Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2011 21:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Substans/er: Skunk, Alkohol, Amfetamin, LSD, Oxycodone.
Setting: I naturen
Var du sammen med andre: Nej
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
1 ren skunk joint, 1 flaske whisky, 2g god amf, 1 mærke ukendt og 3 dråber ukendt, 40mg oxy.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Kom spontant, dog ikke helt uventet. Var godt og grundigt deprimeret/fuld af sorg, ellers er jeg frisk som en fisk.

Triprapporten
Episoden skete for lidt over et år siden. Min gode veninde var netop gået bort grundet en sygdom og jeg var knust. Man kan sige det værste nok var at jeg aldrig noget at sige farvel til hende grundet jeg var på efterskole og ikke havde mulighed for at komme hjem. Men nok om det, det er jo en trip rapport og ikke et resume af mit liv. Lad os springe frem til begivenhedens start.

Jeg var kommet hjem til begravelsen og havde på forhånd sagt til mig selv jeg ville være clean. Har røget hash siden jeg var 14 og leget lidt med noget amf og MDMA siden 15-16 års alderen. Men det skulle der ikke være noget af den dag, havde dog rullet en joint til efter begravelsen og havde planlagt at ryge den ved midt yndlingssted nede i anlægget. Bisættelsen skal foregå kl. 10:00 og jeg er tideligt oppe, føler intet hele dagen og tager mig god tid til at trække i habitten og det hele. Jeg tager af sted, men først da står foran kisten og kigger ned på hende bryder jeg sammen, bliver fuldstændig overvældet af alle de følelser der trykker og jeg løber ud af kapellet. Jeg tænker ”fuck it” og tænder jointen mens jeg går lidt rundt. Det ene føre til det andet og før jeg ved af det har jeg købt en flaske whisky. Jeg er godt basket, og ved udmærket godt hvor dette ender, men jeg ved også der er intet jeg kan gøre ved det.

Klokken 11:00 (ca.)
Jeg går rundt nede i byen og drikker min whisky, møder ikke mange mennesker da det er fredag og folk er på arbejde. Tænker at det er da egentlig meget heldigt for det kan umuligt se godt ud at jeg render rundt som jeg gør. Hele tiden flyver mine tanker rundt, det er svært at holde styr på dem, jeg tænker over hvad der lige er sket det er vidst ikke gået helt op for mig endnu. Tænker på min veninde, de gode minder med hende og får det bare værre og værre, ikke kun psykisk. Har det som om jeg har de sygeste sommerfugle i maven, føler mig næsten helt tom og skidt tilpas, sikkert på grund af whiskyen og jointen, men også min psykiske tilstand. Jeg ringer rundt til nogle venner, mange svarer ikke og når der er en der tager telefonen lægger jeg på.

Klokken 13:00 (ca.)
Whiskyen er væk, jeg er kommet hjem, skiftet tøj og er desperat efter at glemme alt. ”heldigvis” har jeg noget amf liggende. Deler det op i 2 lige store dele, laver en bombe af det ene og tager den tager også lige en lille streg og gemmer resten. Jeg er ikke urolig for det er langt fra første gang jeg har lavet denne cocktail. Jeg kommer pludselig i tanke om anlægget og beslutter mig for at gå der ned. Amfen virker og jeg har det godt i kroppen igen, de 5 min. Jeg bruger på at finde og indtage amfen fik mig kortvarigt på andre tanker om lykke og glædelse, men forsvinder lige så hurtigt som det kom.

På vej ud af døren hapser jeg min sidste oxy pille og ligger den ned i lommen. Jeg bliver skræmt over mig selv, for jeg ved godt hvordan det vil ende hvis jeg tar den samtidig med alt det alkohol. Jeg benægter min egen tanke om at jeg er i stand til at gøre det, men tager den alligevel med. Jeg er utrolig klar i hovedet, er ikke et sekundt i tvivl om hvor jeg skal hen, hvor jeg er og at jeg har brug for at slå hovedet fra. På vej ud af døren kommer min far hjem, han spørger om jeg er ok og hvor jeg skal hen. Han ved ikke at jeg tager stoffer og ryger hash. Jeg fortæller at jeg har brug for at samle tankerne hvilket han er meget forstående over for og jeg smutter uden at sige mere.

