Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2011 12:50 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg sidder her med tømmermænd og keder mig lidt på denne grå søndag, så hvorfor ikke skrive en dansk guide til DMT ekstraktion :mrgreen:

Ekstraktion af N,N-dimethyltryptamin (DMT) fra mimosa hostilis rodbark (MHRB)

Disclaimer
Der opfordres på ingen måde til at udføre nedenstående teknik, da den er ulovlig og kan medføre fængselsstraf. Desuden kan metoden være risikabel og sundhedsskadelig at udføre. Denne tekst er skrevet for interessens skyld og ikke med henblik på at blive udført.

Forord
Denne teknik er mere eller mindre den samme som ”Straight to base tek”, der omtales på mange fora. Nogle hævder, det er nødvendigt med en hel syre/base ekstraktion, men det er unødvendigt, hvis man er omhyggelig med denne metode. Det er uvist for mig, om metoden er generel for alle DMT-holdige planter, men i princippet burde den fungere. Det kan godt udføres mere low-tech, men denne metode er klart nemmest og giver et bedre produkt. Gå ikke på kompromis med produktet, fordi du vil spare et par hundrede på udstyr! Alt udstyret kan findes til 5-600 kr. i alt, måske endnu mindre, hvis man er heldig.

Teori
DMT findes som forskellige salte i barken, da det er ladet ved fysiologisk pH. Ladet DMT er uopløseligt i upolære solventer. NaOH tilsættes for at deprotonere DMT, altså få det på baseform, og for at delvist få opløst barken. Når DMT er på baseform(freebase DMT), kan det ekstraheres over i upolære solventer som heptan.

Materialer
Mimosa hostilis rodbark, tørret, pulveriseret. Hele stykker tørret rodbark kan godt bruges, men skal blendes først. Det sviner dog MEGET og kan være en hård omgang for blenderen. Alternativt kan det males, men jeg tror, det er en meget langvarig proces.

NaOH/natriumhydroxid/kaustisk soda. Kan udskiftes med KOH eller andet letopløseligt metalhydroxid. Advarsel: Letopløselige metalhydroxider er stærkt ætsende. Brug briller!

Heptan/rensebenzin. Kan udskiftes med andre upolære solventer som benzin, petroleum eller xylen, men alt i alt må heptan være det bedste valg, da det har det laveste kogepunkt af lettilgængelige, upolære solventer. Nogle guides anbefaler xylen, hvis man gerne vil have flere forskellige alkaloider ud, men jeg er personligt en smule skeptisk overfor, om de overhovedet har nogen effekt. Desuden er xylen en del giftigere og sværere at dampe af end heptan. Heptan er i hvert fald ganske udmærket til ekstraktion af DMT. Advarsel: Ovennævnte solventer er meget brandfarlige og deres dampe er giftige og/eller kræftfremkaldende. Undgå åben ild, gnister og rygning. Brug åndedrætsværn.

Demineraliseret vand. Postevand kan sådan set godt bruges, men bare for at sikre, der ikke kommer noget snask med fra postevand, anbefales dem. vand.

Udstyr
Stor (>1500 mL) beholder i borosilikatglas/pyrexglas med låg. Opløsning af NaOH i vand er en exoterm (varmeudviklende) reaktion. Man kan derfor risikere, at normale glasbeholdere splintres af varmen. Og man har VIRKELIG ikke lyst til at få en varm opløsning NaOH ud over det hele! Store glasbeholdere med låg i pyrexglas kan godt være ret dyre, men de er investeringen værd, da de har flere anvendelsesmuligheder. De sælges typisk på tysk ebay.

Skilletragt med prop, jo større jo bedre. Proceduren kan godt udføres uden en skilletragt, men en skilletragt gør det hele meget lettere og mere forsvarligt. Se artiklen på wikipedia om, hvordan en skilletragt virker. Den danske artikel er OK. Der findes i øvrigt mange videoer på youtube, der demonstrerer korrekt brug af en skilletragt. De sælges typisk på tysk ebay. Hvis der skulle herske nogen tvivl, hedder en skilletragt ”separation funnel” på engelsk og ”Scheidetrichter” på tysk.

Ophæng til skilletragt. Tysk ebay. Kan også laves selv. Så længe den kan holde skilletragten i lodret position, kan den bruges.

Gryde eller skål til udfældning.

Sikkerhedsbriller. Det kan ende med at koste dig synet, hvis du ikke bruger en form for øjenbeskyttelse! De fleste byggemarkeder sælger sikkerhedsbriller.

Plastichandsker. NaOH kan forsage forbrændinger af huden. Brug af plastichandsker anbefales derfor. Sælges i dagligvareforretninger, malerforretninger, byggemarkeder mv.

Åndedrætsværn. Som sagt er dampe fra ovenstående solventer skadelige og kan nemt gøre en meget svimmel, hvis man ikke står ved et stinkskab. Brug derfor åndedrætsværn. Kan købes i de fleste byggemarkeder. Husk at sige, den skal kunne filtrere rensebenzin fra. Åndedrætsværn fås med forskellig porrestørrelse.


