Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Kan godt følge dig, men hash er vel det mildeste.
Hash er jo et sjovt rusmiddel så længe det ikke bliver brugt hverdag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Problemet med hash som Odden påpeger, er jo netop at alt for mange bliver alt for glade for det, og mister kontrollen over forbruget. Der er jeg meget enig i, at rigtig mange af de psykedeliske stoffer, på ingen måde har samme afhængighedspotentiale. Jeg synes istedet at der burde blive gjort lidt op med kulturen omkring eksperimentering med stoffer, og der tænker jeg særligt den alder man har når man begynder. Man har altså hele livet til at prøve ting og sager i og der er ikke noget der haster.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i og forstå at mange unge under 18 har lyst til at prøve de her ting, men fornuftigt er det altså ikke. Jeg begyndte selv med at ryge hash som 14 årig og er stadig afhængig af det idag, 14 år senere. Som 16-årig begyndte jeg at eksperimentere med hårdere stoffer, og der er ingen tvivl om at min tidlige debut i den verden har bragt mig mere bøvl end gavn. Det har betydet at jeg har brugt enormt mange år, grundlæggende på ingenting. Det har været ufaglærte lortejobs, kontanthjælp, Hash i hverdagene, stoffer i weekenderne, studier jeg ikke har gidet at fuldføre og så videre. Idag læser jeg robot-teknologi og har endelig fundet en uddannelse, som jeg elsker og med sikkerhed kommer til at gennemføre, men når jeg engang er færdig vil jeg være fyldt 31 år.

Set i bakspejlet havde det været lidt federe at gøre tingene i en omvendt rækkefølge, sådan at jeg lige havde fået styr på min fremtid, og hele det fundament jeg skal leve mit voksne liv på, inden jeg gik mig i kast med at eksperimentere med alverdens stoffer. Men lad mig samtidig understrege at jeg heller aldrig ville have været helt foruden at eksperimentere med stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nvm

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Hash er rart, men hold kæft hvor kan det tage overhånd. Da jeg røg min første joint, for lidt over et år siden, havde jeg aldrig regnet med, at jeg ville ryge så meget som jeg gør i dag. :)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nørden skrev:

Set i bakspejlet havde det været lidt federe at gøre tingene i en omvendt rækkefølge, sådan at jeg lige havde fået styr på min fremtid, og hele det fundament jeg skal leve mit voksne liv på, inden jeg gik mig i kast med at eksperimentere med alverdens stoffer. Men lad mig samtidig understrege at jeg heller aldrig ville have været helt foruden at eksperimentere med stoffer.

Da jeg var færdig med mine uddannelser og fik fast job, så havde jeg samme retorik. Godt nok havde jeg også lammet mig i studieårene, men NU skulle det være - jeg havde jo aldrig haft så mange penge før som nu, på trods af studiejob, SU og SU-lån i de fleste af studieårene.

Men jeg kom sgu aldrig til at eksperimentere, som jeg havde "planlagt". Pludselig havde jeg fået et langt større ansvar for andet end blot mig selv og mine studier - andre folk og instanser var afhængige af mit arbejde og jeg indså at der slet ikke var tid til at kunne performe efter standarden på jobbet, de første par ugedage efter grov weekend-lamning.
Så jo, jeg ville heller ikke have været eksperimenterne foruden i studietiden, da jeg faktisk føler mig "for gammel" til at prøve nogle/mange af de stoffer, som jeg havde i kikkerten på tidligere tidspunkter. Det er jo både godt og ondt, men nok mest af førstnævnte...

Mht. afhængighed, så skal den betydende faktor nok findes i personen og ikke udelukkende i et specifikt stof.
Jeg startede desværre allerede som 14-15 årig at suge hash på daglig basis. "De kloges" ord vedrørende en tidlig debut med et rusmiddel nemt fordrer "problemer" senere i livet, passer meget godt i mit tilfælde.
Jeg ryger ikke i hverdagene af hensyn til mit arbejde, men så snart det er fridag, så er jeg heller ikke lang tid om at krølle en pind...og jeg vil heller ikke være de pinde foruden. Jeg nyder sgu at ryge, når samvittigheden er i top og tolerancen i bund. Det er måske den tidlige debut, som er årsag, men det kan jeg jo ikke vide med sikkerhed!

