Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.

Jeg har i mine yngre dage før haft problemer med depressive tendenser. Blev dog holdt nede af noget psykolog.

I Januar-Marts røg jeg en god del hash med min ven, og i havde i den periode meget depressive dage, hvor jeg kunne stå op, kunne begynde af græde uden grund.. Begyndte psykolog igen, og stoppede med hashen (ikke af lyst, men pga. vi ikke havde mere, og har ikke købt noget siden denne uge). Jeg talte ikke med min psykolog om hashen, da jeg ikke fandt det nødvendigt, da jeg ikke troede det var en grund.

Anyway, de sidste måneder har været super gode rent psykisk, og har ingen grund til af blive depressiv. Og jeg har haft stor livsglæde.
Nu købe vi så i fredags ind til roskilde, der skulle fejres med at ryge lidt da. Så det gjorde vi fredag, vi røg en del. Lørdag, var psykisk meget langt nede igen.. Fik mig op igen. I dag har jeg røget lidt i parken med min ven. Her til aften brød jeg sammen, uden jeg ved hvorfor, græd bare i min seng.. Alle symtomer før.

Kan alt dette skyldes hashen? Hvis det nu er tilfældet, og jeg forsætter med af ryge, kan dette proppe mig i en værre psykisk tilstand end før?

Spørger her inde, da jeg håber nogen har lidt forstand på det. Kan ikke snakke med mine forældre om det (underligt nok), og har ikke lyst til af tale med mine venner om det.
Det er træls, da jeg elsker hash rusen, men hvis det er den eller min mentale tilstand, er valget ikke så svært. :(

Mht.
Gulia

Insane psychedelia user!

Ja, det kan sagtens skyldes hashen. Det er da indlysende efter som det er hver eneste gang du har røget at det sker.

Medlem

Ja jeg tror også det er hashen.
Jeg har det lidt i samme stil, er i forvejen lidt depressiv og har røget rigtig meget engang uden at det gik dårligt.
Nu hvis jeg ryger, bliver alt meget meget hurtigt mørkt og fortvivlende, som om jeg graver mig ned i et hul og ikke kan se nogen udvej..
Så jeg har selv besluttet at lade være med at ryge lige pt.

Motion giver hurtigt mig mit humør tilbage, prøv løb en tur med noget godt musik, det er helt vildt så godt det virker :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En våd sten der flyder rundt omkring en gigantisk endeløs eksplosion
Nu det jo ikke nødvendigvis en dårlig ting. Hele den vision om at man konstant skal være glad og lidelse bare er noget der skal væk er noget bullcrap. Syntetisk fremstillet diarré i form af ord. Det blot min overbevisning...

Først og fremmest må du finde ud af hvorfor du bryder sammen. Kroppen har en fantastisk intelligens, så tro mig når jeg fortæller dig at det ikke bare sker sådan uden videre. Medmindre du har røget så store mængder at røgen har fortæret dine tårekanaler haha.
:life:

Hvad du kan gøre er en meget simpel process: Snak med dig selv når du skæv! Du skal ikke se væk fra problemet som det blot var en eller anden klam stodder der kom forbi og flashede diller. Ryg en pind alene, og når effekten er godt i gang i kroppen skyder du bare løs. Lad vær med at svare dem med det samme, giv dem tid til at fordøje. Chancen er at det højst sandsynligt dine tanker som sender signaler til din krop. Kroppens intelligens tager imod order fra tankerne, og energifrekvensen fra tankerne omdannes til det vi kalder følelser. Det er tankerne du skal have styr på, men følelserne du skal lytte til.

Det dit problem, så det kun dig der har løsningen man...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Twain skrev:
...

Har du overhovedet læst indlægget? Det er hashen der bringer depressionen frem. Det er fuldstændigt åndssvagt at råde vedkomne til at ryge hash for at komme af med den.

Junior medlem

SortSnog:

Jeg er enig i Twain, da det kan være en måde for vedkommende, Gulia, at åbne op for sig selv.
Det virker imidlertid til,at Gulia primært er præget af emnet af når han er i hashrusen. Derfor er det et oplagt tidspunkt at tage emnet til debat. Man kan sagtens lære ting, selvom man er skæv; det kræver bare lidt mere...

Men altså, jeg kan godt se hvad du mener, end dog kun på lang sigt. En joint vil ikke relativt påvirke Gulia særlig meget på lang sigt, i forhold til hvor meget han kan få ud af at tage emnet op, under et enkelt trip.

Gulia:

Hash kan påvirke din sindstilstand i meget ekstrem grad. Ligesom under grineflippene. Tag blot grineflippene og 'vend dem om' så og sige. Mit råd er, at du bør erkende at tjald har en negativ effekt på dig lige p.t., og arbejde dig videre derefter. Om der ligge noget dybere gemt i dig, begravet når du ikke er skæv, er eventuelt også noget du bør overveje.
Skuffelse leder til frustration leder til fortvivlelse leder til selvdestruktion.

Medlem

Hashen kan også udløse en depression, prøv lige tænk jer om hvad i råder folk til! HR!!!
Desuden er det forskelligt fra person til person hvordan rusen er og hvad man er i stand til.

Junior medlem

Citat:
Det er træls, da jeg elsker hash rusen, men hvis det er den eller min mentale tilstand, er valget ikke så svært.

Det behøver ikke at være træls at stoppe med hash. Det lyder som du er blevet fanget i fælden. Skal jeg leve et kedeligt liv uden hash, eller skal jeg leve et trist liv med hash? Hvis du stopper på den forkerte måde vil det altid føles træls at stoppe med hash.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]