Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror vi alle har set billeder af folk med et meth-misbrug.
Billede

Men hvorfor er det egentlig, at de ser sådan ud? Hvad sker der rent biologisk?
Og er der andre stoffer end meth der også har indflydelse på huden?

Insane psychedelia user!

Det har nok meget lidt med selve stoffet at gøre, selvom det selvfølgelig også slider på kroppen. Det er i langt højere grad livsstilen - underernæring, vitaminmangel osv. som har den største skyld i at misbrugere forvandler sig til levende døde, udseendesmæssigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dårlig hygiejne og så det faktum, at blodet er begrænset i karene, når man er på meth.

Insane psychedelia user!

Oxidativ stress måske? http://en.wikipedia.org/wiki/Free-radical_theory

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Meth er den værste.
Men ved da at feta giver mig ofte et par store bumser dagene efter.
Har også tit hørt at visse steroider giver bylder, og får en til at se oppustet ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Feta, er det amfetamin?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Alice skrev:
Feta, er det amfetamin?

Jeps. Jeg har det på samme måde.
Altså jeg får ikke acne på nogen måde af amfetamin, men der kan godt komme sådan nogen små knopper i panden, dagen efter.
En opvaskesvamp med i badet, godt med sæbe på og så køre den rundt i panden, virker for mig. Nu er problemet dog heller ikke slemt på nogen måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm... Men oxidativ stess? Virkelig?
Tror ikk på den med dårlig hygiejne, for jeg tvivler på at smukke Halose ikke går i bad.
Men den med blodkarrene lyder god, for så kan affaldsstofferne ikke komme væk. Men burde det så ikke ske over hele kroppen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alice skrev:
Tror ikk på den med dårlig hygiejne, for jeg tvivler på at smukke Halose ikke går i bad.

Folk omkring mig mener nu noget andet ;). Hæhæ. Ej, jeg går gerne i bad et par gange om dagen i weekenderne, hvis der har været for meget fart på :P.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præcis. Så vidt jeg har fået indtrykket blæser du lidt i weekenderne, og er ikke en fuldtidsnarkoman for hvem ordet "hygiejne" er en by i Rusland. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alice skrev:
Præcis. Så vidt jeg har fået indtrykket blæser du lidt i weekenderne, og er ikke en fuldtidsnarkoman for hvem ordet "hygiejne" er en by i Rusland. :)

Nemmerlig! ;) Man kan selvfølgelig nemt komme til at køre slacker-stilen, især hvis man fyrer meget op i piben, men det gør jeg heldigvis heller ikke længere.
Så er især oprydning og pligter ikke lige første prioritet, når man render rundt i en konstant tåge :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lol, engang kom jeg hjem i et 2C-B eftertrip, løb 3 km, ryddede op, støvsugede og vaskede tøj inden jeg gik i bad og i seng. Vild ungdom. :P Har også engang vasket op i et MDMA-trip fordi jeg syntes det kunne være sjovt at prøve. Vaskede bare en gryde af, så blev jeg distraheret. Men ham der boede der var meget taknemmelig for mig. :D

Det er jo heller ikke til at overskue at vågne op dagen efter i en svinesti. Så får man da nedtur på. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Er det bare mig, eller ser før billedet ikke photoshoppet ud? Skulle ikke undre mig, at de har gjort kvinden pænere på før billedet, for at få efterbilledet til at se mere dramatisk ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan godt være, men ... pointen er der stadigvæk. :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
denne tråd er et godt eksempel på at folk ikke kan skelne mellem offtopic og ontopic.

hvad relevans har de seneste 6 indlæg for topic? intet. Alice, du er i særdeleshed slem til det her. lad være med at skrive så mange sjuskede indlæg om ingenting.

Admin
Brugeravatar

Jeg tror bare, det er ligesom når man ikke får sin "skønhedssøvn", som man siger. Jeg får også uren hud, hvis jeg har haft en uge med meget lidt søvn eller især hvis jeg drikker flere dage i træk og derfor ikke sover ordentligt. Kroppen skal regenerere og rense sig selv i løbet af søvnen. Hvis den skal bruge meget energi på at omsætte en masse udefrakommende stoffer, og man i øvrigt ikke giver den tid til den, undrer det mig ikke så meget. Selvom jeg ikke har meget forstand på det, vil jeg gætte på, at kroppen prioriterer metabolisme af giftstoffer over normal metabolisme og genopbygning.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
denne tråd er et godt eksempel på at folk ikke kan skelne mellem offtopic og ontopic.

hvad relevans har de seneste 6 indlæg for topic? intet. Alice, du er i særdeleshed slem til det her. lad være med at skrive så mange sjuskede indlæg om ingenting.

Jeg skrev indlægget i fuld alvor fordi jeg undrede mig over det. Det er ikke off-topic. At der har været nogle små sidespring må du da så meget undskylde, O, du vise internetorakel. Er din dag nu ødelagt pga. rod i et topic? Synes nu at rette på alt og alle der bevæger sig uden for din lille, psykotiske kasse er langt mere meningsløst. Hvad får du ud af det? Hvad får jeg ud af det? Tænk over den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Alice - du burde i stedet for at gå i forsvarsposition, tage hvad Halugenlampe siger til efterretning. Det er et forum det her, det er ikke en chat, og derfor bør indlæggene i en debat, holde sig til hvad topic er.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hvsi vi skal have et offtopic forum, så er det satme vigtigt at vi kan holde de to adskilt. så man ikke går ind i en tråd man tror er seriøs, bare for at finde ud af at der bliver små-flirtet og snakket alt muligt irrelevant snak om hvad folk laver i deres blæser. det er virkelig tidsspilde for de af som faktisk har bedre ting at tage os til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay så. :D Peace, love and harmony på psy. <3

P.S. Undskyld off-topic, men svarer bare.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]