Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Thailand!
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey gutter! Jeg smutter til Thailand i morgen, sammen med en god ven i en måneds tid. Det er første gang, at vi kommer uden for Europas grænser og i det hele taget rejser for os selv. Jeg har selvfølgelig læst en masse og skrevet på backpackerplanet.dk, men jeg kunne godt tænke mig at høre om landet, fra lidt mere ... skal vi sige skæve eksistenser? :wink: Især mht. ting man skal passe på med, turistfælder osv. Jeg er sgu pludselig blevet lidt nervøs for, at vi dummer os dernede, især når jeg aldrig har rejst og derfor er helt grøn.

Vi lander i Bangkok, hvor den står på shopping en dags tid eller to, derefter nord på til Chiang Mai, med stop undervejs i Ayuthaya, den gamle tempelby. Efter en 4-5 dage tilbage til Bangkok og videre syd på til Thailandbugten, hvor vi skal rejse rundt på Koh Samui, Koh Phangan (fullmoon) og Koh Tao.

Jeg vil også gerne høre om forslag til ture, oplevelser i synes er værd at opleve i de områder. Eller om i måske kender et fedt sted/område vi burde komme forbi. Turen står helt åben for ændringer, da flybilletten er det eneste der er bestilt på forhånd :)

Tips og tricks, gode råd, advarsler og erfaringer... Kom med dem!

Titel: Re: Thailand!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ville i hvert fald ikke turde at købe hash og lignende dernede medmindre jeg har en eller anden form for sikkerhed for at det ikke er en der vil snyde mig. De har et ret korrupt politi i Thailand. Og straffen for hashbesiddelse og lignende skulle være ret stor.

Ellers er det smart at tage nogle paraghurt piller med, de forebygger dårlig mave, som man ofte får af fremmed mad.

Jeg er ikke i tvivl om i tager det med men husk solcreme hver dag, da jeg var i marrokko fik jeg en 2 grads forbrænding og det havde sku ikke været sjov at rende rundt med i en hel månede og en rygsæk på ryggen.

Vær åben overfor fremmede og prut om prisen på markeder, de vil altid prøve at snyde jer for jeres mange penge (og man får dem aldrig ned på den pris de lokale får).

Sådan var det i hvert fald i marrokko. En af mine veninder ville købe en Gucci pung og den startede på 500 kroner hun endte med at give en 20er.

Insane psychedelia user!

Interessant læsning: http://www.sherdog.net/forums/f48/ask-m ... d-1395253/

Hvis jeg skulle til Thailand ville jeg 1) æde en masse autentisk og sær mad, 2) sejle i kajak og rafte, 3) tage på fucking junglesafari 4) træne thaiboxing/MMA med nogle badasses. Der er mange af de store MMA kæmpere som fra tid til anden tager til Thailand og træner. 5) Jeg ville æde ALT mango i hele landet and then some. Sørg nu for at få smagt durian :mrgreen:

Lad vær med at leje jetski! Pas på dig selv, lille Muugor :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Der findes resturanter paa Koh Tao og hvor der aabenlyst saelges svampe og joints etc, sikkert ogsaa Koh Phangan, saadane steder er der ingen problemmer, jeg ville ikke gaa glip af svampetrip paa bounty strand. Se broen over river kwai!

Junior medlem

Jeg har selv været i Chian mai, Bangkok og på Koh Samui. alle steder lækre på deres måde. Hvis i er til det, så tag på en jungletur i Chiang mai. da vi var der, var vi på en 4 dages tur, 3 overnatninger, hvor vi både raftede/sejlede på tømmerflåde, trekkede i junglen og den sidste dag fra vores opholdssted i den lokale landsby var på elefantryg igennem junglen, og ned af et bjerg. Det var en virkelig fed oplevelse, selvom jeg selv gik kold på 3. dagen med et ordenligt migræneanfald, efter en lidt for hård svømmetur i kilden hvori (nord)thailands største vandfald udspring i.

I området ved Koh samui og phangan er der lækre strande og virkelig gode dykker/snorkle forhold. det brugte vi hvertfald en del tid på. en dag hyrede vi en af de lokale longtailboat's i en hel dag, normalt sejler de bare rundt med folk mellem øerne, og fik ham til at sejle os rundt til de gode steder. god måde at spare penge på, og ligeledes at få nogle af de lidt mere afsidige steder at se.

Men god tur, Thailand er sgu et lækkert land.

Dedikeret medlem

Tak for svarene! Vi regner bestemt med at holde lang afstand til stofferne, bortset fra dem der kan anskaffes otc på deres apoteker. Mht. det, er der så nogen der ved, om det kan være en fælde, det med at anskaffe sig f.eks. Ritalin eller downers på et apotek? Har før læst om apoteker der med glæde sælger ud af alt, men hvor man bliver bollet, hvis politiet tager en med det..

