Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad fanden er det så? For det var lige som en drøm. Jeg vidste bare at det ikke var virkelighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Alice skrev:
Hvad fanden er det så? For det var lige som en drøm. Jeg vidste bare at det ikke var virkelighed.

Jeg har selv praktiseret det for lang tid siden, og jeg er næsten sikker på at for at det skal kunne betegnes som 'lucid dreaming', skal du vågne op inde i drømmen, under REM-søvnen, og altså ikke bare lukke øjnene og svæve lidt væk, i kølvandet på en god koger :).
Uanset hvor langt det føltes som om du svævede væk, så er det nok ikke helt det samme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er i hvert fald pissehyggeligt. Da jeg kom hjem fra 1. Maj havde jeg været sammen med folk uafbrudt hele weekenden, og jeg har tit meget svært ved at være alene især når jeg har vænnet mig til selskab og især efter en blæser. Men så snakkede jeg bare med menneskerne i mit hoved til jeg faldt rigtigt i søvn. :) Det var fantastisk. :D

Junior medlem

sidst jeg havde en OBE følte jeg mig bare meget let og kunne flyve derhen hvor jeg ville..

ikke nogen varme/kuldefølelser

det var samtidig også typisk krystalklart og meget virkelighedsagtigt - kunne se mig selv oppe fra i starten og hele lokalet.

har haft et par drømme der går igen og igen siden da og som er meget klare, men er ikke klar over jeg drømmer.

hvis man ligger helt stille kan man faktisk gå ind i en sådan drøm man er klar over og styre den, men man skal igennem det ubehagelige stadie med sleep paralysis (ens krop kan man ikke bevæge udover øjnene) og man hører lyde der ikke er der og alting begynder at ryste, det mest skræmmende jeg har prøvet i mit liv (virkelighedstro halluinationer også)

Junior medlem

NeXu$ skrev:

hvis du ikke drømmer er det en out of body experience/ud af kroppen oplevelse

jeg har kun oplevet det 2-3 gange i mit liv og kun 1 gang af lang varighed tror jeg

de andre gange har været kortvarige af få sekunders varighed.

det er typisk hvis du ligger på ryggen og beslutter dig for at lægge dig til at 'sove' om morgenen når du er stået op og der er dagslys det sker synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
jeg kan genkende din fornemelse.. Da jeg var mindre havde jeg gentagende lucid dreams. Dog altid mareridt. Jeg plejede at vaagne op i min seng om natten uden at vide om jeg var vaagen eller droemte, jeg var altid bange for vis jeg droemte kom der en sort skikkelse til min doer.. Men jeg laerte mig selv ved at lukke oejene i droemmen at flygte ud af droemmen nogle gange startede droemmen dog bare forfra saa jeg igen vaagende i min seng og skulle tjekke om jeg droemte. Den frygt jeg havde i lucid dreams var meget mere fuldkommen end noget frygt jeg har haft siden.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet at drømme at jeg røg tjald, og jeg BLEV fucking skæv. Der var INGEN forskel på min tilstand i drømmen, og min vågne hashpåvirkede tilstand. Det er virkeligt noget fucking awesome shit. Jeg leger også selv med lucid dreaming, men har aldrig formået at holde det kørende i mere end 10 sekunder før jeg vågner... Men de 10 sekunder... Woooaaaahhh.... Hvis det lykkedes at mestre denne disciplin, kan man jo lettere end ingenting droppe alle rusmidler for evigt. Nu hvor jeg tænker over det, så må lucid dreaming vel være særdeles velegnet til netop at holde tidligere afhængige fra at falde i igen?

Medlem
Brugeravatar

Soma Juice skrev:
jeg kan genkende din fornemelse.. Da jeg var mindre havde jeg gentagende lucid dreams. Dog altid mareridt. Jeg plejede at vaagne op i min seng om natten uden at vide om jeg var vaagen eller droemte, jeg var altid bange for vis jeg droemte kom der en sort skikkelse til min doer.. Men jeg laerte mig selv ved at lukke oejene i droemmen at flygte ud af droemmen nogle gange startede droemmen dog bare forfra saa jeg igen vaagende i min seng og skulle tjekke om jeg droemte. Den frygt jeg havde i lucid dreams var meget mere fuldkommen end noget frygt jeg har haft siden.

Jeg vil også tilslutte mig det her. Kan huske hvordan jeg lærte at teleportere mig selv væk fra ubehagelige steder i mine drømme. Jeg kneb øjnene i (I drømmen) for et par sekunder, og når jeg åbnede dem igen, var jeg et helt andet og altid rart og trygt sted. Også dette der med voldsomt intense, fuldkomne som du siger, følelser. Jeg har tit drømme hvor jeg oplever denne her totalt altopslugende, fløjlsbløde, lyserøde, varme, candyfloss-agtige kærlighedsfølelse. Jeg har aldrig følt noget nær dette mens jeg har været vågen, hvilket er en smule nederen, da det er den absolut bedste følelse jeg nogensinde har haft. Kunne måske være noget i stil med den heroin-drøm som trådstarter beskrev?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]