Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 03:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Behandling
Junior medlem
Brugeravatar

HEY FOLKS!

jeg hedder mikkel, bor normalt i tjæreborg (Nær Esbjerg) men er flyttet til christiansfeld til "afvænning og Behandlingshjem" (Tagkærgaard)
jeg har været i misbrug siden jeg var omkring 11.
Hash, Amfetamin,Kokain, benzin, LSD, Svampe, krydser etc.
Anyways, har stoppet alt andet misbrug end svampe.
det er ok med bhandlingen men er der nogle af jer der har nogle tips til at stoppe sit misbrug?
styrer sine misbrugstanker? eller få det bedre med sig selv?

så vil jeg være utroligt glad hvis i delte jeres erfaringer med mig :)

På forhånd, tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes det der har afholdt mig fra at have abstinenser har været at have så travlt, at jeg ikke har bemærket, at der var noget der manglede. Dog ikke en stresset form for travlt, for stress kan godt trigge abstinenser, men at være godt beskæftiget hele dagen, hver dag. At være fysisk aktiv giver mig mere selvværd. :)
Hvis man har en af være forelsket i, er det også meget godt til at aflede tankerne synes jeg.

Insane psychedelia user!

Jeg er enig med NeXku$$e i, at for meget "tom" fritid er usundt. Både i forhold til stofforbrug, men også i forhold til generel mental sundhed.

En anden ting jeg har erfaret, ikke i forbindelse med stofmisbrug, men generelt med udfordringer i livet, er at dit sind er "lusket". Der foregår en masse ubevidste ting som styrer dine handlinger.

De fleste som dyrker fysisk krævende sport, har sikkert bemærket det. Man burde tage ned og træne, men føler sig lidt uoplagt. Ens tanker kredser om, at man har ikke fået optimal søvn, ikke optimal mad, man er lidt øm, etc etc. Overvinder man tankerne og kommer derned, opdager man, at man præsterer præcist lige så godt eller bedre som på de dage hvor man er i det rigtige humør. Og sådan er der mange situationer hvor man prøver på at undgå noget, man opfatter som ubehageligt, hvor sindet kan være meget kreativt med begrundelser, men lader en i stikken med motivation. Hvis man vil nå sine mål i livet, er man er nødt til at se igennem undskyldningerne, bide i det sure æble og klemme ballerne sammen. Hold øjnene på målet.

Der vil sikkert være situationer hvor du får lyst til stoffer, og dit sind giver dig en masse grunde til, at du godt lige kan gøre en undtagelse. Jeg kender dig jo ikke, men nogle af de ting man typisk hører er: "Det er jo en speciel begivenhed", "det er længe siden jeg sidst har set gutterne", "en enkelt undtagelse kan ikke skade", "jeg kan stoppe igen lige når jeg vil", "jeg har bare haft en virkelig dårlig dag" og så videre. Det er dårlige undskyldninger.

Indse at det hjælper dig ikke. Sæt dig selv i førersædet!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
^^spot on

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er tit inde at træne med de andre fra tagkærgaard, og pædagogerne er meget ops på at vi har noget indhold i dagen.

jeg har lært en masse på min vej som jeg syntes alle mennesker skulle lærer.
om sig selv og hinanden :)

det jeg har fundet ud af f.eks er at det tit hjælper bare at snakke om tingene.
har du misbrugstanker? snak med en pædagog (eller en nær ven)
har du problemer i familien? snak med nogle!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]