Som det fremgår af min anden post er jeg gang med at ville prøve nye måder at brygge ayahuasca på... jeg har efterhånden læst meget om at bruge hcl istedet for juice/citron, så nu vil jeg gerne lige ha lidt råd med på vejen. mit kendskab til kemi på laveste niveau kan sammenlignes med den gennemsnitlige ape's kendskab til atomfysik, så bær lidt over med mig... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
1. forholdet mellem vand og hcl kan jeg ikke lige huske, men det er ik det sværeste at finde. men forbliver vandet surt når det fordamper, eller skal man tilføre ekstra hcl sammen med mere vand efterhånden som det koger ud??
2. planen er at evaporere det i ovenen når det er færdigt. er det nødvendigt at neutralisere bryggen inden, forsvinder det sammen med vandet, eller er det ligemeget? hvis det skal neutraliseres, hvad er så bedst at bruge?
3. jeg har ingen emhætte, kun et vindue, i mit køkken. skal jeg helst undgå dampene i køkkenet mens det står på, eller er der ikke noget farligt ved det?
4. og så det mest basale... hvor får man fat i hcl? spørger man efter saltsyre, eller bare en flaske hcl ??%?? nogen steder man kan købe det på nettet?
hvis der er nogen der har direkte erfaringer med denne metode vil jeg selvfølgelig meget gerne høre om det. men ellers er det vel basal teori for de fleste nørder [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
|