Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychs,
Jeg er ny på forummet, så bær over med mig hvis jeg har postet i et forkert underforum..
Jeg har efterhånden prøvet det meste, alt fra cannabis til emma.
Men efter at en kammerat har præsenteret mig for begrebet tøse-"LSD", måtte jeg lige søge andetsteds for at få en forklaring.
Han påstår, at de her stimulanser er lovlige i enhver sammenhæng, ikke har nogen bivirkninger og at effekten er næsten det samme som ved "the real deal". Lad mig understrege at jeg ikke tror det mindste på ham ;)
Har ikke megen tillid tilovers for urter, fremfår god kemi, når det kommer til sådan noget.
Men jeg ville da gerne høre om nogle af jer har erfaringer med disse "milde" euforiserende / stimulerende stoffer. Som bliver solgt i flæng på internettet,

Jeg er egentligt mest interesseret i en trip-rapport, og noget råd eller vejledning.
Jeg er ikke bange af mig, gider bare ikke ofre en masse penge på et "totally not worth it"-eksperiment.
Man skulle jo gerne have klejner til både Bash og Hajer. :D

God ryger til jer alle, og god weekend :joint:
//Puttemusen

Medlem

Jeg er ret sikker på at have set en tråd om dette for ganske nyligt. Det har vist også lige været oppe og vende i medierne, hvor Henrik Rindom (overlæge med speciale i euforiserende stoffer) har kommenteret på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Der findes en del forskellige "lovlige" euforiserende stoffer. Om de er pengene værd er en definitionssags.
Personligt så er de eneste ting, som faktisk er lovlige her i Danmark, som er noget værd HBWR og Cebilfrø.
På nettet kan man finde en masse "lovlige" stoffer, men som bliver snuppet i tolden hvis man er uheldig. Her kan man anbefale sådan nogle ting som Kratom, og div. cannabis substanser. Man kan også bevæge sig over i det der hedder RC's, altså forskellige analoger af allerede eksisterende stoffer. Nogle er direkte skadelige og giftige for kroppen, mens andre "ikke er så skadelige". Problemstillingen ved RC's er bare, at der ikke er nogen der ved hvordan at de stoffer påvirker kroppen gennem længere tid, og om det vil påvirke din krop om fx 10 år.

Så alt efter hvilken slags rus du er ude efter, så findes der ting der minder om rigtige stoffer på nettet.
Men det lyder som om at du lige først skal læse en hel del op, på hvordan at den her slags stoffer virker inden du overvejer at begive dig ud i et eksperiment.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det kunne meget vel tænkes at være aMT han omtaler. passer i hvert fald profilen perfekt.

Puttemusen skrev:
Men efter at en kammerat har præsenteret mig for begrebet tøse-"LSD", måtte jeg lige søge andetsteds for at få en forklaring.
Han påstår, at de her stimulanser er lovlige i enhver sammenhæng, ikke har nogen bivirkninger og at effekten er næsten det samme som ved "the real deal". Lad mig understrege at jeg ikke tror det mindste på ham ;)

well, det er sandt det han siger, bortset fra at de ikke er uskadelige. aMT har været kendt længe og derfor er risikoen herved lidt lavere end nogle af de helt nye kemikalier, hvor man virkelig spiller russisk roulette med sit helbred.

Insane psychedelia user!

Halugenlampe, whatchu talking about? Jeg kan overhovedet ikke se noget der peger i retning af aMT og tøse-LSD refererer hertil: http://ekstrabladet.dk/nationen/article1604501.ece

Medlem

Dette er hvad forhandler-siden har at fortælle om det såkaldte "tøse-lsd":

Space Trips is the new generation legal highs designed to enhance all your six sences. Space Trips – natural and legal alternative to LSD is only pills able to take you to the moon and get back making you perceive reality differently, boosting your energy level, causing intense visuals and powerful sensory enchancement. The natural psychedelic blend is ideal party pills for raves, clubs or anywhere there is alot of people and energy. Each capsule of Space Trips contains DMAA (Geranamine) – world best legal alternative to BZP and amphetamine, Galangal, Piperine. Try this legal speed to feel this world differently, sounds, pictures and even a simple touch will stimulate a whole new experience. Why risk legal hassles or severe side effects with illegal drugs, if you can go natural and legal with these alternative products that work just as well and not have a worry in the world.

Senest rettet af ChriDen 27 aug 2011 00:48, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

well, så forstår jeg slet ikke betegnelsen tøse LSD. stimulanser har da intet med LSD og og gøre og LSA kan være højde med LSD og da ikke tøset på nogen måde. det giver jo ingen mening. men det er jo også nogle platugler der kommer med disse øgenavne.

du har selv prøvet aMT, Phibber. synes du ikke stoffet passer beskrivelsen perfekt? man har den sikkerhed at de empatogene kvaliteter fører en i guldkaret gennem trippet, som også er noget mildere hvad angår de psykedeliske effekter, medmindre man indtager heroiske doser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Synes dog heller ikke umiddelbart at der er noget der peget på, at det skulle være aMT.

aMt er på ingen måde tøse-LSD eller anden form for svag empatogen kopivare. Det er derimod et fuldt ud empatogent og psychedelisk stof i de rette doser, meget på højde med andre klassiske psychedelika. At det så ikke er et stof for alle, er en helt anden sag.