Klokken 14:30 (ca.)
Er lige gået hjemme fra, tænder en smøg, ringer til en ven som hooker mig op med noget lsd. Jeg ved ikke hvorfor det lige var lsd jeg ville have. Har altid haft lyst til at prøve det så jeg syntes tidspunktet passede fint, har aldrig haft med psykedelika at gøre før. Tårerne triller pludselig ned af mig og vil ingen ende tage, jeg smider smøgen fra mig, smider t-shirten og finder en lille schweizerkniv frem fra min lomme. Jeg er ikke cutter, men begynder nu at skære mig selv i brystet med den sløve kniv for at lette lidt på min smerte og det hjælper gevaldigt. Jeg får skrevet nogle halvsjuskede bogstaver ind, men bliver afbrudt da der kommer en modpasserende og min fornuft siger at jeg helle må tage t-shirten på igen.

Jeg skal møde min ven med lsd’en ikke så langt fra anlægget hvor jeg næsten er nået ned til. Jeg græder ikke længere og min t-shirt er fuld af snot og tårer, folk kigger på mig, men jeg er ligeglad. Midt i dette helvede jeg befinder mig i tænker jeg ikke på andet end min veninde, jeg skænker en lille tanke i ny og næ til mine forældre for jeg ved at dette vil de finde ud af. Jeg tænker også lidt på min efterskole og ønsker virkelig at komme der op og håber mine forældre lader mig komme tilbage.

Klokken 15:30 (ca.)
Jeg møder min ven, får mit lsd som jeg hurtigt propper i munden. Jeg husker mærket havde en metallisk smag, ikke særlig behageligt, dråberne smagte af mint. Mødet er hurtigt, jeg får et skulderklap og vi går hver til sit. Igen ligesom med amfen bliver mine tanker ledt over på spændingen af at tage lsd’en. Jeg trisser stille og roligt ned til mit spot i anlægget og da jeg når der ned kan jeg mærke lsd’en. Jeg sætter noget pink floyd på fra min ipod lægger mig tilbage i græsset i mit skjul som man ikke lige lægger mærke til. De følelser jeg får nu kan jeg ikke rigtig beskrive. Musikken bliver levende jeg har det som om jeg ligger i en meget blød seng som opsluger mig helt. Nu befinder jeg mig oppe i skyerne jeg er helt vægtløs og jeg slår kolbøtter i luften. Mine øjne er stadig åbne og jeg stopper med at slå kolbøtter. Pink floyd spiller stadig, men jeg hører kun specifikke instrumenter, nemlig strygerne.
De dybe langtrukne bastoner springer nærmest som en eksplosion og hele min krop ryster.

Jeg er tilbage på jorden, en grøn græsmark. I Takt med at bastonerne fader ud sætter jeg mig op og kigger tilbage og ikke langt fra mig er en regnbue og en stor sort kedel fyldt med guld. Jeg bliver over glad og løber der hen, men som jeg skal til at tage guldmønterne popper en vred lille gnom frem og skælder mig ud. Jeg tænker ikke mere over det og går op af regnbuen. Det hele virker som om jeg er med i en tegnefilm. Turen op af regnbuen virker til at tage flere timer. På min vej ser jeg en masse ting. Bl.a. går jeg forbi en masse mennesker der står med hånden fremme og giver mig hig fives. En lille pige der sidder og tigger som jeg giver alt det guld jeg havde taget. Hun bliver meget glad og forvandler sig til en sød pige der giver mig et kys på kinden. Alt virker så virkeligt, jeg kan mærke pigens kys, og alle hånd klaskene. Jeg undrer mig dog over hvorfor der ikke er nogen der har sagt noget. Mine ørepropper fra ipoden er også faldet ud, men jeg er ligeglad.