Procedure (150 gram MHRB)
Proceduren udføres under emhætte eller et meget ventileret sted. Den kan godt være til gene for andre beboere i lejligheden/huset pga. dampe fra opløsningsmidler.
80 gram NaOH opløses i 1,5 liter vand. 150 gram MHRB tilsættes i flere portioner til opløsningen under kraftig omrøring/omrystning af beholderen. Blandingen henstår i ca. 3 timer. Beholderen omrystes kraftigt 2-3 gange i timen. Blandingen hældes op i skilletragten (evt. ad flere omgange afhængig af skilletragtens størrelse. Det er vigtigt, at skilletragten ikke fyldes for meget. Hellere lidt for lidt end lidt for meget). Til 500 mL blanding tilsættes ca. 30 mL heptan. Proppen sættes på og skilletragten omrystes 3-4 gange (husk at tage trykket af med hanen efter hver omrystning!). Skilletragten henstilles på holderen, proppen fjernes og der ventes, til faserne er helt skilte (tålmodighed!). Hvis faserne har meget svært ved at skille, tilsættes lidt bordsalt og rystes forsigtigt. Den nederste fase (vandfasen) tappes over i en tom glasbeholder. Den øverste fase (heptanfasen) tappes over i en gryde eller skål til udfældning. Det er vigtigt, at der ikke følger noget sort/brunt snask med over i skålen. Heptanfasen skal være klar uden bundfald og har typisk en svagt gullig farve. Hvis der følger noget snask med, kan heptanfasen forsigtigt dekanteres over i en ny skål. Dvs. man forsigtigt hælder heptanfasen ud af skålen, så der stort set kun er bundfældet snask tilbage i skålen. Man taber ikke meget produkt, hvis man er omhyggelig. Vandfasen hældes op i skilletragten igen og der tilsættes igen 30 mL heptan. Ekstraktionen gentages 2 gange. Dvs. der bruges ca. 3x30 mL heptan pr. 500 mL blanding.
Nogle guides anbefaler flere ekstraktioner, men IMO er det overkill. Hvis hele blandingen er ekstraheret 3 gange med heptan, er der ikke meget DMT tilbage og blandingen/vandfasen kan efterfølgende hældes i vasken eller toilettet. Skålen til udfældning henstilles et godt ventileret sted som ved et åbent vindue. NB: man kan ikke opholde sig i rummet, hvor solventet fordamper!

Efter ½-1 døgns tid, burde der gerne være DMT freebase krystaller i bunden af skålen afhængig af, hvor varmt skålen har stået. Bliv ikke utålmodig og gør dumme ting som at sætte skålen i ovnen. Det kan være farligt og ødelægge din ovn. Hvis processen skal speedes en smule op, kan skålen evt. stilles i et 40-60 grader varmt vandbad.

Krystallerne hakkes i stykker og tørres til de ikke lugter af solvent længere. Du har nu forholdsvist ren DMT freebase. Et rent produkt skal gerne være store, klare krystaller. De første par gange, kan krystallerne dog godt være gule/orange/grønne og fedtede. Denne metode kræver lidt øvelse, før man mestrer den helt. Ekstraktion af 150 gram MHRB giver som regel et sted mellem 0,5-2,5 gram DMT afhængig af, hvor omhyggelig man har været, men først og fremmest af barkens kvalitet. Hvis krystallerne er for snaskede, kan produktet evt. omkrystalliseres i lidt heptan. Omkrystallisering er dog sjældent nødvendigt, hvis man ellers er omhyggelig med ekstraktionen.

Omkrystallisering
Det urene produkt tilsættes en lille smule heptan i et glas. Start med 5-10 mL pr gram urent produkt. Herefter opvarmes glasset i et vandbad eller med en hårtørrer/varmepistol (aldrig med åben ild!) indtil man har en klar opløsning. Hvis solventet begynder at koge, men opløsningen ikke er klar endnu, tilsættes lidt mere heptan (ca. 0,5-1 mL ad gangen). Idéen er at tilsætte så lidt solvent som overhovedet muligt, men stadig at få det hele opløst. Solventet skal være så varmt som muligt uden at koge under opløsningen.
Når man har en klar opløsning, køles glasbeholderen i et isbad. Dette burde gerne få det rene produkt til at udfælde. Dette skridt kan godt tage noget tid, tålmodighed er en dyd! Evt. kan beholderen forsegles og stilles i fryseren. Efter et par timer, burde der gerne være hvide krystaller i opløsningen. Krystallerne filtreres fra i en tragt med et kaffefilter og kan evt. vaskes med lidt iskoldt heptan. Hvis det er gjort ordentligt, burde man gerne have meget rent DMT freebase nu. Acetone ville måske være bedre end heptan til omkrystallisering, men jeg har ikke kunnet finde nogen erfaringer med det. Man kan prøve sig frem, hvis det er et problem med heptan.

Kom endelig med ris/ros, rettelser, jeres erfaringer osv. Jeg har nok glemt et par småting :)

-Imp

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 13:24 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Tak, godt arbejde.. Så har vi forhåbentlig set den sidste tråd hvor folk efterspørger en dansk guide.
Har ingen erfaringer med DMT ekstraktion, så kan ikke komme med noget kritik

Sticky, please!

