Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Ja, du har ret det kræver en uddybning, for egentlig har du jo ret i at 400W passer udemærket til at oplyse en kvadratmeter. Jeg mener til så relativt lave planter, 400W HPS har god lys penetration med omkring 5000 footcandles op til omkring 60-70 cm fra pæren, kan den skabe gode tætte buds i denne afstand, og iøvrigt også ganske udemærkede buds på længere afstand.

En anden pointe for at lade være med at toppe, er at dine planter er for langt i forløbet til at det har nogen positiv effekt, i og med at de er i bloms vil det i høj grad stresse, og i lille grad få planten til at buske. Du har trods alt kun en 4-6 uger tilbage før høst. Man kunne nedbinde dem men det synes jeg umiddelbart også ville være lidt "for sent" ift. hvor tætte de er.

BisMann skrev:
Ja, du har ret det kræver en uddybning, for egentlig har du jo ret i at 400W passer udemærket til at oplyse en kvadratmeter. Jeg mener til så relativt lave planter, 400W HPS har god lys penetration med omkring 5000 footcandles op til omkring 60-70 cm fra pæren, kan den skabe gode tætte buds i denne afstand, og iøvrigt også ganske udemærkede buds på længere afstand.

En anden pointe for at lade være med at toppe, er at dine planter er for langt i forløbet til at det har nogen positiv effekt, i og med at de er i bloms vil det i høj grad stresse, og i lille grad få planten til at buske. Du har trods alt kun en 4-6 uger tilbage før høst. Man kunne nedbinde dem men det synes jeg umiddelbart også ville være lidt "for sent" ift. hvor tætte de er.

Aha. ja vi er tilbage med det at jeg har fortrudt frøvalg lidt!. Jeg lærer noget nyt hver dag, da det mit første grow :D Tak for brugbare råd og tips :wink:
Hvis jeg kunne spå, ville jeg forudsige nogle ganske gode lowryders om 5-6 uger :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Det tror jeg også du vil, de ser dejligt sunde ud, fylder det meste af grundarealet, og er næsten i ens højde, det skal nok blive godt. :)
Du kunne nu sagtens have valgt værre sorter, og det er jo ikke være end at om 1½ måndes tid ville du kunne starte nogle nye op, og uanset så er første grow alle lærepengene værd.

BisMann skrev:
Det tror jeg også du vil, de ser dejligt sunde ud, fylder det meste af grundarealet, og er næsten i ens højde, det skal nok blive godt. :)
Du kunne nu sagtens have valgt værre sorter, og det er jo ikke være end at om 1½ måndes tid ville du kunne starte nogle nye op, og uanset så er første grow alle lærepengene værd.

Præcis.. Takker :wink:

De gror jo som ukrudt og er den højste er nu 87 cm. de havde ellers lovet max 80.. He he :D
Jeg vil tro de har en lille måned tilbage? Måske det alligevel ikke er så dumt med store potter til de Lowryders? :mrgreen:
]Billede
By severindk at 2010-12-23
Billede
By severindk at 2010-12-23

Moderator
Brugeravatar

Tjah, de store potter er nok grunden til de store planter, men som sagt før er det også udemærket med din 400W HPS. :)

Er det meldug på blad nr. 3 nede til venstre i sidste billede?

Ellers ser det ud til at spille, fornuftigt første grow.

BisMann skrev:
Tjah, de store potter er nok grunden til de store planter, men som sagt før er det også udemærket med din 400W HPS. :)

Er det meldug på blad nr. 3 nede til venstre i sidste billede?

Ellers ser det ud til at spille, fornuftigt første grow.

Ja ja. Nogen i start af tråd sagde store potter var skidt til små planter, men ikke dig.. I Know ;)

Meldug? det lyder ikke godt? Hvad er det? Er du ude på at ødelægge min jul? He he :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Meldug er en parasitisk svampeart. den runde hvide plet på omtalte blad kunne godt ligne det imo., og skal nok holde mig fra at ødelægge din jul ;) Løsningen ville i såfald være at fjerne bladet med meldug, så det ikke spreder sig.

Forsat glædelig uspoleret jul :P

BisMann skrev:
Meldug er en parasitisk svampeart. den runde hvide plet på omtalte blad kunne godt ligne det imo., og skal nok holde mig fra at ødelægge din jul ;) Løsningen ville i såfald være at fjerne bladet med meldug, så det ikke spreder sig.

