Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Thujon drik
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Mig og en ven har ladet ca. 40 gram malurt trække 35 cl. ren alkohol i ca. 1½ uge. Da vi filtrede malurten fra blandede vi ca. ½ l. vand i.

Hvor meget af drikken skal vi drikke? Vi ved godt det smager af lort, men vi vil prøve at drikke det alligevel.

Hvad ligger den dødelige dosis på?

Dedikeret medlem

http://www.erowid.org/chemicals/absinthe/absinthe.shtml

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror ikke du behøver være bekymret, med de doser.
Bare drik indtil i kan mærke en virkning, og drik så lidt mere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg plejer at lade 20 G malurt trække i 2 dage sammen med anis, mint, pot og andre urter, når jeg laver absinthe.
Ikke en speciel origina opskrift, men virkningen er udemærket og det er dejligt billigt med hjemmebrændt spiritus...

Medlem

Geografisk sted: syd for storstrømmen
DOctor: lyder som en dejlig simpel og umiddelbart ok-smagende samling af urter.

-kan man få en ca. dosering?

Medlem

Jeg har prøvet at lade det trække i anis og andre urter, men det kom det ikke til at smage bedre af... Denne gang vil vi bare prøve virkningen af thujonen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hehehe... malurt er noget af det vamleste jeg har smagt... næsten ligeså slemt som ren BDO. Lad være med at blande det op, det trækker pinen i langdrag og det kommer ikke til at smage bedre. Tag det i shots og hav noget mælk og citronvand ved siden af til at skylde ned med.

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
er det nødvendigt at blande thujonen op med alkohol? kunne man ikke bare hælde en ekstraktion i noget saftevand eller lignende og så få thujonen virkning alene - self med en langt højere dosis thujon.

sry men erowid havde kun en absinth vault og ikk en for thujon alene så jeg har ikk kunne finde noget ordenligt info...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Man trækker jo netop thujonen ud af malurten med alkohol.

Medlem

nej ikke nødvendigvis.

såvidt jeg ved kan man også anvende methanol og noget der hedder (ca.) buffo(?)

men midt spørgsmål er også om bivirkningerne ved så storer doser thujon er fatale. er der nogen der ved det ?

Medlem

Hvis man er ude efter virkningen af thujon behøver man ikke at bruge alkohol for at få det ud af f.eks. malurt. Man kan bare hælde varmt vand over det... eller spise det. Det sidste frarådes. Så man kan godt hælde ekstrakt i f.eks. saftevand eller i noget andet for at slippe af med den bitre smag.

Thujon blev i gamle dage brugt som et livsfarligt abbortmiddel. Så mht. dødelig dosis, så burde enkeltdoser under 20g. være ufarlige.

plz correct me if I'm wrong...

[ 14 April 2003: Besked ændret af: kirke ]

Junior medlem

Malurt: ét kors: Akutte forgiftninger er sjældne (om disse se thujaforgiftning). Kroniske forgiftninger ytrer sig ved degenerationssymptomer i nervesystemet, særlig i hjernen, og kan sluttelig føre til fuldkommen legemligt og sjæleligt forfald.

Regnfang: ét kors. Planten indeholder 0,1-0,2 % æterisk olie, der i hovedsagen består af thujon (se thuja og malurt). Er blevet brugt til abortfremkaldelse.
Forgiftningssymptomer: Underlivssmerter, opkastning, krampe efterfulgt af dyb bevidstløshed, pupiludvidelse, åndedrætsforstyrrelse, svag puls og sluttelig død ved asfyksi og hjertestop.

Som en klog mand sagde jeg snakkede med.. Men her snakker vi om forgiftninger og der skal ret så store doser til. Så som Mr Kirke siger 20 gram (som er nok til en god skævert) og under er "helt" ufarligt

[ 14 April 2003: Besked ændret af: Hr. Høst ]

Medlem

k!

/+karma til kirke og høst [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN @ kix.dk:
nej ikke nødvendigvis.

såvidt jeg ved kan man også anvende methanol og noget der hedder (ca.) buffo(?)

men midt spørgsmål er også om bivirkningerne ved så storer doser thujon er fatale. er der nogen der ved det ?
<HR></BLOCKQUOTE>

Methanol er sjovt nok også et alkohol, ligesom Ethanol!

"Buffo" er slang for et ekstrakt med Butan-gas...

Fra Merck-indexet:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Properties: Colorless or almost colorless liquid. uv max (isooctane): 300 nm (epsi 23). Practically insol in water. Sol in alc and many other organic solvents. LD 50 s.c. in mice: 134.2 mg/kg (Rice, Wilson).

Hvis du nu ellers brugte TFSE, så ville du falde over Dette post, hvor jeg bl.a. beskriver en mulig metode at isolere ren Thujon.

mod-edit: Her tales der pænt - Jensus [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 15 April 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Medlem

hehe fald da lige ned dex
grunden til at jeg på daværende tidspunkt ikke undersøgte det nærmere var at det ikke havde relevans i dette topic. og du ved godt hvad jeg og AoD tænkte på da vi skrev alkohol.

jeg fatter ikke det der med muses overdose. gælder samme overdose for mennesker eller er de bare proportionale?

og det fremgår tdeligt at jeg ikke leder efter en ekstraktions metode her.

In our memories
Brugeravatar

Nej, men jeg vil varmt anbefale at undersøge dine kilder og udtalelser, inden du poster - på den måde undgår du at virke dum... smart, ikk'? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

np dex men jeg tror stadig du misforstår mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

jeg nævnte lige de metoder jeg har hørt og læst om man kunne bruge. jeg undersøgte det ikke nærmere for det der var relevant var at der var andre metoder. jeg kunne ligesågodt have skrevet at man også kunne bruge gas eller et andet alkohol(methanol).

no offence men jeg vil gerne have at du pm'er mig og uddyber den her

"Sikkert den dag du holder op med at poste lort"

hvis jeg har lavet lort vil jeg self gerne have det at vide så jeg kan ændre det.

angående min intelligens tror jeg ikke du har et grundlag for at bestemme den (slet ikke udfra min viden omkring thujon eller andre rusmidler for den sags skyld). jeg er jo temlig ny men jeg mener da at gøre fremskridt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Som jeg skrev, hvis du undersøger dine kilder og udtalelser undgår du at virke dum... jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om din intelligens, men det var altså ret tåget dit post. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

søge dow det er det det er der til og derer masse om det på psy..... [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så så, tal pænt til hinanden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Det smagte også meget fælt, men ned kom det.

Jeg drak 12 cl af drikken i Lørdags. 12 cl svarer ca til en dosis på 7 gram malurt.

Det gav en let virkning, men alligevel på den fede måde. Så når weekenden er over os igen må vi prøve med dobbelt dosis og få en ordentlig skævert på.. Thujonen har en ret lækker virkning lidt ligesom THC men så alligevel ikke. Blev ret forviret og langsom i optrækket. Sløret syn og en ændring af indtryk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]