Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej med jer.
Denne tråd er oprettet fordi jeg simpelthen er så chokeret over den behandling som jeg fik i går aftes, at jeg føler at jeg har brug for at dele den med omverdenen.
Jeg har ikke brug for at blive belært om hvor dumt det var, at jeg fik en overdosis, det har jeg regnet ud på egen hånd. Dog vil jeg tilføje at jeg tidligere har taget stoffet i de doser, med de doseringsintervaller uden så meget som at få en smule kvalme.

Det starter med at jeg en halv time efter oral administration af 250mg methylone begynder at mærke effekten meget mere end jeg er vant til. Jeg føler en disassociation over for omverdenen - kan slet ikke forholde mig til den. Mit syn bliver anderledes, kan ikke sætte ord på hvordan dog. Jeg begynder at ryste temmelig voldsomt og mine reflekser er ikke som de plejer at være. Jeg taber en cigaretpakke og min reaktion på at tabe den (prøver at gribe) er et par sekunder forsinket. Jeg tager det dog roligt, da jeg håber at det vil gå over. Er svimmel.

En time efter: her er jeg taget hjem, lige inden jeg når frem, kaster jeg op. Jeg kommer ind i huset, får taget jakken af hvorefter jeg løber ud på toilettet for at kaste op igen.

Halvanden time efter: jeg ryster stadigvæk, er nu meget deprimeret og bryder mig faktisk ikke om nogen mennesker. Ligger i sengen og hører musik. Stor følelse af selvhad og ingen empati over for omverdenen. Svage hjertekramper. Svedture.

To og en halv time efter: min kvalme er gået væk, men jeg er bekymret for min tilstand. Synes det er bekymrende at jeg ikke kan forholde mig til omverdenen. Den dosis jeg tog burde (medmindre der var gået noget galt) jo højne mit humør. Jeg ryster stadigvæk. Hjertebanken. Overvejer for alvor at min tilstand kan være farlig, det er min psyke som jeg synes er det mest skræmmende symptom. Jeg skriver til Mr. Cheshire på facebook at jeg er bekymret for mig selv. Jeg har svært ved at erkende at det muligvis kan være en slem omgang serotonin syndrom. Mr. Cheshire sagde at jeg skulle snakke med en professionel. Pludselig får jeg muskelspændinger som jeg ikke kan få væk. Det skræmmer mig rigtig meget at jeg ikke har kontrol over min egen krop. Jeg har rigtig slemme hjertekramper og vejrtrækningsbesvær. Her ringer jeg til giftlinien, de tager den ikke (og jeg er nu i panik fordi det skal gå hurtigt). Jeg får fat på vagtlægen som ikke aner hvad serotonin syndrom er. Ringer til taxa, smider noget tøj på kroppen (havde hedetur, så havde taget det af) og taxa ankommer i det øjeblik jeg løber udenfor. Har en konstant remse kørende i hovedet, er er pissebange: "jeg-vil-ikke-dø-jeg-vil-ikke-dø-jeg-vil-ikke-dø".

To timer og 45 minutter efter: ankommer til skadestue. Siger at jeg har rigtig mange symptomer for serotonin syndrom og at jeg har taget en overdosis af et stof som fremmer serotonin. De kigger blankt på mig. Har aldrig hørt ordet "serotonin syndrom" før.

De næste 4 timer bliver nu et levende helvede. Lægerne tager ikke noget af det jeg siger seriøst. Jeg er skrækslagen ved situationen, bange for mit eget liv. Mr. Cheshire ankommer en time efter mig til skadestuen, min puls som før ikke kunne komme under 150 kommer nu ned på de 120. Vi er begge enige om at lægerne kørte mig psykisk ned. Ingen sympati, ingen forståelse, ingen der ville lytte til mig, når jeg sagde at jeg næsten ikke kunne mærke min arme.

Jeg er ikke uddannet læge. Men jeg har da tilstrækkelig viden til at kunne opsætte følgende punkter:
Jeg har en del symptomer for serotonin syndrom. Kan ikke finde på bedre grunde til min tilstand.
Jeg har fået en overdosis af methylone, der som bekendt kan føre til serotonin syndrom.
Et serotonin-hæmmende stof ville hjælpe mig.

På et tidspunkt midt i det her får jeg et skud stesolid for at berolige mig (hvilket det ikke gør). Jeg kender ikke stoffets egenskaber, men hvis jeg på det tidspunkt gjorde ville jeg have kæmpet imod at få det med alt hvad jeg havde tilbage i mig.
Stesolid kan være dirkete dødelig i kombination med dopamin-fremmende stoffer. Tjek methylones virkningmekanisme og læg to og to sammen.
Desuden er det risiko for hjertesvigt ved brug af stesolid. Ikke for at drage forhastede konklusioner, men jeg tror ikke at mit hjerte var det mest standhaftige (hjertekardiogram have ikke det mest positive resultat og jeg havde hjertekramper).

