Hej Psychedelia!
Ligesom 110% af Danmarks ungdom (ifølge statistikkerne), så drikker jeg alkohol ved festlige lejligheder og diverse anledninger.
Når jeg drikker, så er det enten eller - jeg drikker mig meget fuld hver gang. Men, efter nattens druktur, kom jeg til at tænke over nogle ting, omkring hvorfor alkohol egentligt er så populært som rusmiddel, og hvorfor det egentligt er at betragte som værende "mindre skadeligt end cannabis".
Her er hvad der sparkede tankerne i gang: Til festen i går blev jeg fuld, det var alle
naturligvis. Det er hvad det er, og det vigtige starter først idet jeg kommer hjem. Jeg får kæmpet mig igennem den første barriere som er fordøren, og i entreen smider jeg alt hvad jeg har på gulvet, af Gud ved hvilken årsag. Jeg vælter derefter rundt over det hele, jeg vil sætte mig på sengen, men falder og ruller ned på gulvet, hvor jeg lige sunder mig i et par minutter. Med andre ord, så er jeg ude af kontrol, og jeg handler, ligesom de fleste alkoholpåvirkede, irrationelt.
Jeg har røget en del hash i min tid som hashryger, og uanset hvor påvirket af dette jeg har været, så har jeg aldrig bare væltet omkring, og måttet kæmpe mig afsted ved hjælp af vægge, borde, osv..
Desuden har jeg heller aldrig hørt om nogen der har fået en cannabisforgiftning, hvorimod at
3-4 unge dør om året, pga. alkoholforgiftning, og flere tusinde bliver ambulant indlagt som følge af alkoholforgiftning.
Jeg forstår hvad det er, der gør, at man så gerne vil opnå denne sanseløse tilstand. Man kan slå sig løs og have det sjovt, jovist. Men hvis man ser på det overordnede billede, så giver det ikke megen mening at alkohol bliver betragtet som værende mindre farligt end cannabis - udover at cannabis for mange er springbrættet til de hårde stoffer (hvilket det måske ikke ville være hvis det var lovligt?), samt at der er en risiko for hashpsykose. Men igennem oplysning kan disse vel forebygges?
Jeg har glemt en del i dette indlæg, for jeg er bagstiv as fuck, men jeg håber at I kan se min pointe.
Der har sikkert været 1000 tråde om dette emne før, men alligevel ville jeg gerne oprette en ny diskussion, da jeg synes at det er interessant, og at der med garanti er mange af Jer der også synes dette.
Del gerne Jeres tanker om samme emne i denne tråd!
Yo's sincerely,
yodawgyo