Hey Folkens.
Nu har jeg været "stille" noget tid, pga det besøg jeg havde sidste år.
Det er dog begyndt at ligne noget igen, og i den forbindelse føler jeg det er på tide med en lille update

Først lige et billed af mine mødre
Her har jeg AK47, 2 BLZ-bud og så 5 af min egen sort.

Her er mine cloner.
Det skal lige siges, at jeg normalt ikke har problemer med cloner, men min AK-47 er lidt strid.
Tror det hænger sammen med, at den har haft mangel på fosfor og kvælstof. Røde stængler, lyse og små blade. Burde dog være rettet nu, da jeg har givet den noget PK gødning

Her et billed af mit vege telt

Er godt klar over at den ser lidt tom ud, og at det kun er cloner der er i den p.t. - Jeg gav alle mine store planter til min ven som lige var kommet hjem fra ferie og ellers skulle starte forfra. Så nu fik han bare lov til at blomstre et helt set og kunne i mellemtiden starte mødre og lign op

Her lige et billed af mit blomstringsskab, før jeg trimmede planterne.

dette billede er taget samme dag, efter jeg trimmede venstre side.
Nu vil jeg se om trimning øger høstmængden eller ej, og om det har en indflydelse på den generalle modning af planten.

De sidste 2 billeder af mit blomstringsskab har jeg taget 06-09-2011. Eneste forskel er vinklen jeg tog billederne med

Og nu til lidt skjult reklame.
Det dyrkningssystem jeg anvender ser sådan ud, dog har det et dyrkningskar mere. Jeg laver disse selv og jeg sælger et fuldt system (2 dyrkningskar, 12 netpotter, firkantet balje med 90L kapacitet samt pumpe) til 1.400 kr. Så skulle nogen have interesse kan de sende mig en PM. Og før jeg glemmer det, Jeg kan lave systemmerne efter ønske, så "specielle" systemmer eller sammensætninger er heller ikke noget problem.
Jeg har 5 dyrkningskar til sammen, og næste grow vil jeg prøve udelukket at bruge cloner som lige har slået rødder.
Jeg vil nemlig forsøge at skære Vege perioden helt ud af billedet, og ved at blomstre 30 cloner, i stedet for 12 voksne planter, håber jeg at kunne opnå samme størrelse høst. Dette vil skære ca 1 måneds tid samt en del arbejde af processen

Her lige et billede af skabet nu. Højre side er godt nok større og "pænere" end venstre side, men venstre side har helt klart mere bud lige for tiden.
Husk, de er stadig en uge foran i venstre side, så meget kan ske.

Her lige et bud fra venstre side, Dejligt med krystaller og det hele og stadig 1 måned fra høst. Det er sku ikke så ringe enda

Samme bud, bare en anden vinkel og så en lighter så man kan se størrelsen

Update: 17-01-2011
Så er det blevet tid til en lille opdatering

Sådan ser skabet ud idag.
Jeg må indrømme, at den højre side er noget større end den venstre. Selvom det er sådan, så ser venstre side nu stadig bedst ud, også selvom jeg måske får 10-20% mindre. Grunden til dette er pladsen de fylder. Dem til højre fylder mindst 2 gange så meget som dem til venstre. Med andre ord, hvis de ikke giver 2 gange så meget, var beskæring faktisk en god idé, da jeg jo kan presse flere planter sammen og på den måde få større udbytte

Her er så et billed af et testbud jeg tog og tørrede i ovnen. Er godt klar over den ser meget lidt moden ud osv, Men hold da ferie jeg blev blæst ! Helt sikkert en stor og dejlig overraskelse

Update: 28-01-2011
Så en lille opdatering over skabet.
Jeg har sat karrene så de står direkte på baljerne. Planterne var begyndt at blive for høje til at man kunne arbejde ordenligt med dem syntes jeg.
Jeg er imponeret over BLZ og hvor store dens bud er nu. De var bagud i forhold til min egen sort, som har skunk #1 i sig, men har nu godt indhentet dem og synes at være på vej til at overhale.
med kun 2 uger til tidligste høst, synes jeg de ser store ud, og en høst med den nuværende størrelse havde jeg ikke haft noget imod. - Men sådan er det ikke, og jeg må indrømme at jeg dagligt kan se øgelsen i størrelsen. Det er jeg rigtig imponeret over !

Det var alt for denne gang
Håber Vi ses en anden gang