Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Får risperidon, men har læst om seroquel, og min veninde mener det er bedre ?

De sku også være bedre til og sove på, da jeg har insomnia mere eller mindre. Men hvor stor er forskellen på selve præparaterne ?

Har læst, men er ik læge.

Tak på forhånd.

Medlem
Brugeravatar

Sorry, læste lige i medaljens bag side... Mod gerne flytte den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke hvordan du er bygget op, men 25mg seroquel knepper mig så hårdt at jeg ikke kan andet end at sove i et døgn.

Medlem
Brugeravatar

Alice skrev:
Nu ved jeg ikke hvordan du er bygget op, men 25mg seroquel knepper mig så hårdt at jeg ikke kan andet end at sove i et døgn.

Tog 100 mg inden sengetid, slap af de får en til og gå baglæns, sov 8 timer. :lol:

Men de er bare pissedyre i forhold til risperidon.

Medlem

Jeg har selv taget både risperidon og seroquel, og vil helt klart foretrække seroquel!
Min psykiater udskrev det til mig da jeg havde depression og angst. Jeg tog det inden sengetid og fik meget mere ud af den efterfølgende dag, og havde mere overskud. Jeg synes helt klart seroquel er at foretrække, desuden bliver medicinen billigere jo mere du har købt. Men det er jo en smagssag, kan ikke helt forklare hvorfor jeg selv foretrækker seroquel..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm... er depression ikke en ret udbredt bivikning af seroquel??? Folk som har haft selvmordstanker er det f.eks. ikke det bedste stof for.

Medlem

Depression o.l. er også en ret udbredt indikation for Seroquel, det kunne jo have en smule med det at gøre

Medlem
Brugeravatar

Drømmer helt vildt psyko ting på dem her, Seroquel. Bodycount tallet er da lige steget i vejret, de sidste par dage her. Og det selvom jeg ryger pinde ved siden af.

Medlem

Jeg har prøvet truxal, risperdal, zyprexa, abilify, seroquel og zeldox i forbindelse med min amf psykose(Er heldigvis 100% rask igen) Det der efter mine egne erfaringer slog hårdest var truxal, men blev også temmeligt svimmel af dem. Fik truxal som sovemedicin i en kort periode. De giver en form for "ro" i hovedet, men ikke noget videre behageligt.

Håber du finder frem til noget der kan hjælpe dig.

Medlem

jeg får det personligt dårligt når jeg tager risperdal, atm tager jeg mellem 150-300 mg seroquel om dagen.
Det virker!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Ja Seroquel er gode downers - det kommer jo an på hvad du tager dem for osv.

Jeg fik dem selv hovedsagligt mod depression/angst og for mig gjorde de absolut intet positivt. Jeg fik 100 mg dagligt i en periode på 2-3 måneder. Jeg havde dog nogle oplevelser med aggression og adfærdsproblemer i forbindelse med alkohol under medicineringen. Nu er jeg også udadreagerende anlagt, men jeg har én eller anden mærkelig forestilling om at Seroquellerne gjorde det værre. Men igen, om medicin gør noget for dig, hvad det gør og i hvor høj grad, svinger jo utroligt fra person til person. Personligt synes jeg det lyder som om du egentligt er mere interesseret i den søvndyssende effekt (som også aftager med tiden, da det er en bivirkning) end i hvad de egentligt burde hjælpe på.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kære trådstarter,
Dit emne handler om lovlige psykofarmaka, og du bør derfor stille dine spørgsmål på f.eks. netdoktor.dk eller andre lignende steder. Her i medaljens bagside taler vi en masse om livet og om "bagsiden" ved brugen af div. ulovlige stoffer, dvs. depression, angst og lignende som kan være opstået pga. et uheldigt stofforbrug, men vi er ikke eksperter i nogen psykiatriske diagnoser, og vi ved ikke hvilke lægemidler du behøver.
Tråde der udelukkende er skabt for at diskuterer lægemidler bliver derfor lukket.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]