Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Andre der var inde og se det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Luftkaptajnen skrev:

Citat:
Lidt mere offtopic: Mon ikke forskellene i IQ også kunne skyldes, at det hvide menneske har måttet tilpasse sig klimaet efter at være udvandret fra Afrikum, og derfor har kun de klogeste overlevet?

Så blev Snoezel racist. Damn you Lone :x

Og luftkaptajnen blev hykler? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nææ, ikke hvad jeg ved af

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Joseph Hashdropz skrev:
Desuden forstår jeg ikke hvorfor man skal kritisere uskadelige råd som det at drikke meget vand.

Hvad angår rådet om vand, så var hendes indvending svjh at folk tilægger vand egenskaber det ikke har, som f.eks. at det skulle rense ens krop for alskens dårligdom, hun henviste så til at man ingen sådanne egenskaber kunne påvise, og til en undersøgelse hvor man fandt ud af at der var en reel tendens til at folk der drak meget vand overhydrerede (som havde nogle nederen konsekvenser jeg ikke husker), delkonklusionen må her være at selvom noget kan lyde hel uskyldigt, så kan sådanne antagelser rent faktisk gøre skade.

Joseph Hashdropz skrev:
Ikke at medicin altid har det, men der er godt nok ofte en lang seddel med bivirkninger når jeg har fået medicin.

At der ikke er nogle indlægsedler skyldes at der ikke stilles nogle krav til det, men det betyder jo ikke at der ikke kan være bivirkninger ved brug af dem, tværtimod er det mere risikabelt at bruge dem da man ikke har en jordisk chance for at vide hvordan de virker.

Jeg synes hun var rigtig god til ikke at lade hendes påstande stå alene, men hver gang referere til undersøgelser. Det var ikke et særlig konkluderende oplæg ej heller langt, hun gav mere udtryk for hendes undren over tendensen til folks på den ene side ukritiske tilgang til naturmedicinske midler, og på den anden side nærmest hysteriske reaktioner hver gang et medicinalfirma kom i medierne. Et eksempel var reaktionerne på historier om vacciners skadelighed, der gjorde at forældre simpelthen unlod at lade deres børn vaccinere (sic) med udbrud af kopper og mæslinger til følge, ubehagelige ting der ellers hørte fortiden til. Udover hendes oplæg var der massere af spørgsmål og debat hvor folk diskutterede frem og tilbage om hvorfor mon det forholdte sig sådan og hvad man kunne gøre ved det, hvilket sgu var berigende. Der var en af deltagerne der bl.a. anbefalede denne hjemmeside: http://whatstheharm.net/ hvor der netop er fokus hvad skaden ved div. alternative behandlinger kan være med lister over grelle cases, værd at nævne er dem om ayurvedisk medicin, hvor flere er gået ned med alvorlige blyforgiftninger - Shit mand, man skal sgu passe på!

Det var nogle skide flinke mennesker der var tilstede og der var en afslappet stemning. Jeg har helt sikkert tænkt mig at tage til deres kommende arrangementer, det næste i rækken kommer til at handle om konspirationsteorier :D

Citat:
7. september: Cand.mag og Ph.D stipendiat Christian van Randwijk: Konspirationsteorier
12. oktober: Professor Peter Sandøe: Økologisk landbrug
9. november: Psykologisk entertainer Niels Krøjgaard: Når det overnaturlige snyder ...
14. december: Biolog Kåre Fog: Global opvarmning og Bjørn Lomborg

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Cubensis skrev:
Det var nogle skide flinke mennesker der var tilstede og der var en afslappet stemning.

Jeg synes til tider det bar lidt for meget præg af at det var et rum fuldt af enige mennesker. Så man kunne sidde der og føle sig lidt sejere end alle fjolserne der fyldte sig med alt muligt lort. Jeg er godt klar over at det netop ikke var en debat, men ikke desto mindre savnede jeg til tider lidt nuancering. Men jeg vil give dig helt ret i at folk virkede rigtigt rare, og det var dejligt afslappet. I øvrigt har de noget ret god øl, på den bar.

Jeg snakkede i øvrigt lidt med en bagefter der var med til foredraget, som mente at man burde skride ind med forbud og forbyde alt der ikke havde en dokumenteret effekt (for at beskytte folk). Vedkommende blev vist lidt forarget over at jeg mente man selv burde være herre over hvad man proppede i sig, men at folk selvfølgelig burde have muligheden for et informeret valg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Flak skrev:
Jeg synes til tider det bar lidt for meget præg af at det var et rum fuldt af enige mennesker. Så man kunne sidde der og føle sig lidt sejere end alle fjolserne der fyldte sig med alt muligt lort.

True story! Jeg ser dog intet galt i at man dvæler lidt ved menneskehedens naivitet og distancerer sig selv intellektuelt fra den, så længe man samtidig er rede til erkende sin egen fejlbarlighed og kontinuerligt undersøger validiteten af ens tilegnede overbevisninger. Og jeg skal da være den første til at indrømme at jeg både har smurt eksotiske olie på min ryg, været til kraniosakralmassage, kiropraktor, og dyrket yoga i desperation over mine tilbagevendende rygsmerter og det er sikkert heller ikke sidste gang jeg gejler mig selv op til at prøve et eller andet hokuspokus, for i en verden hvor man bliver bombarderet med med information med 10gb/sek, så er det sgu svært nogengange ikke at lade sig rive med. Så længe man har for øje at det alternative ikke går hen og bliver, som Lone betegnede det, en "afgud" som man bliver besat af, dertil tror jeg at sådanne arrangementer fungerer som en sund omgang eksorcisme.

Flak skrev:
Jeg snakkede i øvrigt lidt med en bagefter der var med til foredraget, som mente at man burde skride ind med forbud og forbyde alt der ikke havde en dokumenteret effekt (for at beskytte folk). Vedkommende blev vist lidt forarget over at jeg mente man selv burde være herre over hvad man proppede i sig, men at folk selvfølgelig burde have muligheden for et informeret valg.

Jeg synes lidt inkarnerede ateister og selverklærede skeptikere er lidt for lidt risikovillige og har foruden deres aversion mod religion, et lidt for politisk korrekt moralsk kompas, hvorfor jeg heller ikke tror mit forslag om at lade den konventionelle medicin reklamere på lige fod med andre produkter faldt i god jord :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]