Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 03:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Lider du af ADHD?
Nej, jeg har ikke ADHD 68%  68%  [ 77 ]
Ja, jeg har ADHD, og jeg har fået det diagnosticeret 20%  20%  [ 23 ]
Jeg har ikke fået det diagnosticeret, men jeg tror at jeg har det 12%  12%  [ 13 ]
Afgivne stemmer : 113
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Fjas skrev:
Snoezel: Hvad har jeg misforstået?

Snoezel skrev:
ADHD skal/kan ikke kureres, man kan lære at leve med symptomerne

Hvis personer med ADHD dropper alt hvad der hedder raffineret sukker, simple kulhydrater, og mælk. Spiser med hovedvægt på grøntsager(nogen mener at masser af protein er godt, det tror jeg dog ikke på). Så er der faktisk meget der tyder på at symptomerne minimeres kraftigt, endda for nogen helt forsvinder. Det har virket for mig.

Så en forklaring på hvorfor der er så stor en stigning af stillede diagnoser, skal sikkert findes i den vestlige verdens madvaner. Og når man ved årsagen med sikkerhed, så kan man også fjerne kilden til at disse 'lidelser' opstår. Så jeg er ikke enig i at det ikke skal kureres.

Der fik jeg måske også udtalt lidt for hurtigt. Når jeg siger at det ikke skal/kan kureres, mener jeg selvfølgelig ikke, at man ikke kan komme til leve et symptomfrit liv. Jeg mener derimod at kuren, som du også selv er inde på, skal findes i dybereliggende årsager, hvor kosten selvfølgelig er en væsentlig faktor, som jeg dog valgte ikke have mit fokus på, netop fordi det vaner. Det glæder mig at høre, at det har virket for dig, men det ikke alle der har lige let ved, eller overhovedet har overskuddet til, at skulle ændre deres vaner uden professionel hjælp. Det er her jeg mener skolen kommer ind i billedet, som et forbillede for, hvordan man bedst udnytter sit helt eget individuelle potentiale, både socialt- fagligt og sundhedsmæssigt.

Det er som bekendt svært vide ting med sikkerhed, og det er måske ligeså svært, når man endelig finder kilden, at fjerne den. Det kræver nytænkning, idéer og mod at tage sådanne skridt - debatten slutter jo ikke her! ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
cake skrev:
Seriøst, du starter selv med at komme med en statement der lyder "ADHD er DÅRLIG OPDRAGELSE" hvorefter du giver sukker skylden for ADHD ?

Er det dårlig opdragelse eller sukker ?

At jeg er røvnedern er egentlig uvæsentligt, hvor meget bidragede dit "+1" til debatten ? Hvis jeg havde skrevet -1 til dit indlæg, ville det så spille max ?

Det var bare for at vise at han ikke var alene om den holdning mod dig.

Og nej? giver opdragelsen skylden.
Allerede nu kan jeg konstatere at du simpelthen er for dum til jeg gider bruge tid på den her samtale.

/edit HAHA, HVOR ER DU TRIST!

og btw, kom ned nogle af de kilder i stedet for at snakke udenom.

Jeg har ændret min originale post, så måske du vil revurderer. Men ja, kan jo nærmest se at det var et spild af tid eftersom du vælger at være et røvhul :) Awesome

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
cake skrev:
Manze skrev:
cake skrev:
Seriøst, du starter selv med at komme med en statement der lyder "ADHD er DÅRLIG OPDRAGELSE" hvorefter du giver sukker skylden for ADHD ?

Er det dårlig opdragelse eller sukker ?

At jeg er røvnedern er egentlig uvæsentligt, hvor meget bidragede dit "+1" til debatten ? Hvis jeg havde skrevet -1 til dit indlæg, ville det så spille max ?

Det var bare for at vise at han ikke var alene om den holdning mod dig.

Og nej? giver opdragelsen skylden.
Allerede nu kan jeg konstatere at du simpelthen er for dum til jeg gider bruge tid på den her samtale.