Imens at alt det her forløber står lægen og fortæller mig at min paniske tilstand alene skyldes methylone. Det er jeg stærkt uenig i, da jeg i virkeligheden er bange for at dø pga. serotonin syndrom og sygehuspersonalet ikke ved noget som helst omkring det. De ved slet ikke hvad methylone er, og vil ikke stole på mine udsagn om stoffets virkningsmekanisme.

Hele tiden på sygehuset blev jeg psykisk nedkørt at personalet (dette er Mr. Cheshire meget enig med mig i). Den læge som jeg havde fået tilknyttet kunne ikke andet end belære mig om hvor dum jeg var, og fortælle mig at den psykiske tilstand jeg nu var i skyltes methylone (hvilket jeg betvivler da jeg på dette tidspunkt var ædru oppe i hovedet, kramper i musklerne var der dog stadigvæk - de psykiske problemer jeg havde her har jeg fundet ud af, er kendte bivirkninger af stesolid). Jeg er meget utryg på sygehuset da jeg endnu ikke har fået behandling for noget som helst - kun fået pumpet ekstra stoffer i mig som i værste fald kunne fremskride min død. Lægen siger at jeg skal blive på sygehuset natten over. Her går jeg psykisk ned. Man kan i baggrunden høre monitoren for mit blodtryk og puls gå helt amok, blodtryk og puls stiger til endnu farligere niveauer. Jeg aner ikke hvad fanden der var sket med mig hvis jeg ikke havde haft Mr. Cheshire ved min side. For der var ingen forståelse for min tilstand fra lægen. I det han hører maskinen advare om min tilstand, forlader han os alene i lokalet. Jeg får pulsen ned igen, fordi det gør rigtig ondt i hjertet at blive stresset.

Efter 4 timers helvede hvor jeg på intet tidspunkt får noget behandling smutter vi fra sygehuset. Jeg er meget medtaget af oplevelsen, og i chok over den behandling jeg har fået. Skrækslagen for hvad der var sket havde jeg taget 100mg mere. Jeg fortalte dem jo om mine symptomer igen og igen og igen. Kunne ikke have fremhævet det tydeligere. Var jeg død så?

Da vi kommer ud fra sygehuset kaster jeg op. Tror det er pga. stesolid og generelt bare stress og overbelastning.
Da vi kommer hjem til mig har jeg igen rigtig stærke hjertekramper. Vi slår stesolids egenskaber op på nettet, og jeg bryder sammen da jeg læser om dets påvirkning af hjerte-kar systemet. Mr. Cheshire bliver dog og sover hos mig, så jeg føler en smule tryghed. Dog stadigvæk angst for at lukke øjnene og aldrig åbne dem igen.

Jeg ville bare lige dele dette med jer. Er der andre der har oplevet lignende behandling på et sygehus?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes jeg kan læse i en anden tråd, at dette trip må være andet store trip på to dage? Du afslutter en oplevelse med at tage ud til en ven klokken 6 om morgenen, du sover efter noget jordbærkage værk og vågner, skriver dit indlæg på psy.dk, og indtager så methylone igen? Det vil selvfølgelig kunne give de symptomer. Prøv at slappe af med dit stofindtag...

Men nej, jeg har aldrig oplevet så dårlig behandling på et sygehus. En ting er, at de ikke umiddelbart ved hvad et serotonin syndrom er, det er fair nok, men at de så ikke tager dig seriøst er under al kritik, og jeg kan godt forstå du er vred.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Vent lidt.. Var du til vagtlægen eller på hospitalet. Jeg synes de to tråde taler lidt mod hinanden. Både i intensitet og hvor du var hende, eller hvor meget du egentlig tripper. Tråden jeg taler om er den ultimative offtopic tråd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ringede til vagtlægen om aftenen i går og så tog jeg på hospitalet.
Jeg snakkede også med vagtlægen tidligere på dagen, men det har ikke noget med denne episode at gøre. Telefonisk, var ikke dernede. Og jeg hjertet var blevet ok igen efter cykelturen da jeg valgte at tage noget mere.
Og det er lidt rodet. Men ja, jeg havde trippet tidligere også. Jeg har dog klaret det tidligere uden problemer. Men fik nok 50mg for meget i den sidste dosis og så fuckede det op. Jeg føler mig også temmelig dum, men det var jo ikke hvad jeg havde regnet med skete. Har stadigvæk lidt kramper nu, men ellers er jeg på toppen. Er ikke engang deprimeret. Nok fordi jeg er glad for at være i live på trods af den behandling jeg fik. Jeg mener ... det var jo dybt uansvarligt at fylde stesolid på mig. Forstår ikke hvorfor de ikke gav mig noget seroquel hvis de er så vilde efter at smide om sig med psykopharmaka.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Sygehuset er et stort organ som skal arbejde sammen på tværs af ekspertise og profession, derfor opstår engang imellem situationer hvor der ikke er personale tilstede med den rette ekspertise. Desværre er det ofte sådan at, (og jeg har lagt mærke til det her især hos de ældre dele af personalet) der opstår en du-er-offer-for-din-egen-dumme-handling holdning, som måske lige akkurat kan rumme empati for ens situation, men absolut ingen forståelse af dens omfang eller vilje til at lytte til ens egne behandlingsforslag - bevares, det er da dem der er eksperter, men nogle har lidt for ofte øjnene lukkede for, at de kan tage fejl...

