Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er en voksen kvinde:P
der skriver på en opgave om stimulerende stoffer og deres brug og virkning
jeg er fordomsfri, så os mig får i ikke en løftet pegefinger
men jeg har brug for at kunne snakke med jer om de forskellige stoffer hvad er det for nogethvad er virkningen af dem, hvordan bruger i den ( tages de som piller ) sniffes de
skydes de m,m
jeg håber at i vil være med til dette med et ærligt sind
opgaven skal jeg bruge til mit afgangsprojekt, så i vil være total anonyme i opgaven

hvis i vil være med til det så vil jeg gerne starte med
Hash jeg ved godt at der er mange typer
men kan i fortælle om nogle af dem og hvad deres virkning er
er det op / ned tur - er det smertestillende hvad har din dårligste oplevelse været
hvad har din bedste oplevelse været
er pot og hash det samme Ja eller nej hvad er foreskellen
jeg har ikke stillet spørgsmålene sådan at i hver skal sidde og besvare dem alle
men svar det der falder dig ind, og så håber jeg at så mange som muligt så vil svare på dem

jeg kan fortælle at jeg selv til tider nyder en joint

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hejsa

Her er lidt læsestof :D

http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/rusmidlr.pdf

http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Has ... 5_Test.pdf

http://www.information.dk/13497

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabinoids

http://www.cannabismyter.dk/

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det er både op og ned, den bedste oplevelse var et timelangt grineflip over effekterne i photo booth på mac - den ringeste var en nikotinforgiftning... Vær lidt mere specifik - du får ikke meget ud af folk herinde hvis du ikke har undersøgt emnet lidt selv først....

Medlem

Fakta om stoffer ude til venstre er også en god start.
Du er langt fra den første der stiller den slags spørgsmål herinde, men lidt forarbejde ville ikke skade :)

Medlem
Brugeravatar

De eneste spørgsmål du ikke kan læse dig til andetsteds er "bedste og dårligste oplevelse". Så dem vælger jeg at svare på :)

Min bedste oplevelse var da jeg i en gigantisk koger fandt ud af at de der mærkater der er bagt ind i nogen typer rugbrød rent faktisk er spiselige.
Min dårligste må være da jeg røg mig lidt for skæv på en hverdag og endte med at blive rigtig dårlig. Det er heldigvis aldrig sket siden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du er velkommen til at sende mig en privat besked, så skal jeg gerne besvare dine spørgsmål med førstehåndsoplevelser.

Medlem

For at følge frækfyrs eksempel: Bedste oplevelse må have været første gang: grineflip i flere timer på en strand om sommeren. Og værste .. Tja, har prøvet at få den onde nedtur på 2-3 gange, ryge i spjældet i Thailand, få så stor fråder på at jeg har spist til jeg brækkede mig, ryge mig så skæv at jeg blev nødt til at tage en taxa hjem fordi jeg ikke kunne gå samt at besvime to gange i træk efter at have røget et par piver . Men det må man jo ligesom tage med, når man vælger at beruse sig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det var da for useriøst. Kom tilbage, når du har lavet noget forarbejde. Mange af de ting du spørger til, kan man finde på siden rimelig hurtigt. Når du har gjort det, skal jeg gerne svare på spørgsmål, men jeg gider ikke bruge min tid på at svare på spørgsmål af den kaliber.

Junior medlem

hmmm jeg er lidt ked af at nogle af jer opfatter det jeg spørger om som useriøst

det jeg primært lægger vægt på i min opgave
er folks oplevelser af de forskellige stoffer
og det er ikke noget jeg kan læse mig til
jo jeg kan måske se at der er en der skriver at han har fået en fed koger
men det kan jeg ikke bruge til så meget
jeg vil med ærlighed beskrive i min opgave
hvad det " fede" er men også hvad bagsiden af medaljen er
baseret på de forskellige rusmidler
Det er nemlig aldrig det, man hører om
kun at det er farligt ( ja det ved alle ) men ikke hvorfor det så alligevel er så tiltrækkende

Moderator
Brugeravatar

Triprapporter <- dette er triprapport forummet, her finder du personlige oplevelser, gode og dårlige. Tag og læs de links igennem du er blevet givet, der står en masse god information fra meget pålidelige mennesker. Hvis det er enkelte brugeres erfaringer du vil have, så foreslår jeg at du sætter et semi-struktureret interview op pr. telefon, det er der garanteret nogen der gerne vil hjælpe dig med. Det er fint nok at du vil beskrive hvad det "fede" er med ærlighed, men hvad det fede er, er der ligeså mange meninger om, som der er mennesker.

Det er useriøst når du ikke har lavet noget forarbejde, det kan ikke rigtig opfattes anderledes - måske som mangel på undersøgelseskompetence, men det findes der også midler til.

Medlem

Du er meget velkommen til, at kontakte mig på PM, hvis du har yderligeregående spørgsmål.

