Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 18:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bronx
Eat it!!!! :))))))))))

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Ville sku aldrig spise en tør klump hash :O ingen virkning alligevel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
fhking skrev:
Eat it!!!! :))))))))))

Det en MYTE at man kan æde en klump hash og få en virkning.
Fat det nuuuuuuuuuu.

Altså.
Nu startede jeg selv med at ryge da jeg var ca 16.
Og jeg blev også selv smidt ud af efterskolen.
Der gik ikke længe før jeg begyndte at snakke meget med en der røg.
Og vupti-do, inden for kort tid var jeg introduceret til stortset hele narko kredsen her i byen.
Så er der jo ikke kun hash lige pludselig...
Det er en ond snebold - ikke i det man tager det, det er jo pisse sjovt at fyre den af, men man bliver mere og mere depri (gør jeg ihvertfald selv af hashen) og til sidst føler man bare man sidder i et stort hul - og det gør man bare ikke engang. Det er det der er det værste.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det er ikke for at male fanden på væggen, jeg ved bare af erfaring hvor meget man kan blive indelukket af at søge trøst i cannabis i takt med at vennerne bliver sværere og sværere at nå fordi man render rundt i en konstant tåge, og jeg har også set flere bekendtskaber gå i hundene.

Men du får jo nok nye kammerater på din nye skole, og der går garanteret også andre piger.

Synes ihvertfald det lyder til at du er ved at sætte din ene fod på en glidebane. Men det kan være svært at se selv.

Medlem
Brugeravatar

/:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Halose skrev:
Det er ikke for at male fanden på væggen, jeg ved bare af erfaring hvor meget man kan blive indelukket af at søge trøst i cannabis i takt med at vennerne bliver sværere og sværere at nå fordi man render rundt i en konstant tåge, og jeg har også set flere bekendtskaber gå i hundene.

Men du får jo nok nye kammerater på din nye skole, og der går garanteret også andre piger.

Synes ihvertfald det lyder til at du er ved at sætte din ene fod på en glidebane. Men det kan være svært at se selv.

han vil ikke se det.
Men han mærker det jo nok selv.
Han skal ihvertfald ikke komme og sige han ikke var advaret :-)
Og det er jo heller ikke noget galt i at fyre en pind i ny og næ selvom man kun er 16.
Men fooor satan, få i det mindste styr på dit liv før du roder med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ogrn skrev:
Men ja, kunne forestille mig hvordan det ville ende...

Så gør da for fanden noget ved det...

Medlem
Brugeravatar

Psyduck skrev:
Ogrn skrev:
Men ja, kunne forestille mig hvordan det ville ende...

Så gør da for fanden noget ved det...

Det bliver når jeg starter på uddannelse.

Junior medlem

hvorfor blev du smidt ud af din efterskole?

Medlem
Brugeravatar

Lang historie..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Ogrn skrev:
Det bliver når jeg starter på uddannelse.

Du kan/skal ikke lave planer for hvornår du vil stoppe. til den tid er du allerede et stykke ude, det handler om ikke at udskyde sine planer. Det ender alt for ofte med at planerne bliver droppet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg.
Ogrn, tag nu deres råd og tag en kold tyrker inden du selv lander i hullet...

Har selv stået i situationen hvor jeg begyndte at snakke meget med en tøs der røg, vi blev nærmest uadskillelige og røg hver eneste gang vi fik mulighed for det. Jeg er selv 16 nu, 15 på det tidspunkt, og da min mor opdagede det crashede jeg, rent psykisk.. De problemer der boblede til overfladen har jeg altid haft, men fordi hash lægger et låg på følelserne, burstede de jo frem da jeg holdte op med at ryge hver dag, grundet at jeg blev taget i det flere gange.

Den dag i dag har jeg ikke røget i en måned snart, og jeg er holdt helt op med at ryge i hverdagene, fordi det fuckede min skolegang op. Gik fra superfine karakterer til 02, 4 og 7-taller på meget kort tid. Og da min mor ryger selv en sjælden gang imellem, har hende og jeg lavet en aftale; jeg må gerne ryge i en weekend engang imellem, men det skal være derhjemme hvor hun ved hvor jeg er, og det skal være med nogen jeg virkelig stoler på. Dét er jeg tilfreds med, for jeg får stadig den fedeste rus ud af det, vild griner og jeg sover helt eminent om natten.

