige meget hvad er det sørgeligt!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
En ven på facebook havde skrevet "r.i.p" på personens væg.
Han var kun 16 år gammel, trist trist trist.

Medlem
Brugeravatar

Lad os forbyde flere stoffer, så det ikke sker igen!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Alt for ung en alder at miste livet til dope :cry:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Viser endnu engang man skal vide hvad det er man har. Jeg elsker oxycontin, og vis man ved noget om hvad man har, er det ikke farligt.

Men det er stadigvæk tragisk, ingen fortjener at miste sit liv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Repu skrev:
Viser endnu engang man skal vide hvad det er man har. Jeg elsker oxycontin, og vis man ved noget om hvad man har, er det ikke farligt.

Vi har alt for mange eksempler på det modsatte her på siden, pas på med at tror at du har styr på det bare fordi du har stor viden på området. Sørgeligt med ham fyren, håber hans venner lærer noget af det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Jeg er af samme mening som dig Jim. Man har tit en tendens til at tro, at vis man ved noget om det kan det ikke gå galt.

Men stadigvæk skal man også huske der er forskellige miljøer. I dem miljøer jeg går i er det delt i 2, Misbrugs miljøet, hvor der sker mange dødsfald. Og de mere casual users, hvor jeg aldrig har oplevet noget, andet end bad trip. Jeg tilhører selv den sidste gruppe, men jeg mener også at man som almindelig nysgerrig bruger, har en tendens til at tjekke alt ud omkring det man skal prøve. Hvor man i misbrugsmiljøet bare tager hvad der er (grundet eksempelvis psykiske problemer).

Håber du forstår hvad jeg mener.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Repu: I hvert fald nogle af de eksempler hvor brugere herfra er døde, har været i gruppen er "casual users" som du kalder dem. Beklager, men der er ingen bortforklaringer eller "sikre miljøer". Brug af stærke opioider er simpelthen livsfarligt, og jeg vil stærkt fraråde at man gør det uden at være sammen med andre som kan redde ens liv hvis det skulle blive nødvendigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.tv2nord.dk/artikel/178257:Kriminal--16-aarig-doed-dreng-obduceres?rss

Junior medlem

"Paa denne side, hvor misbrugere diskuterer deres erfaringer med forskellige stoffer" - om Psychedelia.dk: http://www.tv2nord.dk/arkiv?video_id=29729&autoplay=1

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Gangofgin skrev:
"Paa denne side, hvor misbrugere diskuterer deres erfaringer med forskellige stoffer" - om Psychedelia.dk: http://www.tv2nord.dk/arkiv?video_id=29729&autoplay=1

Well.. Det bliver sagt at der bliver advaret mod det, så det var ikke kun dårligt :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan til info fortælle at det var OD han døede af. Han tog 160 mg. (de to piller skulle være på 80mg hver)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg.
Ja, OD, men ikke bevidst, det ved jeg. 2 x 80 mg Oxycontin. Kvalt i sit eget opkast, da maveindholdet blev suget ned i luftvejen.

Må han hvile i fred, og jeg kommer virkelig inderligt til at savne den dreng. Gik i klasse med ham i mange år..

R.I.P. Daniel :'( <3

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Ville ikk kunne sætte mig ind i hvis en af mine venner fik en od og døde puha :S

Medlem
Brugeravatar

Man skal kraftedme være godt dum for at æde 2x 80mg Oxy. Synd ja, men for fanden...

Det må sku være dejligt at arbejde som journalist. Orker man ikke at grave en ordentlig historie frem (måske fordi man dagen derpå har drukket lidt for mange TOTALT HARMLØSE ALKOHOLISKE DRIKKE) kan man altid kaste sig over en eller anden tilfældig narko relateret tragedie, og spinne den til at der nu er noget dødsenfarligt ULTRA stærkt helvedes narko i omløb, som givetvis er blevet fremstillet og solgt med det eneste formål at dræbe så mange MISbrugere som muligt, da der naturligvis er kæmpestor profit at hente i netop den branche. Puuuhaa! Slemme pushere! Slemme MISbrugere! Puuuhhaaaa!! Hvor vover i at forurene det dejlige danske land og dets vidunderlige danske og kristne værdier med jeres MISbrug!!!! PUUUUHA SKAM JER! DRIK NOGLE ØL DET ER SUNDT SE SELV:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1101769.ece
http://www.business.dk/foedevarer/drik- ... -saa-sundt

Næh du, god dansk humle, det ved man hva' er! Ingen dødsfald! SKÅL!

PUHHAAAA

Dedikeret medlem
Brugeravatar

humorcide skrev:
Man skal kraftedme være godt dum for at æde 2x 80mg Oxy. Synd ja, men for fanden...

Det må sku være dejligt at arbejde som journalist. Orker man ikke at grave en ordentlig historie frem (måske fordi man dagen derpå har drukket lidt for mange TOTALT HARMLØSE ALKOHOLISKE DRIKKE) kan man altid kaste sig over en eller anden tilfældig narko relateret tragedie, og spinne den til at der nu er noget dødsenfarligt ULTRA stærkt helvedes narko i omløb, som givetvis er blevet fremstillet og solgt med det eneste formål at dræbe så mange MISbrugere som muligt, da der naturligvis er kæmpestor profit at hente i netop den branche. Puuuhaa! Slemme pushere! Slemme MISbrugere! Puuuhhaaaa!! Hvor vover i at forurene det dejlige danske land og dets vidunderlige danske og kristne værdier med jeres MISbrug!!!! PUUUUHA SKAM JER! DRIK NOGLE ØL DET ER SUNDT SE SELV:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1101769.ece
http://www.business.dk/foedevarer/drik- ... -saa-sundt

Næh du, god dansk humle, det ved man hva' er! Ingen dødsfald! SKÅL!

PUHHAAAA

Du da lam at høre på, hvor får du alt det bræk fra ?

Føler du dig så krænket af nyheden om at en dreng er død af OD på oxycontin at du bare MÅ hive 3 år gamle irrelevante artikler op ?

Tragisk er det da.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]