Junior medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Triprapporter <- dette er triprapport forummet, her finder du personlige oplevelser, gode og dårlige. Tag og læs de links igennem du er blevet givet, der står en masse god information fra meget pålidelige mennesker. Hvis det er enkelte brugeres erfaringer du vil have, så foreslår jeg at du sætter et semi-struktureret interview op pr. telefon, det er der garanteret nogen der gerne vil hjælpe dig med. Det er fint nok at du vil beskrive hvad det "fede" er med ærlighed, men hvad det fede er, er der ligeså mange meninger om, som der er mennesker.

Det er useriøst når du ikke har lavet noget forarbejde, det kan ikke rigtig opfattes anderledes - måske som mangel på undersøgelseskompetence, men det findes der også midler til.

Så det vil sige man skal være på stoffer for at folk herinde vil hjælpe en??? Eller læse i flere måneder for at få lov til at spørge om noget. Jeg kunne forstå hvis det var et simpelt spg, men det er dette sku ikke! Det er sku noget som er vigtigt og snakke om!

OT:

Jeg tager ikke stoffer men har røget hash nogle gange hvilket jeg ikke har gode oplevelser med pga. min angst da det bare forværrer den. Det eneste jeg tager er angst/depres. medicin inkl. jeg har et stort alkohol forbrug som sammen med min første slags medicin gjorde mig totalt manisk, og forandrede mig til det komplet den modsatte personlighed som før var stille og rolig, men nu havde jeg selvtillid som ingen anden.
Hvad der ellers skete har jeg ikke lyst til at komme ind på...

Senest rettet af ZaQuiver 20 maj 2011 06:33, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvor siger Snoezel, at man skal være på stoffer før man kan få hjælp?
Desuden har han ret i, at forarbejde er en god idé når man vil lave research om et emne, også før man laver interviews så spørgsmålene bliver bedre. Jeg synes ikke spørgsmålene her bærer præg af særligt meget forarbejde. Det er sådan lidt: "Ok, vi har en kategori: stoffer. Skydes de? Sniffes de? Opture? Nedture?.. Er pot og hash det samme... Svar hvad der falder jer ind". Er det seriøsitet nu om dage?

En anden grund til, at jeg synes det virker useriøst er måden der skrives på. Der er ingen tegnsætning, og sætningerne er hulter til bulter, men jeg ved ikke om det er en måde at skrive på et forum på? Du kan i hvert fald ikke skrive sådan i et afgangsprojekt, flasch34.
Og hvad er det et afgangsprojekt til. Hvilket fag? Hvilket niveau?

Junior medlem
Brugeravatar

synes sku bare man kan sige det på en pænere måde. Der er ingen grund til at nedgøre andre, det skal jo gerne være rart at komme her ikke?

Desuden synes jeg det er en god opgave hun har gang i som hjælper andre til at forstå hvordan vi har det. Derfor vil jeg meget gerne hjælpe hende.

Ja og hvem siger hun har prøvet at være på et forum før, så prøv og sige det på en blidere måde ellers har hun sku ikke lyst til at komme her! og jeg kender sku godt til nybegyndere da jeg er mod på et andet forum og har været på diverse forums i snart 14 år...

At hun ikke har prøvet at kommunikere særlig meget på forums kan bare ses på overskriften.

Medlem

Jeg kunne nu også godt tænke mig at høre, hvilket niveau denne opgave skal laves til. For trådstarter overholder da alle forummets skrevne og uskrevne spilleregler, men til en afslutningsopgave kunne man forestille sig, at man havde læst korrektur på sit indlæg og sat det noget mere systematisk op samt selvfølgelig stillede relevante spørgsmål. Desuden er det virkelig bredt at spørge hvad det fede er ved stoffer - set i forhold til engangsberuselsen eller det daglige (mis)brug?
Derudover, http://www.dr.dk/pirattv/programmer/100 ... stoffer-12 . Søg i det hele taget på Henrik Rindoms bibliografi.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Ja og hvem siger hun har prøvet at være på et forum før, så prøv og sige det på en blidere måde ellers har hun sku ikke lyst til at komme her! og jeg kender sku godt til nybegyndere da jeg er mod på et andet forum og har været på diverse forums i snart 14 år...

Psychedlia.dk minder meget om et morgenværtshus. Nye skal kende deres plads, en anspændt stemning, brun baggrund.... Og man kommer alligevel tilbage :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Luftkaptajnen skrev:
Citat:

Psychedlia.dk minder meget om et morgenværtshus. Nye skal kende deres plads, en anspændt stemning, brun baggrund.... Og man kommer alligevel tilbage :mrgreen:

^this - og man lærer noget hver gang man er der... Jeg synes ikke jeg nedgør nogen, jeg siger min ærlige mening om foretagendet - siden det er en voksen kvinde vi har med at gøre, går jeg udfra at hun ikke tager det så nært, men tager det som en venlig opfordring, for det er det det er tænkt som.

Selvfølgelig er det vigtigt at snakke om, men når der nu er snakket om det ret mange gange før, ville det så ikke være federe, hvis man tager udgangspunkt i de samtaler, for på den måde at komme frem til nye perspektiver i stedet for at dvæle ved dem der allerede er tonsvis af? Håber du/i forstår...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]