Og som Manze siger, det er ikke kun hash man ender ud i. Jeg har prøvet aaalt for mange ting, i forhold til min alder, og at jeg er en pige fra et 'velset' kvarter.. Men det begyndte med hash, og fordi vi var hovmodige og troede vi var 'seje' nok til at kunne klare alt muligt, så gjorde vi det jo, selv det at sniffe Ritalin midt i et frikvarter for at kunne koncentrere os i dansktimerne. NOT cool. Så pas på med at ryge hver dag mate :).

Junior medlem

Yo, synes at du skal tage og stoppe med det samme, bare for at komme ud af dit daglige (mis)brug, du vil få en meget federe rus hvis du holder det til en gang om ugen. Men det er jo selvfølgelig dit eget valg, tror bare der er en del folk på psychedelia der har haft det som dig og startet som dig, og nu ser de tilbage og har indset hvor dumt det egentligt var og at de skulle have lyttet til hvad andre sagde.

Mvh Red Jake

Medlem
Brugeravatar

Jeg tager glædeligt imod jeres råd, men jeg kan ikke få mig selv til en koldtyrker, men jeg kan love jer for at jeg vil skære det ned, men ikke lige med det samme, som ammie siger, der kan dukke alle problemer osv op når man stopper, hvis i forstår, og jeg har haft mange lorte problemer, flere af gangene med overvejet selvmord.. Så jeg vil helst ikke ha' det hele flash back osv.. Men jo jeg skal nok skære ned på mit (mis)brug :-)

Tak for alt, men jeg vil altid ryge, vil bare ryge en gang om ugen som Red Jake siger :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg.
Problemet ligger bare i, at jo mere du undertrykker de problemer som du har brug for at bearbejde, jo hårdere udslag kommer der når de så endelig kommer frem. Og det er ikke nødvendigvis alle der bryder psykisk sammen ved at holde op med at ryge hash, overhovedet. Det var bare uheld i held for mig :-).

Medlem
Brugeravatar

Derudover vil jeg sige, du ikke skal være bange for ikke at have nogen venne kreds som 16 årig. Den vennekreds jeg har er først kommet, da jeg var 17-18. Jeg tror de fleste af os i folkeskolen og ungdomsklubben opdage at meget få havde de samme interesse og det kun var hverdagen som fik en til at se hinanden. Sådan er det med mange bekendtskaber, det er omgivelser (skole, arbejde ect) som får en til at ses, men uden for den boks ses man ikke, mens man med andre som er ens venner kan ses i mange forskellige omgivelser. Det er ikke fordi man hader ens arbejdskollegaer eller studiekammerater, men det er bare ikke alle man klikker med.

Derudover ser jeg klart et problem i at du ryger hash hverdag og alene, især når det er flugtvej væk fra følelserne. Hash kan være fint og ryge som en meditativ oplevelse og være fint at ryge alene. Det er ikke noget du bør gøre hver dag. i stedet kunne du forbedrede dig på studierne, gå ned på biblioteket eller køb nogle bøger som kunne interesser dig og læs. Det ville ikke skade at være bedre klædt på til uddannelse. Du kunne også begynde at motionere, styrketrænæ (køb et par vægte eller tag arm- mavebøjninger). Det er dig der skal bruge tiden, ikke tiden der skal bruge dig. At havde noget at give sig til hvad dag i stedet for at ryge er yderst gavnligt, at side inden for hele dagen er ikke måden at leve livet på (taler af personlig erfaring).

Ikke for at prædike, men SKAL du ryge, så gør det i ferier og et stykke væk fra forældrene. Dine forældre kender godt duften af cannabis. De har jo også været unge engang. Jeg røg pot en søndag og mødte bagskæv i skole med dårlig forståelse for hvad læreren prøvede at lære mig. Det er snart 2 år siden og har lært at jeg holder det i ferier, hvor der er dage til at klare op. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: marsken et sted
kan kun sige 1 ting :P

og det er byg sådan en her

Medlem
Brugeravatar

Personligt ville jeg aldrig selv lave en vaporizer ud af en elpære, så vidt jeg ved er lortet møg giftet og burde ikke være noget man indånder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
TAP skrev:
Personligt ville jeg aldrig selv lave en vaporizer ud af en elpære, så vidt jeg ved er lortet møg giftet og burde ikke være noget man indånder.

En elpære indholder en gas der gør, at elpæren ikke over opheder, men det forsvinder når man åbner glasset :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]