Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 07:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ohøj,

Det ville være ulideligt ikke at riste tobakken i joints, men jeg har længe tænkt på, om denne proces også frigiver nogle af de andre skadelige stoffer og tilsatte nasties, således af den ristede tobak måske er decideret sundere at ryge, end før man ristede den.

Umiddelbart kan jeg godt teoretisere over, at den høje temperatur frigiver stoffer, som måske fordamper osv, men jeg ved intet om det.

Nogen der er klogere end jeg?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Ja altså jeg ved ikke så meget men nikotinen forsvinder hvis du rister ordentligt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tobak fra cigaretter bliver aldrig sundt. Men tror da nok det fjerne nogle af indholdsstofferne..
Om det så fjernede chancen for at blive syg af en ting - så er chancen for at blive syg af en anden sikkert stadig lige så høj. :)

Junior medlem

Så langt er jeg heldigvis med ;-)

Det forekommer mig bare, at I alle andre tilfælde af opvarmning frigives forskellige stoffer. Det kan f.eks. være legeringsmidler i computerchips, der frigiver diverse kemikalier og gasarter når computeren bliver varm inden i ved brug, eller stearinlys der afgiver parafin, når de lyser osv.

Jeg ved ikke, om jeg umiddelbart forestiller mig en sundhedsmæssig gevinst, for sidder man og rister i en staniol-bakke, ville man sikkert indånde de fleste af de frigivne stoffer; herunder sikkert også nikotinen...

Ved det ikke, har bare tænkt på det. Jeg er ingenlunde nogen helsefanatiker, men stoppede med at ryge cigaretter for fem år siden, da jeg blev far, og går lidt og har god samvittighed over snart at have været ikkeryger så længe, at jeg indkasserer nogle af de helbredsmæssige forbedringer på lungevæv og ift. til cancer-risiko, og i det lys, er det nok ikke så fornuftigt at ryge cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Cthulhu skrev:
Så langt er jeg heldigvis med ;-)

Det forekommer mig bare, at I alle andre tilfælde af opvarmning frigives forskellige stoffer. Det kan f.eks. være legeringsmidler i computerchips, der frigiver diverse kemikalier og gasarter når computeren bliver varm inden i ved brug, eller stearinlys der afgiver parafin, når de lyser osv.

Jeg ved ikke, om jeg umiddelbart forestiller mig en sundhedsmæssig gevinst, for sidder man og rister i en staniol-bakke, ville man sikkert indånde de fleste af de frigivne stoffer; herunder sikkert også nikotinen...

Ved det ikke, har bare tænkt på det. Jeg er ingenlunde nogen helsefanatiker, men stoppede med at ryge cigaretter for fem år siden, da jeg blev far, og går lidt og har god samvittighed over snart at have været ikkeryger så længe, at jeg indkasserer nogle af de helbredsmæssige forbedringer på lungevæv og ift. til cancer-risiko, og i det lys, er det nok ikke så fornuftigt at ryge cannabis.

Alternativ er at ryge rent pot/skunk på bong, vamporizer - ellers mener jeg også at jeg har hørt om en slags tobak du kan købe, som ikke har nogen smag eller noget som helst men kun til det formål at gløde. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]