Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 apr 2010 21:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Substans/er: 20x salvia - røget
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Nej
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
Salvia 20x ekstrakt, ca. et kvart gram.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Sund og rask :P

Triprapporten
Vil prøve at forklare det så godt som muligt, på dansk.. Undskylder for at det muligvis er forvirrende, det er det også for mig, da jeg har lidt svært ved at huske rækkefølgen i de ting der skete, men here it goes :)

Det var faktisk meningen at jeg kun skulle have en lille smagsprøve på rusen - jeg var alene hjemme og havde fundet min pibe frem (en mini vandpibe) - her var klokken 14:50.
Først havde jeg kun fyldt en lille smule i, vil gætte på at det kun var 30 mg to gange, kunne ingenting mærke, så jeg hældte halvdelen af posen (som indeholdte 500 mg) i piben og røg det hele i et stort sug.

Det sidste jeg kan huske her er at se det futte af i piben og følelsen af røgen kradse i lungerne, kan ikke engang huske at jeg pustede røgen ud igen - derefter giver jeg piben vidre til mig selv som åbenbart sad ved siden af mig, hvilket vidst virkede meget naturligt på det tidspunkt.

Overgangen fra normal tilstand skete fra det ene sekund til det andet, jeg løber ud fra mit værelse og går her fuldstændig i panik.
Jeg løber ned af trappen til stueetagen(bor i hus) - og her sker det VIRKELIGT fuckede, som jeg stadig ikke forstår hvordan kan ha ladet sig gøre - men når jeg her løber ned af trappen, kommer jeg ikke ned af den, jeg løber alt hvad jeg kan men den fortsætter i en evighed.

Det er så underligt som det lyder, men denne trappe(som blev til flere trapper - selvom det i virkeligheden kun er en) var blevet til min nye virkelighed, der fandes ikke andet, jeg havde det sm om jeg altid havde været der.

Det freakede mig fuldstændigt ud da jeg gerne ville væk, ud af det her ekstremt klaustrofobiske rum.
Dette var et ektremt stadie af panik, jeg har været fuldstændig oppe at køre fordi jeg har løbet rundt som en gal.
Der var trapper overalt, bøjet i alle mulige retninger, følte mig panisk fanget i dette rum omringet af trapper som bare blev ved at gå i et slags loop med virkeligheden når jeg prøvede at finde ud.

Det er dette som jeg stadig bare ikke fatter.. Jeg VAR der fysisk, på trappen! Men den blev ved med at loope, som om der var flere trapper, og der var ingen mulighed for at komme ud i de 5 første minutter :S
Det er nok umuligt at forestille sig... Tanken kan drive mig til vanvid over hvordan det kan ha ladet sig gøre..!

Efter at ha gakket ud og løbet rundt i dette rum i hvad jeg tror var 5-10 minutters tid, stopper jeg, og prøver at tage mig sammen til at finde ud af hvad der sker, og finder ud af rent faktisk at bevæge mig væk fra dette loop. Så at sige, har jeg nok gået ned fra nivau 5 til 4.
Jeg finder pluselig min hoveddør og prøver at åbne den for at løbe ud, men lykkedes ikke. Heldigvis..


En anden ubehagelig ting var at jeg følte ikke at kunne trække vejret, - eller jo, men luften føltes varm og tyk som vand, hvilket var en ret ubehagelig fornemmelse.

Efter ca. 15(?) minutter er trippet faldet lidt, da jeg, stadig ekstremt forvirret, dog kommer i tanke om at jeg tripper, og at det her skyldes salvia'en. Jeg får set på klokken og den var her 15:10.


Her begynder tingene at klare en smule op, - men jeg er stadig i et stadie af panik, jeg finder min telefon som ligger kylet på mit gulv(kan huske at jeg i plateuet, så min mobil, men jeg anede ikke hvad det var på det tidspunkt)
På dette tidspunkt har jeg også fået min koordinationsevne lidt tilbage, så den ekstreme panikfølelse af at være fanget i en labyrint går væk.

Stadig snotforvirret kunne jeg godt finde ud af at bruge min mobil, så jeg ringede til min veninde og fortalte hende at jeg havde røget salvia, og nu var fanget i den her dimension.
Det er faktisk også min eks som jeg har været sammen i over et år - så vi kender hinanden ind og ud.
Hun har selv erfaring med psykedeliske stoffer, så hun havde en rimelig fornemmelse for hvad jeg oplvede der og fik talt mig nogenlunde til ro.