/edit HAHA, HVOR ER DU TRIST!

og btw, kom ned nogle af de kilder i stedet for at snakke udenom.

Jeg har ændret min originale post, så måske du vil revurderer. Men ja, kan jo nærmest se at det var et spild af tid eftersom du vælger at være et røvhul :) Awesome

Nej nej, vil skam gerne have en ordentlig samtale hvis du er klar på det.
Men som sagt, ADHD er aldrig videnskabeligt bevist. så det finde sjo EGENTLIG ikke.
Citat:
Lars Rasborgs kronik udstiller det håbløse i professor Niels Bilenbergs dikotomi, at enten har barnet ADHD, eller også er det dårligt opdraget (16. februar). Dog forholder det sig ikke, som Rasborg skriver, at det først er nu, der er blevet sat ord på undertonen i debatten om ADHD, at hvis et uroligt barn ikke kan få diagnosen ADHD, så er det dårligt opdraget.

Allerede i 2004 – dengang ADHD hed DAMP – gav professor Niels Egelund fra Aarhus Universitet udtryk for, at de mange DAMP-tilfælde hvilede på fejldiagnosticering. Og at det reelt var forældrene, som pressede diagnosen igennem, for at dække over, at deres børns adfærdsvanskeligheder skyldtes dårlig opdragelse.

To professorer fra henholdsvis psykiatriens og specialpædagogikkens videnskabelige verdener mistænkeliggør altså forældre til adfærdsvanskelige børn. Det kan de slippe af sted med på golfbanen, men når de gør det i en offentlig debat med professorkasketten på, er der noget galt. Diagnose (af græsk ’erkendelse’) kan jo ikke kun forbeholdes de positivistisk udvalgte hjerne-ADHD-tilfælde. Der må tilsvarende aflægges dokumentation for de ’dårligt opdragede’ sociale tilfælde.

Som det fremstår af debatten, har de to professorer ikke refereret til videnskabelige undersøgelser, som dokumenterer den rabiate stigmatisering af et betydeligt antal danske forældre. Havde der ikke været tale om børnepsykiatri, ville der være tale om en skandale. Når det ikke er kommet dertil, må det være fordi, man ikke i den somatisk medicinske verden tager psykiatrien alvorligt, og da slet ikke børnepsykiatrien.

Moderator
Brugeravatar

ScienceFreak skrev:
men siden at det bliver en social byrde, at folk med ADHD har svært ved at koncentrere sig i skolen og uden medicinen ville have svært ved at bidrage lige så meget til samfundet i forhold til med, bliver "personlighedstypen" godtaget som værende en sygdom.

Se, det er jo lige præcis her problematikken ligger!

At det bliver 'godtaget' som en sygdom implicerer jo rent faktisk, at det er noget som personen er magtesløs overfor. Hvad det til gengæld ikke tager højde for, er at det rent faktisk kunne være selvforskyldt? Altså at vi allesammen har haft et fælles ansvar overfor, at det her individ er blevet 'sygt'.
Citat:
Har læst et sted at ADHD er arveligt, men er det miljø, eller er det en rent anatomisk anormalitet?

Der er vist stor uenighed om, hvorvidt det udelukkende er det ene, eller det andet. Jeg tror på at det en blanding, jeg tror faktisk ikke på at det kan være andet. Det skulle da lige være noget i retningen af én eller anden evolutionær tankegang om, at vi simpelthen er ved at udvikle os i 2 forskellige retninger som race - men dette beror jo for så vidt på samme tankegang, om at det både er samfund og individ som ikke "passer sammen".

Puha, det bliver langhåret nu, håber i føllern'?! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan godt se hvor du vil hen med det, men hvis nu vi siger at jeg har problemer med koncentrationen, strukturering, hukommelse, tidsfornemmelse og alle andre af mine problemer, så passer jeg meget fint i kassen der hedder AD(H)D okay ?

