Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Er dette den rigtige til absinth? Selvom navnet er lidt et giveaway vil jeg lige være sikker.

Udover det er den lovlig, dvs kan jeg finde den i en hver blomsterforretning (Kan ikke få mig selv til at spørge efter planten uden jeg ved det, og man skal købe 8 planter på nettet)?

Hvis jeg køber planten i en potte, skal den så tørres før den kan bruges til absinth?

Hvordan undgår man at absinthen bliver dræbt af alkoholens virkning?

Kan ikke få søgemaskinen til at virke....den går bare i gang med at søge og stopper aldrig....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej davidna
Ja det er den rigtige plante du har fat i, Artemisia absinthium, bedre kendt som malurt på vore breddegrader. Den er ret sjælden herhjemme, men er nært beslægtet med vores egen gråbynke, artemisia vulgaris, og de indeholder begge giftstoffet thujon som er det aktive stof i drikken absinth. Du skal ikke regne med at kunne købe malurt i blomsterforretninger, da det er en rimelig grim plante som de fleste ikke gider have stående derhjemme. Men flere gardnerier har den, og ethvert urtegartneri med respekt for sig selv har den også. Desuden kan du købe tørret malurt i en del helseshops osv. til relativt få penge. Og ja, den er 100% lovlig.

Her står lidt om hvordan du laver absinth.
Absinth faq

Mvh. Christian

igen vil jeg bare kom med det her .som forklare det hele.....
http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000607

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg går ud fra at du har kigget på urtegartneriet siden du skriver man skal købe mindst 8 planter. Du kan få ham til at sende en pose frø istedet. De koster vist kun 16 kr. og er totalt nemme at få til at gro.
Frøene er nærmest som et pulver. Det drysses ud på jorden, duppes lidt ned i den, og vandes så. Derefter går der ikke mange dage inden du har flere hundrede små malurtplanter...

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ydefar -->> Ved du om Urtegartneriet også sender salvia divinorium frø?!? For har sq heller ikke lige brug for 8 af slagsen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Vejle
Det gør de ikke. Desværre... De er vist ret svære at få fat i.

[ 17 Marts 2003: Besked ændret af: kirke ]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Crap... Der er vel ikke nogen herinde, der ligger inde med nogle frø, som de evt gerne vil af med?!?! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
urtegardnerriet selger ikke salvia frø da de er extremt svære at spire? men tilgengæld nemmeat tage stiklinger af. ik meget hjelp

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Salvia spredes ikke via frø, der er kun en der har fået dem til at spire siden de blev kendt, resten er stiklinger. Så den ide kan du vist godt droppe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Jylland
@fenriz - betyder det at salvia ikke kan overleve i naturen? For planten tager vel ikke stiklinger af sig selv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Apex

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Når Salvia formeres i naturen begynder den at bøje grenene ned mod jorden, hvorefter de knækker af og vokser derefter videre som en ny plante.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]