Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 12:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej alle sammen.

Jeg vil bare lige kort fortælle min oplevelse af rensning af amfetamin. (acetonevask)

Jeg har fået fat i noget amfetamin, det gjore VIRKELIG ONDT at sniffe. Vi snakker dog ikke 4-FA ondt, men godt derop af. Og så var det blåt, ja blåt. Så tænkte det får sku lige en hurtig vask. Jeg startede lige ud med med at tage 2 gram til at starte med.

Det jeg brugte var acetone, 2 glas, en glas rørepind, og en 5mL sprøjte.

Jeg lagde min flaske acetone i fryser indtil den var rigtig kold.
Jeg hakkede og knuste mit amfetamin så godt som jeg kunne.

Jeg puttede noget acetone ned i mit glas ca 25mL, og puttede amfetaminen ned i glasset sammen med acetonen.
Jeg rørte kraftigt rundt. Acetonen blev hurtig mælkehvid med det blå skær, og der var lidt bundfald som lignede flot rent amfetamin.
Rørte kraftigt rundt i nogle minutter.
Jeg tog et kaffefilterfrem, klippede lidt i det så det passede ned i det andet glas jeg havde fundet frem.

Jeg heldte amfetaminen sammen med acetonen over i kaffefilteret, der sad dog lidt rester tilbage i det andet glas, så sugede lidt acetone op med min sprøjte, og sprøjtede så resterne blev skyllet ud af glasset af ned i kaffefilteret.

Jeg lod det stå i ca 10 min indtil det hele var løbet igennem. Tog kaffefilteret og lagde ind på den varme radiator i stuen.
5 min senere var det knas tørt, og blev vejet.
Der var 1135 mg tilbage efter de 2000mg.

Det blev smagt på. Det gjore dog stadig ret ondt men ikke nær så slemt. Og smagen var helt fint, ingen smag af acetone overhovedet Den blå farve var forsvundet helt, og der lå et flot lækkert hvidt produkt tilbage.

Det er hvertfald på ingen måde sidste gang jeg renser mit amfetamin!
Det vil jeg altid gøre fremover, det er hvertfald sten sikkert. Og det tager ingen tid at give det en acetone vask.

Det kan godt være at jeg ikke har gjort det helt efter bogen. Men IMO var jeg godt tilfreds med slut produktet.
Kan man lave samme fremgangmåde med IPA? for at få det endnu renere?

Mvh Stefan!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Lyder spændende.
Du har ikke noget billeder af det før og efter?
blåt amfetamin lyder satme skummelt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Ja blåt amfetamin er sku skummelt.

Men har jeg gjort det helt rigtigt?

Kan man bruge samme fremgangmåde med IPA?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Der er nogle guides herinde, der vedrører IPA.. Uden at gå for dybt ind i processen, vil jeg mene IPA metoden ændrer dit amfetamin til methamfetamin - hvilket måske ikke er lige heldigt. Som sagt er dette uden at gå for dybt ind i processen, men der er en ganske god post på boardet. Linker lige senere, hvis jeg kan finde den :)

Og ja, du har gjort det rigtigt.. Mange foretrækker dog at hælde amfetaminen i kaffefilteret, og bare hælde acetonen over.. Det er noget nemmere, og noget lettere at kontrollere - men princippet er jo det samme :)

Rart at høre fra folk der rent faktisk renser deres stof, og ikke bare propper hvad som helst i hovedet :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Highroller skrev:
Rart at høre fra folk der rent faktisk renser deres stof, og ikke bare propper hvad som helst i hovedet :)

Man skal lige holde i hovedet, at andre aktive substanser ikke filtreres fra. Hvilke jo også er uheldige at indtage. Men selvfølgelig, nasty affald.. add

Medlem
Brugeravatar

Hehe, jaja selvfølgelig :) Ens amf bliver jo aldrig 100% ren amfetamin, men det er godt at se folk i det mindste gør hvad de kan :)

Medlem
Brugeravatar

Har fundet topic'et jeg snakkede om før :) (Vil helst ikke bare citere derfra, da man bør læse det hele!)
Rensning af amf

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:
Der er nogle guides herinde, der vedrører IPA.. Uden at gå for dybt ind i processen, vil jeg mene IPA metoden ændrer dit amfetamin til methamfetamin -

Ah hva? Det giver ingen mening at IPA skulle ændre amfetaminen til meth. Har du et link?