Mens jeg snakkede med hende følte jeg mig faktisk 100 klar oppe i hovedet, men samtidig - ''fanget'' - jeg var ikke længere i den dimension jeg snakkede om, men jeg havde en følelse af at mine fysiske omgivelser var frakoblet fra min virkelighed, som om jeg var inde i en slags bobbel hvor luften stadig var tung og underlig, samtidig med at når jeg rørte ved noget (havde en trang til at røre ved væggene på mit come-down hele tiden bare for at bekræfte at jeg var fysisk tilstede) føltes delvist falsk, jeg kunne godt mærke det, men samtidig, så føltes det falsk.
Det kan nok bedst beskrives hvis jeg faktisk kun var halvt tilstede.
Som om at 50% af min sjæl eller hvad jeg skal kalde det - stadig hang i dimensionen. (Her er der ikke tale om denne klautrobiske trappedimension/loop, men derimod.. Aner det ikke.)

Jeg snakkede med hende i kun 5-10 minutters tid, da jeg følte lidt mere kontrol over virkeligheden nu, men samtidig blev jeg ved med at gentage mig selv og snakke lidt forvirret, ellers følte jeg godt selv at jeg kunne tage det sidste af trippet her fra selv - jeg gik lidt forvirret rundt og prøvede at samle tankerne og forstå at jeg ville være tilbage i normal tilstand inden for kort tid.

Efter lidt tid, var panikken forsvundet helt, - rusen ebbede mere og mere ud, rastløsheden var så småt forduftet og jeg var hurtigt tilbage igen, samtidig sad jeg helt måløs og chokeret tilbage og prøvede at forstå hvad der lige var sket.

Jeg havde en aftale med 2 veninder og en ven kl. 16:30 som kom over til mig der. Havde stadig en let følelse af svimmelhed og forskrækkelse, men det ændrede sig hurtigt til en facination af denne plante, og samtidig en følelse af fred og godt humør :)

Alt i alt, en bizzar og ektremt uhyggelig oplevelse, fuldstændig underligt, men for også at snakke om ''efteroplevelsen/afterglowet'' så er det som om jeg er blevet født på ny efter det her.
Det er det mest langt ude jeg nogensinde har oplevet, og det tog røven på mig for groft.
Det er som om at denne panik faktisk har været god for mig, - det var ekstremt ubehageligt og uhyggeligt under selve rusen - men jeg har absolut ikke fortrudt det, tværtimod er jeg rigtig glad for at ha oplevet det.
Samtidig kan jeg prise mig lykkelig over ikke at ha smadret mig selv på den trappe der når jeg har løbet rundt i en - mere end bare kraftig - salvia rus... :roll:

Lovede faktisk mig selv kort efter at jeg aldrig skulle ud i sådan en klam surrealistisk rus igen, men faktisk har jeg efterfølgende oplevet et stort positivt humørløft, så det skal helt klart gentages - næste gang bare med en tripsitter - som derefter også kan bekræfte hvad jeg rent faktisk lavede.

Kom gerne med kommentarer, spørgsmål, ris og ros osv, tak fordi du læste det :)

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2010 18:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Interessant rapport! Og tak for den. :)

Trappeloopet lyder ubehageligt, godt at du fandt en løsning!

Men hvorfor i al verden valgte du pludseligt at snuppe en stor uvejet (næsten 10 gange så stor) dosis efter blot at havde prøvet det 2 gang uden effekt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2010 19:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Jeg tænkte mig ikke om.. Dum og stædig som jeg er. Det blev så straffet med den største mentale røvfuld jeg kan forestille mig :roll:

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2010 17:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Euforiseret skrev:
Jeg tænkte mig ikke om.. Dum og stædig som jeg er. Det blev så straffet med den største mentale røvfuld jeg kan forestille mig :roll:


Nårh, ja. Man lærer vel af en fejl :)

Det er desuden ganske godt at det ikke var et andet og farligere stof som du hoppede på på den måde


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2010 07:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Lille Rødhætte skrev:
Euforiseret skrev:
Jeg tænkte mig ikke om.. Dum og stædig som jeg er. Det blev så straffet med den største mentale røvfuld jeg kan forestille mig :roll:


Nårh, ja. Man lærer vel af en fejl :)

Det er desuden ganske godt at det ikke var et andet og farligere stof som du hoppede på på den måde


Denne oplevelse har helt klart også fået mig til at indse hvor langt ud man kan komme på stoffer :o
Dog er det samme metode jeg brugte da jeg prøvede MDMA for første gang :roll:
Samme med LSA+hash, noget amf jeg syndes var for svagt i styrken og så dexofaner :roll:

Nu jeg tænker mig om er det faktisk sket flere gange :? .. Heldigvis er det ikke endt galt, og det kommer det heller ikke til efter dette kan jeg garantere, for jeg har fået mit livs største lærestreg vil jeg godt indrømme :oops:
Jeg har altid været den der skulle lære tingene på den hårde måde.

