Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Som det fremgår af min anden post er jeg gang med at ville prøve nye måder at brygge ayahuasca på... jeg har efterhånden læst meget om at bruge hcl istedet for juice/citron, så nu vil jeg gerne lige ha lidt råd med på vejen. mit kendskab til kemi på laveste niveau kan sammenlignes med den gennemsnitlige ape's kendskab til atomfysik, så bær lidt over med mig... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

1. forholdet mellem vand og hcl kan jeg ikke lige huske, men det er ik det sværeste at finde. men forbliver vandet surt når det fordamper, eller skal man tilføre ekstra hcl sammen med mere vand efterhånden som det koger ud??

2. planen er at evaporere det i ovenen når det er færdigt. er det nødvendigt at neutralisere bryggen inden, forsvinder det sammen med vandet, eller er det ligemeget? hvis det skal neutraliseres, hvad er så bedst at bruge?

3. jeg har ingen emhætte, kun et vindue, i mit køkken. skal jeg helst undgå dampene i køkkenet mens det står på, eller er der ikke noget farligt ved det?

4. og så det mest basale... hvor får man fat i hcl? spørger man efter saltsyre, eller bare en flaske hcl ??%?? nogen steder man kan købe det på nettet?

hvis der er nogen der har direkte erfaringer med denne metode vil jeg selvfølgelig meget gerne høre om det. men ellers er det vel basal teori for de fleste nørder [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Jeg synes det er lidt svært at finde ud hvad du vil, men der er sikkert nogle andre der kan se det bedre.

Prøv evt. at se min post om DMT-ekstration under kemi-forumet.

Du kan købe HCl 33% i dit lokale supermarket.

Medlem

jeg har fulgt med i den DMT tråd, men det er lige en tand for avanceret for lille mig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg vil bare prøve at prøve a bruge hcl som syre, istedet for juice/citron når jeg koger det, da det ellers kan være svært at få lavet det til noget der kan puttes på kapsler... (har jeg læst).

Men det er vist også meget populært (og effektivt) at bruge æble-cider eddike, så det q være jeg bare sq starte med det. men er det ikke to forskellige slags syre?! ved ikke om det har noget at sige.
Jeg vil dog stadig gerne høre hvis der er nogen der har noget fornuftigt at sige til alle mine spørgsmål, da jeg har tænkt mig at prøve lidt af hvert for at se hvad der virker bedst for mig...

Insane psychedelia user!

Dunno.

Men ellers kunne du bruge æble-cider eddike og så koge "theen" ned til ca. 50-100 mL og så filtere. Det vil da nedsætte smags problemet drastisk!

Medlem

det ender det nok også med for mit næste forsøg. og så skal det så bare lige en tur i ovnen så jeg kan prøve at gelcappe det... så kan man vist ikke nedsætte smagsproblemet yderligere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
men efter hvad jeg har læst skulle det stadig være mere effektivt med hcl. det kan jeg jo så prøve bagefter og se om der er noget om snakken.
kan man købe lakmuspapir (er det ik det ph-papir hedder?) på apoteket??

Insane psychedelia user!

Hvis du mener pH indikator, så ja.

Men som dex skrev, 1mL 33% HCl til 100mL vand. Så slipper du for at købe pH-papir.

Medlem

ok, tak for svaret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men jeg mangle stadig at finde ud af om man skal blive ved med at tilsætte syreholdig vand efterhånden som det koger ud, eller om hcl'en forbliver i gryden... så vidt jeg forstår skal der kun tilføres hcl én gang per ekstration/afkog. og skal det neutraliseres til sidst eller kommer det af sig selv når man evaporerer det i ovnen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]