Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 19:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej med jer, mig og en ven planlægger en tur i botanisk have, da vi er nogle værre hippier og synes at planter er spændende at se på. Og generelt er botanisk have bare et dejligt sted at være.

Da vi også har stor interesse for psychedeliske substanser tænkte vi at det kunne være spændende også at se på nogle ethogene planter. Er der nogle af jer har har kendskab til om der er nogle derinde og hvilke? Det kunne være spændende at se. :)

Ellers bare post en masse navne (helst latinske) på hvad I kender, og så må vi se om vi kan finde en brochure og gå på skattejagt. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

botanik.snm.ku.dk/Praktisk_info/giftguide/2010_kvikguide_giftplanter_DK.pdf/ Den her

Men opiumsvalmuerne er mine!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænker du at alle de ethogene er under giftplanter? Har nemlig selv luret kortet. :) Har lige set at de også har Datura Stromonium - must see! :D Vi har lige fundet på også at æde noget 2C-B derinde efter vi har lavet vores seriøse plantestudier. Så kunne vi tulle lidt rundt derinde (blive et med naturen som man nu gør på 2C-B) for derefter at slæbe os over på SMK for at trippe ud over de surrealistiske samlinger. :D Må helt klart skrive en triprapport når vi får gennemført turen. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, der er sikkert andre, men det var nu lige det bedste jeg kunne finde

Jeg har hørt at 2-3 Datura Stramonium-frø skulle kunne potensere Meskalin... Mon det samme gælder for 2c-B?.
Go' fornøjelse med triprapporten :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal fandme ikke i nærheden af at æde Datura Stramonium! Men den er god at kigge på - det er jo vildt at se noget så kraftigt. :D Vi skal jo ikke hapse planter derinde, men kigge. Ej, en vintergæk kan godt risikere at blive kidnappet men det er også det. :P

Jeg tror i hvert fald det bliver en spændende dag. :D Altså de fleste ethogene substanser er jo egentlig giftige på en måde, så det ville give mening. Men må bare gå efter dét kort og så lave lidt research så jeg eventuelt kan tilføje flere krydser. Kunne være skægt at spise 2C-B INGEN vi var helt færdige med skattejagten så kom en deadline. Så ellers bare løbe rundt fra plante til plante: "SKYND DIG!!! DER ER KUN 22 MINUTTER TIL VI BLIVER SINDSSYGE OG VI MANGLER STADIGVÆK AT SE PLANTE X, Y OG Z!!!" :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nårh ja, vintergækker kan vist også ryges (eller var det påskeliljer?), så der er nok mange flere planter end der er på lige dét kort. Prøv at kig her http://www.stenlarris.dk/HALU/SILO.HTM :gud: Sten Larris

Datura er kun rigtig sjov i for store mængder. I de rette mængder virker det godt mod kvalme :)

Medlem

Luftkaptajnen skrev:
Nårh ja, vintergækker kan vist også ryges (eller var det påskeliljer?), så der er nok mange flere planter end der er på lige dét kort. Prøv at kig her http://www.stenlarris.dk/HALU/SILO.HTM :gud: Sten Larris

Datura er kun rigtig sjov i for store mængder. I de rette mængder virker det godt mod kvalme :)

Ved ikke med påskeliljer, men mht. vintergækker så råder jeg dig at læse mine posts i denne tråd. =)

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan huske, at jeg for et par år siden så en englebasun inde i drivhuset. Den var enorm, og virkeligt flot!
Og lad dog for helvede være med at opfordre til at gå og hapse af planterne derinde. Det er en udstilling - ikke et tagselvbord...

Medlem

dengaleremote skrev:
Jeg kan huske, at jeg for et par år siden så en englebasun inde i drivhuset. Den var enorm, og virkeligt flot!
Og lad dog for helvede være med at opfordre til at gå og hapse af planterne derinde. Det er en udstilling - ikke et tagselvbord...