Om det er grundet traumer fra barndommen, forkert kost, madallergi eller en fejl i min hjerne- er egentlig mig ligegyldigt, problemerne er der.

Så derfor, når du siger ADHD findes ikke, ADHD er bare dårlig opdragelse, så pisser det mig vildt af, da du på ingen måde ved hvad der er grunden til mine problemer.

Jeg har det sådan at jeg har de symptomer som passer på ADD, men derfor betyder det ikke jeg køber psykiatriens salgstale om at der ikke er andet at gøre end at æde piller.

Ved ikke hvad du vil have kilder på ?

Moderator
Brugeravatar

cake skrev:
Om det er grundet traumer fra barndommen, forkert kost, madallergi eller en fejl i min hjerne- er egentlig mig ligegyldigt, problemerne er der.

Den lader vi lige stå lidt, den kan jeg nemlig godt relatere til :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:
At det bliver 'godtaget' som en sygdom implicerer jo rent faktisk, at det er noget som personen er magtesløs overfor. Hvad det til gengæld ikke tager højde for, er at det rent faktisk kunne være selvforskyldt? Altså at vi allesammen har haft et fælles ansvar overfor, at det her individ er blevet 'sygt'.

Der er vist stor uenighed om, hvorvidt det udelukkende er det ene, eller det andet. Jeg tror på at det en blanding, jeg tror faktisk ikke på at det kan være andet. Det skulle da lige være noget i retningen af én eller anden evolutionær tankegang om, at vi simpelthen er ved at udvikle os i 2 forskellige retninger som race - men dette beror jo for så vidt på samme tankegang, om at det både er samfund og individ som ikke "passer sammen".

Puha, det bliver langhåret nu, håber i føllern'?! :D

Kan sagtens følge dig. På trods af mine bizarre udbrud er jeg ikke så dum som jeg gerne ville være..

Det giver perfekt mening for mig at vores livsstil spiller rigtig meget ind på hvordan vi udvikler os som mennesker, ADHD, angst, skizofreni etc. men derudover er der jo nogle mennesker der ikke er stykket ordentlig sammen og f.eks. ikke producerer nok af et stof som f.eks. noradrenalin ligesom nogle mennesker har sukkersyge..

Men ja meget misdiagnosticering finder sted og jo mere der gøres ud af man skal passe ind og alle være "ens" jo mere ser folk med ADHD-symptomer syge ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cake skrev:
Kan godt se hvor du vil hen med det, men hvis nu vi siger at jeg har problemer med koncentrationen, strukturering, hukommelse, tidsfornemmelse og alle andre af mine problemer, så passer jeg meget fint i kassen der hedder AD(H)D okay ?

Så derfor, når du siger ADHD findes ikke, ADHD er bare dårlig opdragelse, så pisser det mig vildt af, da du på ingen måde ved hvad der er grunden til mine problemer.

Jeg har det sådan at jeg har de symptomer som passer på ADD, men derfor betyder det ikke jeg køber psykiatriens salgstale om at der ikke er andet at gøre end at æde piller.

Ved ikke hvad du vil have kilder på ?

Savner nogle videnskabelige kilder på at ADHD er eksisterer, og kan diagnoseres.

Men at det skyldes det du nævner, giver det jo stadig ikke grund til at der skal proppes piller/eller have en diagnose.
Det er jo bare "livet" - og sådan det er.

/E ja, kan godt forstå det pisser dig af, men nu var det ikke personlig rettet mod dig.
Hvis vi ser på ADHD i de små yngre alder så kommer det ofte til udtryk som børn der tror de kan gøre hvad de vil, og når de ikke får deres vilje - så går de berserk. = ADHD?.. eller..

Moderator
Brugeravatar

Manze skrev:
ADHD er DÅRLIG OPDRAGELSE!
Det er satme langt ude i hampen at folk der har lidt for meget energi (hvorfor mon, propper sig med sukker og mere sukker fra morgen til aften) skal have skudt piller i svælget 24/7.
Er der overhovedet nogle beviser for at ADHD rent faktisk er en lidelse?
Og endnu større problem, de medicin som ny flyder over alt er lamme-materiale.

