Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: hash.
Junior medlem

jeg drak osse igennem efter at have røget en juu! :/ -

Medlem

lollipopen skrev:
jeg drak osse igennem efter at have røget en juu! :/ -

Så burde du nok vælge næste gang, om du vil drikke eller ryge, for det virker som om du ik kan håndtere begge ting på en gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Eller måske bare helt droppe at ryge for fremtiden.. Hun ville nok sagtens kunne fremprovokere en lignende tilstand, hvis hun engang skulle ryge og var lidt angst inden. Kender flere der har prøvet at ryge et par gange og fået det elendigt, men har valgt IKKE at gøre det igen, fordi de er bange for at det skal ske igen..

Junior medlem

Ja - har også overvejet om jeg overhovedet skulle ryge igen. Jeg lider faktisk lidt af angst på forhånd, men gør alle unge da ikke det efterhånden?

Medlem

Sway skrev:
Eller måske bare helt droppe at ryge for fremtiden.. Hun ville nok sagtens kunne fremprovokere en lignende tilstand, hvis hun engang skulle ryge og var lidt angst inden. Kender flere der har prøvet at ryge et par gange og fået det elendigt, men har valgt IKKE at gøre det igen, fordi de er bange for at det skal ske igen..

Kan sagtens følge dig, men siger bare at hun selv har valget.
Ikke at det skal være nu, men kan sagtens være om 1 år.

Når hun ikke føler den samme angst, som hun gør nu.
Det er del af hende hun skal lærer at rumme, og når hun har det, kan hun forsøge sig igen, hvis hun vil.

Medlem

lollipopen skrev:
Ja - har også overvejet om jeg overhovedet skulle ryge igen. Jeg lider faktisk lidt af angst på forhånd, men gør alle unge da ikke det efterhånden?

Hvordan ser du din angst? som en tanke eller følelse?

Dedikeret medlem

Jo, det er ligefør. Men vil nok nærmere klassificere det som usikkerhed. Personligt er jeg meget genert og usikker på nogle punkter (og har altid været det). Det jeg mener er, at hvis du er bange for at det skulle ske næste gang du røg (altså hvis du er nervøs for at få en "psykose" inden du ryger) Så har hjernen en tendens til at kredse om det og kun tænke "HVAD HVIS DET SKER IGEN". Det er også vigtigt at ryge med folk man stoler på - specielt hvis man er usikker på virkningen osv, fordi hash kan, som du selv har oplevet, virke meget kraftigt på psyken.
I stedet for at blive "drillet og provokeret" havde du måske brug for at slappe af og hygge lidt i stedet - føle dig hjemme og sikker..

Junior medlem

Honey :

Jeg tror angsten/usikkerheden opstår så snart der er mistillid til folket omkring mig,. Når folk gør noget som ikke behager mig :( så bliver jeg bange, og de griner bare.. Jeg har haft en ven som jeg røg det med på efterskolen, hun var virkelig flink. En jeg ku' regne med, men hun bor i sønderjylland. Og har gjort det siden hun afsluttede efterskolen.

Medlem

lollipopen skrev:
Honey :

Jeg tror angsten/usikkerheden opstår så snart der er mistillid til folket omkring mig,. Når folk gør noget som ikke behager mig :( så bliver jeg bange, og de griner bare.. Jeg har haft en ven som jeg røg det med på efterskolen, hun var virkelig flink. En jeg ku' regne med, men hun bor i sønderjylland. Og har gjort det siden hun afsluttede efterskolen.

Jeg skriver lige imorgen, er ikke særlig frisk oven på en kæmpe operation idag, slet ikke efter bedøvelsen er aftaget fuldstændig.

Junior medlem

Nå for søren, :( God bedring til dig, håber ikke den var alvorlig.

Fortsat god aften.

Dedikeret medlem

Nu er det ved at være et par dage siden, at der er sket noget her i tråden.. Og det er ved at være weekend, hvilket betyder fest :) Så vil lige høre hvordan det går med dig, lollipopen - er du kommet ovenpå igen?.

Medlem

Hey Lolli.

Beklager mit sene svar, skulle lige komme ovenpå igen.

Har læst mig frem til at du har haft en positiv tur inden på staden, her for et par dage siden..?
Har du røget siden, og hvordan er det så gået?

Junior medlem

Hey folkens!
jo er helt ok, - jeg var meget sammen med Mat i weekenden, og vi røg nogle joints sammen os så nogle gode film. Det var så dejligt og afslappende. Men igår blev jeg lidt trist, fordi mine forældre skulle rejse hjem og drive deres. De bor begge to i LA..

Var i nemo idag efter skoletid for at hænge ud med mat og hans lillesøster. Skønt jeg ikke var i så godt humør, kunne jeg godt lide at ryge i det dejlige vejr <3.. det var skønt. Jeg blev dermed inviteret til christianias fødselsdag, kommer I også?
Er ret træt lige nu. krydser fingre for at der ikke er sket mine forældre noget i flyet..

hugs.

Medlem

lollipopen skrev:
Hey folkens!
jo er helt ok, - jeg var meget sammen med Mat i weekenden, og vi røg nogle joints sammen os så nogle gode film. Det var så dejligt og afslappende. Men igår blev jeg lidt trist, fordi mine forældre skulle rejse hjem og drive deres. De bor begge to i LA..

Var i nemo idag efter skoletid for at hænge ud med mat og hans lillesøster. Skønt jeg ikke var i så godt humør, kunne jeg godt lide at ryge i det dejlige vejr <3.. det var skønt. Jeg blev dermed inviteret til christianias fødselsdag, kommer I også?
Er ret træt lige nu. krydser fingre for at der ikke er sket mine forældre noget i flyet..

hugs.

Det er jo helt forståeligt at blive trist over det.
Har på fornemmelsen, at du ikke ser dem særligt tit?

Du kan vel mærke på dig selv, at du vokse nu, indforstået på den måde., at selvom du var trist så hyggede du dig alligevel. En ting jeg har lært, er at man ikke skal tænke alt for meget på det negative, så plejer det at gå.

Tænk positiv om dine forældre, så har du ikke den bekymring eller spekulation at regne rundt at tænke på :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]