Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Luftfugtigheden skal være 60-65% ved veg-fasen. 50% ved blomstringen. For høj procent = risiko for pest (insekter, svamp osv.).

Medlem
Brugeravatar

@ErfarenGartner.. Ja det giver masser af mening da:) Tak for svar:) Jeg skal helt sikkert på regular strain næste gang så:)

@HighTime.. Det har ikke været muligt i det ene grow jeg har prøvet, der kunne jeg kun få luftfugtighed op mellem 30 og 40, prøvede meget for at få den op men intet lykkedes på det område. Køber også en ny fugtmåler tror den anden er for dårlig.

Junior medlem

Geografisk sted: sydnordjylland eller nordøstjylland
Snabel@ skrev:
@ErfarenGartner.. Ja det giver masser af mening da:) Tak for svar:) Jeg skal helt sikkert på regular strain næste gang så:)

@HighTime.. Det har ikke været muligt i det ene grow jeg har prøvet, der kunne jeg kun få luftfugtighed op mellem 30 og 40, prøvede meget for at få den op men intet lykkedes på det område. Køber også en ny fugtmåler tror den anden er for dårlig.

I professionelle gartnerier har man forstøvere installeret, enten hængende et stykke over en bunke planter så den holder fugtigheden generelt oppe... Men i andre og lidt nyere systemer har man faktisk en lille forstøver hængede ved hver plante plus en måler og så skyder den vandstøv ud efter enten bestemte intervaller eller også har man en måler på som måler luftfugtigheden... Men ved at der hvor jeg arbejdede brugte vi faktisk håndforstøvere da man bedre kan komme ind mellem bladene og give dem lidt vand og det er nemmere at styrke mængden af fugtighed til hver enkelt plante... Men en gylden regel er egentlig bare at man skal ikke lade dem blive for tørre... Men en luftfugtighed på 30-40 % kan være rigeligt fint alt efter hvilken thread dine planter kommer fra... nogle planter kommer fra fugtige lande og groer i nærmest regnskovsagtige områder mens andre groer i temmelige varme og også rimelig tørre områder, de sidst nævnte vil kræve mere vand fra jorden end fra luften mens ved den først nævnte er det lige omvendt... Jeg har oplevet på arbejdet da jeg var helt ny at jeg kom til at beskadige en høst på omkring 50 planter ved at spraye dem med vandforstøveren, fordi de dermed blive for fugtige og det kunne de ikke klare...
Så det jeg prøver på at sige er at sæt dig godt ind i hver thread inden du planter den for dermed at kunne sørge for at den får optimale muligheder for at blive stor og flot og give det bedst mulige udbytte...

Medlem
Brugeravatar

@ErfarenGartner.. Jeg gjorde det samme med den ene plante jeg havde, dens blade tog også skade af det, især da jeg brugte dansk vand i forstøveren naiv som jeg var, jeg så en video hvor de sagde det ville give mere Co2, det gjorde det vist ikke skulle det vise sig. Og tak for dine råd, jeg tager lektien til mig og gør som du anbefaler :cheers:
Nu du skriver erfaren gartner, er det så sådan at du kan anbefale forskellige strains, til forskellige slags brug?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]