Klokken ?????
Så med et forandrer alt sig, en følelse af håbløshed og fortvivlelse falder ned over mig, der bliver helt mørkt. Regnbuen er der stadig og blod begynder at løbe ned af de sorte sider. Jeg kan intet se ud i horisonten, men når jeg kigger ned kan jeg se jorden som lyser fint op. Jeg kigger på søen og træerne og kan se at det er mit spot i anlægget. Og så slår det mig pludseligt hvor højt oppe jeg er. Regnbuen forsvinder og jeg falder og falder. Jeg græder på vej ned og med et lander jeg og det føles som om hver en knogle i min krop brækker. Myrer og edderkopper kravler over alt og oven på mig. Jeg kryber mig sammen i fosterstilling og ligger bare og græder. Har ingen ide om hvor lang tid der går, men angsten tager overhånd og jeg griber ned i lommen efter min oxy pille som jeg sluger.

Hvad der så skete ved jeg ikke, men jeg vågner op på sygehuset et par dage efter. Det var åbenbart lykkedes mig at få fat i en ven som havde fundet mig og tilkaldt en ambulance. Men det var tæt på, så tæt at jeg skal være heldig med at sidde her i dag. Og endnu mere heldigt at jeg som sådan ikke har påtaget nogen vedvarende skade, hverken fysisk eller psykisk. Sidder dog stadig med mine ar.

Konklusion:
Puuuha, sikke en omgang. Dette er første gang jeg fortæller nogen hvad der virkelig skete den dag, har ellers bare sagt at jeg intet kunne huske. Det er virkeligt godt at komme ud med, føles som en kæmpe byrde lige er blevet fjernet fra mig. Det gør ondt at tænke tilbage på og må da også indrømme at jeg måtte gå væk fra computeren flere gange fordi jeg simpelthen fik det dårligt. Jeg tror efterhånden at jeg har bearbejdet oplevelsen og fået noget positivt ud af det. Jeg føler virkelig midt sind har udviklet sig helt vildt og jeg har lettere ved at håndtere følelsesmæssige svære situationer. Jeg har også indset og erkendt dele af mig selv som jeg ellers har frastødt. Men med det sagt, så ville jeg hellere have været oplevelsen foruden. Jeg tror enhver der har oplevet sådan et badtrip ville skrive under på det.

Jeg føler ikke rigtig jeg vil gøre dette længere end det allerede er(sorry ved godt den er lang), men vil sætte pris på hvis nogle vil komme med noget konstruktiv kritik eftersom det er min første trip rapport. Og vær ikke bange for at spørge ind til noget.
Peace out, from a long time lurker. Og husk at have respect for stofferne!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2011 23:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Jeg synes det var en rigtig fed rapport - du forklarer dine oplevelser meget klart og forståeligt. Det er nogle vilde ting syren kan præstere, hvis den får frit løb, har sjældent hørt om så livagtige visioner... Den var ikke spor for lang, kunne faktisk godt have klaret at den var dobbelt så lang - men det kan også være hårdt, fordi man netop genoplever dele af trippet når man forsøger at beskrive det. Jeg håber at det har været lærerrigt for dig, og at du har fået lidt mere respekt for stofferne og dig selv ;)

Held og lykke

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2011 23:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Du siger du mærker at du falder... faldt du i virkeligheden, eller var det bare noget du troede?

Men utrolig sørgelig historie, og en voldsom omgang for så ung en knægt... Godt du har fået bearbejdet sorgen, og håber fremover du vil bruge stoffer på en mere fornuftig måde en du gjorde den dag, for tager du sådan en omgang en gang til, kan du nemt komme alvorligt galt afsted.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 07:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Tak for de fine ord, har også beskrevet så godt selvom det har været svært at huske helt præcis.

Jeg går ud fra at jeg er tumlet ned af en bakke/skrant idet jeg først er gået op af "regnbuen" og falder ned. Men ikke noget alvorligt da jeg som sagt ikke havde pådraget mig nogle fysiske skader.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 09:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2011 10:09
Indlæg: 14
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow
Meget god rapport... Synes den beskriver en lidt anderledes tilgang til stoffer end mange af de andre triprapporter her på psy gør.. Dog synes jeg ikke den bidrager specielt positivt til sitets formål (harm reduction) i det at du beskriver en ret voldsom kombination af stoffer men på intet tidspunkt nævner at det ikke er noget du vil anbefale andre at gøre..

