Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 20:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SydNordJylland
For omkring fem år siden, sad jeg i en lejlighed og var blæst af sted på 2cB, mit liv som jeg så det var miserabelt. Jeg var røv afhængig af hash og weekender med trips eller centralstimulerende stoffer! Jeg kunne ikke passe mit job, jeg havde en masse drømme jeg ikke kunne få til at gå i opfyldelse osv... Miserabelt!

Jeg stoppede mit misbrug efter mit 2cb trip og valgte at flytte langt væk, for at komme mig, i fem år fandt jeg mig selv, sund og rask og med et liv der mindede om det jeg havde ønsket mig inklusiv en masse andre ting jeg ikke havde drømt om kunne gå i opfyldelse, som generelt værende mere positiv, forstående og åben-sindet over for andre.

Jeg har fået en kæreste jeg elsker højt(godt for mig :offtopic: ) og hun ryger en gang i mellem lidt cannabis, så lidt jeg synes det er åndsvagt, for hun bliver jo ikke ordenligt skæv.
I de fem år der er gået som afholdsmand, har jeg tilbragt tid, ikke meget, men tid sammen med folk, venner eller kæreste der fra tid til anden har røget lidt cannabis, min personlighed har forandret sig generelt men jeg er også 5år ældre. Det har ikke været et problem for mig at takke nej til at ryge eller tage stoffer i de 5 år, jeg har hverken haft lyst eller trang til at gøre det eller starte mit misbrug op igen.

Min kæreste anskaffede sig fornyeligt en god gren af en ganske fin skunk, og pludselig fik jeg lyst. Tanken har før strejfet mig, det kunne være skægt at prøve lidt igen, men denne gang fyldte det meget mere i mig, jeg ville bare ryge, jeg fortalte min kæreste og hun blev ikke glad. Jeg røg ikke samme aften men ventede til en aften, hvor hun gik tideligt i seng.

Jeg havde besluttet mig at jeg ville ryge igen. Jeg ville se hvad det var for jeg havde glemt alt om hvordan det var.
Jeg rulle en stor joint med lidt over et topskud i.
Jeg kunne ikke mærke noget i starten men så lige pludselig, blev jeg så skæv at jeg ikke engang kunne holde ud at sidde ned, meget af min tankegang som den var for fem år siden dukkede op igen, jeg har aldrig været god til at ryge eller tage stoffer fordi jeg var så selvmedlidende. Jeg nægtede at lade negative tanker overtage, men accepterede at jeg typisk forstærker en utaknemlig tilgang til livet når jeg bliver påvirket. Jeg synes det var ubehageligt, og da det værste af min skævert var overstået og jeg så småt kunne tænke rationelt igen, satte jeg mig til at farvelægge en tegning, og det blev rigtigt godt. Herefter gik jeg i seng, og vågnede lidt bagskæv dagen efter.

Jeg har nu brugt et par dage på at analysere det hele lidt, og jeg forstår godt hvorfor jeg i sin tid stoppede. Jeg synes det var rart nok at være skæv efter det mest intense af skæverten havde lagt sig, men for mig følger der med røgen noget jeg kalder "Hejmdalsyndromet" Jeg skruer ned for alt lyd og alt hvad jeg hører virker højt, jeg bryder mig ikke om det, og bliver musestille med en smule nøjja på, jeg lytter intenst efter alle udefra kommende lyde og håber på ingen opdager mig!
Dette såkaldte "Hejmdalsyndrom" var meget være dengang jeg røg hver dag for 5 år siden. Jeg kunne se en hel film uden lyd, og vælge at pisse i håndvasken for at det ikke skulle larme når mit pis ramte vandet i toilettet. Det var kun en brøkdel af hvordan jeg havde det dengang jeg oplevede igen.
Alt i alt er jeg glad for jeg gjorde det, jeg sørgede også for at jointen var så stor at jeg vidste jeg ville få nok, så jeg ikke bagefter skulle sidde med følelsen af at have fået for lidt. Jeg har på ingen måde haft lyst til at ryge i dagene efter, det irriterede mig faktisk at være bagskæv, at ikke være 110% oplagt til en ny dag. Jeg er mere åben for hvis jeg engang igen måske om et år vil forsøge at ryge lidt igen. Før i tiden kunne jeg forsøge at ryge mine problemer væk men THC fjerner ikke mine problemer, men det gør mælk heller ikke, jeg har gået i lang tid og troet på jeg aldrig ville gøre det igen, og troet at hvis jeg gjorde det igen ville mit misbrug fortsætte hvor det stoppede, det er for mit vedkommende modbevist, jeg har det langt bedre med kaffe og smøger på daglig basis frem for at skulle være skæv hver dag. Jeg ved det kan være lidt en fælde men vælger også at tro på, at skulle jeg få lyst til at ryge om 2 uger igen, vil jeg være konsekvent og undlade, jeg vil love mig selv at læse det jeg har skrevet inden jeg gør det igen, og huske på at for mig, er et liv med dagligt forbrug af cannabis en kamp mod konsekvenserne!