Jeg er på næsten 5 gram phenibut lige nu så det kan godt være at jeg har misforstået noget, men der er da ikke nogen der har opfordret til at hapse noget som helst, i hvert fald ikke i denne tråd, er der?
Fuuuuck jeg er wasted... :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skrev bare at "den og den plante skal du prøve". Og har jo ingen interesse i at prøve planterne, vil bare gerne kigge på dem at ren og skær interesse. Og nej, heller ikke stjæle fritstående vintergækker, tror jeg ville blive trist over at de døde hvis jeg var på 2C-B. :P "De er jo mine brødre". Hahaha. :P
Håber virkelig ikke at folk læser denne tråd og får idéer til at hapse planter. Det er en del af den danske kulturarv og fuldstændig respektløst. Nogle planter er så forbudt at stjæle at man ville komme i fængsel i mange år for det. Og ja, de har kameraer.

Medlem

Der findes cannabis-, tobaks- samt humleplanter i haven - mener cannabis og tobak er samlet ved bedet tæt på Nørreport (med de mange giftige planter samt lægeplanterne). Hvis I alligevel kommer fra indgangen ved Nørreport, så læg mærke til den efeu der strækker sig op af et træ lige efter den gamle, røde bygning på venstre hånd. Den skulle efter sigende være møghamrende giftig, men er ikke afskærmet - historien går på, at et barn engang fik det at mærke, efter at have krammet træet..
Nu I alligevel er i den nordvestlige ende af haven, så tjek kaktusbedene ud; mener engang jeg fandt nogle Peyote derinde.

Hvis I skal se den fantastisk flotte englebasun, som haven råder over, så tjek lige at det rigtige drivhus er åbent ;)

Og ve den som tager souvenirs med hjem!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: reefstail island
Tjek hvornår kaktus-huset har åbent.. Jeg spurgte engang på en rundtur om de havde meskalinholdige kakti, det havde de, men hun måtte ikke vise mig hvor .
Så kig efter en Lophophora Williamsii (aka. Peyote) hvis i virkeligt gerne vil lade øjenæblerne stifte bekendtskab med en psykedelisk plante.
.. Og så er sukkulenter i øvrigt nogle sindssygt flotte planter i al almindelighed! :)

Medlem

ScienceFreak skrev:
Du skrev bare at "den og den plante skal du prøve". Og har jo ingen interesse i at prøve planterne, vil bare gerne kigge på dem at ren og skær interesse. Og nej, heller ikke stjæle fritstående vintergækker, tror jeg ville blive trist over at de døde hvis jeg var på 2C-B. :P "De er jo mine brødre". Hahaha. :P
Håber virkelig ikke at folk læser denne tråd og får idéer til at hapse planter. Det er en del af den danske kulturarv og fuldstændig respektløst. Nogle planter er så forbudt at stjæle at man ville komme i fængsel i mange år for det. Og ja, de har kameraer.
Whaaaaaat det har jeg da ikke skrevet? Medmindre du ikke skriver til mig? :D Whatever, tror vi er ret enige om det her ^^ Jeg har heller ikke lyst til at hugge de flotte planter fra fælles haver.

Du har til gengæld givet mig en utrolig lyst til at prøve 2C-B... :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det var Luftkaptajnen der skrev om planternes effekt i stedet for eksistens i haven... Det her gav ikke mening for andre end mig... Tror faktisk ikke at det var nogen der sagde det - eller var der? Følg med i næste episode af: "Narkoforum i dyb forvirring" (undskyld dårlig humor, på en 4-ho-met efterblæser var det det sjoveste der nogensinde var blevet sagt(skrevet)... i hele verden).

Ja, det er pissehyggeligt, man kommer i forbindelse med naturen og så er alting bare sjovt. Rigtig plat humor. Man skal dog kunne styre uden om at få panikanfald fordi alting virker så vildt og lade sig "flyde med". :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]