Medlem
Brugeravatar

Har linket :) Den guide de snakker om, der vedrører IPA, omkrystalliserer amfetaminen til methamfetamin.. Sådan har jeg i hvert fald forstået tråden..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:
Har linket :) Den guide de snakker om, der vedrører IPA, omkrystalliserer amfetaminen til methamfetamin.. Sådan har jeg i hvert fald forstået tråden..

Det er jo en ret lang tråd. Kan se at meth er nævnt et par gange, men ingen steder at amfen bliver til meth.

Der snakkes dog et sted om at en given metode er egnet til oprensning af methamfetamin men muligvis ikke amfetamin.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Highroller skrev:

I så fald har du misforstået tråden... Hvis amfetamin skulle omdannes til methamfetamin var der tale om syntese, ikke oprensning.

Medlem
Brugeravatar

Så har jeg kigget tråden igennem.

Yeti skrev:
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved KenIshii's metode.
Sulfatsaltet af amfetamin(som er det man altid får) er meget lidt opløseligt i IPA,
kogende eller ej, så jeg tvivler på det kan lade sig gøre sådan som han beskriver det.
Det ligner for mig en metode til oprensning af methamfetamin.HCl(hvor metoden virker fint),
men jeg tror ikke på den duer til almindeligt amfetaminsulfat.

KenIshii skrev:
Du skal fanme ikke sige mig imod, jeg ved alt og har en kæmpe diller, yadeyadeyade :-D

Ej, spøg til side...

Yeti har sikkert helt ret i at jeg forveksler det med meth.hcl oprensning. Når
jeg tænker efter kan jeg ikke huske at have set amf.sulfat med egne øjne opløses i
dual solvent systemet, så det er nok min hjerne der husker forkert.

Det var det her jeg hentydede til, og ja, jeg havde lige glemt det ikke handlede om en syntese, men en oprensning - det er jo selvfølgelig rimelig vigtigt (Note to self: D'oh!). Men pointen var i hvert fald, at IPA blev brugt til oprensning af methamfetamin, og ikke vil være ret effektivt til oprensning af almindeligt amfetamin. :)
Var vist lidt bagblæst da jeg skrev indlægget, for efter at have læst det topic jeg har linket til igen, så aner jeg virkelig ikke hvordan jeg kunne få KenIshii's indlæg misforstået så galt.. My bad :oops:

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Det der menes er at denne metode med dual solvent (eller 2 nonpolaride væsker) til omkrystallisering af methylamfetamin ikke virker på Amfetamin SO4 det er derimod inkorrekt og helt og aldeles forkert.
Jeg mener at der må ligge nogen rigtig gamle posts i den søgemaskine hvis man søger under brugeren dextrose,
hvor han fortæller, at han har omkrystalliseret amfetamin SO4 med netop ipa og acetone og det endag med ganske fine resultater.

Mener blandingsforholdene er 1ml ipa til 3 ml acetone.
Det skal være en 100% ren Isopropanol ikke isopropylalkohol fra matas den indeholder for meget vand og kogepunktet er uvist isopropanol koger ved 82 grader
Den acetone der anvendes skal være en lunken vandfri acetone.
Når ipaen koger hæld 3 gange så meget lunken acetone som du har ipa i.
Derfor det er rigtig smart at investere i en lille 500ml eller mindre Erhlenmeyer kolbe i pyrex eller borosilicat til at have stående i vandbadet, da der er ml mål på siden af en Erhlenmeyer kolbe.
For at temperaturen ikke falder for hurtigt er det vigtigt at acetonen er lunken når du putter den i den kogende ipa derfor læg et stykke plastic rundt om åbningen på flasken af acetone og en elastik rundt om låget og put flasken med acetone ned i en vaskebalje med varm vand indtil den skal bruges når acetonen er tilføjet tages kolben af og der sættes en gummi prop i og kolben stilles i et varmt rum (25 grader minimum) igen for at temperaturen inde i flasken skal falde langsomt
når temperaturen i flasken er nået stuetemperatur sættes kolben i køleskabet ca. 1 times tid og derefter sættes den i fryseren i 12 timer krystallerne sku meget gerne være kommet frem nu.
Derefter indsamles krystallerne i et kaffefilter og resten af væsken kan du opsamle til kommune kemi i en brun medicin flaske :-)