Ked af at høre, at du oplevede det sådan, vi har jo ellers et ganske fortrinligt sundhedsvæsen - men som Odden også siger, prøv at skrue lidt ned for stofindtaget, det grænser til noget selvdestruktivt når du indtager narko, på trods af at du havde smerter i hjertet dagen før... Grænsen er måske faktisk allerede overskredet dér...

Junior medlem

Citat:
Den læge som jeg havde fået tilknyttet kunne ikke andet end belære mig om hvor dum jeg var, og fortælle mig at den psykiske tilstand jeg nu var i skyltes methylone

han skal da bare holde sin kæft og behandle sin patient, og da slet ikke stå og belære dig om hvor dum du har været...du fandt jo trods alt selv frem til hospitalet da giftlinjen svigtede (troede ellers den havde døgnåbent?).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ethnogrunt skrev:
Citat:
Den læge som jeg havde fået tilknyttet kunne ikke andet end belære mig om hvor dum jeg var, og fortælle mig at den psykiske tilstand jeg nu var i skyltes methylone

han skal da bare holde sin kæft og behandle sin patient, og da slet ikke stå og belære dig om hvor dum du har været...du fandt jo trods alt selv frem til hospitalet da giftlinjen svigtede (troede ellers den havde døgnåbent?).

Ja, de skal da bare gøre deres arbejde! :x

EDIT: Og så de der skrankekællinger, lige når man kommer ind :x

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At lægerne giver dig diazepam for at få dig til at slappe af når du kommer ind med en OD på et forholdsvist ukendt RC er fuldstændig ulogisk. Det er for dumt at de ikke prøver at få dig ned på jorden ved indgå en dialog i stedet for at fylde flere stoffer på dig. Lægesjusk af højeste karakter!! Jeg bliver gal over at læse sådan noget. Men det er da godt at de ikke fik taget livet helt af dig.

Jeg har selv oplevet en lignende tilstand. (dog ikke i nærheden af hvor slem din historie er)
Jeg valgte at spise ecstasy, piller med mdma. Dagen efter at jeg havde spist 5 piller. Jeg kastede op, blev varm, rystede, følte mig fjern og indelukket. Det er derfor meget vigtigt at man holder i følge mit hoved 2-3 måneders pause i mellem hver serotonin-blæser. (beskeden er ikke kun til dig men også til andre brugere af stimulanser)

Mit råd: Hold en lang pause. Ved smerter i hjertet ville jeg personligt holde mig fra alle stimulanser i et helt år eller to.

Lægen burde slappes for at lege omvendt krise-psykolog.
Og du burde slappes for at udvise dårlig HR. Men det ved du jo allerede.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Lortelæger.. Der er sgu en grund til nogen af os bare bliver hjemme når vi fejler noget
og ikke tør at tage afsted, bestemt ikke en opfordring jeg giver til nogen, men det er sgu da for åndsvagt at give et menneske i nød sådan en behandling, de burde fandeme prøve at sætte sig lidt ind i sagerne.