Forsat glædelig uspoleret jul :P

He he. Tips fra de "gamle" er nu mere end velkommene. Jeg læser lige op på dette og plukker løs :D

Update. Det går nu meget godt
:mrgreen:

Billede
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Slacker skrev:
Jack von Hashluder skrev:
De ser sku lækre og kompakte ud. Savner sgu helt mine planter, dengang de ikke var høstet. Selvom de er skide rare i tørret form.

Jeg er også meget overvældet af størrelsen og ikke mindst den fart de gror med, derfor jeg ville høre om man får mere udbytte af at toppe? Det jeg frygter er jo det kun er toppene der bliver gode?
Du må i gang igen Jack :mrgreen: . Jeg ville også savne alle mine tilsynsture i værkstedet hver dag ;)
EDIT. DE ER 67 CM. SKRIVEFEJL :)

Jeg dyrker udendørs. Desuden lyder det lidt som om min mor ikke tillader det igen i år. Min bror fik også kun lov i et år, men nu må vi se om jeg ikke kan bruge lidt gode argumenter og alligevel få lov. Det ville da være ærgeligt hvis igen skulle begynde at støtte rockerne. Men ligenu ser det også ud til at mit lager holder i et godt stykke tid.

Slacker skrev:
De ser sku lækre og kompakte ud. Savner sgu helt mine planter, dengang de ikke var høstet. Selvom de er skide rare i tørret form.

Jeg er også meget overvældet af størrelsen og ikke mindst den fart de gror med, derfor jeg ville høre om man får mere udbytte af at toppe? Det jeg frygter er jo det kun er toppene der bliver gode?
Du må i gang igen Jack :mrgreen: . Jeg ville også savne alle mine tilsynsture i værkstedet hver dag ;)
EDIT. DE ER 67 CM. SKRIVEFEJL :)

Jeg dyrker udendørs. Desuden lyder det lidt som om min mor ikke tillader det igen i år. Min bror fik også kun lov i et år, men nu må vi se om jeg ikke kan bruge lidt gode argumenter og alligevel få lov. Det ville da være ærgeligt hvis igen skulle begynde at støtte rockerne. Men ligenu ser det også ud til at mit lager holder i et godt stykke tid.

Udendørs er på alle måder bedst! økonomisk miljo osv, men manges prob er netop at finde stedet og nysgerrige naboer, for ikke at tale om elendige pottyve!!

De begynder at ligne noget man også kan ryge :D Nogen bud på hvor længe de mon skal have endnu?

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Billede

Billede

De står til høst denne uge! De er påfaldende forskellige at se på. Både blade og topskud? Er det derfor nr. 1ere er bedre en 2eree

Kan der ske andet ved at høste for sent ud over de kan få svamp? Jeg er meget i tvivl her. Den mest færdige har fået mange gule blade og bliver høstet i dag, selvom de "kun" har levet 10 uger på 24/7 lys?

Det var vist det rigtige tidspunkt. Tørrede lidt i ovnen. Det slår jo gennemsnits hash med mange længder. Denne plante kan varmt anbefales til 1ste grow, omend jeg næste gang vil søge lidt flere udfordringer og ikke køre lowryder :D

Eneste underlige er som skrevet at det er som om det er 2 forskellige planter, men det var der desværre ingen kommentarer til?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
hvis det ikke er en stabil sort, men en F1 eller F2 vil planterne blive meget forskellige. mine dragonhaze F1 er sativa domineret, men nogle af dem ligner indica planter og andre sativa planter, så det kunne være derfor. jo længere væk du kommer fra F1 jo mere ens bliver ens planter.

rasmus spandmand skrev:
hvis det ikke er en stabil sort, men en F1 eller F2 vil planterne blive meget forskellige. mine dragonhaze F1 er sativa domineret, men nogle af dem ligner indica planter og andre sativa planter, så det kunne være derfor. jo længere væk du kommer fra F1 jo mere ens bliver ens planter.

Aha tak :wink: Havde på fornemmelsen det måske var derfor. Nu er jeg så spændt på om virkning også er forskellig? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
det er fanme sket noget siden du proppede dem i jorden hva? :D tillykke med det

Moderator
Brugeravatar

Ja, det er dét man kalder phenotyper, og virkningen adskilder sig også herimellem, hvor meget og hvordan variere dog en del. Men det har du vel nok fundet ud af efterhånden. :)

FeELg0oD skrev:
det er fanme sket noget siden du proppede dem i jorden hva? :D tillykke med det

Tak ven ;).. Lad os høre om dit projekt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]