Har tænkt på at dette trip helt sikkert har forhindret noget skidt.
Tror jeg trængte til det trip.. Har tænkt på det næsten konstant lige siden, (det skete i lørdags).
Og kommer klart til at ske igen.
En god ting ved rusen er at den faktisk ikke er behagelig! Men tilgængæld ubeskriveligt voldsom. - Altså et stof der rent fasktisk kan få mig til at tage tingene lidt seriøst, og samtidig ikke noget jeg kan lege med, - men derimod noget der nærmest kan sætte mig på plads - hvor underligt det så end lyder...

Må ærligt talt sige at jeg har fundet et stof som virkeligt har sat sin virkning dybt dybt i mig.
Det er muligvis en lidt ubehagelig rus, men jeg tror virkeligt at det vil gøre underværker for mig.
Det er et stof man ikke kan lade være med at have respekt for - og hvis man ikke har, så får man det meget hurtigt.
Og hvis der er en evne jeg mangler så er det at tage tingene, livet og generelt næsten alting seriøst og respektere mig selv.. Derfor denne smiley :roll:

Det blev næsten til en ny triprapport :lol: Godmorgen folkens 8)

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2010 15:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Euforiseret skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Euforiseret skrev:
Jeg tænkte mig ikke om.. Dum og stædig som jeg er. Det blev så straffet med den største mentale røvfuld jeg kan forestille mig :roll:


Nårh, ja. Man lærer vel af en fejl :)

Det er desuden ganske godt at det ikke var et andet og farligere stof som du hoppede på på den måde


Denne oplevelse har helt klart også fået mig til at indse hvor langt ud man kan komme på stoffer :o
Dog er det samme metode jeg brugte da jeg prøvede MDMA for første gang :roll:
Samme med LSA+hash, noget amf jeg syndes var for svagt i styrken og så dexofaner :roll:

Nu jeg tænker mig om er det faktisk sket flere gange :? .. Heldigvis er det ikke endt galt, og det kommer det heller ikke til efter dette kan jeg garantere, for jeg har fået mit livs største lærestreg vil jeg godt indrømme :oops:
Jeg har altid været den der skulle lære tingene på den hårde måde.

Har tænkt på at dette trip helt sikkert har forhindret noget skidt.
Tror jeg trængte til det trip.. Har tænkt på det næsten konstant lige siden, (det skete i lørdags).
Og kommer klart til at ske igen.
En god ting ved rusen er at den faktisk ikke er behagelig! Men tilgængæld ubeskriveligt voldsom. - Altså et stof der rent fasktisk kan få mig til at tage tingene lidt seriøst, og samtidig ikke noget jeg kan lege med, - men derimod noget der nærmest kan sætte mig på plads - hvor underligt det så end lyder...

Må ærligt talt sige at jeg har fundet et stof som virkeligt har sat sin virkning dybt dybt i mig.
Det er muligvis en lidt ubehagelig rus, men jeg tror virkeligt at det vil gøre underværker for mig.
Det er et stof man ikke kan lade være med at have respekt for - og hvis man ikke har, så får man det meget hurtigt.
Og hvis der er en evne jeg mangler så er det at tage tingene, livet og generelt næsten alting seriøst og respektere mig selv.. Derfor denne smiley :roll:

Det blev næsten til en ny triprapport :lol: Godmorgen folkens 8)


Hvis du husker disse konklusioner altid og til den dag hvor du sidder med 2 gram af "X-stof" of tænker "NU skal jeg fandme blæse!!!!" så kan det være at denne oplevelse redder dit liv :)

Jeg tror at det er meget vigtigt at tænke tilbage på tidspunkter hvor man indtager stoffer, og ligge mærke til sine 'tendenser'. Er man typen der sidder utålmodigt og vil have mere straks efter indtagelse? Eller har man en tendens til at over( eller under)dosere? Og hvordan er ens dømmekraft under påvirkelse?

F.eks. ved jeg fra egen erfaring at jeg ikke skal tage stoffer når jeg er fuld. For så ryger dømmekraften for mit vedkommende. Og derfor har jeg lavet en 'regel' at jeg kun indtager stoffer som jeg har planlagt at indtage. Medmindre at jeg er fuldkommen ædru.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2010 02:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Virkelig velskrevet og underholdende triprapport om et helt vildt trip. Men hvad tror du, der skete, da du stod på trappen? Stod du stille og hallucinerede, at du løb, eller løb du ned ad trappen, vendte om ved foden af den, og løb op igen, vendte om osv.? Gad godt have set det! Det minder mig om min første og eneste oplevelse med salviaekstrakt. Det var også ca. 1/4 gram, men jeg ved ikke hvor stærkt det er. Der blev jeg også skræmt fra vid og sans og fik efterfølgende også et humørløft. Men det kan du alt sammen læse om i min triprapport her på forummet.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2010 20:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Jeg tror jeg har løbet op og ned af den, men jeg husker det som at ha løbet ligeud, drejet om hjørner og alt muligt - som en egentelig labyrint. Men kan måske ha løbet andre steder hen i huset - hvor jeg så har hallucineret det hele frem til at være et stort trappe-mindfuck? Men ærligt talt så ved jeg stadig ikke hvad jeg har foretaget mig under rusen