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 15:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
God ide jeg vil bare tilføje at når man skal have plante materialet ud af vandet er det en god ide at stille det i køleskabet.
Først fordi at alt plante massen bundfælder når vandet bliver koldt og hvis man så bruger en stempelkande kan man meget nemt for si al barkmassen fra, med kaffefiltre tager det en krig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 15:51 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Ovenstående er uden at tage plantematerialet ud af vandet. Hvis barken er pulveriseret fint nok, kan det godt løbe med gennem skilletragten. Men jeg havde ikke lige tænkt over at bruge en stempelkande til at si barken fra, det gør det nok lidt lettere, hvis der ikke er bark tilbage i vandet :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 15:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
Okay det havde jeg lige overset, jeg synes dog at stempelkanden er fortræffelig til formålet og det er nemmere at have med at gøre uden bark rester imo..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 19:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 feb 2010 22:19
Indlæg: 50
Geografisk sted: 2200
Synes også straight-to-base ekstraktion er det nemmeste, og har også fået rigtig fint udbytte de gange jeg har prøvet det (og jeg er ikke kemiker :)).

I stedet for skulle have al rensebenzinen til at fordampe, stiller jeg blandingen, der indeholder DMT i fryseren natten over, hvorved DMT udkrystalliserer, og så kan man hælde rensebenzinen tilbage og genbruge den.

_________________
Undoubtedly the Universe is unfolding as it should.


Senest rettet af Jordboer 05 sep 2011 22:10, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 21:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
super guide Imp! :)
Er en skilletragt på 500 ml. fin, eller skal jeg have fat i en på 1000 ml.?

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 22:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
Jeg vil anbefale at købe en på en liter, hvis du skal lave større portioner bliver du hurtigere færdig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2011 23:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Fantastisk arbejde, IMP! Prikken over i'et ville være en billede-guide ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 07:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Fantastisk Imp! Lad os få den sticky?
Behindmind, jeg har ligeledes eftersøgt med billeder. Jeg kan sagtens tage billeder når jeg går igang, hvis altså resultatet bliver fint.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 12:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Det ville da være perfekt. Det er ren og skær et luksus krav, på et ellers fantastisk stykke arbejde. Det giver mig virkelig mod på at give mig i kast med det.

Frugthat skrev:
Sticky, please!

Enig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 15:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Ligesom Jordboer, så har jeg også puttet min Naphta i fryseren, så DMTen udkrystalliseres. Her tænker jeg mest af alt på problemer med naboer.
Jeg har desuden, istedet for NaOH, brugt Calcium Hydroxide. Basen er lidt svagere, så man undgår alvorlige skader, hvis uheldet nu skulle være ude. Men det står også i guiden

Må IMP få i massevis af tømmermænd og grå Sømdage i fremtiden :)

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 23:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jul 2006 18:12
Indlæg: 251
Geografisk sted: Seks kilo!
Luftkaptajnen skrev:
Ligesom Jordboer, så har jeg også puttet min Naphta i fryseren, så DMTen udkrystalliseres. Her tænker jeg mest af alt på problemer med naboer.
Jeg har desuden, istedet for NaOH, brugt Calcium Hydroxide. Basen er lidt svagere, så man undgår alvorlige skader, hvis uheldet nu skulle være ude. Men det står også i guiden

Må IMP få i massevis af tømmermænd og grå Sømdage i fremtiden :)


Er det ikke overflødigt ? Skal man ikke i sidste ende ramme den samme PH-værdi. Hvis det er sådan, kan man vel blot bruge en mindre koncentreret mængde NaOH..
Just a thought

- Tramper :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2011 15:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2009 12:16
Indlæg: 9
godt arbejde men personenligt kan jeg bedst lide jim-jam som er et Mimosa Hostilis fuldspektrum ekstrakt der bliver lavet med xylol. da jeg finder det mere potent og farverigt plus den kan give dig en god brain twister :o

peace out


Senest rettet af psylover 21 sep 2011 19:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2011 21:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Vær venlig at forklare "Brian twister" ?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2011 12:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2009 12:16
Indlæg: 9
brain twister er meget sværd at forklare men når jeg røg ren dmt var mine tanker meget klare hvor i mod med jimjam var de meget tåget så meget at nogle gange glemte at fokusere på hallucinationerne hvilket gjorde at jeg rent faktisk ikke kunne se hallucinationerne. håber at i forstår hvad jeg mener.


peace out


Senest rettet af psylover 21 sep 2011 19:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2011 10:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Psylover: går ud fra Brian = brain? :)

Rigtig fed guide imp! Det lige før man skulle give sig i kast med det :)

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2011 10:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Imp = p4p best poster :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2011 19:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2009 12:16
Indlæg: 9
Incase det har du helt ret i med "brain" undskylder fejlen. det sku ikke gå ud over
brian :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2011 00:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 sep 2011 16:00
Indlæg: 1
Great work!


Senest rettet af Andni87 28 sep 2011 11:41, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team