Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvad er det med disse planter?
Hvorfor bliver nogle typer "draget" i mod dem? Hvorfor er det folk vil udsætte sig selv for denne voldsomme rus?

Jeg ved godt at der er milde natskygger, og dem jeg her hentyder til er de stærke, så som pigæbler, bulmeurt osv...

Jeg fatter simpelthen ikke at folk tør prøve dem? Jeg har læst en del triprapporter skrevet af folk der har prøvet dem, og jeg syntes det er yderst sjældent at man kan komme op med en positiv konklusion på sit trip..

Nå, grunde til jeg egentli skriver dette indlæg er, at jeg høre om der overhovedet er nogen herinde der har haft positive oplevelser med natskygger??

over and out - kasper

Medlem

Geografisk sted: Gentofte
Hvorfor begynder nogle folk at stikke sig i armen?

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Loun:
Hvorfor begynder nogle folk at stikke sig i armen?

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Fordi det er fedt! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Lad nu vær' med at ødelægge hver eneste post! GOTDAMNIT!

@LeSeiD: De personer der prøver det vil vel udforske verden omkring dem og dem selv under disse voldsomme ændringer i den normale ramme omkring dem. Hvad får en person fx til at tage 150mg Ketamin? Det giver sikkert ikke noget "la-la-vi-er-lam-og-har-det-sjovt" trip [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Der er nogle enkel triprapporter her på psy.dk med natskygger hvis du trykker på "trip rapporter".

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
det kan vel også være et spørgsmål om nysgerrighed... jeg ved da at jeg gik en lang overgang og overvejede at prøve, fordi jeg var facineret af hvor lang ud det kunne tage folk. men jeg er så blevet enig med mig selv om at det nok er lige langt nok for mit vedkommende [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] har en smule brugmansia blade liggende, hvis jeg sq få lyst til at prøve det i an ayahuasca bryg, men det er ik lige noget jeg har planer om foreløbig...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
migmig og en kammerrat blev draget af nyskærrighed og det at præve sine grænser helt af til der hvor man når ud i det psykosiske og kommer hjem igen kravler/ruller rundt græder griner omfavner hinanden vi skulle bare prøve alt som der var psychedelisk læs evt min triprapport hv doeneg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil bare lige pointere at de "milde" natskygger kan være ret så giftige. Jeg har prøvet en solanin forgiftning af kartoffel skud og det er et slags delerium med 40 i feber. Solanin er absolut dødeligt.

Mvh
Ashoka

Medlem

Geografisk sted: Århus
Vildt nok ashoka..!
Læste noget om nogen der havde prøvet kartoffelskud.. Og de kunne ikke mærke det fjerneste...
Hvordan indtog du dem? Hvis der da er flere måder, kender kun til at ryge dem, og hvor meget?!?

Jeg har Intreseret mig lidt for natskyggerne, og har dyrket det smukke pigæble "træ" flere gange. Jeg har ikke selv prøvet at spise dem, men kender nogle der spist mine frø. De havde begge 2 gode oplevelser, men var absolut enige om det skulde de ALDRIG prøve igen.

Og det kan ikke anbefales, da det kan være meget farligt.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg er (efter at have læst utalige triprapporter) klar på at prøve pigæble. Nu har jeg tilmed fået fri de næste to dage, men har kun 29 frø tilbage. Det er totalt nedtursfed - eller hva?
Jeg tror det bliver det vildeste...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Offtopic...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af daffy duck:
Hvad får en person fx til at tage 150mg Ketamin? Det giver sikkert ikke noget "la-la-vi-er-lam-og-har-det-sjovt" trip<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg syntes faktisk at Ketamin giver et ret så "la-la-jeg-er-lam-og-har-det-sjovt"-trip...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg er en pænt erfaren psykenaut, og natskygger er omtrent det eneste jeg er sikker på at jeg aldrig vil prøve. Jeg synes det lyder enormt skræmmende at miste virkelighedsopfattelsen på den måde. På alle mine trips tror jeg aldrig at jeg har set noget som jeg så som en håndgribelig del af virkeligheden, kun hallucinationer; ikke delusioner.
På ketamin mister man også grebet om virkeligheden ret grundigt, men i det mindste er man ret immobiliseret så man ikke går rundt og laver ulykker. Desuden er det ret kortvarigt.
Hver sin smag, men jeg holder mig i hvert fald fra alle natskyggerne. Også fordi der ikke er langt fra en effektiv til en dødbringende dosis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Desuden kan tropaner måske varige give øjenskader. Jeg har ihvertfald hørt/læst om et par eksempler, hvor folk har haft svært ved at læse skrift med små typer i op til et år efter et trip.

Doeneg, hvad er dine erfaringer med det?

LeSeiD: Det var ikke en opfordring! Men hvis du absolut vil vide det, plukkede jeg en håndfuld blåviolette skud fra nogle kartofler, i mine forældres kælder og røg dem. Det var stupidt gjort, så lad være med det! Det lader til at koncentrationen af solanin er stærkest i de grønne frugter og kartoffel spirene, da jeg har røget de andre dele af planten uden effekt. Solanin er forresten ikke engang et alkaloid, men et glykosid, hvilket gør endnu mere uattraktivt. I det hele taget burde man holde sig fra natskygger, som ikke er normale madvarer. Eller hvis man er afhængig af nikotin hehe.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Piercer: Hvad er dine erfaringer med at dyrke Datura. Er det ligetil eller skal tage højde for noget specielt? Har fået fingrene i en pigløs variant..

Mvh
Ashoka

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
mit syn: det havde jeg nær glæmt mig og min kammerrat eksperimenterede os meget frem til den rette dosis og stortset altid fik vi nedsat syns evne det var værst når vi skulle læse alt tekst blev til slørede grå striber som vi ikke kunne stille skarpt på og det er lidt svært at holde sit blik koncentreret, varighed ca. 3 dage.

vh. doeneg

Medlem
Brugeravatar

jeg ville virkelig blive bange hvis det skete for mig!!! helt vildt!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]