Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 06:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Er Lykkepiller eller andre ssri farligt sammen med psychedelika?
Jeg spørger fordi en af mine venner gerne vil prøve det, men han får hvad han kalder lykkepiller fordi han har fået sig en vinterdepression.
Jeg ved at han kan have stor tolerance på ssri, men har også hørt rygter om at det kan være farligt, og jeg vil jo ikke give ham noget hvis det er evt farligt.

Junior medlem
Brugeravatar

Taget fra en anden tråd om emnet
spiffeh skrev:

LAD NU VÆR MED AT TAGE STOFFER NÅR I HAR EN DEPRESSION!!!!! - især ecstasy og psychedelika.

Synes din ven skulle vente med at tage psykedeliske stoffer, i det hele taget stoffer til han er ovre sin vinterdepression.

Medlem

det er meget muligt det er en dum ide, men er det fysisk farligt for ham?
hvis jeg ikke kommer med en ordenlig grund til hvorfor han skal holde sig væk fra stofferne mens han er på medicin, så finder han dem bare hos en anden "dealer"

så jeg vil bare vide om han kan komme galt afsted på medicinen, eller er der bare igen effect på stofferne, især psychedelika :roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det er svjv ikke direkte farligt, men det frarådes stærkt p.g.a det som stofferne gør ved sindet (altså ikke noget fysisk) Har man en depression - går man rundt og er lidt nede til daglig, så er ikke fedt at skulle bøvle med et 6-12 timers angstfyldt trip oveni. Angst er måske "bare" en følelse, men det er nok så fysisk ubehageligt alligevel, ja han kunne ligefrem komme til at tro at det rent faktisk ER fysisk farligt, selvom det ikke er. I sådan et tilfælde, kan han nemt risikere at pådrage sig selv smerte, eller anden ulykke.... Alene det at han har en depression, burde holde ham langt væk fra ALT der hedder stoffer (bortset fra hans medicin self.). Det skal ikke være nogen hemmelighed, at psykedelika KAN være helbredende for sindet, men det kræver en kyndig terapeut som ved hvordan man håndterer en person som tripper. Psykedeliske stoffer garanterer ikke en ensidet oplevelse af lykke, eller afslappethed. Derfor din ven skal holde sig fra det. En depression kræver tid, samtale og tryghed, for at man kan bryde ud af de mønstre, som fik en ned i sølet i første omgang.

Håber du kan få ham til i det mindste at tænke sig lidt om.

Junior medlem

For det første vil jeg sige han skal lade være, da det kan forværre hans depression.
Ved ikke hvad det er for et stof i har tænkt jer at tage, men SSRI nedsætter i hvert fald effekten af meskalin betydeligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]