Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Har tænkt mig at forsøge mig med ayahuasca her i weekenden.

Jeg har indkøbt b.caapi og mimosa hostillis (fra ethno). Jeg er blevet anbefalet at bruge 50 gram b.caapi og 20 gram mimosa hostillis. Er det ikke lige i overkanten eller er det en ok. dosis? (til én person)

Har hørt at man skal tæske på b. caapien med en hammer før man koger den. Er det nødvendigt?

Har hørt at det er bedst at koge det på destilleret vand. Right or Wrong?

Hvor meget citron skal der puttes i?

Ja jeg spør og spør... Er der nogle der har svarene?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har ikke selv prøvet ayahuasca (det gik i vasken), men jeg er helt sikker på, at dét er en alt for stor dosis til én person. Det ville jeg bare lige sige i tilfælde af, at ingen andre skulle nå at svare, inden du hælder det hele indenbords. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Danmark
Det er godt nok en stor dosis, men det kommer selvfølgelig an på om du vil blive voldblæst.

Er b.caapi ikke i lian, hvis jo så bare giv de største stykker nogle tæsk!

Om du bruger destilleret vand er ikke så vigtigt, og hvis du snitter en hel citron og lægger i, så passer det nok.

Det er ihvertfald sådan jeg har gjort det de par gange jeg har prøvet det. Og jeg fik da en del effekt ud af det.

[ 15 Maj 2003: Besked ændret af: Mezoi ]

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Sjovt at du skulle skive nu... jeg er netop ved at koge en gag mimosa ned, så jeg håber at være i gang inden en times tid [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

nå, men mht til dine spørgsmål...
40-50 g. caapi plejer en være en gennemsnitsdosis, men jeg har endnu ikke haft held med den, så jeg kan ikke tale af erfaring.
Hvis du har caapi'en som et stykke eller i store stykker, skal du banke den. det er bedst at få den i så små stykker som muligt.
Jeg mener at man siger en "normal" dose Mimosa er 12,5 gram, og vil nok mene at 20 gram vil give et meget intensivt trip, hvis det virker. Lav evt det hele, og nøjes med at drikke halvdelen. Så har du også lidt backup i tilfælde at du brækker det hele op inden det rigtig når at virke.

Nogen har held med at bruge almindelig postevand, men stort set alle erfarne brugere anbefaler destilleret, eller demineraliseret vand, da alm postevand indeholder en masse mineraler som hæmmer udtrækningen af de gode ting (så vidt jeg har forstået).
du bør også være opmærksom på at caapi skal koges en del mere end mimosa, for en vellykket bryg!

hvis du har tiden, så brug evt et par timer på Ayahuasca forumet
der vil du kunne finde al den informaton du har brug for, and then some...
og husk nu at holde dig fra nono-food i 6-12 timer før og efter indtagelse, eller endnu bedre hold dig fra mad (og gerne væske)

[ 15 Maj 2003: Besked ændret af: Bardo ]

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
well, efter i nat vil jeg nok ekstra meget fraråde dig at starte ud med alle 20g.
Jeg brugte 12.5 gram mimosa, dvs en stadard dose. jeg havde dog brugt lang tid på at tilberede bryggen, så det har været en rimelig potent 12,5g dosis.
Men for at gøre en lang histoie kort, var jeg indtil for en time siden, stadig nervøs for om jeg ville blive nød til at lade mig indlægge på et psykiatrisk hospital...

Det var rigtig dejligt og smukt de første 1-2 timer, words will not do it justice.

men så begyndte informationerne at komme aaaalt for hurtigt, og jeg nåede knap at tænke en halv sætning før en anden tog over. Jeg fandt ud af en masse gode ting, men jeg kunne ikke nå at omsætte dem til ord så jeg ville huske dem. og lige pludselig havnede jeg midt i et loop-helvede som varede i ca. 4-5 timer, men det er nu næsten 100% væk. hvis nogen havde set mig i de timer hvor det var værst, ville jeg være røget direkte i en gummicelle.
men jeg er glad for at jeg er ok nu. så godt som... har stadig svært ved at fokusere på én ting. Det har tage mig en evighed at skrive det her, men det gå nok over når jeg får sovet. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men alt i alt en yderst skræmmende oplevelse.

man skal lære at kravle, før man kan gå. jeg var ret sikker på at jeg var klar til at tage mine første skridt, men jeg må se i øjnene at det kræver lidt mere abejde...

men jeg ønsker dig en god rejse i aften, og lad dig ikke skræmme af min historie. alle mennekser er forskellige, ligesom alle bryg vil være det.

sorry, hvis det virkede usamenhængende men jeg er enormt træt, og jeg kan ikke sove. ville bare lige nå at give en lille advarsel med på vejen.

God weekend [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/edit
btw, så smager det som du sikkert er klar over rimelig afskygeligt. et godt trick er at have en lille smule cola til at skylle det ned med. det der virker bedst for mig er at tage en tår af bryggen, og holde det forrest i munden, og derefter tage en tår cola til at skylle det ned. lige efter, en ekstra lille tår til at skylle munden med, og synke. på den måde undgår jeg stort set smagen, og det grimme eftersmag, som ellers bliver hængende et godt stykke tid...

[ 16 Maj 2003: Besked ændret af: Bardo ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Well, håber du har lært noget af det så! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at bruge almindeligt postevand - så længe det er surt nok, så skulle det være helt fint.

Man bør altid pulverisere plantemateriale så godt som muligt, inden ekstraktioner.
Dette gøres bedst ved at fryse det først, og derefter give det nogle gode tæsk med en hammer, evt. en tur i blenderen.

Dedikeret medlem

ville sige at 8-10 g er en udemærket førstegangsdosis, de gange jeg brugt 8 g har jeg sku fået en udemærket virkning, ikke nok til at blæse mig til en anden planet, men stadig nok til at jeg fik lært DMT ordentligt at kende [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Og når du først har lært hende at kende, så kan du tænke på at gå op i doser som 15-20 g, men heller ikke før.

Det var mit råd

Bøh enlig en der hved hvad han snakke om [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] men lige siden felix skave den her har jeg led med lys og lygte .og har bare ikke kunne finde nogen ordenlig dosering på aya .der må da være nåde ikke så må vi lave nåde ......

Medlem

Jeg synes nu der var et temmelig kraftigt hint i min post, men korrekt dette er måske værd at linke til til n00bies.

Mezoi hvad snakke du lige om ??!! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]