Kan du ikke starte ud med at bidrage lidt mere konstruktivt til debatten? Du ved at der er individder herinde, som tager ting lidt for personligt engang imellem, ville der gå noget af dig ved at tage hensyn til dem?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Manze skrev:
ADHD er DÅRLIG OPDRAGELSE!
Det er satme langt ude i hampen at folk der har lidt for meget energi (hvorfor mon, propper sig med sukker og mere sukker fra morgen til aften) skal have skudt piller i svælget 24/7.
Er der overhovedet nogle beviser for at ADHD rent faktisk er en lidelse?
Og endnu større problem, de medicin som ny flyder over alt er lamme-materiale.

Kan du ikke starte ud med at bidrage lidt mere konstruktivt til debatten? Du ved at der er individder herinde, som tager ting lidt for personligt engang imellem, ville der gå noget af dig ved at tage hensyn til dem?

Nej, det ville der selvfølgelig ikke - det var måske ikke helt gennemtænkt ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Savner nogle videnskabelige kilder på at ADHD er eksisterer, og kan diagnoseres.

Manze skrev:
Men at det skyldes det du nævner, giver det jo stadig ikke grund til at der skal proppes piller/eller have en diagnose.

Det samme kan jo siges om depression, angst, kræft etc. hvis man absolut vil forsimple alting :) En diagnose er jo blot en forklaring på éns problemer, så at sige, alle sygdomme/psykiske lidelser er jo "bare" sådan det er.

MEN nu har vi mennesker som race jo altid været gode til at medicinere os selv. Hvis en pille er det eneste der hjælper på ens problemer, ja så er det jo op til en selv om man vil fortsætte med de problemer eller om man vil medicinerer sig og få det bedre.

Manze skrev:
/E ja, kan godt forstå det pisser dig af, men nu var det ikke personlig rettet mod dig.

Nej det ved jeg og jeg klarer den sgu nok også :)

Manze skrev:
Hvis vi ser på ADHD i de små yngre alder så kommer det ofte til udtryk som børn der tror de kan gøre hvad de vil, og når de ikke får deres vilje - så går de berserk. = ADHD?.. eller..

Igen lyder det altså somom det bare er dine fordomme du lufter og lyder ikke til at være bakket op af andet end dine forestillinger :) Men jeg kan jo også tage fejl.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cake skrev:
Manze skrev:

Manze skrev:

Det samme kan jo siges om depression, angst, kræft etc. hvis man absolut vil forsimple alting :) En diagnose er jo blot en forklaring på éns problemer, så at sige, alle sygdomme/psykiske lidelser er jo "bare" sådan det er.

MEN nu har vi mennesker som race jo altid været gode til at medicinere os selv. Hvis en pille er det eneste der hjælper på ens problemer, ja så er det jo op til en selv om man vil fortsætte med de problemer eller om man vil medicinerer sig og få det bedre.

Manze skrev:

Nej det ved jeg og jeg klarer den sgu nok også :)

Manze skrev:

Igen lyder det altså somom det bare er dine fordomme du lufter og lyder ikke til at være bakket op af andet end dine forestillinger :) Men jeg kan jo også tage fejl.

Jeg skrev at det "ofte" - ikke hvergang.
Og ja, det er udelukkende egen erfaring - har haft meget med ADHD børn og gøre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
http://www.information.dk/265088

http://www.information.dk/259626
Og så iøvrigt en henvisning til alle de andre gange jeg har skrevet om ADHD herinde .. stress med endnu en debat om emnet ^_^

Medhensyn til dine spørgsmål.

ADHD er ikke det samme som 'krudt i røven' som i gamle dage, og er nøjagtig det samme som 'krudt i røven' som i gamle dage ;) ..
Epigenetik og genetik og en generelt fuldstændig overstimuleret tidsalder ...

