Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 04:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Skal moderatorene smide ringe kunst i off-topic?
Ja 33%  33%  [ 13 ]
Nej 63%  63%  [ 25 ]
Andet (som jeg har skrevet i tråden) 5%  5%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 40
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej Psychedelia.

Da der for nylig har været 2 eksempler på smagsdommeri (fra en moderators side jeg nævne ingen navne.) i art-forummet vil jeg gerne debattere den slags med jer.

Er det i orden at moderatorer griber ind når kunsten i art har noget et vidst bund niveau. Personligt synes jeg at det er meget forkert. I begge tilfælde har der været tale om noget kunst som en moderator har fundet dårligt og derfor flyttet tråden til off-topic. Kunst er ikke defineret og art forummet skal vel ikke være et sted kun for gode kunstnere. Jeg mener det skal være et sted hvor du kan udvikle dig. Poste et digt, foto, musikstykke eller noget helt tredje og få kritik på det. Hvis kritikken er for heftig vil trådstarteren højst sandsynlig genoverveje om det er meningen han skal poste i art-forummet. Men det er smagsdommeri at smide et dårligt digt i off-topic. Hvis man poster noget i art-forummet har man haft til hensigt at vise et eller andet, om det er godt nok til art forummet synes jeg slet ikke at moderatorer kan bedømme. Hvad hvis andre ikke syntes det samme.

Jeg vil ikke hænge nogen ud og har derfor valgt ikke at nævne trådnavne og/eller moderator navne. Desuden står der i reglerne at problemer med modereringen skal tages over PM. Jeg skrev en lang PM men fik aldrig svar. Har så fået lov af en anden moderator til at oprette den her tråd. Hvis nogle moderatorer er uenige i den beslutning må i kontakte mig på PM også kan i diskutere det med moderatoren der gav mig lov.

I er velkomne til enten at stemme i afstemningen eller at skrive jeres mening i denne tråd.

Hilsen Jack Von Hashluder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
En moderator skal ikke bestemme hvad der er kunst og hvad der ikke er.
Jeg kan sådan set kaste en lort i hovedet på min mor, tage et billed og kalde det kunst hvis jeg vil.
så nej ! det skal de ikke, og kan ikke forstå hvorfor de egentlig gør det.

Jeg tror allerede godt jeg har gættet hvem det er ( som sagt at nævne navne ville være tarveligt )
og jeg har også prøvet at sende lange breve uden svar, så du er ikke alene.

Men nogen kan åbenbart godt lide at gøre sig til dommere over alt og alle :whogives:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
For os der ikke helt har fulgt med i hvilke tråde der er blevet flyttet, vil du så ikke lige komme med et eksempel på en seriøs tråd der var tiltænkt Art, men som er havnet i Offtopic?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg synes faktisk det er helt fint, at der bliver modereret med hård hånd.. Alle fora her på psy.dk flyder over med ligegyldigheder - alle andre fora end offtopic bør holdes fri for den slags imo..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halose skrev:
For os der ikke helt har fulgt med i hvilke tråde der er blevet flyttet, vil du så ikke lige komme med et eksempel på en seriøs tråd der var tiltænkt Art, men som er havnet i Offtopic?

Jeg vil i hvert fald vente til en moderator har givet mig lov. Det er lidt nemt at gætte hvem moderatoren er i tråden, desuden udviklede den sig til noget useriøst efter den kom i off-topic.

Egentlig syntes jeg ikke det er noget der foregår vildt meget (jeg har som sagt kun opdaget det 2 gange. Men bare det at det sker gør mig sur. Hvis jeg nogensinde får smidt et foto fra fototråden til off-topic ville jeg virkelig blive sur. Jeg syntes ikke det er en måde at behandle folk der vil af med noget på. Uanset om det siger andre noget eller ej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Frugthat skrev:
Jeg synes faktisk det er helt fint, at der bliver modereret med hård hånd.. Alle fora her på psy.dk flyder over med ligegyldigheder - alle andre fora end offtopic bør holdes fri for den slags imo..

Men hvordan fanden afgør om kunst er ligegyldigt? Det er lidt nemmere at afgøre om tråde med f.eks. forkert fakta skal smides i off-topic eller helt ud end det er at afgøre om nogen vil synes om et digt, foto eller musikstykke.

F.eks. er der skide mange der HADER sygnok og de ting de uploader men der er også os der elsker det. Hvis en moderator hører en sang kan han bedømme den som god eller dårlig men han kan aldrig forudsige hvad andre mener om den.

Personligt kunne jeg ikke lide kunststykket, men det kunne jo være at nogle andre kunne det. Der var tydeligvis lagt et stykke tid i det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tænker du på Lorentz' gangstarap, som var en tsunamibølge af 2-linjers rim, og hvor han kun havde dybt arrogante og provokerende svar på den respons han fik?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis man er så følsom overfor hvad der hører til hvor, bør man nok tænke over hvilken type forum man poster det på og evt finde et mere passende, hvis man ikke bryder sig om at nogle ting bliver flyttet lidt rundt..
Så hvis man gerne vil have kritik af sin gangster-rap, bør man nok poste det på et rap-forum hvor folk måske ville falde ned af stolene af begejstrelse.