På den anden side så har jeg igennem studietiden indtaget rigtig meget amfetamin og kokain og ofte kørt fra torsdag aften til søndag kun afbrudt af en midlertidig sløv tilstand efter 4-5 bonghoveder i rap.
Jeg har aldrig været fysisk afhængig af amfetamin som sådan og har ikke rørt det de sidste 3 år.
Jeg har formået at suge ca. 10-12 g ren meth over nogle måneder, uden at have det mindste problem med at stoppe.
Det er blevet til nogle kg Na-GHB over et års tid, uden at have problemer med at stoppe.
Jeg har røget og sniffet heroin en håndfuld gange uden overhovedet at have trang til at prøve det igen.
Jeg har taget relativt meget diazepam over flere år og kan stadig væmmes over hvordan jeg har tacklet stoffet på visse tidspunkter. Idag får jeg en paradoksal, "omvendt" virkning af dzp, idet jeg bliver temmelig aggresiv dagen efter indtag. Så det er jeg også holdt op med at indtage!

Nu kom det til at handle lige lovlig meget om mig selv - det var egentlig ikke meningen, men på den anden side, så har jeg erfaret, at det ikke nødvendigvis er de stærke stoffer - hårde hvidevarer - som giver størst afhængighed.
I mit tilfælde har det "milde" hash været den største synder mht. psykisk afhængighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Freelancer skrev:
Random spørgsmål. Men tænkt lige på, hvilket stof er det der har mindst chance for at gøre dig afhængig?

Jeg tænker ikke pernodil osv. Nu snakker jeg psychedeliske midler som LSD og de lidt hårdere sager ? :D

Salvia Divinorum. Uden sammenligning :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Malkavian skrev:
Freelancer skrev:
Random spørgsmål. Men tænkt lige på, hvilket stof er det der har mindst chance for at gøre dig afhængig?

Jeg tænker ikke pernodil osv. Nu snakker jeg psychedeliske midler som LSD og de lidt hårdere sager ? :D

Salvia Divinorum. Uden sammenligning :)

+1 - eller 5-meo-dmt røget, eller natskygger.... Men du bliver ikke afhængig af psykedeliske stoffer, ikke for sig selv, det er jeg næsten stensikker på ikke kan lade sig gøre...

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg siger start psykedelisk. Fx svampe. Og husk at det ikke er party-drugs. Lad være med at tage det til en fest eller sammen med alkohol. Læs vejledningerne her inde og/eller på erowid.org og sørg for at have god set/setting.

Fuck det der kokain og amf osv. det er ikke sundt for sjælen og er sgu bare ret så psykisk vanedannende for rigtig mange af dem der bruger det.

Hash kan man altid prøve. Synes heller ikke det behøver at åbne ballet for alle.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Jeg bakker op om Ras.
Det er de psychedeliske stoffer som svampe der har mest at byde paa, det er her man virkelig kan laere noget nyt og faa nogle helt udseadvanlige oplevelser. Det er klart at fortraekke svampe over hash naar vi snakker psykedelisk effekt.
Hash er ogsaa et ganske vidunderligt stof men langt farligere end svampe nar vi taler afhaengigheds potentiale, i det ultra nemt kan gaa ind og udfylde diverse psykiske tomrum med glaede og et rart buzz! Hashtaagen er et rart gemmested, men bliver trivielt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel skrev:
+1 - eller 5-meo-dmt røget, eller natskygger.... Men du bliver ikke afhængig af psykedeliske stoffer, ikke for sig selv, det er jeg næsten stensikker på ikke kan lade sig gøre...

Det kommer lidt an på, hvordan man opfatter "afhængighed". Det er ikke ligefrem et særligt veldefineret begreb :)

Men jeg husker nu en tøs herinde, der tog LSD helt ufattelig tit og godt kunne kaldes afhængig. Hun fik det generelt rigtig skidt af det, men gjorde det alligevel (et element af kontroltab).

Hørte også for nyligt om en person på 20 år, der havde 250 LSD trips bag sig - har vedkommende gjort det i fem år svarer det alligevel til en gang om ugen. Historien meldte dog ikke noget om, hvor mange år det reelt var over, men stadig ... 20 år gammel er der trippet ganske ofte og sandsynlighvis flere gange om ugen.

For mig har LSD, svampe, 2C-B, AMT og lignende et ret pålideligt potentiale for at give nydelse. Alle kan f.eks. bruges under (auto)erotiske udfoldelser, hvis det er det man vil, og personligt elsker jeg den ro, de giver mig under trippet. Kort sagt er der nogle belønningssystemer, der er i gang.

Salvia ... not so much Med mit begrænsede kendskab til Sally virker stoffet i hvert fald noget volatil på belønningssystemerne.:peace:

Men natskygger og røget dmt er nok gode bud - men jeg har desværre ikke oplevet nogen af delene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]