Hah, det varmer om hjertet, at du husker mig, gode gamle Jensus :wink: Hvorfor ikke jetski?

Ja og derudover har vi hørt om diverse boder og "dealere" der har en slags tilladelse til at sælge sjov, men jeg tror satme man skal passe på med det. Det må være min situationsbedømmelse der afgør det..

DipD: Stort alt hvad du nævner, er ting jeg i hvert gerne vil opleve. Vi håber på at kunne få et værelse hos Julies Guesthouse, som vist er et rent kendt backpacker/hippie sted. De arrangerer netop disse ture. Men hvordan med rafting, er forholdene gode nok til et adrenalin kick, eller er det bare en rolig tur ned af en "å"? :wink:

Insane psychedelia user!

Entheo skrev:
Hah, det varmer om hjertet, at du husker mig, gode gamle Jensus :wink: Hvorfor ikke jetski?

Der er kæmpe risiko for at blive scammet. En googling på Thailand Jetski fortæller alt.

Dedikeret medlem

Modtaget... Ingen jet ski. Andre forslag folks? Kan man blive dømt for at have blod i narkoen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Entheo skrev:
dømt for at have blod i narkoen?

:lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mine erfaringer med Thailand er at jo flere turister der er i et område, jo mere prøver de lokale at tage røven på en... Bangkok er en heksekeddel af støj, trafik, plattenslagere, fremmede lugte og pågående sælgere/tuk tuk chauffører med et fantastisk tilbud lige netop til dig...
Men også en fantastisk oplevelse i en enkelt dag tids (mere giver mig totalt stress) - har i shopping-gen, så kan i gå helt amok der... Besøg fx MBK, som er et kæmpe shoppingcenter - og med kæmpe mener jeg sådan et sted hvor City2 kan ligge i det ene hjørne på den ene etage... MBK er for dem lidt over den gode middelklasse og selvf. turister - det skulle være lidt dyrt (for Thailand) og der skulle ligge et mere lokalt shoppingcenter umiddelbart overfor, med endnu bedre priser... Der har jeg dog ikke været...
Huske nu at købe souveniers osv på hjemvejen, så i ikke skal slæbe rundt på det hele ferien :-)
I Bangkok bør i ikke snyde jer selv for Koh San Road (den gade Leo bor på i filmen The Beach) - det er en slags Jomfru Anegade for backpackere og turister alike... Der er her vi får tilbud masser af sprut, dybstegte skorpioner (smager af øv), orme og græshopper (græshopperne smager faktisk lækkert) og alt hvad hjertet begærer i forlystelser for kødet og sindet... Og man har ikke været i Bangkok før man har set et ping-pong show (i møder sælgere på Koh San Road, bare rolig 8)

Der er et godt råd jeg kan give jer - så snart i forlader terminalen i lufthavnen står der en overvældende mængde sælgere klar med tilbud om billige taxaer... Jo tættere på terminalen i møder en, jo mere sikker kan i være på prisen er skyhøj...
De er fantastisk venlige og ret smarte... første spørgsmål er "First time in Thailand" - når i så svarer ja, så smiler han og fordobler prisen... Andet spørgsmål er så "Where are you from" - når i så stolt siger Denmark, så har han næsten svært ved at skjule sine dollartegnene i øjnene... De ved man ikke er helt skarp efter en lang flyvetur og at deres normale priser er peanuts for sådan et par vikinger - de er ikke bange for at starte på 3000bath... Hvis du vælger en "rigtig" taxa som kører efter taxameter, så kan du komme fra lufthavnen til downtown for 3-400bath...
Sidste gang valgte jeg at prøve deres Skytrain - det ligger i kælderen i lufthavnen og koster næsten ingenting + det kører selvom Bangkok er en stor trafikprop (ca. altid)... DSB kunne lære lidt om præcision og priser her - det er fantastisk nemt at bruge og skal i bo i nærheden af et stoppested, så prøv det... I kan altid tage en taxa fra stoppestedet og så er det pludselig ikke lufthavnspriser mere - men prøv at finde en taxa med taxameter, har endnu ikke oplevet det kunne betale sig at køre for fast pris med mindre i lejer en taxa for en hel dag fx... Det er jo også derfor 99 uf af 100 forsøger at aftale en fast pris med jer... og det med deres meter ikke virker, tæller forkert og hvad de ellers har af undskyldninger skal i bare grine af og sige så tager i en anden taxa... Der er tusindvis af taxaer i Bangkok; men i mange tilfælde kommer chaufføren pludselig i tanke om at meteret virker alligevel hvis han kan se i ellers skrider videre :lol:

Stoffer skal i passe på med, det er ulovligt i Thailand og straffen er hård - og der er ingen kære mor fordi man er Dansker... Et meget brugt scam er du køber lidt hash af en... 3 min senere bliver du stoppet af en betjent, som tager dit narko og alle dine penge i bestikkelse... Nu du er gået går betjenten så tilbage til sælgeren med narkoen og en del af dine penge - og sammen venter de på næste "kunde".... Fullmoon på Koh Phangan er et typisk sted til dette - masser af turister = masser af svindlere... Jeg fik det råd at købe af andre turister/backpackere hvis det skulle være; men må indrømme jeg ikke turde løbe risikoen da jeg var der (vi blev tilbudt det konstant til Fullmoon)... På Koh Phangan var vi på en lille restaurant på nordsiden med masse af Bob Marley plakater og rasta udsmykning - der kunne vi uden problemer købe hash... Ejeren var faktisk lidt forundret over vi takkede nej; men igen det var lidt væk fra de store klynger af turister...