I et samfund med hyperaktivitet udvikler menneskene sig til at passe ind i det .. hvis samfundet ikke følger den samme udvikling som dets borgere opstår konflikt, splid, evolution/revolution .. forandring fryder.
patrioters blod må flyde for at holde frihedens sti ren ... lol

Det skal slet ikke kureres, det skal "udnyttes" .. læres at bruges :-)

I det hele taget er diagnosen ADD/ADHD stadig under stor diskussion...det er en betegnelse for en "advigende adfærd" ...
Afvigende ift. hvad ?

Ja ganske sikkert er der folk der bliver hjulpet af Ritalin og andre stoffer man har valgt at producere for at bedøve de her unge mennesker ... Men hvorfor bliver de hjulpet af et stof som i første omgang virker enormt meget som coke, og som molekulært også minder en del af kokain og tildels også amfetamin? ....
Hverdags forbrug af dette og bang hjernen er sløvet - og det ekstre potentiale der er at hente i den energi som ADHD diagnosticerede har, tabt.

Vi har en flok unge mennesker, som er vokset op i en komplet anden verden end den som verdens "normer & regler" pt. er konstrueret efter ...
Det er ligesom at prøve at proppe den firkantede klods ind i det trekantede hul ! DET KAN MAN BARE IKKE .. Den vil ikke passe .. MEN - hvis vi nu ændrer lidt, høvler lidt af den firkantede klods .. Se så passer den ind !

Alle - ALLE forsøg på at spore ADD/ADHD/skizofreni/socialangst (...og jeg skal komme efter dig med psykiske lidelser!) genetisk er endt i en blindgyde!
Hver gang man har haft noget halvt - så er det epigenetiske ændringer, og der er intet mønster i disse ...

Nå pokkers .. men hva fanden - vi har jo en behandlingsform som de sidste 100 år har fungeret GLIMRENDE .. lobotomi ! YEEEAH
Men det neurokirugiske indgreb svinede .. og var måske lige voldsomt nok til alle afvigere .. men længe leve kemien!

Nu udfører vi det hvide snit v2.0 på hundrede millioner af mennesker, på daglig basis - verden rundt !! Yaaay ..
Google selv lidt .. ritalin adhd add kritik kontrovers skepsis .. kom selv lige på flere ord ! .. informationen er tilgængelig for alle der har lyst til at finde den ..

Er det i øvrigt ikke tankevækkende at vi snart er ved at nå et punkt i befolkningen nu - hvor flere personer har en diagnosticeret lidelse, end folk der ikke har? .. Det er snart mere "normalt" at fejle noget, end det er at være rask ! ... Fedt samfund, fedt samfund !?!

Jeg mener ikke at ADHD diagnosticerede behøver piller - de behøver at lære hvad de i virkeligheden har af potentiale, lære at elske sig selv, lære ikke at reflektere over hvad andre tænker om dem, lære ikke at anse sig selv som syge...
Når man anser sig selv som værende syg, så bliver man syg. De her børn og unge fejler intet, intet overhovedet.
Samfundet de vokser op i er tilgengæld sygt.
Lægerne er ramt af den sande sindsyge i form af deres griskhed, svigten af lægeetikken og underliggelse af medicinalindustriens interesser. Det sidste medicinalindustrien har brug for er jo en kur.
Ingen af de børn burde henvises til psykiatrien - da slet ikke den vi har i dag - deres forældre burde tilgengæld lære at være sande forældre, men det er svært at være dét når man ikke har fundet sig selv ...

Socialfobi, panikangst, depression, manio depressiv, skizofreni, ADHD, ADD, stress, PTSD, depression ... osv. er samfunds- og tankeskabte 'sygdomme' som ikke er biologisk funderet, men miljøinduceret ...
De eneste fællestræk man kan spore i mellem folk med forskellige "psykiskelidelser" er epigenetiske ændringer, som alle ikke er selve triggeren for den "psykiske lidelse", da den selv samme epigenetiske ændring kan være tilstede i folk der ikke har disse lidelser .. men en kombination af genetiske rammer og epiegnetiske ændringer - som alle skyldes vores miljø og oplevelser - peger i retning af en årsagforhold/kausalitet ...