- Sorry hvis det var usammenhængende xD..

Sorry for your loss.

Alt godt herfra ;)..

FreakyMushroom...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 15:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Dobbelt post, ups :oops:
Nå men, FreakyMusroom du kan godt have ret i at jeg måske skulle være lidt mere klar i dumheden af hele scenariet. Synes dog ellers jeg flere gange giver udtryk for at det ikke kan anbefales selvom jeg ikke skriver det direkte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 21:11 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg synes, det er rigtigt godt og vigtigt med sådan nogle rapporter, peter pan!

Jeg synes på ingen måde, psychedelia skal tegne et glansbillede af stoffer, eller de folk der bruger dem.

Ontopic: Synes det er en god rapport. Lyder som noget af en tur, du har været igennem! På et ret tidligt tidspunkt i dit liv (lyder det til). Som Snoezel synes jeg også godt, den måtte have været endnu længere. Men du kan måske ikke huske meget mere af, hvad der skete? Du kan ihvertfald godt være glad for, der ikke skete mere og du overlevede nogenlunde intakt :)

Take care

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 23:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2011 10:09
Indlæg: 14
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow
Det er fair nok :).. Det var ikke en direkte kritik ville bare pointere det.. (flueknepperi)
Man skal jo nok tage højde for vi trods alt er mange stoners herude som trods alt også skal kunne følge med ;).

- No offense guys..

:D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2011 18:15 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2011 10:30
Indlæg: 40
Geografisk sted: Enkopderflyderover
Helt vildt nice at du kommer ud med det Peter Pan. Igen - jeg ville heller ikke have haft noget imod at den var længere. Det eneste jeg tænker på er: hvordan har dine forældre reageret? Og hvordan har de det nu? Hvor meget ved de?
- Mest fordi at mine forældre heller ikke ved at jeg har det sjovt en gang imellem, og så fordi jeg er nysgerrig (-:


M.V.H Question


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2011 01:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
De var meget chokerede, jeg har senere snakket med dem hvor de sagde de var ret sikre på at jeg røg(før mit lille uheld). Der var selvfølgelig ikke klar over at jeg også eksperimenterede med andre stoffer så det kom som et kæmpe chok for dem. Grundet den situation jeg stod i dengang kunne de bedre forstå det, men selvfølgelig ikke særlig galde for det. Men vi fik en del lange snakke omkring det og fik det redet ud. De tror jeg er færdig med at tage stoffer, men vi har et åbent forhold omkring hash og de accepterer at jeg ryger en gang i mellem. Meget fedt egentlig fordi så er der det mindre at bekymre sig over og de kan også skride ind hvis det skulle løbe ud af kontrol for mig. Ikke at jeg tror det kommer til at ske efter næsten 3 års fornuftig omgang med hash.

Stofferne har jeg ikke sluppet helt som sagt, men jeg synes det er bedst hvis mine forældre ikke ved det. Ikke at jeg har det store forbrug længere, overhovedet ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2011 11:29 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2011 10:30
Indlæg: 40
Geografisk sted: Enkopderflyderover
Det er godt at det er blevet så åbent mellem jer, sådan vil jeg også gerne have det, men det er bare ikke noget man lige kommer ind på.

Der er slet ikke kommet nogen reaktioner fysisk eller psykisk? Der har du sku' været heldig (-:

Er du kommet over din veninde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2011 01:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
hvis du har lyst til at fortælle dine forældre om det så er det bare at sige det lige ud, måske ved aftensmaden? Det er også et godt signal at sende at man selv tager initiativ og ikke føler det er noget man burde skjule. Et godt råd er at læse godt op om emnet, hash går jeg ud fra bliver emnet. Til det vil jeg foreslå http://cannabismyter.dk/
Læs det hele selvom der står meget, det kan også være godt for dig selv. Provoker dine forældre til at tænke over hvad de finder skidt ved at ryge hash og argumenter imod det, en god måde at starte debatten på. Og så bed dem om selv at læse hele siden så de selv kan få en god forståelse.

