Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 00:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg vil tro at du, ligesom ovenstående, kan forvente en bøde på 2-3000 kr (kan ikke huske satserne helt præcist og nu var der en kniv indblandet oven over), hvis det er første gang.

Hvad der vil stå på bøden skal jeg ikke kunne svare dig på. Held og lykke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg står med en bøde på 3000 kr. som jeg gerne ønsker nedsat. Jeg har rodet rundt på politi.dk, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan man gør. Er der nogen der har erfaringer med at få bøden nedsat?

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Jack Pot skrev:
Jeg står med en bøde på 3000 kr. som jeg gerne ønsker nedsat. Jeg har rodet rundt på politi.dk, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan man gør. Er der nogen der har erfaringer med at få bøden nedsat?

Hey Jack Pot.

Hvad er du blevet taget for? Jeg kan ikke svare dig på spørgsmålet, men er interesseret i at vide hvad der står på bøden.

Står der hvilket substans du blev taget med, eller står der bare "Lov om euforriserende stoffer"?

Mvh

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
På min bøde stod der både hvilket stof det var, samt "Lov om euforiserende stoffer"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror du skal kontakte den politiafdeling der har udstedt din bøde. Uden at vide noget om det.

Medlem
Brugeravatar

Jack Pot skrev:

Hejsa :) du kan bare ringe til din politistation og bede om at få den nedsat. Det forudsætter selvfølgelig at du er studerende.

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Dedikeret medlem

Hey psy.

jeg står og skal høste mit første grow jeg har men en ven her om ik så langtid. regner med der kommer 1-200 g til os hver hvad vil straffen være for at blive taget med disse mængder ?. Der vil under ingen omstændigheder blive solgt af det !!.

Medlem

Jack Pot skrev:

Det står bag på bødetilkendegivelsen.... Det er i øvrigt ens årsindtægt, og ikke studiestatus der er afgørende.

Medlem
Brugeravatar

Ja, så blev jeg så taget med "ca 1 gr. pot" (ret åndssvagt, men det er en anden historie) og jeg har regnet mig frem til at jeg vil kunne se frem til en bøde på 1000 kr, inklusiv studie rabat.
Men efter at have læst lidt i den her tråd kan jeg blive lidt i tvivl om jeg får en plet på den offentlige straffeattest??
Noget siger at der ikke kommer en plet, men efter at have læst her: http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/
er jeg igen i tvivl. Jeg synes nemlig at det står ret tydeligt at: "En privat straffeattest indeholder kun oplysninger om domme, bøder og tiltalefrafald ved overtrædelse af straffeloven og ved overtrædelse af loven om euforiserende stoffer (Narkotikaloven). " men så burde det vel også give en plet?
I så fald vil den så være der i 2 eller 5 år? Og hvilke konsekvenser vil det have?

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem

aner ik hvad bøden bliver, men ved du får en plet :)

Medlem

Hvordan kan du blive i tvivl, når der står "En privat straffeattest indeholder kun oplysninger om domme, bøder og tiltalefrafald ved overtrædelse af straffeloven og ved overtrædelse af loven om euforiserende stoffer"

Medlem
Brugeravatar

fordi at der i tidligere post her i den her tråd står at man IKKE får en plet og det kunne jeg ikke helt forstå, men jeg finder nok ud af det lige om lidt når der dumper et brev ind af døren...
Håber bare ikke at min mor føler sig fristet til at åbne det.. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor skulle hun det, der står jo bare POLITI udenpå. De er så diskrete

Medlem
Brugeravatar

præcis...
men hvis hun så endelig lader mig åbne det, så skal jeg nok til at lyve om hvad der stod i brevet (og jeg hader at lyve), jeg kunne jo også bare fortælle sandheden meeen det er jeg ikke så meget for :(
Hvilke breve kan man få fra politiet, helt tilfældigt som ikke er noget skidt?

