Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

jeg ved godt det her måske lyder totalt brændt og blæst men hvad faen...

man skulle bygge et kæmpe hotel, hvor man kan købe stofferne rene,
og så lejer man et værelse i den størelse man nu vil ha det i og så tripper man simpelthen bare ud,
med låst dør og en der sider og holder øje med dig på et camera og nok får sig en syg griner ;)
og så skal der self være førstehjælp osv, og så skal man ikke kunne købe så meget at man får en OD :)

Admin
Brugeravatar

Det lyder som den perfekte opskrift på et badtrip :P

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
TheStar skrev:
jeg ved godt det her måske lyder totalt brændt og blæst men hvad faen...

man skulle bygge et kæmpe hotel, hvor man kan købe stofferne rene,
og så lejer man et værelse i den størelse man nu vil ha det i og så tripper man simpelthen bare ud,
med låst dør og en der sider og holder øje med dig på et camera og nok får sig en syg griner ;)
og så skal der self være førstehjælp osv, og så skal man ikke kunne købe så meget at man får en OD :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes klart også det meste skulle lovligøres, men kontrolleret.

Dog syntes jeg ikke man skal være i stand til at gå i byen og tage alle de stoffer man vil, hvor man vil. Til en fest, fx. Kan der være folk der ikke bryder som om at der sidder en og tripper balls på LSD, eller løber lalleglad rundt på MDMA. Man må tage hensyn til andre omkring en, når man vælger at indtage stoffer.

Det kunne evt gøres ved at diskoteker, cafeer, hoteller osv. Kan sige om det er tilladt at indtage stoffer her, hvilke stoffer man må indtage her, osv.

Og ja, hårdere stoffer skal være på en form for "Recept". Så man ikke bare kan gå ned i 7/11 og bede om en pose coke, et par kanyler og et glas heroin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Synes kun den gode gamle weed skulle være lovlig, og så psykedelikaer.
Alt andet ville kunne få store konsekvenser ved lovliggørelse, og mange folk ville ikke kunne styre det.
For nogen ville det at gøre det lovligt betyde at det ikke er skadeligt, og mange folk ville ende som narkomaner, ligesom vi har alkoholiker.
Hvis man en dag lige tænker at lidt speed til at peppe hverdagen op fx, ville det hurtig ende ud i et misbrug af alverdens stoffer.
Det ville aldrig ende godt.

Der er selvfølgelig måder man kunne forhindre det på, men så ville det jo heller ikke være lovligt, og "frit tilgængeligt"
jeg kan fx ikke se nogen grund til at tag en streg heroin, eller lign.
men svampe derimod, eller andre psykedelikaer (staves?) burde være noget alle havde en chance for at prøve, og også en ting som ikke er så nem at misbruge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt lovligt, på nær de mest skadelige stoffer. Køb af stoffer skal foregår med et klippekorts system, for at mindske skaden forvoldt af stoffer som hash, alkohol og stimulanser.

Insane psychedelia user!

@SortSnog: Hvad er så de mest skadelige stoffer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:

Det aner jeg ikke, det er ikke mit bord.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Fjas skrev:

Og hvad mere er, hvordan skal skadeligheden måles?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stoffer der kræftfremkaldende, medfører hjerneskader eller er direkte giftige i rekreationelle doser. Men ja, lovligørelse af alt og oplysning lyder godt, men der er desværre for mange idioter der ikke lytter til den slags.

Medlem
Brugeravatar

ALT skal lovliggøres. Frihedsargumentet falder til jorden, hvis vi kun fokuserer på hash.

Manze skrev:
For nogen ville det at gøre det lovligt betyde at det ikke er skadeligt, og mange folk ville ende som narkomaner, ligesom vi har alkoholiker.

Hvad er det for noget vrøvl? Tror du f.eks. også, faldskærmsudspring ikke er risikabelt, fordi det er lovligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvis jeg har læst tråden er det lang tid siden men vil lige give mit bidrag.