Fysisk led jeg som sagt kun mindre overfladiske skader, men der skal ikke hærske tvivl om at det har påvirket mig meget psykisk. Ikke bare mit lille eventyr, men hele situationen har taget hårdt på mig. Jeg var så heldig at have en rumbo der selv havde meget at rode med(ikke stof relateret btw) og vi brugte hinanden som sparringspartnere og delte hinandens sorg og bearbejde dem sammen. Jeg har aldrig modtaget professionel hjælp hvilket iøvrigt er et kæmpe fejl fra flere parter, især efterskolen som trods mine henvendelser om hjælp ikke gjorde en dyt. Min rumbo derimod var selv i terapi så han kunne give en masse af de redskaber videre til mig som han selv havde lært.

Jeg er bestemt ikke kommet mig over mit tab og har af og til nogle rigtig trælse perioder. Men jeg er kommet et godt stykke og er begyndt at fokusere på det positive i stedet for det negative. Jeg værdsætter den tid jeg havde med hende og kan huske tilbage på minder og smile uden at lukke ned som jeg gjorde førhen. Jeg tror aldrig jeg kommer mig helt for jeg vil altid tænke over hvordan mit liv ville have været anderledes og selvom savnet uden tvivl vil forsvinde stille og roligt over de mange næste år, så er det noget der har ændret mig for livet.

Spørg endelig hvis der skulle være mere :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2011 09:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2011 10:30
Indlæg: 40
Geografisk sted: Enkopderflyderover
Tusinde tak for hjemmesiden og rådet. Jeg ved godt at jeg skal få sagt det, jeg skal vel bare tage mig sammen. Problemet med aftensmaden er at jeg har tre små søskende, hvoraf den ældste af dem er 14. Så hvis det endelig skulle være, skulle det nok være om aftenen hvor de kan være lidt trætte. Men undskyldninger er der jo nok af (-:

Helt vildt ærgerligt at din efterskole og andre sagde fra, men helt vildt fedt at du havde en anden til at hjælpe dig igennem det. Det har vel betydet meget.

Det er fuldt forståeligt at du ikke er kommet over dit tab, men godt at du fokusere på det positive.
Tusinde tak for at du deler din oplevelse. Det er vel også godt for dig selv, i bund og grund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2011 11:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
Du har jo også os herinde at snakke med, hvis det er stofferne der trykker.

For lige at kommentere hvad Freakymushroom skrev(selvom vi alle sammen godt ved hvad han mener :p), så er det her jo en rapport om what-not-to-do. Det er om muligt det værste set og setting man kan få.

Ville også ønske jeg kunne være ærlig om mit forbrug af stoffer overfor mine forældre!

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2011 15:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Tak for omsorgen, men jeg har ikke længere et "problem" med stofferne, som sagt så ryger jeg stort set kun hash i weekenderne, men kan en sjælden gang godt finde på at trippe på LSD eller svampe, men så har jeg også settings i orden.

Hvis du virkelig gerne vil ud af skabet så start småt og fortæl dine forældre at du ryger hash og hvis det føles rigtigt kan du jo altid overveje at tage skridtet videre. Men ingen grund til at jeg gentager mig igen, du kan bare læse lidt længere oppe :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2011 01:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
Jeg er virkelig ked af det på dine vejne... Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan du havde/har det da jeg aldrig har været deprimmeret. Når det er sagt vil jeg sige at dette var den bedste raport jeg nogensinde har lært. Normalt når jeg læser raporter tænker jeg: "er den ikke snart slut" men jeg var helt grebet af din. Jeg sad bare og læste og læste. Skide godt skrevet. Meget stor respekt herfra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2011 13:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Tak, er glad for at du kunne lide den. Overvejer om jeg skulle begynde at skrive nogle flere rapporter, lader til at folk nyder at læse dem? Har da et par trip ture som jeg tror ville være spændende at skrive om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2011 22:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
håber ikke det gør noget jeg læser den igen? :) :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2011 11:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2011 10:30
Indlæg: 40
Geografisk sted: Enkopderflyderover
Do it! : )
Hvis du har hafr nogle ture med svampe kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at læse om dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2011 22:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
GØR DET! :D det ville jeg elske!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team