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2010 20:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2010 08:28
Indlæg: 11
Geografisk sted: Aalborg
super fed rapport, rigtig god læsning! :)

thumbs up


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2010 23:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Jeg tror bare du har stået stille på trappen,
ikke vist om du skulle gå op og ned og lignet en klovn imens
du har klamret dig til galænderet :lol: ;)
og måbet over de gnister salvia'en lavede i din hjerne hehe.
spøg til side.. eller det der.

Jeg kender godt det med at være " fanget " og som regel
står man faktisk bare og ligner en klovn ( eller ligger/ kravler )
imens man selv tror man prøver at gøre forskellige ting for at finde vejen ud.
Det er et helvede, og faktisk den eneste gang jeg har prøvet det hvor
det føltes advorligt og direkte væmmeligt var på lightergaz da jeg var 14 -15 år.

Næste gang du skal prøve stærke sager du ikke kender,
så hav da lige en ven/veninde med.

du kunne ha kommet ret galt afsted,
men igen- underholdende rapport og tak for den.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2010 00:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
God rapport! Den giver et godt indblik i hvad det er for et rusmiddel, for folk som ikke har prøvet det før (bl.a. mig :D ). Jeg har altid haft utrolig meget lyst til at prøve det, men har aldrig taget mig sammen til at komme videre fra cannabis. Men når at jeg vælger at prøve et nyt stof, bliver salvia helt klart den nye! Så nu må jeg komme med et spørgsmål...
Er det noget du ville kunne anbefale? Eller? :D

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2010 19:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Eskapisme, haha det kunne ha set ret sjovt ud, bare stå der helt forstenet :D

HrKnudsen: Ja ville godt kunne anbefale det, MEN(vigtigt!) hav en tripsitter med hvis du gør det!! :D
Og så tænk over hvor du gør det, det skal nok ikke være udenfor første gang ;)

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2010 23:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Det er hvert fald ikke noget jeg ville anbefale til en uerfaren bruger. Trippet er alt for kaotisk og forvirrende.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2010 22:15 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2010 22:07
Indlæg: 11
Geografisk sted: Under månen, over jorden..
Har også netop haft mit livs værste trip efter at ryge salvia.. vidste ikke om jeg var død eller noget som helst i ca. 5 min.. havde en følelse af at blive trukket gennem mange verdener (blev trukket i håret!!!) og se dem "oppefra" mens stemmer sagde "skal du nu ryge et hoved igen" samt alt muligt andet, af personer jeg svagt kan mindes hvem er, men ikke husker.. samt en ubehagelige fornemmelse af ikke at vide hvor jeg var, hvad jeg lavede og i det hele taget bare følte "at jeg skulle dø".. VIRKELIG en skræmmende oplevelse jeg ligeså lige har haft.. :(

Jeg holder mig helt klart til gode gamle Mary J. efter denne oplevelse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2011 23:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jan 2008 23:02
Indlæg: 72
Gribende og super velskrevet rapport du har fået skrevet! :)

Jeg kan fuldstændig følge dig i det du skriver med, at man virkelig tror det er "den virkelige verden" man er kommet i, selvom det overhovedet ikke er. Man fatter ikke man tripper. Skræmmende og vildt.

Men hensyn til din oplevelse med trappen, som lyder yderst ubehagelig. Vil jeg næsten med garanti vædde med, at du bare har stået helt stille, enten på trappen eller foran den.
Jeg har oplevet noget lignende med, at man tror der sker en masse og der i virkeligheden intet sker.

Hjernen spiller simpelthen en et pus ;)

Fed rapport!
Peace!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2011 22:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Vild trip rapport! Jeg har selv røget salvia et par gange, men jeg har syntes at rusen var for forvirrende og intetgivende. Efter at jeg har læst din rapport har jeg dog fået lyst til at tage "kampen" med salvia ånden op igen - denne gang skal det bare være udenfor i det åbne grønne rum, om dagen med venner.

Jeg kender godt selv til følelsen af at være fanget, og i vild panik lede efter døren ud til freden - det tror jeg faktisk de fleste forbruger af psykedeliske stoffer kender.. :)

jeg vil dog kort lige nævne at jeg synes din fremgangsmåde mht. doseringen var lige grov nok! Du bør efter min mening passe bedre på dig selv, og hæve dosen langsommer i fremtiden. Men det har du sikkert fundet ud af, og forhåbentligt husker du det også i fremtiden :)

Mvh.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team