Billede

Insane psychedelia user!

http://www.patientombuddet.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor er det farligt at du har fået diazepam? Er det ikke almindeligt i behandling af en overdosis af stimulanser?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
http://www.patientombuddet.dk

Jeg elsker dig. <3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Homo Superior:
Det er en GABA-hæmmer som resulterer i mere dopamin. Methylone er både en releasing agent for dopamin og hæmmer genoptagelse af dette fra synapsekløften. Synergieffekt. Serotonin syndrom er farligt, men læs det her om dopamins påvirkning af hjertet: http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamine#N ... _functions
Mit normale blodtryk ligger på 109 over 73. Så jeg havde et godt stykke vej til en blodprop. Men kom stadigvæk op i den farlige ende af skalaen. :)

Medlem
Brugeravatar

Med fare for at lyde som en kæmpe douchebag.. Synes jeg at det er folk som dig Alice der smadrer det for alle os andre med din fuldstændigt latterlige omgang med narko. mht. Forbud that is, hvordan skulle det kunne gøres lovligt at tage stoffer, hvis der er folk der vælter ud og ind af sygehuset fordi de ikke kan stoppe i tide? :roll:

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
alis skrev:
Med fare for at lyde som en kæmpe douchebag.. Synes jeg at det er folk som dig Alice der smadrer det for alle os andre med din fuldstændigt latterlige omgang med narko. mht. Forbud that is, hvordan skulle det kunne gøres lovligt at tage stoffer, hvis der er folk der vælter ud og ind af sygehuset fordi de ikke kan stoppe i tide? :roll:

Hvis det er en douchbag holdning, er der forhåbentlig flere douchbags herinde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har altid undersøgt hvad jeg tager til grunde, har en milligramvægt og er forsigtig med hvor meget jeg tager. Jeg har utallige gange taget de doser uden problemer. At det skulle gå galt i går kunne ingen forudse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg kan altså ikke finde noget som helst om, at Diazepam skulle være farligt at indtage i forbindelse med stimulerende stoffer. Det eneste jeg kan finde, er at det er farligt at indtage i forbindelse med andre depressanter. At der kommer øget dopamin effekt, gør vel ikke så meget i forhold til dit serotonin syndrom? Jeg tror lægerne gjorde det rigtige da de gav dig Diazepam, da du ellers formentligt havde oplevet en meget større angst end du gjorde, hvilket kunne lede til endnu større pres på dit hjerte, og måske varige psykiske men.

Og hvorfor tager du stoffer en søndag aften? :S

Senest rettet af Morten på 14 30 maj 2011 14:35, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det lyder som en grim oplevelse, og jeg håber du er kommet dig vel - og tager en ordentlig pause fra det hele nu.
Du skal dog ikke være videre chokeret over at de gav dig diazepam på hospitalet. Det er 1.-line treatment mod stimulansinduceret agitation over næsten hele verden, og der er ikke kendt eller beskrevet nogen egentlig synergistisk effekt for benzodiazepiner vs stimulanser. Alternativerne (antipsykotika som seroquel eller haloperidol) kan have uforudsigelige effekter på et hjerte som i forvejen er belastet. Man kan så diskutere hvorvidt du overhovedet burde have modtaget farmakologisk behandling, men hvis det blev vurderet for nødvendigt, vil jeg ikke mene det var det værste valg.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
EDIT: der kom Prom mig lige i forkøbet. det er nemlig helt korrekt, og benzodiazepiner er ligeledes anvendt til serotoninsyndrom.

jeg synes du er noget hurtig til at pege fingre. skadestuens primære opgave er ikke at behandle alle mulige eksotiske syndromer der følger af excessivt narkoindtag.

IØ Alice, siden du ved så meget om serotonin syndrom, så burde du også vide at behandlingen af serotonin syndrom primært består i diskontinuering af det serotonerge medikament/narkotikum og indgivelse af netop benzodiazepin/stesolid til at tage hypertoni og feber. evt. en serotonerg antagonist i meget alvorlige tilfælde. det er faktisk det lægerne kan gøre ud over at monitorere dig. så alt i alt, har du ikke så meget at brokke dig over.

at din læge så siger at din tilstand skyldes dit indtag af methylon, er jo heller ikke helt hen vejret. serotonin syndrom eller ej, så er den primære årsag at du taget for meget methylon. du kan da godt brokke dig, men det får du ikke en fløjtende fis ud af. vær glad for du er i live og tag ved lære af det. du har kun dig selv at bebrejde.

det ville være rart opklaringsmæssigt hvis du kunne give en præcis redegørelse for hvad du har taget af stoffer i ugen og i hvilke doser, samt evt. MAOI'er. normalt skal der heftige doser af et serotonergt stof til at udløse SS, når en MAOI ikke er indblandet. havde du feber? andre symptomer?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Citat:
... At det skulle gå galt i går kunne ingen forudse.

Arhhhhh... du har haft et voldsomt forbrug af stimulanser over flere dage i træk. Det er ofte grundstenen i at folk kommer galt afsted.

Som du nu har erfaret, er sundhedsvæsnet ikke altid gearet til at udvise nærvær, omsorg og forståelse for selvinducerede problemtilstande. Den bedste måde at undgå en lignende situation i fremtiden er ved at passe MEGET bedre på dig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]