Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
kære psychedeliske companions :D

Vi er et par eventyrlystne århusianere med hang til at udforske de glemte, forsømte og forladte afkroge af den by vi er vokset op i.
Jeg mindes en tråd her inde for X antal år siden med en masse fede hints til at finde nogle af disse "skatte" rundt omkring i byen, men jeg synes ikke jeg kan finde den ved at søge i forumet?? Er der evt. en der ligger inde med et link?

Hvis der er andre århusianere her inde der har kendskab til streetart, grafitispots, syrede bygninger, øde områder, tunnelsystemer, tage, smutveje eller andre must see, must bee's, så skriv enten i tråden eller i en privat besked :D Vi er udelukkende interesseret i at stille vores egen nysgerringhed og opleve nogle af de steder som andre folk i byen finder interessante!

jeres hjælp vil blive belønnet med en venlig tanke :peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tue_Track skrev:
Vi er udelukkende interesseret i at stille vores egen nysgerringhed og opleve nogle af de steder som andre folk i byen finder interessante!

Hehe, så ikke noget med at lave grafitti på alle de her megaseje hemmelige steder i Århus?? :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Urban Exploring, måske?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Der står lidt i denne tråd.

/ Og der var Flak hurtigere end mig.

Medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Tue_Track skrev:
Vi er udelukkende interesseret i at stille vores egen nysgerringhed og opleve nogle af de steder som andre folk i byen finder interessante!

Hehe, så ikke noget med at lave grafitti på alle de her megaseje hemmelige steder i Århus?? :P

The time of getting fame for your name on it's own is over. Artwork that is only about wanting to be famous will never make you famous. Fame is a by-product of doing something else. You don't go to a restaurant and order a meal because you want to have a shit!

Vi er IKKE grafitimalere og vi ønsker IKKE at ødelægge eller "fjerne" den identitet som disse steder besidder. Blot opsøge de eventyr som venter rundt om den næste gyde...

Flak: mange tak for linket, jeg tror sku det var det link jeg tænkte på!!

Hvis der er andre der har dyrket denne urbane hobby, og vil give et par prej, især til nogle af de tunnelsystemer der ligger forskellige steder under byen, så skriv, skriV, SKRIV!!! :D

jeg ved godt vi skal ud og lave vores eget fodarbejde, man skal jo ik bar sidde hjemme foran skærmen og få det hele serveret, men et par små hints, fifs kan jo ikke skade!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du kigget på http://www.abandonforum.dk?
Opret en bruger derinde, så kan du se alle forums derinde. Så vidt jeg husker, det er et stykke tid siden jeg har været derinde.

Men lad nu være med at gøre ligesom Roma Loemmel og Tomhed og gå og mal små characters på de steder du finder.
Om de er flotte kan jo diskuteres, men jeg synes det er dårlig stil, og ødelægger lidt princippet i Urbex, hvis det altså er det I er ude efter.
Altså at træde ind i en tidslomme, der står så uberørt som muligt, siden den sidste person forsvandt derfra, i det bygningen/stedet oprindeligt blev brugt til.
Kan meget godt lide filosofien i Urbex, som nogen efterlever: "Take nothing but pictures - Leave nothing but footprints".

Men alligevel elsker jeg graffiti i det offentlige rum, men jeg synes på ingen måde at det er det samme. Der er nok en hel del der er uenige med mig.

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Har du kigget på http://www.abandonforum.dk?
Opret en bruger derinde, så kan du se alle forums derinde. Så vidt jeg husker, det er et stykke tid siden jeg har været derinde.

Men lad nu være med at gøre ligesom Roma Loemmel og Tomhed og gå og mal små characters på de steder du finder.
Om de er flotte kan jo diskuteres, men jeg synes det er dårlig stil, og ødelægger lidt princippet i Urbex, hvis det altså er det I er ude efter.
Altså at træde ind i en tidslomme, der står så uberørt som muligt, siden den sidste person forsvandt derfra, i det bygningen/stedet oprindeligt blev brugt til.
Kan meget godt lide filosofien i Urbex, som nogen efterlever: "Take nothing but pictures - Leave nothing but footprints".

Men alligevel elsker jeg graffiti i det offentlige rum, men jeg synes på ingen måde at det er det samme. Der er nok en hel del der er uenige med mig.

Halose jeg forstår hvad du mener og vi følger selvfølgelig legens uskrevne regler!

Det forum du linker til(http://www.abandonforum.dk)
virker forladt. Er det en del af tricket, eller? :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tue_Track skrev:
Det forum du linker til(http://www.abandonforum.dk)
virker forladt. Er det en del af tricket, eller? :wink:

Ja, der kan man bare se, så er det for lang tid siden jeg har været derinde :).
Sidst jeg var derinde var der også meget dødt, det kan være at det er derfor de har lukket det ned, eller hvad de har.
Har prøvet at logge ind med min bruger, og det virker ikke.

Ved ikke lige om der er andre danske, åbne Urbex-forums.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved hvor der er et rigtig fed spot her i århus. Vil dog ikke skrive den offenligt på forumet, men gerne per pm :) Graffi, ingen mennesker og mulighed for at klare den bedste fråder 2 min derfra. Skriv en pm hvis det er :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]