Jeg ved ikke om dette giver mening for andre, det gør det for mig.
Jeg ved heller ikke om dette indlæg hører til her, men ellers håber jeg nogen vil være venlig at flytte det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Rigtig fedt at du stoppede med røgen, og flyttede videre til et nyt kapitel i dit liv!

Jeg kan relatere til hvad du siger, med at starten af en skævert kan være meget intens, det er for mig mest hjertebanken, nøjeren tanker, og så sidder jeg bare og venter på det går over.
Efter det er jeg bare sløv, og træt.
Det er ikke det værd længere, og nu skal jeg til at starte på en ny skole, og jeg glæder mig, og har tænkt mig at gøre det 110%!
For, ligesom dig, ville jeg gerne, men hashen holdte mig tilbage. At vågne op bagskæv kl 6, er ikke det nemmeste i verden, og derfor kom jeg ikke op 60% af tiden.

Og efter et længevarigt forbrug af hash, er det bare ikke det samme længere. og det bliver det, desværre, nok aldrig.
Hash gør kun noget for mig, når det egentlig ikke gør noget - altså, når jeg suger bong hverdag og ikke fatter en skid. Dagene smelter sammen, og man er bare en bums.

Jeg ved ikke om du søger svar på noget i dit indlæg, men her har du ihvertfald lidt af det jeg tænkte.

/E røg du en hel pind, efter 5 års pause? Så forstår jeg nu også godt at du blev så skæv som du gjorde. :lol:

Senest rettet af Flux. 11 aug 2011 12:27, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Det lyder ikke som om du gik ind til rusen med det bedste set, og så vælger du at overdosere "med vilje" for ikke at få en rar oplevelse. Jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet røg den joint.

Det virker som om du bare ville afskrække dig selv, og det lykkedes...

Men hvis det afholder dig fra at falde tilbage i dit hashmisbrug er det jo helt fint :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Til Manze:
Nej det var ikke for at få feedback men mere for at dele erfaringen, men tak for kommentaren/tankerne og det var sgu intens hjertebanke og ubehag.

Til SteeLX^:
Sikke noget pjat du skriver! Lidt lol "Det lyder ikke som om du gik ind til rusen med det bedste set" Det var jo ikke for rusens skyld, men for min skyld, men det forventer jeg heller ikke at blive forstået!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg tror du overdoserede som SteeLX er inde på, det kan være en ret dum og ubehagelig ting når man ikke har røget i lang tid.
Har selv prøvet at få det ganske ubehageligt efter en længere pause, og har derefter erfaret at 3-6 væs og så en pause på
3-5 minutter inden man forsætter med at ryge, er en dejlig og sikker måde at bevæge sig ind i sin skævert på, jeg tror de fleste har prøvet
at sidde og stene lidt med en ond joint, og ryge sådan lidt "ubevist" for meget på den, og pludselig snurre det hele lidt rundt og hjertet
er ved at galopere ud igennem halsen på en, og din ven spørg dig om du har det dårligt fordi du ligner en lig i ansigtet ;)

Tolerance.

Junior medlem
Brugeravatar

At overdosere på THC hmmm... jeg forsøger at være lidt åbensindet og prøve at forstå hvor i vil hen... Men det kan satme ikke lade sig gør.

Jeg ville være sikker på ikke at side med følelsen af at have fået for lidt, jeg tror jeg oplevede ubehaget som noget jeg havde glemt men som da slet ikke kan sammenlignes med noget jeg forbinder med en overdose, måske fordi jeg i ordet overdose ligger en negativ klang, men så lad mig vende det om og sig ja så bestem jeg overdoserede men den samlede oplevelse var på ingen måde negativ, og det jeg søgte fadt jeg (godt for mig)

Det kan godt være det er noget jeg forestiller mig, men når jeg læser jeres svar er det sgu som om der står mellem linierne: "IDIOT, du skulle have røget mindre" og så sidder jeg bare lidt med følelsen af at blive misforstået. Jeg blev sgu overrasket over virkningen men på ingen måde skræmt eller bange, nærmere afklaret! når jeg hører ordet overdose tænker jeg på de gange jeg har haft taget for meget af forskellige ting der ikke hørte sammen!