Livet er summen af vores oplevelser ....

Hvis vi i stedet anerkender vores ansvar - og tilgiver os selv, og starter med alle at "komme videre" så vil vi se hvordan at den slags vil forsvinde ...
Den bedste kur på depression er at få nogle gladere venner .. Hvorfor ikke give alle med depression den gave at være glade hver dag og være gode venner ? Gode ved vores næste? ..

Jeg vinder intet i at påstå alt muligt shit og komme med anklagende påstande .. Jeg giver en måde at anskue tingene på, man kan vælge at afvise det, eller man kan forsøge at tage det til sig og anskue det for værende sandt for en tid? For at prøve at sætte vores egen overbevisning under kritik ? .. Eller er vi blevet hævet over vores egne fejl ? .. Kan vi ikke tage fejl ? Er vi blevet så vidende at vi er blever arrogante for visdommens ord? ..

The only true wisdom is knowing that you know nothing

Vi lever i en hyperaktiv tidsalder, hvor børn konstant bliver stillet til ansvar, skal foretage komplekse valg, analysere, perspektivere og tage stilling til hvad de vil om mange år ... Det er ikke noget godt eller skidt, det er blot - men når vi ikke tager de ting med ind i vores overvejelser så får vi nogle forkerte svar ..
Disse børn er videreudviklede i en eller anden forstand - deres neurokemi er ganske simpelthen ændret pga. det miljø de er vokset op i - det gør også at de forholder sig ganske anderledes til alting i deres miljø - det er en simultan udvikling ... som dog har stået stille på den ene side af lighedstegnet ...
Samfundetsbørn er simpelthen vokset op, ændret sig og videreudviklet sig - nu er det på tide at måden hvorpå samfundet ser på disse børn også ændres og udvikles .. føres ajour og stopper med at stigmatisere adfærd og tanker ..
WTF er det ikke for en udvikling? Vi ophævede homoseksualitet som sygdom i 1981 - og begyndte i stedet at stigmatisere raske unger med kæmpe potentiale ...
Dude - de her børn er børn af hippierne som fyldte deres hoveder med bevidsthedsudvidende substanser .. og selvom de ikke gjorde var de tilstede i en bevidsthedsudvidende revolution af kærlighed som har plantet sig som implicit hukommelse og videreført til deres børn ...
Bevidsthedsudvidende substanser giver permanente ændringer i hjernen, oplevelser fra A-Z skaber epigenetiske ændringer .. ændringer til vores arveanlæg .

Grunden til at de er overrepræsenteret blandt ungdomskriminelle er måske fordi der ikke er plads til dem andre steder i samfundet? .. De bliver udstødt og stemplet alle vegne - så de søger steder hen hvor de ikke bliver set som syge - blandt de uvorne unger ... fordi de selv også er uvorne unger, eftersom deres forældre sjældent har været i stand til at give dem den "nødvendige støtte" ..
De har gjort deres bedste - under de givne omstændigheder - men det betyder ikke er det var det bedste der var muligt under andre omstændigheder ..
Og omstændighederne skaber vi 100% selv .. Enten individuelt eller kollektivt

http://www.adhdfraud.org/
http://www.keepkidshealthy.com/reviews/ ... nosis.html
http://www.diseaseproof.com/archives/ad ... -plan.html
Google Books: The ADHD Fraud: How Psychiatry Makes Patients "Of Normal Children"
http://www.ritalindeath.com/ADHD-Fraud.htm
http://www.naturalnews.com/020227.html
http://www.parental-intelligence.com/fb ... lease.html
http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc
http://www.youtube.com/watch?v=hTLEf0Hhwks
http://www.information.dk/234629

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kuren på depression er gladere venner ?
:roll:

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:

Prøv og se om ik' det virker ? ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cake skrev:

Tror da vist nok lige debatten blev lukket der.
Tak QuaZ.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
cake skrev:

Tak QuaZ.