Koh Samui er fantastisk - der kunne jeg bo resten af mit liv tror jeg... Koh Phangan er lidt mere tilbage (var der i 2007) og vist lidt af en soveø bortset fra weekenderne - der er jo Fullmoon, halfmoon, Black moon og halfmoon.... Bemærk i øvrigt at det ægte fullmoon party på Haad rin beach, Koh Phangan ikke koster noget i entre - det er bare svindlere hvis nogen prøver at sælge jer billetter... Men er i til sprut, så kan i købe det i spandevis, helt bogstaveligt :-)
Koh Tao har jeg kun set fra en båd, da vi var der oppe ved og dykke. Det var et fantastisk område... men det går alt alt for stærkt med udviklingen, så vil gætte på både Tao og Phangan er overrendt af turister nu :-(

Ellers må i have en rigtig god tur - og husk at behandle folk som i gerne selv vil behandles... og hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det måske fordi det er... Så er jeg sikker på i får en fantastisk tur - thaierne er utroligt glade og hjertevarme, deres smil smitter - og skulle de tjene lidt ekstra på os fordi vi er lysere i huden, så har vi stadig fået det væsenligt billigere end derhjemme og den sidste dollar har måske gjort deres tilværelse lidt bedre en enkelt dag :peace:

Tjek i øvrigt den her - den er god at kende :-)

Iøvrigt, så lejede vi jetski på Koh Samui - men gjorde et stort nummer ud af at inspicere dem inden vi sejede ud... Vi have ingen problemer bagefter; men det er vist desværre et udbredt scam... Men jetski er top-nice underholdning :gud:

Insane psychedelia user!

LSDrejø skrev:
Koh Samui er fantastisk - der kunne jeg bo resten af mit liv tror jeg... Koh Phangan er lidt mere tilbage (var der i 2007) og vist lidt af en soveø bortset fra weekenderne - der er jo Fullmoon, halfmoon, Black moon og halfmoon.... Bemærk i øvrigt at det ægte fullmoon party på Haad rin beach, Koh Phangan ikke koster noget i entre - det er bare svindlere hvis nogen prøver at sælge jer billetter...

hmmm. Der står nu ellers tydeligt dette her på siden:

Citat:
Entry fee to the FMP is 100 baht per person
(since 2009)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
hmmm. Der står nu ellers tydeligt dette her på siden:

Citat:
Entry fee to the FMP is 100 baht per person
(since 2009)

Ah my bad så, jeg var der i november 07 :oops: og dengang var det gratis men vrimlede med folk der ville sælge os billetter - heldigvis havde hotellet advaret os imod det...

Glemte før, kan varmt anbefale de bøger Lonely Planet laver om fx Thailand - der står guldkorn fra cover til cover... Turen går til... og lignede bøger er ren Anders And ved siden af... Kendte dem ikke i forvejen med mødte en jyde i Cambodia som havde sådan en med - den gav os mange gode ture og sparede os for mange dummerter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Joseph Hashdropz skrev:
Ellers er det smart at tage nogle paraghurt piller med, de forebygger dårlig mave, som man ofte får af fremmed mad.

Drop Paraghurt. Man skal spise rimelig mange hver dag, hvilket er en ulempe.

LactoCare Travel er et langt bedre alternativ. Man indtager én kapsel daglig på rejsen, hvor man lige preloader i 1-2-3 dage inden afrejse.
På den måde er der nedsat risiko for at fremmede patogene bakterier kan "sætte sig fast" og skabe mere ravage, end hvis man ikke tog LactoCare.
LactoCare står i omkring 137,- +/- for 50 stk.

Denne behandling er dog kun profylaktisk, så jeg vil bestemt anbefale en pakke Imolope mod akut diaré.
Hvis man endelig skulle være lænket fast til lokummet, kan de rimelig effektivt stoppe diaré.
Når man rejser i lande som Thailand, er det ofte en regel at man ikke må behandle det første døgn, så man har mulighed for at komme af med bakterierne.
Man skal starte med at tage to tabletter Imolope, ved diaré. Efter hver løs afføring skal man tage én tablet.

Personligt, ville jeg ikke tage til Thailand uden disse to ting, da diaré på ferie er dødens pølse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]