Medlem
Brugeravatar

Puttemusen skrev:
Jeg er ikke bange af mig

Det burde du ellers være, hvis du er villig til at indtage "tøse-LSD", du reelt ikke ved, hvad er. Og hvad er "emma" forresten? Morfin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Metavinduet skrev:
"emma"

MDMA

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

sådan oplever jeg det ikke. jeg synes klart at den empatogene virkning gør det lidt LSD-med-støtte-hjul agtigt. jeg oplever ikke helt samme faldgruber ved det som de rene psykedelika, og derfor virker det mere sikkert. men det er måske bare mig?

men så forklar mig lige hvorfor amfetaminer og DMAA, som jeg anekdotisk har set beskrevet somen mild stimulans, ala ephedrin, skulle være "tøse-LSD". det giver da endnu mindre mening.

Medlem

Jeg tror ikke det behøver at give mening. Der er en del forskellige ting inde på den hjemmeside der beskrives som alternativer til henholdsvist amfetamin, ecstacy, kokain, opium, og andet. Fælles for de fleste er at det umiddelbart ser ud til at DMMA skulle være hovedingrediensen, som så bliver blandet med forskellige ting (koffein til opkvikkende effekt, etc).

Jeg tror at det er et af de firmaer der er forsvundet/har skiftet navn, inden for et halvt år.

Medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Metavinduet skrev:
"emma"

MDMA

Heh, det kunne jeg sgu ikke engang gætte mig frem til :)

Insane psychedelia user!

Nu skal jeg skære det ud i pap for dig, Halugenlampe.

1) EB har for nogle dage siden haft en artikel hvor de betegner diverse kapsler med urteblandinger som tøse-LSD
2) Puttemusens ven har læst artiklen
3) Vennen har fortalt det videre til Puttemusen
4) Puttemusen spørger her
5) Puttemusen får at vide det samme som står i EBs artikel

HVOR KOMMER AMT IND I BILLEDET? Det kan godt være at du synes at tøse-LSD er en god betegnelse for aMT, men du læser noget ind i Puttemusens indlæg som ikke står der. Ekstrabladet kunne også have kaldt det tøse-ecstasy og så ville du slet ikke have bragt aMT op. Her er den eneste beskrivelse i indlæget:

Citat:
Han påstår, at de her stimulanser er lovlige i enhver sammenhæng, ikke har nogen bivirkninger og at effekten er næsten det samme som ved "the real deal".

Klassiske herbal ecstacy salgsargumenter. aMT er desuden gjort ulovligt for nyligt, såvidt jeg husker.

GTFO NAO!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

JAMEN SÅ SKID MIG DA I MUNDEN!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

aMT er da ikke "forholdsvis sikkert"? Er det mig der er helt galt på den, eller er der god grund til at tro at det er stærkt neurotoksisk?
Og kunne "tøse-LSD" ikke være whatever psychedelisk RC som endnu ikke er ulovliggjort? Folk der har skrevet artiklen fatter jo sikkert ikke hvad LSD overhovedet er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alice skrev:
aMT er da ikke "forholdsvis sikkert"? Er det mig der er helt galt på den, eller er der god grund til at tro at det er stærkt neurotoksisk?

Jeg har læst artiklen der linkes til hvor det nævnes i wikipedia. Neurotoksiciteten er vist i mus der blev udsat for 8x30mg/kg aET over 4 dage, musene blev aflivet en uge efter sidste dosis. Det konkluderes at den serotonerge toksicitet er at sammenligne med MDMA og PCA.

Synes dog det er vigtigt at holde sig for øje at testen er udført på mus og doserne er helt abnorme(8x30mg/kg for en person på 75kg svarer til 18 gram).

Bonus info: I artiklen nævnes det at en person døede efter indtagelse af 700mg aET. Med nogle folks doser på 100mg+ aMT er der ikke langt til en potentielt dødelig dosis.

http://dx.doi.org/10.1016%2F0014-2999%2891%2990686-K

Edith: rettet eMT til aET, lille smutter :)

Senest rettet af SortSnog 28 aug 2011 20:04, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og det menes at denne neurotoksitet skyldes oxidativ stress?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alice skrev:
Og det menes at denne neurotoksitet skyldes oxidativ stress?

Nej, det nævner de ikke, men artiklen er også ret gammel, fra 1991.

De bedømmer neurotoksiciteten ud fra 3 kriterier, fald i Serotonin mængde, fald i et af Serotonins nedbrydningsprodukter(5-HIAA) samt fald i "uptake-sites".

Der er tydeligt fald i alle tre. Det sidste er det interessante, og her er jeg ret sikker på det ikke er relateret til re-uptake, men nærmere receptorer eller adgang til disse. De kommenterer ikke yderligere på hvad der kan ligge til grund, men det kan skyldes to ting, enten er der sket en langvarig nedregulering af uptake-sites(1 uge+), eller også er der sket skade af axoner/neuroner.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

de konkluderer dog:
Citat:
The results provide evidence that β-ethyltryptamine may induce serotonin neurotoxicity similar to that of MDMA and PCA.

og MDMA's neurotoxicitet skyldes oxidation. vil man tage aMT er det sikkert fornuftigt at indtage lidt ekstra antioxidanter.

det skal dog lige siges at aET udviser højere affinitet for serotoninreceptorer end aMT.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]