Medlem

Så tag dog en smule ansvar for dine handlinger, menneske

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
simohejr skrev:
fordi at der i tidligere post her i den her tråd står at man IKKE får en plet og det kunne jeg ikke helt forstå, men jeg finder nok ud af det lige om lidt når der dumper et brev ind af døren...
Håber bare ikke at min mor føler sig fristet til at åbne det.. :D

Så tager vi den en gang for alle.
Enhver sag om euforiserende stoffer der bliver afgjort ved bødestraf kommer ikke på den private straffeattest.
Kun sager der resulterer i fængselsstraf, ligegyldigt om det er betinget eller ubetinget, forvaringsdom eller man har fået tiltalefrafald med vilkår kommer på straffeattesten.
Tiltalefrafald med vilkår er lidt svært at forklare (ihvertfald kan jeg ikke lige få det formuleret simpelt lige nu c",)

Det havde været noget andet hvis vi f.eks snakkede om en sigtelse for tyveri, der hører under straffeloven, hvor sagen endte med en bødestraf.
Fordi det er under straffeloven kommer en bøde til at kunne ses på straffeattesten.
Billede
Så du kan glæde dig over stadig at have rene papirer.
Mht bødens størrelse vil den være på 2000kr hvis det er første gang du er blevet taget med pot.
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Pressemeddelelser/skema.pdf<-- Bødeskema for besiddelse af euforiserende stoffer til eget forbrug.
Den kolonne der hedder "Gældende bødetakster" er ikke gældende mere. Men det er de tre andre tilgengæld.

Der er ikke noget der hedder studie rabat.
Man kan få bøden halveret hvis man ikke er fyldt 18 år på gerningstidspunktet eller hvis man har en årsindkomst på under 141.375 kr.
Hvis du skal have den halveret pga. indkomst skal politiet i den kreds hvor du blev taget.
De vil med sikkerhed gerne have bevis for din indkomst, lønsedler eller årsopgørelse.

og fordi en snemand er min ven

Medlem
Brugeravatar

Tak, der var noget der var til at forstå :gud:

Og jeg har ikke haft nogen fast indkomst i flere år, så jeg regner helt klart med at kunne få den halveret til 1000 kr.
Og da det IKKE kommer til at stå på min private straffeattest kan jeg lige så godt fortælle at jeg har fået en bøde.

Junior medlem

Geografisk sted: Silkeborg, Jylland, Danmark
Hej Folkens.
Super spændende tråd - både relevant og uhyggelig i forhold til den hårdhed der er fra myndighedernes side ift. euf.

Når jeg ser på skemaet og læser de beretninger folk har, ser jeg slet ikke noget nævnt omkring svampe.
Edder nogen der ved hvordan de takseres og anskues? Er det 0,1-4,9 g, 0,1-49,9 g eller noget helt 3. Der tipper bægeret for hvornår det er eget brug eller med sikker videresalg for øje?

Håber der er nogen der kan kaste lidt Info ind i debatten om det

Thanks

PSY~

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Psykenauten skrev:
Når jeg ser på skemaet og læser de beretninger folk har, ser jeg slet ikke noget nævnt omkring svampe.
Edder nogen der ved hvordan de takseres og anskues? Er det 0,1-4,9 g, 0,1-49,9 g eller noget helt 3. Der tipper bægeret for hvornår det er eget brug eller med sikker videresalg for øje?

Prøv at opret en tråd for sig hvor du efterspørger erfaringer med strafomfang og svampe, evt. også om nogen kender noget til taksering af mængder + videresalg/personligt forbrug. Forespørgslen lader til at drukne i de andre henvendelser i tråden her, hvilket er ærgeligt da det er et stof psychedeliabrugere generelt er lidt glade ved :) - Alternativt kan du selv kontakte politiet, de har pligt til at oplyse om den slags.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
@Psykenauten
Beklager sent svar men er først lige blevet opmærksom på dit spørgsmål for et par timer siden.
Lige umiddelbart kan jeg ikke finde noget omkring straf (andet end hvad der generelt er gældende omkring stoffer anført på liste b) eller hvor en evt specifik grænse for eget forbrug ligger, men kan da komme med lidt oplysninger alligevel.

4.2. Afgrænsningen mellem besiddelse til eget forbrug og besiddelse med henblik på videre overdragelse
Når en person findes i besiddelse af euforiserende stoffer, skal det med henblik på straffastsættelsen i forbindelse med tiltalerejsningen overvejes, om det må antages, at der er tale om besiddelse af euforiserende stoffer til eget forbrug, eller om der er tale om besiddelse af euforiserende stoffer med henblik på videreoverdragelse, herunder videresalg. I den forbindelse vil navnlig mængden være afgørende.

Uden at vide det med sikkerhed vil jeg tror at selvplukkede svampe som du ikke har afvejet, pakket og ellers gjort salgsklare altid er burde være til eget forbrug, eftersom det er en naturligt forekommende plante i DK.
Ved ikke så meget om svampe og om det er nemt at se foreskel på mexi, hawaii og dansk natur?

og fordi en snemand er min ven

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]