Men den der med amfetamin sulfat sku blive til meth af at ligge i ipa den er helt til at lukke op og skide i
Amfetamin kan godt blive til meth men det kræver som No Name siger list af en syntese.
Selvfølgelig forudsætter dette at har du ren amfetamin i første omgang, men lad os bare lade som du har, og du ønsker at peppe det lidt op. Forskellen mellem amfetamin og metamfetamin er tilføjelsen af en enkelt methyl gruppe (CH 3 ) til aminogruppen stikker ud midt i et kulstofatom i kæden. Heldigvis erstattes aminer meget simpelt. Ved at fordampe din amin (din amfetamin) med en masse fordampede chlormethan (CH 3 Cl, et opløsningsmiddel), og nogle gasformige pyridin ... voila, den aminogruppen tager methyl fra chlormethan og lader en brint molekyle forsvinde. Brinten tiltræder befriet klor, og den deraf følgende HCl er gennemblødt op af pyridin. Pyridin er valgfrit. Tilføjelsen af det driver reaktionen en lille smule ved at trække det overskydende HCl ud af massen, men det er ikke nødvendigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kræver god udsugning at arbejde med kogende IPA og overophedet acetone. Godt indlæg Mark

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mark: har du selv prøvet at bruge IPA til omkrystallisering af amfetaminsulfat?

Jeg ved med sikkerhed at Dex aldrig havde held med at omkrystallisere amf i IPA.

Admin
Brugeravatar

Mark skrev:
Forskellen mellem amfetamin og metamfetamin er tilføjelsen af en enkelt methyl gruppe (CH 3 ) til aminogruppen stikker ud midt i et kulstofatom i kæden. Heldigvis erstattes aminer meget simpelt. Ved at fordampe din amin (din amfetamin) med en masse fordampede chlormethan (CH 3 Cl, et opløsningsmiddel), og nogle gasformige pyridin ... voila, den aminogruppen tager methyl fra chlormethan og lader en brint molekyle forsvinde. Brinten tiltræder befriet klor, og den deraf følgende HCl er gennemblødt op af pyridin. Pyridin er valgfrit. Tilføjelsen af det driver reaktionen en lille smule ved at trække det overskydende HCl ud af massen, men det er ikke nødvendigt.

Tror bare det kører i møglavt udbytte desværre. Det ret er svært at styre, at du ikke får dannet den tertiære amin eller det kvarternære salt ved den procedure. Jo flere alkylgrupper, du har på din amin, jo mere reaktiv vil den være. Så man vil ofte ende ud i en kæmpe blanding af produkter. Hvis man sku lave meth udfra amfetamin, var reduktiv alkylering med formaldehyd måske en bedre idé. Det er lidt nemmere at styre, man ikke får så meget af den tertiære amin.

-Jimmy Carter

Medlem

Kan ikke med sikkerhed sige det Yeti
kan huske noget om en rekrystallisering der virkede
men det ikke helt rigtigt det jeg skrev sidst
fordi !
et gram ren amfetamin SO4 skulle først kunne opløses i 500ml ipa
det meget hvis man vil rekrystallisere store mængder med ipa
altså en halv liter pr gram
så det skal være noget af en beaker til
hvis der også skal kunne værre 1500ml acetone i pr gr
hvis det skal passe med det du nævnte engang Yeti
med at målestokken er 3 til 1 i forhold til acetone og ipa
nu siger jeg måske noget helt hen i vejret men tror man kunne nøjes med mindre mængder hvis man brugte diethylether/æter istedet for acetone det er bare svært at skaffe nu til dags
og hvis man brugte methanol istedet for ipa kunne man nok også nøjes med en hel del mindre væske en de 500ml pr gram
det er mit bedste bud på en vellykket rekrystalisering til større partier
men hey ret mig endelig hvis jeg tager fejl

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Mark skrev:
et gram ren amfetamin SO4 skulle først kunne opløses i 500ml ipa
det meget hvis man vil rekrystallisere store mængder med ipa
altså en halv liter pr gram

det er ikke korrekt.
1g amfetaminsulfat kan opløses i 500g (gram, ikke ml. dvs. 500g/0,789g/ml = ~633ml) ETHANOL, ikke ipa.
IPA er betydeligt dårligere til at indeholde salte end ethanol, så der skal formodentlig op mod en liter kogende ipa, til at opløse 1g amfetaminsulfat

derudover har Sortsnog ret - kogende ipa skal holdes udendøre, eller med GOD udsugning. ipa-dampe forårsager let eksplosions agtige brænde, i stil med ether.

methanol vil være et bedre bud på en alkohol, der er til at omkrystallisere amfetaminsulfat fra

Medlem

Det er det jeg siger visse mennesker er fødte slyngler og har styr på den slags
Eller bare om sidder begyndt at lave deres lektier ;-)
helt klart methanol
kan også skaffes sådan forholdshvis nemt :-P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]