Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2011 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Fra Onsdagens døgnrapport ( http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/loka ... 121011.htm ):

Aktion i Metroen

Onsdag den 12. oktober 2011 kl. 16.00

I samarbejde med personale fra Metroselskabet blev passagerer på flere stationer kontrolleret i tidsrummet kl. 16.00-19.00 med følgende resultat.
Der blev oprettet 13 sager vedrørende overtrædelse af lov om euforiserende stoffer, der blev fundet to eftersøgte personer og endelig blev en person sigtet for ikke på forlangende fra politiet, at ville opgive navn, adresse og fødselsdato.


Jeg har kun i forbindelse med razziaer på staden oplevet kropsvisitationer omkring christianshavns torv. Er dette her en ny taktik, eller er det set før? Og kræver det en visitationszone, før de kan visitere random folk i metroen?

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2011 14:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Jeg ved det ikke men kæft hvor virker det dog nazi agtigt at skulle stå og tømme sine lommer i metroen foran alle og forsinkes på sin rejse, jeg forstår slet ikke at det er tilladt at forstyrre folk på denne måde.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2011 14:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Det er ikke noget nyt. Visitationszonerne har været der i skiftende omfang i årevis. De blev officielt indført for at finde våben, men i praksis er de mest blevet brugt til at finde hash og andre stoffer i lommerne på folk.

Det er korrekt forstået, at det kræver en visitationszone for at politiet kan visitere dig uden at have begrundet mistanke. Uden for en visitationszone kan du til enhver tid nægte at lade dig kropsvisitere, og du er heller ikke forpligtet til at åbne dine tasker eller lommer, så de kan kigge ned i dem - altså når politiet ikke har arresteret og sigtet dig for en forbrydelse. Du er endog ikke forpligtet til at udtale dig. Ifølge Retsplejelovens §750:

"Kapitel 68: Afhøringer og særlige efterforskningsskridt

Politiet kan foretage afhøringer, men kan ikke pålægge nogen at afgive forklaring og ingen tvang må anvendes for at få nogen til at udtale sig. Enhver er dog pligtig på forlangende at opgive navn, adresse og fødselsdato til politiet. Undladelse heraf straffes med bøde."


I det hele taget er det et godt råd, at man simpelthen ikke taler med politiet. Du skal ikke bekræfte eller nægte noget som helst. Spørg blot, hvad du kan hjælpe med - og vil de noget, du ikke går med til, så sig at det indvilliger du ikke i. Spørg så, om du er fri til at gå. Lad dem blot true og puste sig op, men uden for en visitionszone har de ikke nogen som helst ret til at træde på din ret til at blive ladt være i fred.

Dertil skal du vide, at hvis du bliver passet op af politiet og de fastholder dig i over 10 minutter, så kan du klage og få erstatning. Det er ofte godt, at du begynder at tage tid og at du - når de 10 minutter nærmer sig - spørger politiet om anvisninger til at klage over chikane ud over de 10 minutter.

Metroen er dog en klassiker og politiet har ligget på lur i årevis på stationen og de har udnyttet visitationszonen til fulde. Lad mig bare sige, at du gør klogt i IKKE at tage en hættetrøje på eller på anden måde signalere, at du er en "rygertype". Politiet benytter sig 100% af den slags "profiling", og de elsker at overfalde de af jer, der klæder sig i overensstemmelse med deres fordomme. De ved to ting. For det første at deres profiling virker og at I derfor er svage ofre. For det andet ved de, at det ville være katastrofalt at overfalde tilfældige på den måde, og det er derfor de undgår folk med et "normalt udseende".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2011 14:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
God, velskrevet og informationsrig post som altid Malkavian. Men er der rent faktisk visitationszone i metroen? Jeg har hørt noget om at den strækker sig ned til man stiger ind i toget. Når først man er inde i metro-toget er man ude af zonen. Ved dog ikke om det holder, men hvis det gør, synes jeg at det er en svinestreg med visitationer derinde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2011 20:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
well, uden for visitations zonerne kan de vel bare sigte dig for besiddelse af stoffer og så frafalde sigtelsen hvis de ik finder noget, så har de "begrundet mistanke" selvom der ik er en skid i den mistanke, jeg bliver visiteret alle steder jeg møder dem, og hvis man prøver at nægte noget bliver det bare mer fuckt for en selv, så ryger man med på stationen og kan stå og smide alt sit tøj foran 2 pansere

som du selv siger, passer dit udseende på deres fordomme vil de visitere en, lige meget hvor det er henne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2011 14:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Problemet er bare at uanset hvor meget man forsøger at undgå hættetrøjer og andet gejl, så er 3 drenge der går på prinsessegade kl. 22 bare mistænkeligt, og sten sikkert...

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2011 21:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 sep 2008 09:08
Indlæg: 1
Crime skrev:
well, uden for visitations zonerne kan de vel bare sigte dig for besiddelse af stoffer og så frafalde sigtelsen hvis de ik finder noget, så har de "begrundet mistanke" selvom der ik er en skid i den mistanke, jeg bliver visiteret alle steder jeg møder dem, og hvis man prøver at nægte noget bliver det bare mer fuckt for en selv, så ryger man med på stationen og kan stå og smide alt sit tøj foran 2 pansere

som du selv siger, passer dit udseende på deres fordomme vil de visitere en, lige meget hvor det er henne


Er der noget der kan komme med nogel juridisk dokumentation for den her? Jeg har om flere der har oplevet det, men jeg synes at det virker absurd at de har ret til at sigte tilfældige mennesker udelukkende baseret på profiling. Det kunne under alle omstændigheder være virkelig fedt at kende sine rettigheder hvis man selv stod situationen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 19:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2010 18:50
Indlæg: 5
Jeg er blevet taget i metroen. De stod lige når man kom ned af trapperne.
Hvis man så mistænkelig ud, hev de dig til siden og tømte dine lommer. Jeg var ikke engang påvirker da de tog mig til siden.
Synes godt nok at det var strengt. Jeg fik en bøde på 2000 kr for besiddelse af 4 gram pot..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 19:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 sep 2011 11:16
Indlæg: 103
Hvor kunne det dog være rart hvis de mange resurser blev brugt på at fange rigtige kriminelle.. suk :/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team