Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har nordea, på deres hjemmeside skriver de

Citat:
Kan jeg overføre penge til udlandet?

Ja, det er muligt at overføre penge til udlandet. Kig nærmere på menupunktet Udenlandske betalinger i din Netbank.

Det er bare lidt som om det menupunkt ikke eksisterer i min netbank.... Er der nogen herinde der har prøvet det før, og ved hvordan det fungerer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
http://www.westernunion.dk
Det er rigtig nemt og går hurtigt :)

Medlem
Brugeravatar

Når jeg overfører penge til en udenlandsk bank er det samme måde, som når det er en dansk.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
IBAN og SWIFT adresser er ret vigtige hvis du skal overføre via banken. Hvis det er fordi du skal købe knark er det dog en dårlig idé at overføre på den måde!

Medlem

Silvio, jeg har IBAN og SWIFT numre, som hjemmesiden siger jeg skal bruge, men når jeg skal overføre penge har jeg kun mulighed for at indtaste reg. og konto nummer, derfor er jeg rimelig forvirret.

Det er ikke som sådan knark, bare nogle shrooms fra en europæisk side, hvorfor er det en dårlig idé (altså udover det indlysende selvfølgelig, at det er ulovligt)?

Medlem

Det er en dårlig ide fordi at betaling igennem netbank til udlandet (eller WU som allerede er nævnt i den her tråd) sagtens kan spores, og politiet får mulighed for at forbinde dig og køber hvis din pakke bliver konfiskeret. Jeg ville personligt være lige glad hvis det bare var en håndfuld svampe.

Medlem

Greenfinger skrev:
Det er en dårlig ide fordi at betaling igennem netbank til udlandet (eller WU som allerede er nævnt i den her tråd) sagtens kan spores, og politiet får mulighed for at forbinde dig og køber hvis din pakke bliver konfiskeret. Jeg ville personligt være lige glad hvis det bare var en håndfuld svampe.

Ja, det er også det jeg tænker, vi snakker om et par gram cubensis. Hvis den endelig bliver konfiskeret, får jeg så ikke bare et brev i første omgang?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du får et brev, kan du benægte kendskabtil til pakken, så skal politiet bevise du har købt det, det er dog let med en bank overførelse. Der findes mange måder at kamuflere dette på.

Medlem

okay. Ville Western Union være ligeså let at spore?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, Western Union er helt anonymt, medmindre du går til et sted hvor de kræver ID. Find en eller anden udlændingekiosk der har WU, de kræver sjældent ID. Posthusene gør til gengæld, så hvis du skal betale for noget ulovligt er det bedst at undgå dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
...og her kan du finde din nærmest WU.

KLIK HER

Medlem

Jeg har hørt, at det nu er et kriterie ved hver WU agent at man skal vise identifikation ved en pengetransaktion. Jeg har også hørt at WU i Europa har fået et filter, som samler og sikrer oplysninger i led mod det "sorte marked". Jeg har også hørt at det er blevet en rigtig dum ide at bruge WU og MG til ulovlige transaktioner inden for europa hvis man ikke har et falsk ID.

Jeg kan med sikkerhed og god moral anbefaler dig bitcoins, Libery reserve, pheunix, ukash, playsafecards ovs..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
йети skrev:
Nej, Western Union er helt anonymt, medmindre du går til et sted hvor de kræver ID. Find en eller anden udlændingekiosk der har WU, de kræver sjældent ID. Posthusene gør til gengæld, så hvis du skal betale for noget ulovligt er det bedst at undgå dem.

Jeg sagde bare jeg havde glemt alting derhjemme, det godtog de :)

Medlem

og nede i western union oplyser jeg så bare iban og swift nr + navn på modtager? Bestiller i nogensinde psykedeliske svampe fra lovlige sider? Det lyder som om der er lidt større risiko for at blive taget end jeg havde forestillet mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej BryGs... Det foregår på en anden måde. Google er din ven. Eller læs en WU-brochure, dem har de på posthuset.

Admin
Brugeravatar

Sidst jeg betalte med WU bad de ikke om ID, og det har de heller aldrig gjort nogle af de andre gange, jeg har brugt det. Så længe, du siger til vedkommende, hvilket navn pengene overføres i, kan du jo bruge et falsk navn. På den måde vil politiet have ret svært ved at bevise, det var dig, der lavede overførslen.

-Jimmy Carter

Medlem

WU's regler er alt over 10k DKK kræver ID - posthusene har dog en tendens til at spørge om det uagtet beløbet.

Medlem

Jeg arbejder på et posthus, og jeg kan sikre dig for at ved overførelse af penge, vil du blive spurgt om ID uanset hvad.
Det er i form for sygesikring, kørekort eller pas.
Ved fremvisning af sygesikringsbevis, bliver der skrevet cpr-nr. Navn og adresse.
Ved fremvisning af kørekort eller pas, bliver der indtastet kørekort nr, eller pas nummer og muligvis også dit cpr. nr.

Det samme gælder når du betaler girokort, hvor der mangler betalerindensitet. (Det lange nummer der står nederst på girokortet)
Dog kommer det an på hvor stort et beløb det er, samt om du betaler med kontant.

Og som йети skriver, kan du finde en brochure på posthuset omkring de nye regler om pengeoverførelser.

Admin
Brugeravatar

Well, det har nok bare ændret sig siden sidst. Jeg betalte sidst med WU for halvandet års tid siden. Der spurgte de ikke om ID. Men nu har jeg så også altid sendt det fra den lokale tyrkerbiks.

-Jimmy Carter

Medlem

Indvandrerkioskerne er som regel ligeglade, også i dag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]