simohejr skrev:
fordi at der i tidligere post her i den her tråd står at man IKKE får en plet og det kunne jeg ikke helt forstå, men jeg finder nok ud af det lige om lidt når der dumper et brev ind af døren...
Håber bare ikke at min mor føler sig fristet til at åbne det..

Så tager vi den en gang for alle.Enhver sag om euforiserende stoffer der bliver afgjort ved
bødestraf kommer
ikke på den private straffeattest.
Kun sager der resulterer i fængselsstraf, ligegyldigt om det er betinget eller ubetinget, forvaringsdom eller man har fået tiltalefrafald med vilkår kommer på straffeattesten.
Tiltalefrafald med vilkår er lidt svært at forklare (ihvertfald kan jeg ikke lige få det formuleret simpelt lige nu c",)
Det havde været noget andet hvis vi f.eks snakkede om en sigtelse for tyveri, der hører under
straffeloven, hvor sagen endte med en bødestraf.
Fordi det er under straffeloven kommer en bøde til at kunne ses på straffeattesten.

Så du kan glæde dig over stadig at have rene papirer.
Mht bødens størrelse vil den være på 2000kr hvis det er første gang du er blevet taget med pot.
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Pressemeddelelser/skema.pdf<-- Bødeskema for besiddelse af euforiserende stoffer til eget forbrug.
Den kolonne der hedder "Gældende bødetakster" er ikke gældende mere. Men det er de tre andre tilgengæld.
Der er ikke noget der hedder studie rabat.
Man kan få bøden halveret hvis man ikke er fyldt 18 år på gerningstidspunktet eller hvis man har en årsindkomst på under 141.375 kr.
Hvis du skal have den halveret pga. indkomst skal politiet i den kreds hvor du blev taget.
De vil med sikkerhed gerne have bevis for din indkomst, lønsedler eller årsopgørelse.