Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!

Jeg sidder i øjeblikket med en fodlænke, men overvejer at tage en lille dosis af LSD, det kan ikke måles i deres urintests, hvilket jo er en bonus.. men jeg tænker stadig på at ens blodtryk stiger, og at de ser dette, og så ligepludselig kommer springende fra kriminalforsorgen? Nogen der har erfaringer med dette?

I dag ville være et godt tidspunkt, de har nemlig været på besøg i dag for at lave en alkoholstest. De plejer kun at komme engang om ugen ca. Så jeg forventer at kunne være i fred, hvis det ikke lige skulle være for den problemstilling nævnt ovenfor.

Alle råd er gode i denne situation, og på forhånd rigtig mange gange tak!

Insane psychedelia user!

hvordan skal de kunne se at dit blodtryk stiger?

Junior medlem

Den fodlænke kan, efter hvad dem fra kriminalforsorgen siger, måle mit blodtryk..

Insane psychedelia user!

Det tror jeg ikke på. Så vil de skulle sidde og overvåge blodtrykket på x-antal fodlænkede 24/7. Det giver ingen mening.

Junior medlem

Så ville det kunne ladesig gøre uden problemer, vil du mene?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg kan ikke gennemskue om det er for at skræmme dig, at de siger at det måler dit blodtryk. Men hvis blodtrykket nu bliver målt, møder de så op på stedet eller hvad?

Anyway... som du selv siger, er LSD meget svært at spore i en ordinær urin/blod-prøve, da vi arbejder med mikroskopiske mængder. Hvis vi antager, at fodlænken måler dit blodtryk, så bliver en stigning i blodtrykket svært at koble sammen med brug af rusmidler, specielt ved lav dosis LSD. De får nok svært ved at udelukke almene fysiologiske processer, der øger dit blodtryk, især hvis de ikke kan finde forhøjede koncentrationer af THC, amfetaminer, etc. i blod/urin.

Et andet problem, jeg kunne forestille mig ville blive aktuelt i trippet, er paranoia over fodlænken og dit blodtryk. Ender du med at gøre det, skal du huske at forholde dig roligt og slappe af. Hvis du derimod bygger dit paranoia op omkring stoffet og blodtrykket, stiger dit blodtryk først (og du ødelægger nok også dit trip).

Senest rettet af syreperlen 28 jul 2011 21:33, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det vil selvfølgelig være surt hvis de kommer og forstyre dig mit i dit trip. Men jeg tror godt nok heller ikke at de kan måle dit blodtryk. Hva så hvis du tager armbøjninger, kommer de så? :P

Junior medlem

syreperlen skrev:
Jeg kan ikke gennemskue om det er for at skræmme dig, at de siger at det måler dit blodtryk. Men hvis blodtrykket nu bliver målt, møder de så op på stedet eller hvad?

Ja præcis! Har tænkt på om det muligvis kun var en skrammemetode.

syreperlen skrev:
Et andet problem, jeg kunne forestille mig ville blive aktuelt i trippet, er paranoia over fodlænken og dit blodtryk. Ender du med at gøre det, skal du huske at forholde dig roligt og slappe af. Hvis du derimod bygger dit paranoia op omkring stoffet og blodtrykket, stiger dit blodtryk først.

Dette har jeg nemlig også tænkt meget over, men er ret godt kendt med stoffet. Har overvejet dette længe, og ventede kun på den dag de skulle komme, så jeg kunne være sikker på, der ville gå nogen, tid før de kom igen.

Junior medlem

visias skrev:
Det vil selvfølgelig være surt hvis de kommer og forstyre dig mit i dit trip. Men jeg tror godt nok heller ikke at de kan måle dit blodtryk. Hva så hvis du tager armbøjninger, kommer de så? :P

Haha, den med armbøjningerne er et god eksempel, og nej de er ikke kommet på besøg af den grund!

Men noget andet er, om jeg kan være 100% sikker på, at det ene mærke jeg spiser, ikke kan finde på at slå ud som noget andet??