Er det en god eller dårlig ting :|? .. og var det ironisk eller ... skal jeg være smigret xD? jeg fatter det ikke ... do not compute haha .. lol - god morgen ryger :D

Tak Manze uanset hvad :D! ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Iforhold til dit udsagn "The only true wisdom is knowing that you know nothing" virker det ret ironisk at du selv mener at du har det ultimative svar på alles problemer.

Du mener måske ikke det er totalt bullshit at fyre af at folk med depression bare skal have sig nogle gladere venner ? Selvfølgelig bliver man påvirket psykisk af det miljø man færdes i, men derfra og så at sige at løsningen på depression er at finde sig nogle gladere venner, er i mit hoved forsimplet bullshit.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

QuaZ skrev:
Manze skrev:
cake skrev:

Tak QuaZ.

Er det en god eller dårlig ting :|? .. og var det ironisk eller ... skal jeg være smigret xD? jeg fatter det ikke ... do not compute haha .. lol - god morgen ryger :D

Tak Manze uanset hvad :D! ..

Det var positivt ment, da du opbakkede det som jeg prøvede og sige - bare med meget klogere ord ;)

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:
Iforhold til dit udsagn "The only true wisdom is knowing that you know nothing" virker det ret ironisk at du selv mener at du har det ultimative svar på alles problemer.

Du mener måske ikke det er totalt bullshit at fyre af at folk med depression bare skal have sig nogle gladere venner ? Selvfølgelig bliver man påvirket psykisk af det miljø man færdes i, men derfra og så at sige at løsningen på depression er at finde sig nogle gladere venner, er i mit hoved forsimplet bullshit.

Jeg har ingen ultimative svar - du må endelig ikke opfatte dem som det :-) det skriver jeg vist også et sted i teksten ;)? ...

Og tja ja :) gladere venner ER en løsning på depression - men det er ikke den eneste :-) <3

Jeg beder dig ikke gøre dogma ud af mine ord - det vælger du selv at gøre - og hvis du gør dogma af mine ord, hva gør du så med alle andres? inkl. dem du holder for sande ? ....

Forsimplet bullshit ... Og fakta - virkeligheden er ikke altid så kompleks -> Skizofren bror ... D-vitamin mangel ...

Faktum er at hvis du er omgivet af gladere venner, vil du begynde at færdes i et bedre miljø, få sundere aktiviteter, spise sundere etc .... alt med tid - alt er en process, men folk er for fremtids-orienterede ... næste mål ...

Citat:
De mennesker som betragter hele livet og alle dets aktiviteter som mål i sig selv - forstår at nyde køen i supermarkedet. Okay der er kø og hvad kan vi så få ud af det, tænker de. Hvilken oplevelse er det som jeg skal have med her på min vej. Nu er jeg her og hvordan får jeg så det bedste ud af det. Livet er ikke noget der skal overstås. Dagen er fuld af chancer og oplevelser.

Mange mennesker får tilnærmelsesvis den samme glæde når de er på ferie, som de spirituelle anlagte har i deres hverdag. Her på ferie formår lidt flere at tage oplevelserne som de kommer som oplevelser og ikke bare noget, der skal overstås.

Når de fleste mennesker står i kø eksempelvis ved supermarkedet har de slet ikke tid til at stå der, for det næste mål er at man skal ud herfra og hjem og få lavet noget mad. Men når de så er i gang med madlavningen, så er det pludselig blevet en aktivitet og ikke et mål i sig selv, for det næste mål er sål blevet den fjernsynsudsendelse man skal se, og den når man heller ikke rigtig at nyde, for det næste mål er at komme i seng i ordentlig tid, for i morgen er der noget, der skal nås!

Anerkend at alting i livet er en process - også at være ked af det, og blive glad igen ... men tilbage til topic! xD?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]