Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 18:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej folkens!
Jeg er lige gået i gang med et sundhedsflip.. Det betyder at jeg ikke har indtaget usundt mad stortset i over 4 uger.
Dvs. INTET sukker og INTET fedt, bortset fra det der selvfølgelig er i kød og i groft brød.

Men nu har jeg så også besluttet mig for at kvitte smøgerne, hvilket er det sværeste jeg nogensinde har prøvet.
Men nu har jeg så været røgfri i over 24 timer og er sikker på at jeg kan holde den. Men har også en længe planlagt tur til Christiania i weekenden. Mig og min ven har snakket lidt om enten at ryge rent (da han også har kvittet smøgerne) eller at evt. spise småkager?

Her er mit næste spørgsmål så:
Hvor kraftig er rusen hvis vi æder kager, hvilke forberedelser skal vi gøre os?
Hvis kvalme, er sukker da nødvendigt? Har tænkt mig at sørge for en god sund og varieret mad.

Kan der doseres efter kg?
Skal det spises på tom eller fuld mave?

Håber I forstår mit indlæg, ellers vil jeg da uddybe det :D

Peace out
Friheden

Junior medlem
Brugeravatar

Hva med en guldkakao? Den lyder imo lækkere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fortrækker helt klar tom mave..
Hvis man har spist noget, synes jeg ofte man oplever meget lille effekt efter lang tid, eller slet ingen effekt.
Kommer selvfølgelig an på hvor meget man har spist.. Men de gange jeg har lavet en "Wake & Bake", har det altid været en succes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Lad mig lige se om at jeg har forstået det ordenligt...
Du vil ikke spise usundt, og har lige kvittet smøgerne, og så vil du RYGE dig skæv?
Baaaaaad Idea.. Du får så meget lyst til kage og sukker + at du får sikkert lyst at ryge igen, når du ryger cannabis.
Just sayin'

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem

HrKnudsen.. Jeg har netop tænkt på at indtage det oralt.
Men hvilken form for rus giver oraltindtag kontra ved rygning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror HrKnudsen hentyder til den såkaldte "fråder" mange oplever, når de ryger..

Med hensyn til rusen, så oplever jeg rusen ved oral indtagelse noget kraftigere.. 0.3 - 0.4 gr god hash i enten småkager eller guldkakao (gør egentlig ingen forskel), plejer at være tilstrækkeligt for mig.. :) Men nu har jeg heller ikke verdens største tolerance.. Det vigtigste i husker på, når i indtager hash oralt, er at i for guds skyld ikke må blive utålmodige.. En bekendt købte nogle 0.1 gr cookies af mig engang.. Han åd først 3 stk, men blev hurtigt utålmodig efter ca. 20 min fordi der ikke skete noget.. Jeg gik så med til at give ham en til, men da han ikke følte noget efter 35 min dykkede han i posen uden jeg vidste det... Det resulterede i at han åd 6 - 7 stks og derefter blot kunne sidde i sofaen og mumle: "Nu er det fandme ikke sjovt mere drenge..." ;)

Cannabis entusiast

Medlem

Okay.. Nu har vi tænkt os at købe færdigbagte inde på staden.. Bliver man snydt med det eller er folk til at stole på, ang. kager og mængde? :)

Medlem

Oplever i fråder på samme måde hvis hashen er indtaget oralt fremfor røget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Om man bliver snydt på Staden skal jeg ikke kunne sige, da jeg trods alt kommer fra Aalborg af ;) Men nu synes jeg heller ikke at en fråder er værre end den kan drikkes væk, men halv store mængder vand.. Et alternativ kunne da også være en ordentlig skålfuld frugt? Bl.a. bær synes jeg, er utroligt lækkert i en god skævert :D

Cannabis entusiast

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg sys også frugt er rigtig lækkert når jeg er skæv mhmhmh
Mine erfaringer er at du ikke bliver snydt ude på staden - jeg har flere kammerater som tit køber kager derude.. jeg køber dog selv kun hash derude :)
Evt spørg lidt ind til hvor meget der er i kagerne inden i køber dem :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Køb en vaporizer hvis det er :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Morten på 14 skrev:
Køb en vaporizer hvis det er :)

ja, eller ryg det rent på pibe :=)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil også lige advare imod utålmodighed med de kager. Så sent som i lørdags havde jeg en veninde på besøg som weekenden forinden havde spist 1.5 kage mens hun var fuld og havde ikke opdaget rusen. Det resulterede i at hun kaldte dem for fupkager. Ham der havde lavet dem ville modbevise det så hun forsøgte hos mig, først 2 kager. Der gik lidt tid og hun spiste en 3. Efter en times tid kunne hun slet ikke formår at konstruere sætninger. Jeg må indrømme at det var skideskægt for os andre men tvivler på hun havde det godt.

De gange jeg har indtaget pot oralt i kageform har virkningen indtrådt stille og roligt, det er faktisk rigtig behageligt. Efter en times tid begyndte jeg at grine en smule mere end jeg plejer, tænke nogle underlige tanker. Som tiden går derefter synes man alt bliver underligere og underligere og jeg endte med at sidde og lege med et gammel brætspil med nogle pingvin figurer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg bryder mig ikke om tanken om at indtage hash af ukendt oprindelse oralt.

En nem måde at ryge det rent, som også er ret ligetil at dosere er at ryge det på nål. Du skal bruge et glas, en nål, et stykke pap og et andet stykke pap som er større end det første stykke pap. Start med at trille en lille pølse af hash, nærmest som en stor viskelæderfnuller. Den sætter du så fast på en nål du har stukket gennem det lille stykke pap. Det være lige akkurat så langt at det kan hænge frit i glasset. Hashen skal hænge nedad med nålen i toppen. Tænd ild nederst i hashen og pust flammen ud når det har fået fat. Dæk glasset til med det store stykke pap. Når glasset er fyldt med røg, skubber du pappet til side og suger røgen ud.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Nu har jeg godt nok kun indtaget hash oralt to gange... i muffins, men at lave mad indeholdende cannabis har skam fascineret mig en del, og jeg har skam også planer om at eksperimentere på det punkt i fremtiden... Hovedsagen er at cannabisset skal varmes i smør eller andet fedt, til indtagelse kan man blandt andet overveje chai eller lignende.

Til at få has på fråderen, så er der stadig en del sunde alternativer at gå til... der kunne eventuelt komme en god portion frugtsalat på bordet, eller bare en frugtskål som man kan tage af... Der er flere måder at lave frugtsalat på, men de bedste er enten den gode gammeldags hvor frugt er rørt op i flødeskum eller frugt overhældt med god, engelsk vanillecustard, ja, ikke så sundt som de siger du skal spise i medierne, men du får da vitaminer... ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]