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Ja, det kan du. I og med at potensen af LSD er ekstraordinær højt, skal der specielle analysemetoder til at spore stoffet i din krop. Med sin halveringstid på 3 timer, så bliver mængden tilgængelig til analyse mindre og mindre, dvs. det bliver sværere og sværere at spore - og det er allerede svært i forvejen! Når trippet er færdigt (12 timer), har du halveret mængden 4 gange!

Med gængse analyse-metoder, så bliver LSD'en ikke sporet. Og nej, det vil ikke slå ud som noget andet, som du risikerer med f.eks. MDMA/amf/methamf.

Senest rettet af syreperlen 28 jul 2011 22:50, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Perfekt! Tak skal I have alle sammen. Jeg tror jeg forsøge mig med "eksperimentet".

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Held og lykke :) og hold humøret højt på trods af forlænken. Lad dit hjerte banke som det vil!

Junior medlem

Tak! :) Jeg tænker ikke at fodlænken skal sætte angst igang ved mig, det regner jeg i hvert fald stærkt med. Men tænker også på at starte ud med et halvt mærke, så jeg kan se hvordan og hvorledes det føles.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Fornuftigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har selv haft fodlænke på - og nej de kan ikke måle dit blodtryk! Det er for at skræmme dig .. Kender godt til det med liii at få lyst til en bajer når de har været på besøg. For du kan seriøst sætte dit ur efter dem. De komme samme dag og samme tid ved mig. Men lod vær, det er dumt at risikere noget. Første gang prøven er positiv eller på anden måde har mistro til dig ryger du ind. Nyd din frihed! =)

Medlem
Brugeravatar

Undskyld jeg spørger, men hvorfor har du fodlænke på?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Metavinduet skrev:
Undskyld jeg spørger, men hvorfor har du fodlænke på?

Det kan da være lige meget? :P

-----

Men jeg tvivler også på den kan måle blodtryk, da den så skulle sidde rigtig, rigtig stramt! Det kan dog godt være den kan måle puls og krops temp. - Men jeg tvivler ærlig talt på de gør det, for puls og krops temp. kan betyde så mange forskellige ting!

- Men må kriminalforsorgen lyve, og sige den kan måle blodtryk, hvis den ikke kan?? Mulighed for sagsanlæg! Mwuahahahahahaahahaaaa...!!!

Medlem
Brugeravatar

Jeg var blot nysgerrig, fordi de åbenbart vil holde øje med hans stofforbrug.

Junior medlem
Brugeravatar

Metavinduet skrev:
Jeg var blot nysgerrig, fordi de åbenbart vil holde øje med hans stofforbrug.

http://www.kriminalforsorgen.dk/Default.aspx?ID=44 skrev:
Hvilke vilkår skal man overholde?

Man skal selv søge om at afsone med fodlænke, og Kriminalforsorgen afgør så, om den enkelte er egnet til det. Nogle betingelser skal være opfyldt:

Man skal være beskæftiget
Man skal have en egnet bolig
En eventuel samlever skal acceptere ordningen
Man skal holde sig fra alkohol, samt narko og andre ulovlige stoffer under straffen
Man skal acceptere at være under kontrol, herunder at Kriminalforsorgen kommer på uanmeldte besøg for at tage alkoholtest og måske urinprøve
Man skal deltage i et kriminalitetsforebyggende program i Kriminalforsorgen

Har vel ikke noget og gøre med hvad han er dømt for? Du skal også aflevere pisprøver i jail selvom det en voldsdom.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til op (og andre): Min logiske sans siger mig at det er en and - de kan ikke måle dit blodtryk af en ganske simpel årsag:

Har i nogensinde fået målt blodtryk, så ved i også at der strammes pænt til om overarmen, håndleddet eller hvor det nu måles - det er simpelthen nødvendigt for at måle blodtrykket korrekt... Jeg har aldrig gået med fodlænke eller endsige set en; men jeg tvivler stærkt på at lænken sidder så stramt at det er muligt at måle blodtrykket - det ville simpelhen være for farligt for blodcirkulationen i benet at have noget stramt siddende om ankelen døgnet rundt...
Og skulle de kunne aktivere en blodtryksmåling remote, så ville du kunne mærke at lænken strammes op omkring din ankel... :idea:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]