Jeg er ikke helt sikker på hvornår overgangen af psychedelia som HR side til noget der ligner et community kom, men som jeg ser det, er psy.dk's primære funktion stadig HR, og derfor kan alt ikke-stofrelateret egentlig for min skyld blive placeret i offtopic. Underkategorierne gør det bare nemmere at finde det offtopic :)

Admin
Brugeravatar

Det er jo en gråzone. For i princippet kan alt jo kaldes kunst. På en måde synes jeg, det er okay, at moderatorerne smider visse indlæg i offtopic. Men det stiller selvf også høje krav til, at moderatorerne skal sidde og vurdere. Men så længe art-forummet ikke flyder over med for mange "ligegyldige" topics, synes jeg heller ikke, der skal fjernes nogen tråde med kunst.

-Jimmy Carter

Hvem her er kompetente til at vurdere hvad der er kunst og hvad ikke? Kunst skal provekere og flytte grænser imo, men jeg ville nødig skulle være dommer over havd andre føler er kunst for dem, eller er relevant!

Kunst er netop det vi ikke forstår, eller kan, ellers var det jo ingen kunst :D

Der bliver cencureret for hårdt herinde imo, for det er fanme ydmygende at noget man har på hjertet bliver dømt irrelevant, eller for ligegyldigt til forum ud fra én mods smag, livserfaring, eller humør!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Selvfølgelig skal kunst, som er præsenteret som kunst, i kunst forummet - ikke smides i off-topic. Hvis der opstår mudderkastning, som i Lorentz tråd, må moderatorer slå ned på de enkelte posts, istedet for at flytte hele topic. Faktum er, at psychedelia ER blevet til et community, som ikke kun er om HR, men om alle aspekter af stoffer - og der kommer kunst altså unægteligt indover. Jeg kan kun være enig med Jack von Hashluder. Folk poster jo netop deres kunst herinde, fordi de ved at der er mange forskellige typer mennesker her, de fleste af dem, har rigtig god og bred smag - Det er allesammen gode grunde til, at kritikken fra det her sted er højst ønskværdig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halose skrev:
Tænker du på Lorentz' gangstarap, som var en tsunamibølge af 2-linjers rim, og hvor han kun havde dybt arrogante og provokerende svar på den respons han fik?

Som sagt så fortæller jeg kun hvilken tråd det er, hvis jeg får tilladelse af en moderator. Den her tråd er jo faktisk imod forummets regelsæt som siger at kritik af moderering skal foregå over PM. (Men jeg har altså en moderators tilladelse). Grundet dette vil jeg ikke spille mig mere ud mod forummets regler.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Er egentligt grundlæggende enig i at det ikke skal være op til enkelte personer at vurdere hvad der er kunst. Men synes godt folk kunne tænke sig lidt om inden de vælger hvor deres topic skal postes. Der er IMO en forskel på om en gut har brugt lang tid på et stykke musik og en gut som har lavet en krusedulle mens han var ude og skide. Derfor synes jeg folk selv skal være bedre til at vurdere om alt de spytter ud nødvendigvis behøver at ligge under Art forummet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg er moderator, fortæl os hvilke tråde der er tale om...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det okay hvis han skriver det i denne tråd? Man bliver jo nysgerrig, og det er vel ikke et tabu?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok, det er Lorenz' rap tråden: En sød lille rap tekst

Den anden kan jeg ikke helt huske (det er mange uger siden, måske er dette en af de dårlige sider ved pot i weekenderne) og den blev vidst også rykket tilbage da jeg påpegede det til moderatoren.

Jeg synes egentlige det vigtige er at der bliver enighed om hvad der er i orden og hvad der ikke er. Indtil videre ser det ud til at folk er enige med mig, men lad os køre debatten lidt længere.

Tilgengæld kan jeg kun give Kvart ret i at man burde bedrive lidt smagsdommeri på sin tråd før man poster den i art.

Moderator
Brugeravatar

Med "os" mente jeg plenum, så nej, det er bestemt ikke tabu... Fyr løs, hvilke tråde drejer det sig om? Personligt ville jeg ikke have et problem med at flytte en tråd til off-topic fra art, hvis jeg synes det var der, den hørte hjemme.

Edit:

Psychedelia er ikke et åbent demokrati, så en afstemning ændrer ikke noget...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
Med "os" mente jeg plenum, så nej, det er bestemt ikke tabu... Fyr løs, hvilke tråde drejer det sig om? Personligt ville jeg ikke have et problem med at flytte en tråd til off-topic fra art, hvis jeg synes det var der, den hørte hjemme.

Læs svaret ovenover dit eget. Jeg havde heldigvis forstået din retorik.
Og igen synes jeg det er vigtigere at det ikke bliver gjort igen (hvis der er et flertal imod den slags), end at det gamle eksempel diskuteres. Desuden har forstået på det hele at lorenz ikke bliver et problem i art forummet, da han brød forummets regler i en anden diskussion.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:

Psychedelia er ikke et åbent demokrati, så en afstemning ændrer ikke noget...

Jeg håber da at vi gerne må påvirke jer. Ellers er i da nogle nederen typer (og det er bestemt ikke mit indtryk). Afstemningen var mest for at danne sig et hurtigt overblik.

Moderator
Brugeravatar

Lorentz er ikke bannet, men sat i børnehaven i nogen tid, så hvis vi er heldige får vi nummeret leveret med beat på et tidspunkt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]