Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg poster bevidst ikke denne artikel i medieforumet, da jeg er ligeglad med artiklen, udover den oplysning om at en hund har fundet LSD:

http://www.dinside.no/859661/her-er-smuglernes-topp-ti

Citat:
– Bare for et par dager siden hadde vi hundesøk av postutsendinger fra et europeisk land. I den sendingen ble det funnet et ark med motiver av en indisk gud, som var inndelt i 400 ruter. I hver eneste rute var det lagt inn en dose med LSD. Den klarte narkobikkja å lukte seg fram til, forteller Røse.

Jeg har prøvet at google, men har ikke fundet andre eksempler. Nogen der har noget intelligent at sige om det? Jeg troede generelt ikke man trænede narkohunde til at reagere på LSD.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det sidste jeg hørte var, at LSD er lugtfrit... Men hunden kan jo have reageret på noget andet i pakken, rester fra andet narko f.eks.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tænker også det er rester fra andet narko. Jeg kan huske snakken har været oppe at vende før, hvor det også bliver mere eller mindre konsesus, at hunde ikke kunne lugte LSD. Man kunne måske forestille sig, at LSD'en var lavet efter en anden opskrift, hvor nogle stoffer så slog ud for hunden forhold til "generel" LSD.. Lidt noget bullshit I know, men hvordan skulle de have trænet hunde til at lugte LSD? Så må de vel have følt, at det var nødvendigt at skærpe indsatsen mod lige netop LSD, så derfor tror jeg på, at det er rester fra andre stoffer, eller at LSD'en er lavet på en bestemt måde...

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er jo formentlig ikke sådan at LSD er komplet lugtfrit, blot lugter det så svagt at mennesker ikke kan lugte det. Jeg kan sagtens forestille mig at en hund kan lugte det.

Men det nye er at hunden er trænet til at reagere på det, det er jo ganske usædvanligt. Måske har de plantet en falsk oplysning for at skræmme folk fra at sende det med posten, vel vidende at det ofte er den vej det kommer ind i landet, fordi det er så let?

Og så har de vist ikke ret meget forstand på LSD... Overskriften til afsnittet om LSD er "Smuglet LSD i kunst" :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
tja kunne godt forestille mig det kunne være kontamineret med fx. amfetamin eller et andet stærkt lugtende stof enten der hvor det er lavet.. eller hos en der har opbevaret det... Men nej man burde sagtens kunne træne en hund til at reagere på lsd for dem har det meste en duft selvom den er meget svag. men jeg har aldrig hørt om hunde der er trænet til det ihvertfald ikke i dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Haha, super overskrift. Nej, altså selvfølgelig er det ikke lugtfrit, og som du selv nævner, er det underfundigt at hundene begynder at blive trænet til det.. Og dit scenarie med at det en falsk oplysning kunne sagtens være, for det jo en meget smart metode at skræmme eventuelle pushere på, under alle omstændigheder.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har hørt at der kun er ganske få laboratorier i verden der fremstiller LSD, men at grunden til der er så meget i omløb verden over, skyldes at stoffet er så potent. Ved ikke om det er sandt, men hvis der er, ville det da være mærkelig at der skulle være spor af andre ulovlige stoffer fra produktionsstedet

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Shambhala skrev:
Har hørt at der kun er ganske få laboratorier i verden der fremstiller LSD, men at grunden til der er så meget i omløb verden over, skyldes at stoffet er så potent. Ved ikke om det er sandt, men hvis der er, ville det da være mærkelig at der skulle være spor af andre ulovlige stoffer fra produktionsstedet

Men det er jo ikke sikkert, at det er laboratoriet der har håndteret mærkerne sidst..?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Metoden man bruger til at træne hunde, er jo at lægge klude der lugter af f.eks hash og amfetamin, ned til hvalpen når den f.eks ammer hos moren. Den vil så altid fremover forbinde lugte af amfetamin med noget positivt.

Jeg har svært ved at forestille mig man kan lægge en klude med nok LSD ned til hunden, til at den kan lugte det. Desuden skal man nok bruge enorme mængder, så det ville slet ikke være forsvarligt. Alt sammen kun nogen hypoteser, jeg stiller op. Men det kan da godt være, at det kan lade sig gøre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg tror nu bare at de fleste hunde ikke er trænede til at lugte LSD. Potentialet har de alle og LSD har en lugt ligesom alt andet...

Men jeg troede nu heller ikke at man trænede hunde til at spore LSD.

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]