Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Manze skrev:
Fjas skrev:
Du lukker lort ud, Manze. (samtidig med at du plagierer Anden ;) ), Der er ikke noget som helst der tyder på at dine påstande/frygtscenarier skulle blive til virkelighed.
Hvis man kigger på nogen af de andre lande, som har afkriminaliseret narko, så ser man absolut ikke at der 'skabes' flere misbrugere pga lempningen i deres narkopolitik..

Folk som vil misbruge, misbruger - ligemeget om det er lovligt eller ej. Sådan er det bare.

Hvad fanden er det for noget at sige?

Ja, okay. Det var måske lige groft nok, at sige du lukker lort ud. :)
Manze skrev:
Siger jeg at der er noget der tyder på det?
Det er bare en problem stilling.
Jesus fucking christ.

Ja, det siger du. Bla. lige her:
Manze skrev:
Det jeg skriver er at vi ville ende med at have mange misbrugere, ligesom vi har alkoholiker.

Når du skriver sådan, må det jo tyde på at du har en eller anden forudsætning, for at tro det?

....I øvrigt så er alkoholikere misbrugere, som blot foretrækker et lovligt stof. Hvorfor skelner du i mellem dem?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja okay, det skulle ikke være ment som "uanset hvad så sker det"
Det er en ting, som jeg kunne forestille mig ville ske.
Om misbrugerne ville stige eller falde, det ved jeg ikke noget om, men hvor meget vil det hjælpe hvis det er frit tilgængeligt??

Jeg ved det ikke, men vi finder nok heller aldrig ud af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal vel heller ikke være frit tilgængeligt, således man kunne rende ned og købe flere gram LSD, MDMA osv. på én gang.

Hvis du nu sammenlignede lidt mellem Holland og Portugal mod Danmark, så vil du se, at de har begge færre misbrugere og cannabisrygere pr. et eller andet bestemt antal indbygger end Danmark. De har også lavere narkotikakriminalitet, hvorfor intet taler imod en legalisering. Groft sagt, men jeg skal i seng. Prøv at læs lidt før du skriver Manze, jeg begynder at få lidt angst hver gang jeg skal læse dine indlæg. Jeg kan godt supplere med links, men det bliver først om et par dage. :- )

No offence bare fordi man ikke bruger smileyer! P.L.U.R

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Alt skal være lovligt. Jeg mener ikke at det er rimeligt, at en flok inkompetente mongoler på christiansborg skal bestemme hvilke rusmidler jeg må benytte mig af. Det rager ikke dem. Det er MIN krop og MIT sind. Jeg vil have lov at bestemme hvad der foregår i mit eget hoved, min egen hjerne. Jeg mener at tankefrihed burde være en menneskeret. Alle stoffer burde lovligøres, og sælges af staten. Der skal ikke gå big-business i salg af narko(Dette indbefatter også alkohol, tobak og kaffe). Hver gang en person køber et stof, skal hele profitten kanaliseres direkte ind i sundhedssystemet, hvor det skal bruges primært til hjælp og behandling af misbrugere. Ingen skal dog tvinges på afvænning, medmindre de benytter sig af kriminalitet til at tjene til deres stoffer, da jeg mener at folk skal have lov at bestemme over dem selv og deres skæbne. På den her måde vil problemet løse sig selv, da indtjeningen på salg af stoffer som bekendt er astronomisk.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Det er en ting, som jeg kunne forestille mig ville ske.

Du fremstiller et falsk dilemma. Følgende rapport er rimelig udførlig, men din (?) og politikerenes intuition er åbenbart bedre end egentlige fakta?

http://www.cato.org/pubs/wtpapers/green ... epaper.pdf

Manze skrev:
Om misbrugerne ville stige eller falde, det ved jeg ikke noget om, men hvor meget vil det hjælpe hvis det er frit tilgængeligt?

- Afkriminalisering af ellers lovlydige borgere.
- Mindre organiseret kriminalitet (vi fjerner rockernes, indvandrerbanderens m.fl. største indtægt).
- Rene stoffer.
- Skift fra skræmmepolitik til informationspolitik.
- Staten får en (meget) bedre økonomi. Det er egentlig absurd, at politikerne ikke engang tør nævne emnet i disse krisetider, men vælter rundt i deres sædvanlige spin i stedet.
- Udvidet mulighed for vigtig forskning.

Ingen retorisk logiske rapporter siden Nixon (må han rådne i helvedet) har givet en reel argumentation for, at stoffer bør være ulovlige. Det er diskrimination, snæversynethed og delvist psykopati.

Medlem
Brugeravatar

I øvrigt er ovennævnte overflødigt, da det er MIG der bør bestemme, hvordan jeg lever mit liv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men hvis det udelukkende er dig, der bør bestemme, så kan alle jo gøre hvad de vil. Og dette kan uden tvivl have skræmmende konsekvenser. Jeg vil bare hen til; mener du ikke, at det i og for sig også er positivt, at der er rammer inden for hvilke man skal justere sig efter? Fx. moralske og etiske rammer - ikke stjæle, udøve vold osv..
Med det vil jeg sige, at det er vel også på sin vis fornuftigt, at der eventuelt er rammer omkring narkotika hvis alt blev legalt - fx at man kun kunne købe en bestemt mængde LSD (eller andet knark) hver 4. måned eller noget. Eller synes du, man bare ikke skal kunne straffes for det, dvs. en afkriminalisering?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Medlem
Brugeravatar

Du kan ikke sammenligne det at stjæle og udøve vold med at indtage stoffer. Det påvirker ikke mennesker direkte, at jeg vælger at tage stoffer, ligesom det ikke påvirker andre mennesker, at jeg vælger at drikke vin til maden lørdag aften.

Jeg skal have lov til at købe al den LSD, jeg har behov for. Staten skal ikke blande sig i mine vaner, så længe de ikke påvirker andre menneskers gøren og laden, hvilket vold og det at stjæle så sandelig gør.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var heller ikke for at sammenligne, nærmere for at høre din mening, omkring det med at "alle må gøre det de vil". Du skriver, at man skulle have lov til at gøre lige det man ville, tror du så ikke dette kan have negative følger?
Men det er faktisk forholdsvis ligegyldig for debatten, bare glem det.

Men LSD (og andet) kan vel også i sidste ende påvirke andre mennesker - det jeg vil hen til, er, mener du, at man skal have lov til at købe uanede mængder?
Og ville det ikke være mere realistisk i stedet for at stile efter idealet, at der er et system omkring begrænset køb af knarken hvis den blev lovlig?

Medlem
Brugeravatar

Lad mig for en god ordens formulere det således:

Man (bør) må gøre, hvad man vil, så længe det ikke krænker dine medmenneskers frihed. Hvorvidt denne gøren har negative eller positive følger, er op til det enkelte individ, ikke staten.

Nu snakkede jeg ikke om et realistisk, men idealistisk system. Hvorfor skal man ikke have lov til at købe uanede mængder stoffer - det er din krop, dit valg! At det "i sidste ende påvirke andre mennesker" er et vagt argument, da man i så fald skulle bandlyse alt fra Bibelen til Grand Theft Auto, da det måske kan "tricke" en psykopat, og dermed påvirke andre mennesker. Alt kan "tricke" en psykopat...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]