Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Sorte Samba skrev:
Ikke fordi men at det er min personlige mening, men det første der slår mig er en overskrift i Ekstra Bladet:
'INTERNETSIDE OPFORDRE TIL AT SPRØJTE HEROIN OG KOKAIN'

Personligt synes jeg ikke at Psychedelia.dk skal udformes efter hvad medierne evt. kan finde på at skrive.

EDIT: Måske en mod gider at smider de seneste indlæg over i en ny og separat tråd?

Admin
Brugeravatar

Well, der ligger alligevel så mange farlige guides på nettet til det ene og det andet (Rhodium-arkivet, Anarkistens kogebog osv.). Enhver idiot kan få slået sig selv ihjel ved at følge mange af disse guides. Men alligevel synes jeg alt information skal være frit. Som jeg har sagt tidligere synes jeg ikke, det hjælper noget at prøve at fortie sådan nogle ting. Alt folk skal vide findes alligevel i lærebøger eller på Wikipedia.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg synes ikke det er i orden og gøre det lettere for potentielle misbrugere og finde viden omkring emnet at fixe - "Be informed, then choose" med udgangspunkt i personen med overblikket og kontrol over situationen er helt naturligt, men i den virkelige verden handler det jo også om mennesker som har mistet både kontrol og overblik og dem hjælper vi i mine øjne ikke med en fixeguide..

Jeg kan se sagen fra begge sider, men jeg tror at det du frygter nemlig tab af menneskeliv direkte relateret til guiden vil forkomme og ikke kun på lang sigt - omvendt vil guiden også redde liv.

Så svært og sige om den samlede effekt vil være positiv eller negativ udfra dødsproblemmatikken.

Mht antal misbrugere er jeg bange for at guiden vil have en dårlig påvirkning - læs øge antallet. Ved og forklare og afmystificere processerne samt ligge vægten på alt rigtige hygeigene, klargøring, rensning af stof og dermed gøre det mere sikkert og tage stoffet. Dette vil få flere til og prøve medførende flere i tungt misbrug - så selv om de flere vil have lært og gøre det "rigtigt" så opvejer det ikke tabet af livskvalitet.

Medlem
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Personligt synes jeg ikke at Psychedelia.dk skal udformes efter hvad medierne evt. kan finde på at skrive.

Du har helt ret, det ville være sørgeligt.
Desværre har medierne stor magt og indflydelse i dagen hele verden, og det kunne fører til en måske lukning?
Er dét det værd?

hehēlios skrev:
Jeg synes ikke det er i orden og gøre det lettere for potentielle misbrugere og finde viden omkring emnet at fixe - "Be informed, then choose" med udgangspunkt i personen med overblikket og kontrol over situationen er helt naturligt, men i den virkelige verden handler det jo også om mennesker som har mistet både kontrol og overblik og dem hjælper vi i mine øjne ikke med en fixeguide..

Jeg kan se sagen fra begge sider, men jeg tror at det du frygter nemlig tab af menneskeliv direkte relateret til guiden vil forkomme og ikke kun på lang sigt - omvendt vil guiden også redde liv.

Så svært og sige om den samlede effekt vil være positiv eller negativ udfra dødsproblemmatikken.

Mht antal misbrugere er jeg bange for at guiden vil have en dårlig påvirkning - læs øge antallet. Ved og forklare og afmystificere processerne samt ligge vægten på alt rigtige hygeigene, klargøring, rensning af stof og dermed gøre det mere sikkert og tage stoffet. Dette vil få flere til og prøve medførende flere i tungt misbrug - så selv om de flere vil have lært og gøre det "rigtigt" så opvejer det ikke tabet af livskvalitet.

Jeg kunne ikke sige det bedre selv.
Der er selvfølgelig 'pros and cons', men jeg frygter det ville friste nysgerrige sjæle, som måske ellers ikke ville have prøvet det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yes, Psy.dk har været forsøgt lukket i flere omgange, og det lykkes ikke for dem.