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder som om jeg I giver bagråd når I snakker om overdose, er det helt ved siden af????
Hvis ja så sry, og hvis ikke så er det sgu lidt offtopic! for mit vedkommende efter som det lykkedes mig at få det jeg søgte i mine handlinger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen... bare fordi du ikke kan dø af det kan du jo stadig overdosere..
Overdosere = at dosere for meget = at du røg for meget :D

Havde du røget lidt mindre havde du sikkert fundet det mere behageligt, hvem ved.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HEY! Jeg har ikke læst tråden, og jeg gider heller ikke! Men tillykke med det! ;) Det er altid fedt når folk som har haft problemer kommer over på den anden side!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HEY !
ARTHUR ! stop doing drugs mkay ;)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hej Platuglen :)

Først og fremmest, tillykke med din lange pause!

Det er fine observationer du kommer med. Enhver person, uanset hvor garvet ryger, vil få hel- eller halvparanoide skæverter over langtids heftig rygning. Konsekvensen er, som Manze er inde på, at man ryger, ender med at vente på at det værste er overstået (depressive og overrumplende tanker, fysisk ubehag, etc), og bagefter er man træt og uoplagt. Det er en forfærdelig situation at stå i hver dag.

En anden konsekvens er også ens måde at begå sig socialt - uanset hvor social man normalt er, kan man ende med at udvikle anti-social adfærd, milde som ekstreme. Personligt kan jeg fx. finde på ikke at tage min telefon, når kæreste, gode venner eller min kære moder ringer (selvom jeg ku ha håndteret det, og selvom de ved, at jeg ryger). Jeg ringer altid nogle timer senere, hvor jeg har besluttet at jeg ikke er fucked up mere. I starten af min rygerkarriere havde jeg intet problem med at være åben, selvom jeg var ekstremt forvirret. Jeg havde det altid morsomt med grineflip og ekstrem hygge. I dag sker det sjældnere, og det meste af tiden er jeg overanalyserende, træt og uoplagt.

>6 timer efter skæverten, begynder jeg at blive ædru igen. Jeg genvinder som regel hurtigt mine sociale kundskaber, intelligens, humor og selvtillid. Når jeg ryger, giver jeg som regel afkald på dette. Og det er som regel pga. overdosering.

Hvad er overdosering? Overdosering, jvf. Ekstrabladet et al, er miserabel død som følge af stofmisbrug. For den velinformerede er overdosering at ramme højere end hvad man egentlig havde brug for, og medfører ikke nødvendigvis død. Du kan eksempelvis overdosere på cannabis og svampe, men det er umuligt at dø. Du kan overdosere på heroin - enten mister du bevidstheden i nogle timer, ellers dør du. Enten går du kold pga bajerne, ellers dør du pga. for stor en promille - begge situationer har med overdosering at gøre.

De ting du nævner, inkl. overrumplende tanker, paranoid, antisocial adfærd, træthed, etc. er typiske symptomer på overdosering - det er påvist i videnskabelige undersøgelser med de rene stoffer i cannabis. Så enten reagerer man sådan naturligt, ellers har man taget for mange sug! Cannabisprodukterne bliver også stærkere og stærkere - måske vi alle burde praktisere 0,2 g i en joint.

At ryge en hel joint alene som nybegynder eller efter en uges pause er overdosering. Det burde nu ikke være et mysterium, at din kæreste kan tilfredsstilles af 2 sug. Man skal huske, at når man ryger, tager det op til 20 minutter før al THC'en fra de første sug er optaget. Når du slukker jointen, fortsætter din rus med at blive stærkere de næste 20 minutter! Forestil dig summen af alle dine sug, der bliver stærkere og stærkere i 20 minutter. Det er mindblowing, når du finder ud af hvad ét sug kan gøre.

Jeg har røget hver dag i snart 8 år. Og jeg kan til enhver tid blive imponeret over hvor meget 1 sug + 20 minutter kan gøre. Og jeg ryger altså over 8 stærke og store joints på en bumset dag - alene. Men for mig handler det om, at cannabis har udviklet mig på en rigtig fornuftig måde i de seneste år. Socialt, tilgangen til livet, interesseområder, skolegang. Jeg er bare nået et stadie, hvor jeg ikke kan få mere ud af skæverten. Tværtimod straffer det mig til tider og tager min motivation, og viser nu i sjældenheder den sjove og interessante person jeg normalt er.

Det er ærgerligt, når ens yndlingsstof vender en ryggen pga. ens (over)forbrugs-/misbrugsmønster.

Nu vil jeg rulle en stor joint. Jeg ved jeg bliver paranoid og nederen ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]