Jeg går ind for kontrolleret salg af alle undersøgte stoffer. Altså synes jeg ikke RC's skal sælges før der er videnskabeligt grundlag for at de ikke er farlige i rekreationelle doser.
Jeg synes salget skal foregå på apoteker med personale der uddannet i HR og rådgivning til de forskellige stoffer. Ved salg af et stof skal der medfølge en seddel hvor oplysninger om doser, virkninger og bivirkninger skal skrives på.
Desuden tror jeg ikke det ville være en dårlig idé at lave en form for kørekort til stofferne, ved dog ikke helt hvordan det skulle udformes. Det ville i hvert fald været træls for mig at skulle undervises i Amf for at kunne indtage mine svampe. Og desuden er det jo ikke sikkert man vil føle sig tryk sammen med en fremmed tripsitter. Kørekortet kunne evt. bunde i udelukkende teoretisk undervisning om Set & Setting osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes det med undervisningen og lign. er en god idé, men også meget besværligt. Husk på, at ikke alle mennesker fordyber og interesserer sig så meget i stoffer, som vi gør. Tror folk ville blive pisse trætte af at skulle gå til undervisning i forskellige slags stoffer.
Men har ikke noget bedre alternativ.

Det største problem (synes jeg), er hvor man sætter grænsen for legalisering. Heroin er imo et lorte stof, som alle burde holde sig fra, men det er der jo også nogen, der synes amfetamin (som jeg selv ville legalisere) er. Tror ikke man kan lave nogle karakteristika for stofferne, der gør at man kan definere, hvilke der skal forblive ulovlige, og hvilke der ikke skal.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Metavinduet skrev:
ALT skal lovliggøres. Frihedsargumentet falder til jorden, hvis vi kun fokuserer på hash.

Manze skrev:

Hvad er det for noget vrøvl? Tror du f.eks. også, faldskærmsudspring ikke er risikabelt, fordi det er lovligt.

Jeg er forundret over hvordan du kan sætte de to ting op mod hinanden.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:

Hvorfor det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Metavinduet skrev:
Manze skrev:

Hvorfor det?

...

Når vi snakker om stoffer og om de skal være lovlige, og jeg så nævner at nogle folk ikke vil tro de er skadelige pga de er lovlige, så sætter du det op imod faldskærms udspring? how the..

Du får jo ikke træning og uddannelse inden du suger en streg.

Medlem
Brugeravatar

Sammenligningen bunder ud i, at fordi noget er lovligt, er det nødvendigvis ikke uskadeligt. Via øget HR, der ikke baseres på propaganda, får man på sin vis "træning" til at suge en streg, men derfra og så til at prøve det eller misbruge det er langt.

Så naive er de fleste borgere ikke...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Metavinduet skrev:
Sammenligningen bunder ud i, at fordi noget er lovligt, er det nødvendigvis ikke uskadeligt. Via øget HR, der ikke baseres på propaganda, får man på sin vis "træning" til at suge en streg, men derfra og så til at prøve det eller misbruge det er langt.

Så naive er de fleste borgere ikke...

Skriver jeg da at alle borgere ville ende i et misbrug? I så fald min fejl.
Det jeg skriver er at vi ville ende med at have mange misbrugere, ligesom vi har alkoholiker.
Der er ikke langt fra at tage amfetamin en gang i hverdagen, til et misbrug.
Det går så hurtigt, at man ikke selv fatter det.
Og jeg skriver jeg da heller ikke at fordi det lovligt, så tror de fleste det er uskadeligt.

En rive er jo også farlig, så må folk sku lige tænke sig om før de går ud i haveskuret.

Insane psychedelia user!

Du lukker lort ud, Manze. (samtidig med at du plagierer Anden ;) ), Der er ikke noget som helst der tyder på at dine påstande/frygtscenarier skulle blive til virkelighed.
Hvis man kigger på nogen af de andre lande, som har afkriminaliseret narko, så ser man absolut ikke at der 'skabes' flere misbrugere pga lempningen i deres narkopolitik..

Folk som vil misbruge, misbruger - ligemeget om det er lovligt eller ej. Sådan er det bare.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas skrev:
Du lukker lort ud, Manze. (samtidig med at du plagierer Anden ;) ), Der er ikke noget som helst der tyder på at dine påstande/frygtscenarier skulle blive til virkelighed.
Hvis man kigger på nogen af de andre lande, som har afkriminaliseret narko, så ser man absolut ikke at der 'skabes' flere misbrugere pga lempningen i deres narkopolitik..

Folk som vil misbruge, misbruger - ligemeget om det er lovligt eller ej. Sådan er det bare.

Hvad fanden er det for noget at sige?
Siger jeg at der er noget der tyder på det?
Det er bare en problem stilling.
Jesus fucking christ.

Btw, synes nok jeg havde hørt den sætning før, kunne ikke huske hvor.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]