Mht folk, der har mistet kontrol og overblik... Tror du virkelig, at det er en god guide, der gør forskellen på, om de forsøger sig med injektion eller ej?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg har skam også tænkt på medierne! Der er kommet nogle rigtigt gode meninger og pointer om emnet nu!! især "Sorte Samba" og "IMP" viser det ret godt fra begge slags sider af sagen, på en god måde for mig i hvert fald!..
Det har desværre faktisk gjort det endnu sværere for mig, med alle de forskellige synsvinkler fra de kloge hoveder herinde!...
Jeg er meget enig i at alt information skal være frit(IMP).. Så er det jo vel op til den enkelte om man vil bruge den eller ej..
Men alligevel havde det bare været så let tænker jeg i netop denne situation!
Fra mediernes side vil vi jo helt klart ikke komme til at høre noget som helst om de liv der er bliver reddet, men kun dem der er går tabt desværre.. Plus det jo stadigvæk er skide farligt, og uforsvarligt at junke lige meget hvilken måde man gør det på!!..
Hvis man bliver ved slår man jo stadigvæk sig selv ihjel langsomt alligevel..
Men jeg kan stadig se en helt masse godt i god rådgivning!!!
Ideen er vel god nok, men hvor godt det vil fungere i praktisk er vel spørgsmålet?
Den kommer nok desværre ikke..(ikke fra mig) Det tror jeg ikke min samvittighed er til.. Men jeg er dog stadig i tvil om det ville være en god ting..
Jeg kan i hvert fald ikke se det for mig rigtigt..
Der vil helt sikkert komme flere der vil forsøge sig end før, det er jeg næsten 100%. sikker på hvis ikke sikker!!
Der vil også kun være tale om en hjælp(ikke sådan SKAL du gøre guide).. Og det vil ikke blive noget særligt hi tech overhoved! Det jeg mest havde i tankerne var noget MEGET simpelt som.. Hvad folk har med at gøre fx.? En salt eller en base? Skal der varme til osv. hvis der ikke skal eller skal hvorfor fx. Hvordan skal dit produkt helst se ud som slut resultat? Filtrering osv.. alle de enormt vigtige småting. hvad man skal passe extra på. I den stil..
I de fleste byer hvor man har et misbrugs center vil man kunne få fat i en lille bog der omhandler netop at fixe, og hvordan og hvor ledes med at ramme osv.. Men ikke om du har Coca eller Hero og alle de andre tind såvidt jeg ved..

:hm: Jeg synes det er et svært emne!..

Peace Morpheus!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Altså hvis der kommer en guide skal den naturligvis indledes med ærlig og oprigtig information om de mulige skadesvirkninger...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Selvfølgelig skal psychedelia have en guide til IV. Ingen slags viden, skal censureres væk, og da slet ikke på et forum som psychedelia. Hvis nogen vil prøve at injicere sig selv, så skal de nok finde en måde at lære det på, enten via internettet, eller også opsøger de nogle mennesker der har forstand på det, eller påstår de har forstand på det. Alle er bedst tjent med, at sådan en guide bliver lagt på psychedelia, så alle der læser tråden, får større viden om hvordan man injicerer, og i fremtiden kan hjælpe folk, der går med de tanker, og altid kan checke psychedelia, hvis de skulle gå hen og blive i tvivl. Guiden skal selvfølgelig være meget præcis og folk med viden indenfor området, skal kunne stå inde for at informationen i guiden er korrekt. Dermed undgår folk, at skulle finde en engelsk guide på et andet forum, hvor man kan risikere at oversætte forkert, eller ligefrem få fejlagtig information, fordi man ikke kan være sikker på hvor troværdig siden er, i modsætning til psychedelia, som jeg synes har opbygget et rigtigt godt harm reduction rygte.

Informationscensur skal holde sig langt væk fra, hvor jeg holder til !!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
hehēlios skrev:

Hvorfor trækker du grænsen lige netop ved en fixe guide? Hvad gør det mere i orden at lave f.eks. GBL->GHB guiden?

Jeg ved godt at IV brug af stoffer er en skadelig og afhængighedsskabende måde at tage stoffer på, men GHB er også afhængighedsskabende og skadelig (selvfølgelig på et andet niveau). Det samme med kodein, som der jo også ligger en sticky om i alkymistens hjørne.
Eller hvad med at tage stoffer nasalt? Det er da også både skadeligt og afhængighedsskabende, skal vi derfor kun oplyse om oral indtagelse?

Mit spørgsmål er bare hvorfor du synes grænsen går lige præcis ved IV brug og ikke før?

hehēlios skrev:

Det er jo netop det der bliver gjort med alle andre indtagelses metoder og stoffer her på Psychedelia (Det er vel egentlig grund idéen med psychedelia), tror du at det for flere til at prøve det?.

Det er ikke fordi jeg ikke synes det er et dilemma, men hvis man tror på psychedelia´s "ideologi" vil en sådan guide være til nytte frem for skade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]