Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kærlighedspillen er blevet en udsalgsvare i nattelivet.
Information d. 15. Juli 2011
http://www.information.dk/273574

[iframe]http://www.information.dk/273574[/iframe]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
"Da det gik vildest for sig, tog han op mod 40 piller på en weekend." Syg dårlige piller.. LoooL, hvorfor er det altid idioter der taler med pressen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Det er en rigtig fed artikel. Den virker meget neutral og uden fordomme.
De mangler dog at følge op på nogle af tallene, f.eks. de 206 dødsfald på et år. Det er på samme niveau som Paracetamol, hvilket viser hvor ligegyldig hysteriet er.
Men ellers, rigtig dejlig artikel!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Repu skrev:
"Da det gik vildest for sig, tog han op mod 40 piller på en weekend." Syg dårlige piller.. LoooL, hvorfor er det altid idioter der taler med pressen?

Generelt synes jeg de interviewede personer er relativt gode til at fremføre nogle gode argumenter.
Vi har været meget mere uheldige i fortiden med bumsede idioter.

Dedikeret medlem

Khazim skrev:
Repu skrev:

Generelt synes jeg de interviewede personer er relativt gode til at fremføre nogle gode argumenter.

Ja , jeg giver dig ret i at det er en af de bedre artikler. Men at ham klovnen skal sige sådan noget er jo hjernedødt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Repu skrev:
Khazim skrev:
Repu skrev:

Ja , jeg giver dig ret i at det er en af de bedre artikler. Men at ham klovnen skal sige sådan noget er jo hjernedødt.

Ja det er jeg også enig med dig i, men når man er færdig med artiklen, tror jeg de fleste vil sidde med en relativt positiv følelse af MDMA, i modsætning til hvis de læste en (næsten) vilkårlig artikel om det samme emne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Repu skrev:

Man kan godt komme op og spise 40 piller, selvom pillerne er af nogenlunde kvalitet. Det kaldes tolerance. Desuden kan man blive så afbrændt, at det ikke længere er muligt at få virkning. Så kan man næsten sluge så mange piller som man har lyst til. Jeg har set det før!

Dedikeret medlem

Jeg tænker bare 40 piller med minimum 100 mg MDMA i hver.

Det svarer til 2 gr MDMA per aften. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan være så ligeglad med sit liv. Men Arthur Spooner du har sikkert ret, nu går jeg heller aldrig steder hen hvor folk tager stoffer( i sådan ekstrem):D. Men stadigvæk er det en skam at han frivilligt siger det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er urealistisk at forvente at gennemsnitspillen har minimum 100mg MDMA i sig, på gadeplan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Khazim skrev:
Det er en rigtig fed artikel. Den virker meget neutral og uden fordomme.
De mangler dog at følge op på nogle af tallene, f.eks. de 206 dødsfald på et år. Det er på samme niveau som Paracetamol, hvilket viser hvor ligegyldig hysteriet er.
Men ellers, rigtig dejlig artikel!

Ja, det er rart for en gang skyld, at læse en forholdsvis nuanceret artikel om emnet.

Medlem
Brugeravatar

Politikken skrev:
Risikoen for en dødelig forgiftning er mindre ved ecstasy end ved kokain. Til gengæld er der større risiko for langvarige skader i hjernen ved indtagelse af ecstasy

Det er da så vidt jeg ved endnu ikke bevidst, man har blot mistanke om det? Se f.eks. denne: http://www.youtube.com/watch?v=IizSd_USCn4

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TAP skrev:
Politikken skrev:
Risikoen for en dødelig forgiftning er mindre ved ecstasy end ved kokain. Til gengæld er der større risiko for langvarige skader i hjernen ved indtagelse af ecstasy

Det er da så vidt jeg ved endnu ikke bevidst, man har blot mistanke om det? Se f.eks. denne: http://www.youtube.com/watch?v=IizSd_USCn4

Lige det afsnit studsede jeg også over i en ellers ret neutral artikel... Der er sjovt nok ikke citationstegn omkring, så det står bare lidt indskudt og for egen regning... Men ellers er jeg enig med jer andre - tænk hvis medierne kunne komme op på det niveau generelt, så ville verden pludselig blive et bedre sted :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenaa
Den påstand om hjerneskader var nok det værste ved hele artiklen :b Ecstasy piller med andre stoffer end MDMA kan måske give hjerneskader,, men så vidt jeg ved, sker det ikke ved indtagelse af ren MDMA (:

Medlem
Brugeravatar

Studier har vist, det tager hjerneskader, f.eks. kortidshukommelsen, dog viser alle undersøgelser at disse aftages med tiden og alt bliver som før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har nu set flere "gengivelser" af studier, som har sagt, at MDMA er neurotoxisk. Og selv hvis det er meget lidt neurotoxisk, så er det formentligt stadig mere toxisk end kokain. Så jeg studsede ikke over kommentaren. Det er nok lidt vinkling fra jeres side. Hver gang risici nævnes, så er det ikke dårligt. Det er tværtimod et af psychedelias hovedopgaver: at sprede viden om farerne ved stoffer, så man kan undgå fælderne, eller hvis man endelig vil gå i dem, at man så ved hvilke de er, og hvad man skal forvente sig. Alt i alt en god, ikke-moraliserende artikel.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
fin artikel. Information holder hvad de lover: information! det eneste respektable af de etablerede danske nyhedsmedier, når man lige udelader den udmærkede, men svært højresnoede Weekendavis. husk iøvrigt at støtte de medier i synes formidler fornuftigt stof ved at abbonnere. kun derved kan vi give dem mere magt og forhåbentlig skubbe lidt til den offentlige diskurs!

Khazim skrev:
[...] 206 dødsfald på et år. Det er på samme niveau som Paracetamol, hvilket viser hvor ligegyldig hysteriet er.[...]

ret dårlig sammenligning af flere grunde, Khazim.
- langt flere mennesker tager hovedpinepiller end illegale stoffer.
- (og vigtigere) langt de fleste dødsfald i forbindelse med paracetamol sker i forbindelse selvmordsforsøg. ofrene har altså haft en intention om at forgifte sig, hvilket kun er tilfældet for en minoritet af de narkorelaterede dødsfald.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]