Jeg ligger i sengen med en modbydelig halsbetændelse/influenza, så jeg kan lige så godt bruge min nede tid til noget fornuftigt, så jeg har lige skrevet til Deadline, og opfordret dem til følgende:
Hej Deadline.
Afkriminalisering af Cannabis brugere
Jeg er glad for at se at i med jævne mellemrum tager en debat om legalisering af hash (Cannabis).
Min opfordring til jer er dog at i prøver at tage debatten fra en lidt anden vinkel, end den sædvanlige fri hash/farlig, eller ej, hash/unge misbrugere, udgangspunkt som i plejer at bruge.
Kunne i ikke tage udgangspunkt i den åbenlyse diskrimination, og kriminalisering, der finder sted af helt alm. mennesker, som vælger et andet rusmiddel, end de af staten tilladte, tobak, og alkohol.
Som menneske på denne jord bør det være muligt at dyrke en hvilken som helst plante, og bruge den som man lyster, så længe det er til eget brug. Det bør være en menneskeret.
Det kan ihvertfald under ingen omstændigheder være rigtigt, at det er en sag for politiet, om man har bestemte planter i sin have, eller tørrede plantedele på, eller i, sin krop, så længe at man ikke er til gene, eller til fare, for andre mennesker.
Vi er rigtig mange, der er meget trætte af at blive marginaliseret, stigmatiseret, og i sær kriminaliseret, på grund af vores valg, i særdeleshed da vi mener at vi faktisk er mere fornuftige, end mange af dem der vælger alkohol, som deres primære rusmiddel.
Jeg anbefaler at i læser Global Commission on Drug Policy Report (English)
http://www.globalcommissionondrugs.org/Report og
http://cannabismyter.dk/cm/I sær afsnittet om POLITIK, LEGALISERING OG KRIMINALITET, så i har noget ammunition til at grille de forbuds-politikere, i forhåbentlig inviterer i studiet.
Forsøg også at modstå fristelsen til at invitere Henrik Rindom igen, for selv om han delvis går ind for en afkriminalisering, ville det være rart at se en modstander til forbuds-politikerne, som tager udgangspunkt i frihedsrettigheder, for Cannabis brugere.
Husk at vi er mange der BRUGER cannabis ansvarligt, og vi er kede af at der altid skal tales om misbrug, i forbindelse diskussioner af rusmidlet.
Ligesom der er misbrugere af alkohol, cigaretter, chips, is, slik, osv. vil der også altid være nogen der misbruger Cannabis, og det bunder i sociale og personlige problemer mere end det enkelte stof, eller fødevares sammensætning.
Håber i lytter, og er forstående for problemstillingen, og jeg ser meget frem til næste gang i tager en debat om dette vigtige emne.
Mvh.