alle de der blandinger man kan købe modvirker bare at man overvander sine planter... ikke noget man behøvest, hvis man bare har lidt tålmodighed

... det blot en ekstra foranstaltning, for folk som godt kan være lige ivrige nok med at vande

.. sååh.. men nu har jeg jo også trænet i at gøre det "rigtigt" ..
Sku have set billeder fra mit sidste grow.. rødderne var fine og hvide og store.. i ganske almindeligt pottemuld..
tricket er at vande igennem og så vente til absolut sidste øjeblik med at vande igen.. .. så rødderne strækker sig mest muligt efter den smule vand der nu end måtte være tilbage i potten..
når først rodsystemet er dannet godt og grundtigt, bliver det jo svært at overvande derefter... så det kun lige de første 4 uger man skal være påpasselig..

og så selvfølgelig når man lige har pottet dem over i nogle større potter, hvor der er en masse ekstra jord, hvori der ikke er rødder endnu. Men ja! .. penge sparet, er penge tjent

Vil dog sige at mug er noget som tit kan opstå, hvis ikke man gør det rigtigt, og hvis man ikke har drænhuller nok.. så man skal være varsom, og vide at der er en risiko forbundet med at dyrke på den her måde..
såååh... det lidt op til ens tålmodighed vil jeg sige..
som du også kan se på det seneste billede jeg har smidt op, kan man skimte lidt gråligt på overfladen af jorden.. det var simpelthen fordi jeg rykkede blæseren LIDT for langt væk og derfor ikke fik blæst fordampningen væk i tide.. men jeg løste problemet ved at sænke pæren lidt ned (ekstra varme) og rykkede derefter blæseren lidt tættere på igen.. vupti.. 1 døgn, og så var vandet væk fra overfladen.. .. såå.. igen.. man skal lige være lidt påpasselig!